Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Botox en zwanger willen worden

letterkoekje schreef op 29-08-2025 om 16:09:

Dit zegt ChatGPT over het verschil tussen Botox en Fillers:

Botox

• Werkzame stof: botuline toxine.

• Werking: ontspant tijdelijk de spieren door de zenuwprikkel te blokkeren → rimpels die ontstaan door spieractiviteit (zoals fronslijnen, kraaienpootjes) worden minder zichtbaar.

• Effectduur: ongeveer 3–6 maanden.

• Toepassing: vooral voor dynamische rimpels (die je ziet bij bewegen/expressie).

Fillers

• Werkzame stof: meestal hyaluronzuur (een lichaamseigen stof die vocht vasthoudt).

• Werking: vult volume aan in de huid of onderliggende lagen → rimpels worden opgevuld en contouren kunnen hersteld of verbeterd worden.

• Effectduur: 6–18 maanden (afhankelijk van type filler en locatie).

• Toepassing: volumeverlies herstellen (bijv. wangen, lippen, traangootjes) en statische rimpels (die zichtbaar zijn in rust).

👉 Kort gezegd:

• Botox ontspant spieren → voorkomt of verzacht bewegingsrimpels.

• Fillers vullen op → herstellen volume en verzachten diepere rimpels.

Persoonlijk, TO, denk ik dat je met de tijd wel gedwongen zal zijn om Fillers te gaan gebruiken. Als je zo krampachtig met je gezicht omgaat, dan gaat Botox niet blijven volstaan om de steeds dieper wordende rimpels (niet alleen bij jou hoor, bij iedereen) aan te pakken. Maar wees gerust: na de Botox en de Fillers zijn er nog een heleboel andere maatregelen. Kijk maar naar Cher, de zangeres. Die ziet er op haar 80ste ook nog fris en fruitig uit (denkt ze).

O die vind ik zo lelijk geworden in de loop der jaren. Zou ze dat nou zelf niet zien?  Ze zal toch wel een spiegel hebben thuis? 

Rainbowforyou

Rainbowforyou

29-08-2025 om 17:00 Topicstarter

Botox

• Werking: ontspant tijdelijk de spieren door de zenuwprikkel te blokkeren → rimpels die ontstaan door spieractiviteit (zoals fronslijnen, kraaienpootjes) worden minder zichtbaar.

• Toepassing: vooral voor dynamische rimpels (die je ziet bij bewegen/expressie).

Fillers

• Werkzame stof: meestal hyaluronzuur (een lichaamseigen stof die vocht vasthoudt).

• Werking: vult volume aan in de huid of onderliggende lagen → rimpels worden opgevuld en contouren kunnen hersteld of verbeterd worden.

• Toepassing: volumeverlies herstellen (bijv. wangen, lippen, traangootjes) en statische rimpels (die zichtbaar zijn in rust).

👉 Kort gezegd:

Persoonlijk, TO, denk ik dat je met de tijd wel gedwongen zal zijn om Fillers te gaan gebruiken. Als je zo krampachtig met je gezicht omgaat, dan gaat Botox niet blijven volstaan om de steeds dieper wordende rimpels (niet alleen bij jou hoor, bij iedereen) aan te pakken. Maar wees gerust: na de Botox en de Fillers zijn er nog een heleboel andere maatregelen. Kijk maar naar Cher, de zangeres. Die ziet er op haar 80ste ook nog fris en fruitig uit (denkt ze).

Dat zal dan alleen bij het onderste deel van het gezicht zijn. Als je de spieren die je behandelt met botox niet gebruikt dan veroorzaken die ook geen rimpels meer en dan blijft het daar gewoon strak. Het onderste deel van het gezicht kun je nog wel op andere manieren gaan verbeteren voor wat uitstel van executie en om frisser ouder te worden. Tuurlijk uiteindelijk gaat het allemaal verzakken, maar dat is dan wat het is vind ik. Dan is de tijd van het echt jong uitzien geweest.

Rainbowforyou

Rainbowforyou

29-08-2025 om 17:16 Topicstarter

Nou Cher vind ik er voor een 80 jarige er echt mooi uitzien hoor. Ik denk niet dat dat voor veel van ons haalbaar is. Die heeft denk ik wel meer gedaan dan wat botox. 

Rainbowforyou schreef op 29-08-2025 om 17:16:

Nou Cher vind ik er voor een 80 jarige er echt mooi uitzien hoor. Ik denk niet dat dat voor veel van ons haalbaar is. Die heeft denk ik wel meer gedaan dan wat botox.

Dat weet ik wel zeker het heeft haar letterlijk een rib uit haar lijf gekost 

Rainbowforyou

Rainbowforyou

29-08-2025 om 18:11 Topicstarter

Yumi schreef op 29-08-2025 om 17:36:

[..]

Dat weet ik wel zeker het heeft haar letterlijk een rib uit haar lijf gekost

Heeft ze een rib laten verwijderen of is die beschadigd geraakt? Waarom/hoe dat dan? 

Rainbowforyou schreef op 29-08-2025 om 18:11:

[..]

Heeft ze een rib laten verwijderen of is die beschadigd geraakt? Waarom/hoe dat dan?

Onderste ribben voor een slanke taille

Botox

Fillers

👉 Kort gezegd:

Je laat jezelf wel erg kennen in een topic waar je eigenlijk niet over mee kunt praten he? En ja ook vrouwen van jouw leeftijd gebruiken Botox en fillers, de meesten gaan erop vooruit. 

Yumi schreef op 29-08-2025 om 18:39:

[..]

Onderste ribben voor een slanke taille

Dat zou ik in jouw plaats ook doen, TO, dan past alles beter bij mekaar. Als je een fris-jong gezicht hebt en een breder wordende taille (ook normaal bij het ouder worden) dat gaat natuurlijk niet. Dus, ribje weg, slanke taille. Mooi!

Rainbowforyou schreef op 29-08-2025 om 17:16:

Sorry, TO, maar nu begin ik te denken dat je een bril nodig hebt! Cher er goed uitzien? Het is gewoon zonde wat ze van zichzelf heeft laten maken. En dan zijn het waarschijnlijk nog bijgewerkte foto's. Hoe kan een 80-jarige er nog echt mooi uitzien? Redelijk goed bewaard, dat wil ik nog wel geloven maar 'mooi' is toch nog wat anders! Cher was een mooie vrouw, een beeldschone vrouw, maar zoals bij iedereen is zij ook elke dag een dag ouder geworden. 

En tot slot: je schreef ergens dat enkel het onderste deel van het gezicht onderhevig is aan verval, want als je de spieren in het bovenste gedeelte van je gezicht niet gebruikt, blijft alles daar 'jong'. Hoe kan dat nu? Nooit lachen? Nooit fronsen, nooit boos kijken? 

Nick90 schreef op 29-08-2025 om 19:11:

[..]

Je laat jezelf wel erg kennen in een topic waar je eigenlijk niet over mee kunt praten he? En ja ook vrouwen van jouw leeftijd gebruiken Botox en fillers, de meesten gaan erop vooruit.

Dat vindt jij...... voor even. Fillers en botox maakt niemand mooier op de lange termijn. 

Mannen die erop aandringen dat hunvrouwen iets laten doen aan hun lijf mogen wat mij betreft opgepakt en gestraft worden. 

Baas over eigen lijf!!!!!!!

letterkoekje schreef op 29-08-2025 om 19:15:

[..]

Dat zou ik in jouw plaats ook doen, TO, dan past alles beter bij mekaar. Als je een fris-jong gezicht hebt en een breder wordende taille (ook normaal bij het ouder worden) dat gaat natuurlijk niet. Dus, ribje weg, slanke taille. Mooi!

[..]

Sorry, TO, maar nu begin ik te denken dat je een bril nodig hebt! Cher er goed uitzien? Het is gewoon zonde wat ze van zichzelf heeft laten maken. En dan zijn het waarschijnlijk nog bijgewerkte foto's. Hoe kan een 80-jarige er nog echt mooi uitzien? Redelijk goed bewaard, dat wil ik nog wel geloven maar 'mooi' is toch nog wat anders! Cher was een mooie vrouw, een beeldschone vrouw, maar zoals bij iedereen is zij ook elke dag een dag ouder geworden.

En tot slot: je schreef ergens dat enkel het onderste deel van het gezicht onderhevig is aan verval, want als je de spieren in het bovenste gedeelte van je gezicht niet gebruikt, blijft alles daar 'jong'. Hoe kan dat nu? Nooit lachen? Nooit fronsen, nooit boos kijken?

Als je botox laat prikken dan zijn die spieren niet meer in staat om te bewegen dus je gebruikt ze niet. 

Maar rust roest.

To ooit een been gezien dat in het gips heeft gezeten?  Dat is slap en de spiermassa is verminderd dus ook in je gezicht worden de spieren slap als je ze niet gebruikt. 

Nick90 schreef op 29-08-2025 om 19:11:

[..]

Hahahaha, ik lig hier in een deuk! Nick, nick, nick toch! Geweldig! 

Jij laat jezelf wel erg kennen in een topic waar je over iemands leeftijd spreekt zonder dat je weet hoe oud die is ...... 'ik kom gewoon niet meer bij! ....  '

Pfff... eindelijk gestopt met lachen.
Nu begrijp ik waarom je over 'mijn leeftijd' spreekt: jij denkt dat ik die vrouw op de foto ben, hé Nick?

Nou het is wel een van de uiterst zeldzame keren dat Nick enigszins een punt heeft, dat mag ook gezegd worden

letterkoekje schreef op 29-08-2025 om 19:24:

[..]

Hahahaha, ik lig hier in een deuk! Nick, nick, nick toch! Geweldig!

Jij laat jezelf wel erg kennen in een topic waar je over iemands leeftijd spreekt zonder dat je weet hoe oud die is ...... 'ik kom gewoon niet meer bij! .... '

Pfff... eindelijk gestopt met lachen.
Nu begrijp ik waarom je over 'mijn leeftijd' spreekt: jij denkt dat ik die vrouw op de foto ben, hé Nick?

Nee je hebt hebt het al heel vaak ook over je leeftijd gehad en daar maak ik uit op dat het vergane glorie is. Ook je mening over iets wat tegenwoordig vrij normaal is en je ervaring met snel verouderen doen mij denken dat je over dit onderwerp maar weinig kennis hebt.

Nehalennia schreef op 29-08-2025 om 19:26:

Nou het is wel een van de uiterst zeldzame keren dat Nick enigszins een punt heeft, dat mag ook gezegd worden

Thankyouuu!

Nick90 schreef op 29-08-2025 om 19:33:

[..]

Nee je hebt hebt het al heel vaak ook over je leeftijd gehad en daar maak ik uit op dat het vergane glorie is. Ook je mening over iets wat tegenwoordig vrij normaal is en je ervaring met snel verouderen doen mij denken dat je over dit onderwerp maar weinig kennis hebt.

Nick jongen, lees je in.  Niet op fakebook instagram wat je alleen de hallelujaverhalen leest maar zoek een goede bron. 

Meiden van rond de dertig die zich laten inspuiten dat is niet normaal! 

Doe normaal en laat je (vrouw) gewoon verouderen zonder allerlei kunstgrepen..

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.