Prakje
27-08-2011 om 18:43
Zorgenkind en zwemles.... help!
Zoon (bijna 8, McDD) zit nu ruim een jaar op zwemles en hij komt heeeeeeel langzaam iedere keer een beetje verder.
Echt opschieten doet het niet, hij kent nu de beenslag en is begonnen met de armslag.
Helaas vindt hij het steeds minder leuk, en hij krijgt steeds meer last van spetterende en 'trappende' medezwemlessers. Hij krijgt les in een klein zwembad in een groep van ca 10 kinderen. De lessen zijn erg chaotisch (iedereen zwemt op zijn/haar eigen nivo van beginners tot 'bijna B'). Zwemjuf is heel aardig, probeert eea voor zoon aan te passen, begrijpt hem ook. Toch ben ik bang dat zoon het hier dus niet gaat redden.
Vandaag had hij na 5 minuten een enorm punthoofd van waterspetters, schoppende kinderen en 'ineens' een stage badmeester erbij. We zijn maar gelijk weer gegaan.
Nu de grote vraag, waar dan te zwemlessen?
Kent er iemand een gestructureerde zwemles (al dan niet speciaal voor kinderen met autisme) in de regio Amersfoort, Veenendaal, Leusden, Barneveld?
Zoon moet van ons toch echt leren zwemmen, afzwemmen hoeft niet eens (weet zoon niet, maar hebben wij al besloten).
grt Prakje

Alcedo atthis
27-08-2011 om 19:44
Den dolder
Ik heb wel eens gehoord dat er zwemlessen zijn in het bad van Dennendal in Den Dolder. Gericht op zorgenkinderen, met groepjes van 3 kinderen.
Maar het is wel alweer even geleden dat ik het heb gehoord, dus weet niet of het echt wat is.

Gonzo18
27-08-2011 om 22:43
Blaricum
Bij R&A in Blaricum. Zij hebben ook een vestiging in Baarn maar daar moet je niet heen gaan, maar naar de kleine vestiging in Blaricum. Les met in totaal vier kinderen per docent en mijn zorgenkind (asperger, toen nog pittige woedeaanvallen en toen nog waterangst) ging heel goed daar. Ik weet niet of het de goede regio is maar ik zag Amersfoort dus ik dacht ik laat het toch even weten.
Succes met je zoektocht!

Sahara
28-08-2011 om 08:51
Pellikaan in amersfoort
Je kan daar via get flexibel priveles volgen. Echt geweldig. Mijn zoon met een coordinatie van nul komma nul heeft daar na twee jaar ploeteren in een groepsles binnen 6 maanden zijn a, b en c gehaald. Het blinde vriendje van mijn dochter lest daar nu ook en ook dat gaat heel goed.
En omdat wij inmiddels heel verwend waren geraakt hebben onze twee andere kinderen ook priveles gehad. Heerlijk. Zelf je tijd kiezen, zelf de dag uitzoeken en als het niet klikt met de zwemleraar kan je dat aangeven en krijg je een andere.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rafelkap
29-08-2011 om 09:35
Mee
http://www.mee-ugv.nl/viewpage.asp?pag_id=786
toevallig kwam ik dit tegen, op de site van mee, misschien heb je hier iets aan?

Prakje
29-08-2011 om 09:43
Bedankt zover!
voor alle tips, ik heb inmiddels iedereen gemaild. Hoop dat er iets tussenzit dat past bij onze zoon! Zodat hij met een beetje geluk dit schooljaar leert zwemmen
grt
Prakje

timsmama
29-08-2011 om 09:53
Prakje
Hoi Prakje,
Naast dat de kinderen zwemles hadden, heb ik ze veel weekende zelf mee genomen naar het zwembad. Daar met hen geprobeert te oefenen en zo hen te wijzen op de dingen die fout gingen en hen in hun eigen taal uitleggen hoe ze het beter konden doen. Bijvoorbeeld zoon maakte bij schoolslag niet mooie lange benen die netjes gesloten waren. Door dat samen te oefenen ging het wel beter. En ja... ik ben me er altijd bewust van geweest dat de juf het hen leert. Daarvoor breng je ze ook naar les. En toch kon dat extra oefenen bij ons nou juist net dat kleine beetje verschil uitmaken.
succes ermee, liefs, timsmama

Fransien
29-08-2011 om 20:33
Misschien mogelijk
Wij hebben goede ervaringen met De Otters in Bussum, het is een zwemvereniging en kan het bad alleen op een vrij onmogelijke tijd (zondagochtend) huren van De Zandzee, maar geeft les met kleine stapjes en met een badmeester/juf-kind ratio van 1:3 of 1:4, maximaal 1:6. Bijkomend voordeel, ze zijn behoorlijk goedkoop en draaien voornamelijk op ouders en er zijn ouders bij met kinderen waar ook iets mee is.