Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
koentje

koentje

21-03-2010 om 13:19

Zoon logeert bij nieuwe groepsleider.

Zoon, 11 jaar, ADHD/PDD gaat van zijn PGB logeren eens in de maand. Beactive, een hartstikke goede organisatie maar alleen de laatste tijd is er op zijn groep vaak geen vaste begeleider. Er is veel moeite gedaan om er een te vinden en nu is die weer weg., Voor die tijd waren er steeds verschillende leidsters; het gebeurde nogal eens dat zij het niet aankonden en er dingen uit de hand liepen met Koen. Dat hij ook wel agressief kan zijn. Hij kreeg ook weerstand om te logeren. Nu is er een tijdje een vaste begeleider geweest waarmee het goed ging. Deze is weg en dit weekend logeert hij bij een invalgroepsleider. Leuke knul en ik had meteen het idee dat het klikte. En dan heb ik ook weer de gedachte;'Tja, fijn dat het dit weekend goed gaat, maar dat betekent ook dat hij zich hecht aan hem...' Dat kon ik opmaken uit het verhaal; ik hoorde dat Koen erg aanhankelijk was, dat issie niet zo gauw. Heb je weer een ander probleem.

En nog een ander punt is dat ik ook wel eens bang ben dat het te ver gaat: dat Koen veel toenadering zoekt en dat hij dan zo kwetsbaar is voor misbruik... Ben ik nou zo'n slecht denkend mens?
Anderzijds is het niet zo gek dat ik daaraan denk omdat ik in mijn werk met verstandelijk gehandicapten ook onlangs heb meegemaakt dat er vermoedens waren van misbruik tussen leider en client... En dat is heel eng als je dat dicht bij meemaakt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

22-03-2010 om 12:42

Noodzakelijk?

Ik kan me voorstellen dat je je kind niet uit logeren laat gaan met een groepsleider die je niet goed kent. Dit staat los van het feit dat alle enge verhalen over misbruik die je hoort, dat kan ieder kind gebeuren. Als jij er zo'n slecht gevoel bij hebt, is het echt noodzakelijk dat je zoon uit logeren gaat?

Rafelkap

Rafelkap

22-03-2010 om 12:46

sorry, niet goed gelezen, het gaat er dus niet om of het noodzakelijk is of je zoon gaat logeren.
Maar kan je je angsten niet bespreken met die man of met de organisatie? Niet elke aardige man is een dader. En in hoeverre is je zoon voor te bereiden om te leren 'nee'te zeggen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.