anja gelderland
24-04-2010 om 22:35
Zomervakantie voor zoon van 10 met adhd en syndr. van asperger
hallo wij hebben een pgb en willen voor mijn zoon een vakantie regelen om gezin te ontlasten maar ook een stuk gezelligheid/vermaak voor mijn zoon
wie heeft ervaringen met georganiseerde zomerkampen voor kids van rond de 11 jaar met adhd en syndroom van asperger?
gr anja

T&T
25-04-2010 om 13:47
Zijn die zomerkampen er? wat een ontdekking! )
Het lijkt me best moeilijk, want "auti's" (ik heb er 1 met klassiek, en 1 met pdd-nos) willen vaak helemaal niet op vakantie! De insteek van vakantie; dat het leuk is om nieuwe dingen te zien, gaat voor hen niet op, je kunt thuis elke dag nieuwe dingen zien, mensen zonder autisme zien gewoon maar de helft! ze letten niet op.
Serieus, het is geen verzinsel van mij, ik heb het ook van een jongen met asperger. Mijn twee "spoken" zijn het daar hardgrondig mee eens! ze gaan liefst helemaal niet weg. Iets leuks doen met koninginnedag? laat ze maar gewoon een dag rondom huis en tuin rennen, en ze zijn perfect tevreden, eindelijk een dagje dat er niks hoeft.
Heb het er eens goed met hem over wat hij wil, ziet hij zo'n kamp wel zitten? misschien is het een idee om hem juist thuis te laten, met een oppas of oma, en zelf met de rest van het gezin iets te ondernemen wat voor hem te moeilijk is. Kun je eindelijk eens over die prikkelrijke markt lopen zonder gehuil en gedrein
groetjes, Tess

Rosa van der Zanden
25-04-2010 om 13:55
Beactive
123 Be active organiseert auti-kampen in Oostvoorne. Oudste (niet auti) is weleens mee geweest met een regulier kamp, is goed bevallen. Ze hebben ook een website.
Er is ook een camping die prikkelarm is, ik meen Rees(t?)dal, daar kan je met het gezin terecht.
Rosa

Juanna
25-04-2010 om 18:23
Meetpoint for kids
Mijn zoontje is al twee keer geweest met Meetpoint for Kids, in een huisje in de Beekse Bergen. Ze gaan dan allemaal leuke dingen doen. Hij vond het heel erg leuk en zei meteen dat hij de volgende keer weer wilde. Komende zomervakantie gaat hij voor de derde keer. Ze zitten dan met 4 kinderen en 2 begeleiders in een huisje, en de grote aktiviteiten ondernemen ze met de hele groep.

anja gelderland
25-04-2010 om 20:23
Hoi tess
mijn zoon lijkt het leuk zo vakantiekamp mits er maar voldoende uitdagingen zijn, ik heb natuurlijk ook al het een en ander gegoogeld en zijn reactie was van goh wat leuk naar een bungalowpark maar dan met een groep kids en begeleiders
hij is ook wel een type voor, hij maakt wel snel contact hij spreekt snel mensen aan, je hebt natuurlijk veel verschillen in aut.spec.
kijk hij moet het zeker leuk en uitdagend vinden en ik zal hem ook met een gerust hart moeten achter laten....
gr anja

T&T
25-04-2010 om 20:46
Tja
Zo zie je weer hoe verschillend kinderen zijn, ook autistische kinderen! Ik ga vaak uit van mijn kinderen, maar het kan ook weer heel anders. Zo heeft dochter een vriendje dat gek is op kermis, terwijl ons meiske zich al omdraaid als ze ergens in de verte de muziek hoort ze kan er echt niet tegen. Allebei die kids hebben ass.
groetjes, Tess

Astrid
26-04-2010 om 10:09
Time out kids
Zoon, bijna 12, met Asperger gaat hier elk weekend op kamp ( vrijdag avond t/m zondag avond) en a.s. zomer weer een week op zomerkamp. Hij vindt het geweldig! Moet wel museum bezoek of natuur bij zitten. Met sport activiteiten heeft hij niks. Zoon gaat al jaren met Time Out Kids. Lekker klein (ca. 16 kinderen en goed direct contact met de leiding). Ik vind Be Active e.d. veel te massaal.

Astrid
26-04-2010 om 10:10
Foutje
Zoon gaat natuurlijk niet elk weekend, maar 1 weekend per maand. Zou anders wel heel veel worden.

anja gelderland
26-04-2010 om 11:30
Hoi astrid
hoi astrid, bedankt voor de tip alleen in het westen des lands ik zoek ook iets in de buurt van gelderland...maar lijkt me een leuk weekendje weg voor je kind
gr anja

Nickelo
27-04-2010 om 22:20
Campss
Ik ben ook aan het zoeken naar een vakantiekamp voor zoon, Asperger, 12 jaar, brugklas. Vandaag kwam ik de organisatie Campss tegen: http://campss.nl/
De meeste kampen die ik tot nu toe gevonden heb zijn vaak erg gericht op allerlei sportieve dingen. Mijn zoon wil in de vakantie graag musea bezoeken en 'wetenschappelijke dingen doen'. Ik heb gebeld en de meneer aan de foon leek goed te begrijpen wat ik bedoelde.
Ik vroeg me af of iemand deze organisatie kent en ervaring mee heeft?