Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
anna van noniemen

anna van noniemen

08-04-2009 om 12:33

Zoon 2 toch laten testen...

De verwijsbrief ligt klaar, gaat straks op de post...Op zich loopt het aardig op school, maar er zijn toch vraagtekens, vraagtekens die ik zelf ook al langer heb....ja, hij is rustiger dan je van een ADHD-er zou verwachten, ja, hij is beter aanspreekbaar dan oudste op die leeftijd, maar ja, hij is ook de clown van de klas, ja, ook hij kan zich moeilijk concentreren, en ja, ook hij raakt snel gefrustreerd en is er op de structuur.....dus, we gaan weer een traject van onderzoeken in.....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pippin

Pippin

08-04-2009 om 14:36

Joh

He Anna, wat spannend nu weer.
Moeilijk he, wij hebben bij dochter ook onze twijfels. Het is allemaal veel minder heftig bij haar, maar ze heeft toch wel enorme concentratieproblemen. Ze is als ze iets wil vertellen bijvoorbeeld halverwege het verhaal vaak de draad alweer kwijt. Dat maakt het leven wel erg lastig voor haar. Wanneer ga je er dan voor kiezen om het te laten onderzoeken? Pff, lastig.
Pippin

Sterkte anna

Goed van jullie om toch het traject op te starten. Ieder kind is anders dus waarom zou iedere ad(h)d-er hetzelfde moeten zijn. Dan weet je straks in ieder geval hoe het zit en is daar geen twijfel meer over. Sterkte.

anna van noniemen

anna van noniemen

08-04-2009 om 21:58

Dank jullie wel....

Het voelt heel dubbel deze keer, omdat ik soms wel soms niet overtuigd ben van, waar ik bij oudste eigenlijk nooit twijfels heb gehad, die werden mij aangepraat door buitenstaanders....Dus diep in mij hoop ik eigenlijk gewoon duidelijk te krijgen dat het niet zo is, terwijl een ander stemmetje in mijn hoofd steeds zegt, ja maar.....kijk eens naar dit, en kijk eens naar dat....en dan moet ik dat stemmetje weer gelijk geven....Misschien kunnen we zoon 2 als hij wel ADHD zou hebben, toch zonder medicatie laten, is bieden van nog meer structuur en duidelijkheid bij hem voldoende, hij lijkt niet echt vast te lopen in ieder geval, wat oudste natuurlijk wel heel duidelijk had....Dubbeldubbel dus....

Janeway

Janeway

09-04-2009 om 20:24

Anna

Misschien weet je het of niet. Maar wij hebben ook 2 kinderen met ahdh. De oudste daar twijfelden we niet aan.. Duidelijk als het maar zijn kon. De middelste tja die had en heeft het heel anders als de oudste, kwam ook bij dat hij odd kenmerkend gedrag vertoonde en ook gewoon veel ziek was.. Dus dan lag het weer daar aan en dan weer aan die ziekte.. Maar ja kop in het zand steken dus.. Totdat de juf toch zeer dringend vroeg of we zoon niet wilden laten onderzoeken, want.. Tja dan kan je verder je kop in het zand stoppen maar wie heb je er uiteindelijk mee.. Dus de bal aan het rollen gebracht en heel snel diagnose adhd gekregen. Dat was dus eigenlijk nog meer duidelijk dan bij de oudste (daar werd nog even aan iets in het autisme gedacht) Maar ik wilde zo niet nog een kind met adhd.. Ik wilde gewoon een gewoon kind, een kind zonder die bagage, ik vond het ook erger om te horen dat hij adhd heeft dan bij de oudste. Nu 2 jaar verder is het allemaal een stuk minder heftig dan ik toen dacht. Ook hij kreeg medicatie en het heeft een goed effect op hem, zo goed dat ze dachten dat hij hoogbegaafd zou zijn, weer een onderzoek, dat is hij dus niet. Wel heel slim.
Ik zou wel onderzoeken, je merkt toch dat er iets anders is. Je helpt je kind er mee als je weet wat er aan de hand is..
sterkte ermee

anna van noniemen

anna van noniemen

11-04-2009 om 13:29

Janeway

je hebt natuurlijk gelijk, daarom ook wil ik toch het onderzoek in, is het zo, dan is het zo, dan weten we dat en kunnen we er mee aan de slag, misschien is het toch geen ADHD, dan weten we dat ook, en kunnen we ook er mee aan de slag In beide gevallen blijft het mijn monstertje

Merla

Merla

11-04-2009 om 18:23

Herkenbaar hoor anna!

Hier ook net een derde traject achter de rug. Eigenlijk een vierde, want deze (onze jongste) had al sinds zijn vierde (hij was nog geen 5 jaar) een diagnose ADHD. Nu is de diagnose veranderd in PDD Nos met ADHD kenmerken (het schijnt dat ze geen twee diagnoses mogen geven vandaar nu ineens 'alleen maar' kenmerken van ADHD). En dat is best even slikken als ik eerlijk moet zijn. We hebben al twee ASS-ers en nu dus toch nog een 3e erbij. Maar eerlijk gezegd is het ook geen verrassing. Maar als je het dan echt zwart-op-wit hebt is het idd wel even slikken. Maar er is toch ook wel opluchting want er zijn nu ineens wel weer meer mogelijkheden zoals het aanvragen van het zo nodige rugzakje bijv.!
Sterkte in elk geval! Zulke onderzoeken hakken er wel weer in. Ik hoop voor jullie dat het een beetje snel verloopt allemaal.

anna van noniemen

anna van noniemen

12-04-2009 om 16:40

Brief is

de deur uit, nu is het dus wachten hoe snel BJZ zal zijn....

We wachten in spanning af (terwijl ik ondertussen ook in spanning afwacht hoe het met de PGB van oudste gaat aflopen, de her-indicatie-aanvraag is net gedaan....)

*Twinkel*

*Twinkel*

12-04-2009 om 23:54

Toch wel?

We wisten natuurlijk wel dat er al langer twijfels waren maar dus toch door de molen. Voelt anders he, als je er neit helemaal zeker van bent. Juist wanneer de oudste zo overduidelijk "het" wel heeft is een volgend kind in de rij toch lastiger. Wij zitten tenslotte in hetzelfde schuitje, hoewel het bij zoon hier vooral op hersenbeschadiging en vroeggeboorte gegooid wordt en zo gaan we heen en weer tussen de kinderarts en de GGZ...

Dikke knuffel, ik zie je snel!

anna van noniemen

anna van noniemen

14-04-2009 om 23:07

Inderdaad...

toch wel laten testen....ik weet het maar liever zeker en dit keer op tijd, voor de problemen echt gaan ontstaan....nu gaat het allemaal nog redelijk, zowel op school als thuis, maar dat het anders kan gaan, dat weet ik inmiddels ook wel....

Tja, lastig dat ze bij jullie man dan weer andere dingen ook erbij gaan halen....dat maakt het niet eenvoudiger....

Hier ook

Hoi Anna,

Hier zijn we met onze jongste (net vier geworden) ook een onderzoekstraject ingestapt. Wel even anders als met oudste (PDD-NOS met ADHD-kenmerken), maar met dezelfde insteek; wat is er aan de hand?
Heb zo'n zelfde gevoel als jij beschrijft; bij oudste was het overduidelijk. Eigenlijk meteen vanaf zijn geboorte waren er al opvallende dingen. Net wat je zegt; twijfels worden je door anderen aangepraat. Bij jongste heb ik altijd een heel ander gevoel gehad. Hij is erg traag met alles, maar bleef vrolijk en ontspannen, maakte makkelijker contact.
Ik maakte me eigenlijk geen zorgen om zijn gedrag, wel om zijn gezondheid. Nu komt het samen. Kristaliseert steeds meer dat er toch wel veel 'aparte' dingen zijn. Dingen waarvan we wel regelmatig een unheimisch gevoel kregen, maar die we steeds wegstopten (zoals letterlijk overal een ritueel van maken en o wee als we daar van afwijken; overal maar aan snuffelen). Voor ons leek het er ook op dat hij zich staande moest proberen te houden met een grote broer die voortdurend en letterlijk schreeuwt om zoveel mogelijk aandacht. En daarbij is zijn gezondheid niet geweldig en weten sinds een half jaar dat hij behoorlijke gehoorverliezen heeft.
Hij gaat natuurlijk net naar school en dat is toch wel heel erg moeilijk voor hem. Hij gaat volledig zijn eigen gang en is verre van happy.
Nu is het de vraag of zijn gedrag door dit alles wordt veroorzaakt of dat er toch ook meer aan de hand is. Hij zit momenteel in de molen bij het audiologisch centrum. Gisteren heeft het eerste deel van de psychologisch onderzoek plaatsgevonden en de psych vertelde nu al dat ze toch wel vond dat zijn manier van prikkelverwerking haar zorgen baart. Zucht... Eigenlijk hoor je dan iets wat je toch al weet en toch heeft het zo'n impact! Aanstaande dinsdag het tweede deel van het onderzoek en dan moeten we daarna ook naar de kinderarts om andere dingen uit te sluiten (een immuunstoornis/syndroom oid). Pfff... ik vind het zwaar. Ook omdat we er nog zo middenin zitten met de oudste (zeseneenhalf). Aan de andere kant ben ik blij dat er doorgezet gaat worden zodat er daarna zo snel mogelijk gehandeld kan worden.

Die dubbele gevoelens herken ik heel erg en ook je twijfels...
Sterkte, ik hoop voor jullie dat het wachten niet te lang duurt!
heli

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.