concerta
09-12-2010 om 14:30
Zorgverzekeringen helpppp
Hoi allemaal, Misschien zijn er meer mensen met dit probleem.
Mijn kind gebruikt 1x dd concerta 36 mg.
Ik zit (nog) bij zilverenkruis acmea maar die doen hun premie zo omhoog (wordt 160 euro) dat ik nu aan het rondkijken naar een andere zorgverzekering.
Ik zou graag de concerta vergoed zien en ook fysiotherapie is belangrijk voor kind en mij.
Oja en binnenkort gaan er binnen 2 jaar 2 kinderen aan het beugelen.
Wie kan mij iets helpen? Op internet staat zoveel, en ik zie door de bomen het bos niet meer.
Iemand advies?
Concertaatje

Kobalt
09-12-2010 om 14:41
Hier
Wij stappen dit jaar over naar Zorg en Zekerheid. Daar nemen we de Gezzinpolis. Concerta wordt vergoed tot 500? We krijgen 8% korting door ons Balans abonnement.

Bikkel
09-12-2010 om 16:50
En wij blijven
Wij blijven bij Zilveren Kruis Achmea, collectief, 4 sterren (maximale bijverzekering), geen tandartsverzekering. Wij betalen voor z'n 5'en ca 215 euro. We zitten dan redelijk goed qua medicatie, beugels en brillen. Ik heb gekeken bij diverse vergelijkingssites maar ik kom toch duurder uit voor ons allen met vaak ook nog minder dekking.

an mien
09-12-2010 om 18:28
Zorg en zekerheid
Wij zijn verleden week overgestapt van menzis naar zorg en zekerheid de gezinspolis speciaal voor de concerta ze vergoeden 750 euro per jaar ADHD medicatie 2300 voor een beugel. Fysio weet ik zo niet. De premie was voor ons zelf nog iets lager.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
An mien
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mamamiekie
09-12-2010 om 19:19
Van independer geplukt
Hoi Concertaatje,
Ik heb dit ook uitgezocht ivm vergoeding van strattera. Hopelijk heb je iets aan onderstaande link.
Wij stappen daarom over op Avero Achmea.
http://www.independer.nl/zorgverzekering/info/vergoedingen/adhd-medicijnen.aspx

anna van noniemen
09-12-2010 om 20:06
Ook bij zorg en zekerheid, maar
ik zat van de week op de site van Balans en vulde daar in en toen kwam FBTO er nog beter uit....Zit dus nu in twijfel....

concertaatje
09-12-2010 om 20:12
Huiswerk
Zo ik heb huiswerk,
Een goede site mamamiekie. Daar ben ik nog wel even zoet mee.
ook de andere ga ik nazoeken.
Waarom moeten deze medicijnen toch zelf betaald worden. Het is toch bewezen dat ze werken. Jeetje die overheid ook.
Kijk ik ben niet ontevreden met de verzekering war ik nu bij zit, maar het gaat nogal veel geld kosten zo.
En bij de belasting kan je het ook niet aftrekken, want dan is de drempel te hoog.
stresssss.
Morgen ga ik verder puzzelen.
bedankt

concertaatje
09-12-2010 om 20:25
Trouwens
wel raar dat zorg en zekerheid niet in het lijstje staat van independer.
Heel gek. Ga ik ook uitzoeken.

Bikkel
09-12-2010 om 20:35
Concertaatje: niet zo raar
Uit het NRC:
Kritiek verzekeraars op Independer
door Marije Willems BINNENLAND
De verzekeringsvergelijkingssite Independer is niet onafhankelijk, klagen zorgverzekeraars Achmea, Menzis en CZ. Bedrijven die geen provisie betalen, eindigen lager in de ranglijst van beste deals, zeggen ze. Ook zijn ze minder zichtbaar op de site en krijgen ze geen beoordelingscijfer.
De site, die geld verdient als tussenpersoon bij het afsluiten van verzekeringen, beweert alle verzekeraars objectief met elkaar te vergelijken. Independer geeft toe dat bedrijven die niet betalen een kleiner lettertype krijgen, meldt de NOS. Maar volgens de eigenaar is dat om ze te bewegen zaken met de site te doen.

mamamiekie
09-12-2010 om 21:03
Lijstje vast niet volledig
Ik ben me ervan bewust dat het lijstje van independer niet volledig zal zijn, zij zijn vast niet bij alle ziektekostenverzekeraars aangesloten.
Helaas is Zorg en Zekerheid voor ons niet geschikt, zoon slikt 2 capsules strattera per dag. De dagelijkse (!) kosten zijn zo'n 6 euro, dus een vergoeding van 750 euro per jaar is voor ons onvoldoende.

anna van noniemen
09-12-2010 om 21:05
Fbto
kon je volgens mij tot 1000 euro krijgen, kijk daar eens dan? Via de site. Je kan daar diverse modules kiezen en ook zaken die je niet (meer) nodig hebt buiten beschouwing laten...