Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Fransien

Fransien

16-03-2010 om 20:37

Zorgen om klasgenootje zoon

Hoi,
Bij mijn zoontje in de peuterklas zit een bijna 5-jarige andere peuter die veel grensoverschrijdend gedrag vertoond. De juffen zitten er bovenop, hij wordt continu bijgestuurd. Mijn zoontje (type klein en tenger en net nieuw in de klas) ontloopt hem, vindt het ook naar dat het jongetje zo vaak expres (woorden van mijn zoontje) vanalles loopt te verzieken en kapot loopt te maken. Ik kom het jongetje alleen in de gang tegen, maar hij lijkt echt ongelukkig. Op het schoolplein wordt zijn moeder aardig genegeerd en roddelt iedereen over adhd en erger. Hoe kan ik het beste op het jongetje reageren en mijn zoontje helpen om met hem om te gaan.
Even om een indruk te geven van wat voor jochie het is (ik ga er vanuit dat het jongetje niet opzettelijk gemeen is), ik zie een jongetje wat vaak best lekker wild aan het spelen is, maar dan zo in zijn spel opgaat, dat hij niet merkt dat anderen het niet meer zo leuk vinden en dat hij mogelijk anderen zeer doet. Hij probeert op een onhandige manier (heel hard boe roepen tegen een 2-jarige peuter) iemand uit te dagen om mee te spelen. Bij echte frustratie zie ik hem blokkentorens omtrappen, overal mee gooien en smijten wat hem voor handen komt en keihard gillen, bij matige/gewone frustratie zie ik hem de kont tegen de krib gooien en zoveel mogelijk weglopen/alles anders doen dan de volwassene wil, etc. Bijna altijd heeft hij een ontevreden/ongelukkige trek op zijn gezicht, hij is bijna nooit echt blij en vrolijk en onbezorgd. Ik vind het zo sneu voor hem, dus als er iemand tips heeft wat ik zou kunnen doen, of beter niet kan doen, graag.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
T&T

T&T

16-03-2010 om 21:24

Moeder?

Misschien toch eens de moeder aanspreken... ze zal echt wel door hebben dat er achter haar rug om gekletst wordt. En geloof me, niks is zo erg als dat! Je kunt gewoon je bezorgdheid tonen in de zin van "goh, hij heeft het wel vaak moeilijk op school zie ik"
Ik heb zelf kinderen die nogal eens opvallen, en heb tien keer liever dat er iets tegen mij gezegd wordt, zodat ik het kan uitleggen, dan dat ouders achter je rug om praten.
groetjes, Tess

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.