Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
hasse simonsdochter

hasse simonsdochter

08-04-2009 om 21:02

Zorgen om zoon

Hallo allemaal,

Ik ben redelijk nieuw in deze rubriek, maar nu hoor ik hier toch echt thuis. Mijn jongste, een zoon van bijna 6, is gigantisch aan het vastlopen op school (groep 2). Als er dingen anders gaan dan hij zich voorgesteld had of anders dan aangekondigd, dan gaat er bij hem een knop om en dan kan hij totaal flippen... Schelden, schoppen, slaan, bijten, spugen, kopstoten uitdelen, stompen, knijpen, niet lusteren, met dingen gooien, expres dingen stukmaken, ga nog maar ff door. Dit gedrag vertoont hij sinds half februari. Thuis ook, maar vooral op school. En dat kan natuurlijk niet... Hij wordt vanaf volgende week onderzocht, ze vermoeden een ASS en/of ADHD. Vandaag moesten we bij de directeur op school komen en die zei een paar dingen: dat er een grens bereikt was, dat er iets moest gebeuren en dat ze nu gaan kijken wat precies, en ook dat hij niet mee mocht op schoolreisje (naar de Efteling) omdat ze zijn veiligheid en die van de andere kinderen dan niet kunnen garanderen. Dat lossen we nu op door zelf mee te gaan (op eigen kosten), en bij hem te blijven.