anna van noniemen
16-06-2009 om 19:29
Zoon 2 toch laten testen...het vervolg
Vandaag de intake bij BJZ gehad, zoon liet zich van zijn "goede" kant zien, oftewel, hij was de onrust zelve ....Een doorverwijzing naar GGZ ligt dus in de lijn der verwachting, morgen wordt hij in het teamoverleg besproken....

*Twinkel*
16-06-2009 om 20:57
Joh!
Wat verrassend!
Maar, waarom is hij niet direct bij de GGZ aangemeld eigenlijk?
Ik was vandaag met mijn zoon weer in het revalidatiecentrum en 1 van de therapeuten verzuchte dat hij zichzelf toch behoorlijk in de weg moest zitten met zijn drukke gedrag. Hij begint al aan opdrachten nog voor de uitleg, waardoor hij het dus verkeerd doet en ze moest een observatie doen van zijn houding en ook mondmotoriek maar het kind praat en praat maar...

anna van noniemen
16-06-2009 om 21:49
Te goedkoop
Alles moet tegenwoordig via BJZ....zelfs de intaker zelf vond dat nogal omslachtig en vooral duur ) En als je dan bedenkt dat ik een paar weken geleden al alles in een telefoongesprek had verteld en dat nu weer in persoon moest vertellen, alleen nu met zoon en man erbij, denk ik ook, tja....ik kan nog wel wat bezuinigingen in de zorg bedenken hoor
) Heb wel gevraagd, bij doorverwijzing, of ik dan bij dezelfde als zoon 1 kan, dat scheelt weer een keer extra vertellen
)

anna van noniemen
16-06-2009 om 21:50
P.s.
hebben ze dan nu eindelijk door dat het misschien toch weleens ADHD zou kunnen zijn bij je zoon????

anna van noniemen
17-06-2009 om 17:07
Wat me wel weer verbaast
Dat het nu geen enkele moeite lijkt te kosten om zoon te laten testen, waar ik voor zoon 1 zowat op mijn kop moest gaan hangen

Guinevere
17-06-2009 om 19:13
Anna
Tja, nu denken ze eerder "het zit in de familie".....dan zal die kleine het ook wel hebben...
Terwijl ze bij de eerste binnen een familie het wellicht niet zo snel serieus nemen, dan ligt het allemaal aan de opvoeding natuurlijk.

anna van noniemen
17-06-2009 om 19:29
bij zoon 1 was het niet genoeg dat er in de famillie al genoeg ADHD-ers zaten, nu ineens wel....Bij zoon 1 lag het inderdaad aan de opvoeding.....En heel gek, daar heb ik bij zoon 2 dus helemaal geen last van. Hij is ook prima op te voeden, alleen regelmatig een ongeleid projectiel.....

*Twinkel*
17-06-2009 om 20:11
Anna
Hij is bij het revalidatiecentrum een soort van blanco binnengekomen. Ik denk dat ik volgende week maar in de wachtkamer blijf want ik irriteer me te pletter als hij weer eens op zijn kop op zijn stoel zit.
Alleen twijfelt de GGZ dus of ADHD een juiste diagnose is gezien de voorgeschiedenis omdat er ook andere problemen druk gedrag kunnen veroorzaken. Ik kan alleen zo weinig met die afwachtende houding, ik heb een kind in nood en wil hulp voor hem maar helaas is het zo zonder diagnose, geen hulp. Zo triest...