Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Scarlet

Scarlet

17-11-2008 om 10:08

Zorgverzekering

Wij hebben zojuist een indicatie gekregen voor onze zoon. Deze gaat getest worden op ADHD en IQ. Nou hebben wij destijds een verzekering afgesloten bij het zilveren kruis achmea, maar volgens mij heeft deze niet zoveel goede voorwaarden voor kinderen met ADHD.

Op dit Forum zijn vast heel veel ouders die destijds de allerbeste verzekering hebben uitgekozen voor hun zorgenkinderen en graag zou ik van jullie horen wat volgens jullie de beste verzekering is met de beste voorwaarden. Dan denk ik bijvoorbeeld aan eventuele vergoedingen voor medicijnen, psychologen e.d. Ben zelf ook wel aan het zoeken, maar het valt niet mee. Wellicht kunnen jullie het zoeken voor mij wat beperken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pippie

Pippie

17-11-2008 om 10:30

Niet iza

Geen vergoedingen voor therapie (integratieve kindertherapie in ons geval). Ook geen orthopedagogen. wel psychologen 1e lijns. Wij gaan ook op zoek naar een andere maatschappij dus ik volg het draadje graag.

Petra-

Petra-

17-11-2008 om 11:10

Www.balansdigitaal.nl

daar vind je heel veel informatie~!

Astrid

Astrid

17-11-2008 om 11:31

Juist wel erg tevreden.

Wij zijn al jaren bij Zilverenkruis Achmea (3*) en zoon komt al vanaf z'n 4e bij de GGZ (is nu ruim 10) en dochter sindskort. Daarnaast loop ik zelf ook bij de GGZ. Wij bezoeken 1x per week zijn psychologe daar en zoon heeft een aantal cursussen daar gevolgd en heeft 2x daar z'n diagnose gehad. Nog nooit een rekening gezien. Ook van mezelf niet. Ook zit zoon vanaf z'n 4e bij het revalidatie centrum en ook daar heb ik nog nooit een rekening van gehad.
1e Lijns psychologen vergoeden op 10,= per behandeling na (heb ik voor me zelf gehad).
Wat ze slecht vergoeden zijn brillen. Helaas heeft de meerderheid die hier ook. En dan elk jaar nieuw. Op een paar tientjes na vergoeden ze die niet. Omdat we verder erg tevreden zijn blijven we toch bij het Zilverkruis.

Bartina

Bartina

17-11-2008 om 11:36

Ook

Ook wij zijn verzekerd via Zilveren kruis, 3 sterren. Wij hebben nooit een rekening gezien van het testen van kind 1 (adhd) en kind 2 (hb, sociaal niet handig) en kind 3 (problemen met auditieve verwerking). Wel moeten wij bijbetalen voor medicatie zoon, maar dat komt doordat wij gekozen hebben voor een andere medicatie. Ben je 4 sterren verzekerd, dan krijg je andere medicatie tot 500 euro vergoed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.