Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Leeuwin

Leeuwin

05-10-2019 om 06:35

Zorgen om mijn dochter met sterk karakter

Al lange tijd maak ik mij zorgen om mijn dochter van 11 jaar.
Ze is erg overheersend in contact met leeftijdsgenoten waardoor ze geen vriendinnen heeft.Ze vind het leuk haar ouders voor gek te zetten wordt hier directie op aangesproken.
Wij zijn gescheiden en hebben co ouderschap.
Mijn dochter uit zich vooral naar mij toe respectloos,zegt spijt te hebben van haar gedrag zodra we het goed maken hervat ze dit gedrag.
Met ex goed contact hij geeft ook aan moeite met structuur aanbrengen te hebben.bij mij is er een vaste structuur omdat mijn zoon ASS diagnose heeft gehad.hoopte dat structuur haar ook veiligheid zou bieden.mijn dochter slaapt ook slecht en luisterd naar niemand.ik heb t idee dat ze erg eenzaam is en haar troost zoekt in veel snoepen en frisdrank.op de dag dat ze naar vader gaat zegt ze zo nu kan ik meer dan 2 glazen cola gaan drinken bij papa.graag advies

Angela67

Angela67

05-10-2019 om 09:27

ass

meiden en ass, zeker als het karakter 'expressief' lijkt te zijn, komt niet altijd makkelijk boven water ('bekende' symptomen liggen dieper onder het oppervlak, uitingen worden aangezien voor iets anders). Misschien dat je - terwijl je nog even volhoudt - je daarover wat informatie kan opzoeken om je gedachten te vormen.
Als je aanknopingspunten vindt - anders dan de structuur, want dat is 1 van de elementen die zou kunnen helpen, maar is een redelijk technisch element - kun je daarmee misschien gesprek aangaan?
gr Angela

Angela67

Angela67

05-10-2019 om 09:28

ik bedoel dus te zeggen - dat vergat ik - dat je dochter ook ASS-trekken kan hebben.
gr Angela

Watervrouw

Watervrouw

05-10-2019 om 14:49

Zelf

Kijk naar wat je zelf kan doen. Dat is iig structuur erin houden, geen of weinig frisdrank in huis , in contact met haar blijven, met haar meedenken over hoe ze met andere kinderen kan afspreken en blijven uitleggen hoe haar gedrag overkomt en haar daar tips in geven.
Nou heb je over de tijd bij jouw expartner niet zo veel te zeggen maar ik zou me niet in kunnen houden over de meer dan 2 glazen cola, er van uitgaande dat dat per dag is en er van uitgaande dat dat ook waar is dus eerst navragen. En is het een idee om ook op school te overleggen en raad te vragen?

Leeuwin

Leeuwin

06-10-2019 om 05:19

Bedankt voor de adviezen

Ik heb contact gezocht met indigo.
Een hele fijne psycholoog die mijn zoon heeft geholpen.
Hoop dat ze mijn dochter kan helpen.ze heeft dyslexie en een attitude met een letterlijke quote als iets je raakt moet je zorgen dat niemand het merkt.sinds ze is gaan huilen kan ik een klein beetje tot haar doordringen.vanmorgen een app gestuurd dat papa en mama zielsveel van haar houden en haar gelukkig willen maken.het enige wat ik van jou verwacht lieve schat is dat je ons respecteerde en luisterd als we iets vertellen tegen jou.dit omdat wij weten wat en lief meisje je bent en dit weer willen zien om zo gelukkig met elkaar te zijn.is dit te emo of kan dit voor een 11 jarig meisje?

Pennestreek

Pennestreek

06-10-2019 om 09:48

Jouw wensen/eisen eruit laten

Ze wil alleen maar horen dat jullie ONvoorwaardelijk van haar houden. En dat liefst elke dag.
Fijn dat er hulp lijkt te komen, hoop dat het werkt.

Lanza

Lanza

06-10-2019 om 11:41

Precies

dat lijkt me ook een goede boodschap. Je houdt van haar zoals ze is, met al haar verschillende kanten en je wil er voor haar zijn in goede en mindere tijden.

Je zegt nu eigenlijk dat zij lief moet zijn en dat jullie pas dan allemaal gelukkig kunnen zijn. Wat een gigantische druk op een meisje van 11 jaar...

Beetje te veel

Ze is niet dwars en ongehoorzaam en respectloos om jullie te pesten, het hoort deels bij haar “ontwikkelingstaak” als beginnende puber: zich losmaken van papa en mama. Dat lieve meisje van vroeger is weg, daar komt een jonge vrouw voor in de plaats. Daar zal iedereen aan moeten wennen.
Bepaalde dingen die je beschrijft vind ik dan weer typisch: overheersend gedrag naar leeftijdsgenoten met name, het te veel snoepen, het slechte slapen. Zeker met een broer met ASS roept dit toch bij mij de vraag op: is bij haar ooit psychologisch onderzoek gedaan?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.