Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen

1 juli 1996

Droef bericht en nieuwe service

Welkom bij het "dubbeldikke zomernummer" (juli/augustus) van Ouders Online.

Om te beginnen een droef bericht. In het Forum, onderdeel "Vóór de geboorte", stond al geruime tijd een aangrijpende oproep van een wanhopige lezer. Eerste kind overleden aan een erfelijke ziekte, tweede kind op komst, en mogelijk lijdend aan hetzelfde syndroom. Wat te doen, aborteren of niet? Hoe ga je om met zulke zware druk? De roep om aandacht heeft helaas niet geleid tot reacties; wij nemen dat absoluut niemand kwalijk, maar pijnlijk was het wel. En het stelde ons als redactie voor een netelig probleem: moesten wij nu wel of niet reageren? Uit menselijke betrokkenheid wilden wij graag actie ondernemen, maar de opzet van het Forum is nu juist om ouders ongestoord (niet gestoord door een redactie) onderling hun gang te laten gaan. We kozen voor het laatste, en zagen knarsetandend dat er niets gebeurde.

Tot vorige week. Toen kwam de eerste reactie. Hij bleek afkomstig te zijn van de oorspronkelijke inzender, en bevatte het overlijdensbericht van Eva. Ze bleek inderdaad aan dezelfde ziekte te lijden, en had geen levenskansen. De redactie van Ouders Online wenst beide ouders heel veel sterkte met het verlies.

Winkelstraat

Voor wat betreft de winkelstraat: een recht hartelijk welkom aan onze eerste uitbater. Dat er nog vele mogen volgen. Want laten we eerlijk zijn: het opzetten, onderhouden en uitbouwen van Ouders Online vergt behoorlijke investeringen. We hebben nog heel wat in petto, maar kunnen dat pas realiseren met de nodige financiële steun. Anderzijds kunt u ervan verzekerd zijn dat Ouders Online redactioneel gezien volledig onafhankelijk is en blijft. Onafhankelijk van de sponsors en adverteerders, en onafhankelijk van welk papieren blad dan ook. We zijn een zelfstandige onderneming.

Ouders Online mailing-lijst

De redactie van Ouders Online weet uit ervaring hoe vervelend het is om je postbus te zien dichtslibben met ongevraagde e-mail. Vooral die advertenties waarin gouden bergen worden beloofd, vormen een ware plaag. Toch hebben we de vrijheid genomen om iedereen die ooit een bericht aan ons stuurde, ongevraagd op de hoogte te stellen van het verschijnen van nieuwe afleveringen. Daar zit geen enkel commercieel motief achter; het is louter bedoeld als service. Wie er niet van gediend is, kan de toezending gemakkelijk stopzetten. Hoe dat werkt, staat beschreven in de aankondigingen die u per e-mail ontvangt.

En omgekeerd: wie nog géén bericht heeft ingezonden, maar wél op de mailing-lijst gezet wil worden, kan hieronder even op de drukknop klikken. (Om technische redenen volgt er géén bevestiging van verzending; u moet er maar op vertrouwen dat één keer klikken afdoende is.)

Voor wie nog op vakantie gaat: goede reis en heel veel plezier. En mocht het toch wat minder vrolijk zijn afgelopen: stuur 'm op, die verschrikkelijke ervaring! (Zie de Zomerprijsvraag in het Magazine.)