Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
anna van noniemen

anna van noniemen

16-02-2010 om 15:51

Zucht, herindicatie pgb

jawel, we mogen weer (goh, u belt vroeg mevrouw....ja, ik krijg aan alle kanten brieven, MEE, Zorgkantoor).....en omdat er nog niet genoeg wachtlijsten zijn heeft BJZ weer iets nieuws bedacht....ipv telefonische herindicatie mag je nu weer langskomen, de papieren voor de aanvraag krijg je wel van te voren toegezonden (2 weken van te voren, lekker krap zodat je moeilijk een afspraak met bijv. MEE kan maken) en on top of all mag ik ook nog een keer extra met zoon langs voor een identificatie!!! Maar dat mag elke dag hoor mevrouw, tot 16:30.....hoeft u niet een afspraak voor te maken.....zucht....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Astrid

Astrid

16-02-2010 om 20:00

Hier ging het anders

Ik heb pas een herindicatie gehad bij Jeugdzorg. Bij mij ging het heel anders. Ik heb geen papier ingevuld. Ook niks gehad. Het enige wat ik gedaan heb is een brief schrijven met wat ik wil en daarna een telefonisch overlegje met Jeugdzorg. Dat telefonische heb ik niet gedaan, ben express langs gegaan. Werkt altij beter. Zoon heeft niemand gezien. Zoon komt ook al jaren niet meer bij de GGZ psychologe (ik ga altijd alleen).

Ik heb Buro Mee helemaal niet nodig. Ik kan die brieven prima zelf schrijven. Ik ben na 4x een PGB wel expert daarin.

Over wat voor papieren heb je het trouwens? En wat moet Mee voor je doen?

splinter

splinter

16-02-2010 om 22:05

Aarchgh

hier is de indicatie van vorig jaar nog niet eens rond vanwege een achterstand bij bureau jeugdzorg. Het is alleen wel al weer tijd om inmiddels een nieuwe indicatie aan te vragen maar de lust is mij ontnomen. Toch Maar Weer Volhouden. Nou ja. Misschien dat het ooit niet meer hoeft en ik daar ook niet meer word op aangekeken.

Astrid

Astrid

16-02-2010 om 22:46

Jeugdzorg gaat hier juist super snel

Ik heb de herindicatie in de 3e week november ingediend en 3 weken later was alles klaar en had ik de indicatie binnen. Ik vind juist dat Jeugdzorg erg snel werkt. Althans dat is mijn ervaring. Ik krijg voor ze aan mijn dossier beginnen ook meteen de data door dat ze mijn stuk inlezen, het in de groep bespreken en wanneer het klaar is. Na elke bespreking wordt ik 's middags al gebeld met wat er uit is gekomen. Echt super! Kan ik meteen commentaar geven. Gaat al jaren zo en toch heb ik elke keer een ander persoon. Hier dus alleen maar positieve ervaring over Jeugdzorg. Over de GGZ trouwens ook, maar dat vind ik logger. Al krijg je met wat actie van de juiste personen heel veel in rap tempo voor elkaar.

anna van noniemen

anna van noniemen

17-02-2010 om 19:47

Astrid

zou dat per BJZ kunnen verschillen? Ik weet niet in welke regio je woont? Overigens, het is meer het feit dat ik dan weer een keer extra moet, ik ga natuurlijk niet zoon meenemen naar een gesprek over een herindicatie en dan vertellen wat er allemaal nog niet goed gaat waar hij bij is...

Hier was het een ramp

Ze hadden een ineorme achterstand. Toen ik dus ook echt mijn azorgverleners niet meer kon betalen ben ik uit mijn vel gesprongen en dat hielp.

Het werd toen snel behandeld en toen werd het inderdaad meer dan goed afgehandeld.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.