sandra helmink
30-01-2009 om 10:28
Zo boos en verdrietig
Mijn zoon is 11 en sinds zijn 8e weten we dat hij pddnos heeft, hier is een periode van veel verdriet en moeilijkheden aan vooraf gegaan. Gelukkig is na die diagnose alles een stuk verbeterd mede dankzij medicatie en weten hoe je met zo'n kind om moet gaan. Hij is echt een superlieve jongen met af en toe zijn moeilijkheden die het ongelooflijk goed doet op school en gewoon naar voetbal ging. Maar nu wil hij niet meer naar voetbal en waarom niet na veel vragen heeft hij huilend bekent dat hij daar gepest wordt en waarom omdat hij van een andere school komt(geen speciaal onderwijs hoor gewoon een andere uit dit stadje) en hij is een groep 7je en ja hij kan gewoon wat slechtere voetballen vanwege zijn houterige motoriek en nu heeft dus een groepje van zijn ploeg het op hem gemunt. Ik vind het zo oneerlijk en het doet zo'n pijn, nu het eindelijk weer zo goed gaat met hem krijgen we dit. En het kost hem zo veel moeite om ergens bij te gaan en zich vertrouwt te gaan voelen. We weten dat hij volgend jaar misschien weer bij zijn vriendjes kan voetballen maar hij is iets ouder dan hun dus dat is maar voor een jaar en dan gaat hij weer over en zijn vriendjes blijven achter. Laatst liep ik met hem in de stad toen stonden daar 3 van die plaaggeesten en waar ik gewoon bij was riepen ze he homo tegen hem, ik was zo boos en kon ze wel wat doen maar heb alleen gevraagd of ze het tegen zich zelf hadden maar het doet zo'n pijn, mijn zoontje kan moeilijk over problemen praten en ik wil hem zo graag helpen maar weet niet hoe! Op het moment gaat hij gewoon niet naar voetbal maar is dit het beste? Hij is echt gek op voetbal en vind het zo erg dat hij dit nu door die pestkoppen niet kan. Het is zo'n lieve jongen vooral voor zijn zusjes en andere kinderen ik vind het zo oneerlijk! Heeft iemand dit ook meegemaakt of heeft tips, graag op dit moment weten we niet goed hoe we ermee aan moeten! Groetjes sandra

Guinevere
30-01-2009 om 11:16
Trainer al aangesproken?
Bah, wat een vervelende situatie weer, Sandra.
Wat ik zou doen: een gesprek met de teamtrainer en de hoofdtrainer vragen. Dit probleem moet aangekaart worden, en door hún opgelost worden, want dit hoort niet binnen een club. Ik vind ook dat de trainers een gesprek met de ouders en de pestkoppen moeten hebben, dat dit gedrag niet wordt getolereerd binnen hun club. En zij moeten dit oplossen. Degene die dan het veld moeten ruimen zouden de pestkoppen moeten zijn en niet jouw zoon! Door ze verspreid in andere teams te zetten, te schorsen of een andere oplossing. Excuses aan je zoon zijn in elk geval op hun plaats.

Jessy69
30-01-2009 om 12:12
Sandra
Kan hij niet bij zijn vriendjes blijven? Als je de trainer uitlegd waarom is dat misschien mogelijk? Hier wilde zoon (Asperger) erg graag gymmen, maar dan alleen bij zijn zusje in de groep. Ik heb uitgelegd wat de reden is en zo is ervoor gezorgd dat dat mogelijk was! (in zijn geval zijn zijn zusje en een paar vriendinnen vervroegd een groep hoger gegaan)

mille
30-01-2009 om 12:33
Jeetje
Ik sluit me aan bij Guinevere, heb je de trainer en als volgende stap de jeugdcoordinator aangesproken? Ik vind dit inderdaad niet kunnen.
Overigens leer ik mijn kinderen dat ik het raar vind dat ze homo een scheldwoord vinden (en als scheldwoord gebruiken), want dat is geen scheldwoord. Maar ja, dat is niet aan hen besteed.

Merla
30-01-2009 om 12:42
Mille (erg ot)
"Overigens leer ik mijn kinderen dat ik het raar vind dat ze homo een scheldwoord vinden (en als scheldwoord gebruiken), want dat is geen scheldwoord"
doet me ineens denken aan wat hier in de kerstvakantie voorviel. Mijn jongste had ergens het woord 'kuthomo' opgevangen en gooide dat ook ineens in de groep. Toen we hem uitgelegd hadden dat we dat niet meer wilden horen vroeg hij, 'maar wat betekent dat woord dan? Waarom mag ik dat dan niet roepen als ik boos ben?' Na uitleg heeft oudste het toen even voor hem vertaalt en sindsdien wordt er door hem hier in huis geroepen als hij boos is op iemand. 'knipmens'! Klinkt wel iets beter he?

Merla
30-01-2009 om 12:47
En nu even weer on topic
Ik ben het met Guinevere eens. Je moet je kind nu niet zondermeer thuis gaan houden omdat er een aantal pestkoppen hem wegpesten. Dit moet aangepakt en uitgebannen worden. Dus ik zou ook een gesprek aanvragen met de trainer en eventueel hoofdtrainer. Zij moeten dit aanpakken en oplossen. En lukt dat idd niet, dan is verspreiden of schorsen misschien een oplossing. Geeft ook gelijk een duidelijk signaal af.
Succes en sterkte! Ik hoop van harte dat hij straks weer met plezier kan gaan voetballen.

maggietel
30-01-2009 om 12:55
Sandra
Ik sluit me aan bij het eerder genoemde praten met de trainer. Dit kan niet en mag niet gebeuren binnen een club, daar hoort iedereen te kunnen voetballen. De één is beter daarin dan de ander maar dat maakt toch niet uit, het is een teamsport en voor iedereen moet de beste plek gezocht en gevonden worden. Dit niet over je heen laten komen hoor zonder slag of stoot, desnoods ga je er zelf bij staan als ze aan het trainen zijn. Zijn ze nou helemaal gek geworden!!

Marleen
30-01-2009 om 17:09
Andere leeftijd
Hoi,
Mijn zoon zit nog niet zo lang op voetbal. Hij is ook niet de handigste, en ik heb express gevraagd of hij bij wat jongere kinderen in de groep mocht die ook net zijn begonnen. Ik zou in jou geval ook vrgaen of hij gelijk op mag gaan met zjin vriendjes, en met wat uitleg erbij kan dat vast wel. Los daarvan zijn die jongens natuurlijk fout, op aan laten spreken door de trainer!
Overigens hoor ik van mijn schoonouders (zoons op voetbal gehad) dat het rond die leeftijd allemaal wat harder wordt, en de 'zwakkere' voetballers vanaf een bepaalde leeftijd wel afhaken (misschien iets ouder hoor), tenminste ze zijn toch 11? Ik kan niet jouw stuk teruglezen terwijl ik type Succes, groetjes Marleen

Merla
30-01-2009 om 17:24
Marleen (tip)
"Ik kan niet jouw stuk teruglezen terwijl ik type"
Jawel hoor. Even een nieuw tabblad openen en nog een keer deze site opzoeken. Dan klik je zo van het ene in het andere en kun je alles lezen

sandra helmink
31-01-2009 om 20:00
Allemaal
alvast bedankt, we zijn in ieder geval van plan dit met de trainer te bespreken (gelukkig is dit ook nog een bekende van ons) maar was toch steeds aan het twijfelen of dit een goed idee is omdat ik bang ben als die jongens aangepakt worden ze nog erger op mijn zoon gaan reageren. Maar jullie hebben wel gelijk dit mag je ook niet negeren. En we zullen eens vragen over het bij een ander team gaan eindelijk hoop ik dat nog het meest zodat hij zich weer wat vertrouwt gaat voelen! Ik vind het in ieder geval fijn dat ik hier reacties op heb gehad en ga zeker ermee aan de slag! Groetjes sandra