Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Zo ongerust [ll-vervoer]

Gatver. Er is ws niks ad hand, maar het zit me niet lekker. Gisteren werd zoon van 5 onverwacht een half uur later dan normaal door een onbekende chauffeur opgehaald (llvervoer). Hij was wat gehaast, vergat bijna zijn stoelverhoger en het zat me niet helemaal lekker. Ik zag wel een ander kind in de bus die ik kende, en de chauffeur had een Connexxionpak aan (en reed een -bus), dus ik heb hem toch maar meegegeven. Meteen Connexxion gebeld, het bleek te kloppen. Zou hij vandaag veel vroeger komen, komt-ie toch nog tien minuten te laat. En nou belt school dat-ie er nog niet is......hij zit al anderhalf uur in die bus......(normaal 's ochtends 3 kwartier). Je zult zien dat school belt dat hij er is zodra ik dit post, maar ik ben gewoon ff heel ongerust. Wil mijn man niet ook ongerust maken dus ik post hier maar even.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anneque

Anneque

02-11-2010 om 09:39 Topicstarter

Pfff

Hij is er hoor. Véél te laat, vaag verhaal. Heb al gebeld met het bedrijf. Weet nog niet goed wat ik er verder mee moet. Heb er een slecht gevoel bij, maar kun/moet je op grond daarvan je kind weigerene mee te geven? Overweeg nu hem zelf te brengen, maar dat is een giga kunst- en vliegwerk. Eerst maar ff koffie...

Coco

Coco

02-11-2010 om 09:40

Vervelend

Ik weet niet waar je woont, Anneque, maar het is momenteel op verschillende plaatsen heel erg druk op de weg.
Sterkte ermee!

Coco

Coco

02-11-2010 om 09:41

Ha!

Hij is er, ik had je tweede berichtje net gemist.

Rafelkap

Rafelkap

02-11-2010 om 11:41

Geen tomtom

Mijn ervaring is als er een vervanger is, dat het allemaal veel langer duurt. Ze hebben niet allemaal een tomtom en moeten dus zoeken. Vond je zoon het naar, met een vreemde chauffeur mee? Het lijkt me niet leuk je kind af te geven als ie bang is, ik zou dat denk ik niet kunnen.. Het gebeurt natuurlijk wel eens dat een chauffeur plotseling uitvalt door ziekte of overmacht!
Je kan best een klacht indienen omdat ze te lang over de rit deden. Hopelijk komt hij vanmiddag een beetje op tijd thuis! Vraag je zoon ook hoe hij het ervaart, misschien vindt hij het allemaal niet zo erg en ben je er geruster op.

Anneque

Anneque

02-11-2010 om 14:00 Topicstarter

Niet bang

Nee hoor, hij was helemaal niet bang (ik had zelfs liever gezien dat-ie wat kritischer was , dan had ik hem zeker niet mee laten gaan. Een tomtom had de chauffeur wel, die heb ik gezien. Idd, als de route nieuw is, kan het daardoor langer duren. Maar ruim anderhalf uur is echt abnormaal, de juf die ik sprak vond het erg raar (gisteren was hij ook enorm laat met het verhaal dat de bus panne had) en had er ook een raar gevoel bij. Niet dat die man nou direct kwaad in de zin zou hebben, maar hij komt vaag over. En hij moet wel mijn kind veilig thuis brengen.
Nou ja, dank voor jullie reacties, ik denk er nog es over na!

Rafelkap

Rafelkap

02-11-2010 om 19:15

Anneque

Aha, op die manier. Dan zou ik toch bellen met het vervoersbedrijf en vragen om een andere chauffeur, want wat was de reden dat je nu die man had? Hopelijk heb je gauw weer 'je oude'.
Ik heb altijd hele lieve opa's en oma's die jongste rondrijden, hij zit ook wel 5 kwartier in het busje, eigenlijk wat lang maar hij vindt het prima en er moet iemand als eerste en laatste worden opgehaald/thuisgebracht.

Anneque

Anneque

02-11-2010 om 22:17 Topicstarter

Rafelkap

Heb idd gebeld met 't vervoersbedrijf, vanochtend al, nadat ik school gesproken had. De man die ik aan de lijn had, slaakte een diepe zucht en zei blij te zijn als "X" (eigen chauffeur) weer terug was. Dat is ws. in de loop vd week het geval. Ik vond die opmerking wel veelzeggend, blijkbaar regent het klachten. Ik heb besloten woensdag (morgen gaat-ie niet naar school) nog es te bellen hoe het ervoor staat, en als ik onze eigen chauffeur niet "krijg", of desnoods iemand anders, breng ik hem zelf. Ik heb verder, net als jij, heel goede ervaringen met de chauffeurs dus dit is gewoon ff pech. Wat was ik opgelucht toen school belde vanochtend!

-knorretje-

-knorretje-

03-11-2010 om 14:05

Anneque

Ik kan me zo goed je zorg voorstellen, vreselijk deze situatie! Je hebt geen rustig moment meer.
Ook ik zou dan het heft in eigen hand nemen en hem zelf brengen tot er een betrouwbare chauffeur is.
Sterkte en ik hoop dat het snel tot een goede oplossing komt!!

Groot gelijk!

als je zo'n rotgevoel hebt bij die chauffeur echt je kind niet mee geven hoor!

Rafelkap

Rafelkap

04-11-2010 om 10:00

Anneque

Ja, als het maar tijdelijk is en je die chauffeur niet vertrouwt, zou ik als het te doen is hem zelf brengen! Ik denk dat het goed is om op je gevoel af te gaan, ook al 'gebeurt er niks'.

Anneque

Anneque

04-11-2010 om 22:18 Topicstarter

Alles bij het oude

We hebben onze eigen chauffeur weer terug. Nou ja, de vaste vervanger van onze "echte" eigen chauuffeur. Die is helaas ernstig ziek
Blijkt maar weer eens hoe belangrijk zo iemand is, hè? Dank voor het meeleven, meiden.
Knorretje, hoe gaat het nu op school met jouw zoon?

-knorretje-

-knorretje-

07-11-2010 om 12:28

Anneque

Wat heerlijk dat de vaste vervangende chauffeur terug is, dat geeft weer rust en vertrouwen!
Het lijkt me vreselijk ineens een onbekend vaag persoon in de bus die jouw kind naar school gaat brengen, inderdaad dan merk je pas echt hoe belangrijk een vaste bekende buschauffeur is voor je kind en jezelf want het is echt niet niks!

Lief dat je vraagt naar onze zoon.
Het gaat gelukkig goed, al moet hij nog vreselijk wennen aan alles.
In de klas straalt hij zegt zijn juf. De druk is van de ketel en zijn zorgelijke gezicht van het afgelopen jaar is aan het opklaren tot een ontspannen gezicht.
We horen hem ook weer voluit schaterlachen en in de klas is er zelfs een meisje verliefd op hem.
Van een verschoppeling op regulier onderwijs mag hij nu een volwaardig klasgenoot zijn en dat doet zijn zelfvertrouwen goed.
In de bus gaat het ook fijn, er rijden maar 5 kinderen mee een klein rustig clubje dus dat is prettig.
Alleen op het schoolplein gaat het nog niet altijd even goed, maar wie weet gaat dat op termijn ook wat beter.

Anneque

Anneque

09-11-2010 om 14:04 Topicstarter

Knorretje

Een aanbidster, dat zal hem goed doen Heel fijn dat het in de klas & bus goed gaat. Wat gek toch dat het op het schoolplein dan niet zo goed gaat, ik neem aan dat dat dan kinderen uit andere klassen zijn, die hem pesten? Wat zegt school nu, of gaat het nog steeds langzaam beter?

-knorretje-

-knorretje-

10-11-2010 om 21:21

Anneque

Ja en ik heb haar gezien hoor, ze woont in hetzelfde dorp als wij en ze was er vandaag even.
Ze keek zo lief naar onze zoon!
Op het schoolplein blijft het probleem dat er weinig structuur is en dat vindt onze zoon erg moelijk, hij weet niet wat hij met de situatie aan moet.
Hij heeft in de klas gelukkig wat aansluiting en dat helpt hem weer op het schoolplein. Soms heeft hij het echt fijn buiten.
Het pesten was door kinderen uit andere klassen, maar daar hoor ik onze zoon niet meer over. We hopen dat dat ook over is!

Wat onze zoon nu had gisteren: de bus had pech onderweg, dat was dus een extra lange dag weg.
Maar je schrikt wel even hoor als de buschauffeur belt!

Hoe gaat het nu bij jullie, nog steeds jullie eigen vertrouwde buschauffeur?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.