Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

“rillen in mijn lichaam” - medicatie?

mijn zoon vertelde mij gisteren dat hij de laatste week last heeft in de klas:
hij heeft het zo druk in zijn hoofd en hij rilt over zijn hele lichaam zonder dat hij het onder controle heeft. Zijn trukje (rustig in-en uitademen) helpt helemaal niets.

Heeft iemand een idee of dit effect veroorzaakt kan worden door te lage dosis medicatie (ritalin), waar hij (enkel ’s morgens) een half pilletje van neemt (zijnde 5 mg)?
Ter info: Hij is 1.35 m en weegt ongeveer 24 kg.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

17-02-2009 om 11:05

Hmm

Sas, zou het rillen niet gewoon te maken kunnen hebben met de heersende griep? Als dat het niet is moet je contact opnemen met de arts die het middel heeft voorgeschreven, want ik lees in de bijsluiter: "Zeer zelden: toevallen/stuipen (convulsies), ongecontroleerde bewegingen van onder meer armen en bene (choreoatheose)" en nog meer zenuwstelselaandoeningen.
Dat "druk" in zijn hoofd kan natuurlijk wel zijn door het uitgewerkt zijn van de medicatie in de middag, of heeft hij het 's morgens ook?

Contact arts

Als verschijnselen mogelijk een bijwerking zijn van medicatie gewoon contact opnemen met de behandelend arts. Hoewel een dosering van 5 mg 1 maal daags bijna geen klachten zou kunnen veroorzaken tenzij het te maken heeft met het rebound moment.

Sasvangent

Sasvangent

17-02-2009 om 13:54 Topicstarter

Arts

Wij zijn niet meer in behandeling en hebben eigenlijk geen arts meer. Er is een nieuwe, maar die mag enkel handelen op verzoek van het gezondsheidscentrum, en de vorige werkt nu in een ziekenhuis en wil geen patiënten overnemen.
Ik weet niet hoe lang deze 'impasse' gaat duren... .

Griep zal het niet zijn, rebound heeft hij nooit last van gehad. Vandaar dat ik dacht dat het aan een te lage dosis zou liggen? Klinkt eigenlijk ook niet erg logisch. Iemand anders nog een idee?

Guinevere

Guinevere

17-02-2009 om 14:10

Apotheek

Bel anders de apotheek even? Of bel naar de kinderafdeling van het ziekenhuis?

Sasvangent

Je krijgt het recept toch nog voorgeschreven door iemand? Daar zou ik dan ook contact mee opnemen en anders naar de huisarts gaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.