Rainbowforyou
27-08-2025 om 16:02
Botox en zwanger willen worden
Wij willen gaan proberen om een derde kindje te krijgen. Vanaf deze maand willen we het gaan proberen. Ik heb een tijd geleden botox gekregen om wat rimpels tegen te gaan. Ik merk dat ik de behandelde spieren inmiddels weer kan bewegen en een nieuwe behandeling is weer nodig. In theorie zou ik echter snel zwanger kunnen raken dus ik twijfel wel of het slim is om nu weer mijn botox te gaan halen. Aan de andere kant kan het ook weer even duren voordat ik zwanger raak en ik wil niet langer dan nodig is met rimpels rondlopen. Ik voel me nu zo gelukkig met mezelf.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik hier het beste mee om gaan?

OnherkenbaarAnoniem
29-08-2025 om 16:13
letterkoekje schreef op 29-08-2025 om 16:09:
Dit zegt ChatGPT over het verschil tussen Botox en Fillers:
Botox
Werkzame stof: botuline toxine.
Werking: ontspant tijdelijk de spieren door de zenuwprikkel te blokkeren → rimpels die ontstaan door spieractiviteit (zoals fronslijnen, kraaienpootjes) worden minder zichtbaar.
Effectduur: ongeveer 3–6 maanden.
Toepassing: vooral voor dynamische rimpels (die je ziet bij bewegen/expressie).
Fillers
Werkzame stof: meestal hyaluronzuur (een lichaamseigen stof die vocht vasthoudt).
Werking: vult volume aan in de huid of onderliggende lagen → rimpels worden opgevuld en contouren kunnen hersteld of verbeterd worden.
Effectduur: 6–18 maanden (afhankelijk van type filler en locatie).
Toepassing: volumeverlies herstellen (bijv. wangen, lippen, traangootjes) en statische rimpels (die zichtbaar zijn in rust).
👉 Kort gezegd:
Botox ontspant spieren → voorkomt of verzacht bewegingsrimpels.
Fillers vullen op → herstellen volume en verzachten diepere rimpels.
Persoonlijk, TO, denk ik dat je met de tijd wel gedwongen zal zijn om Fillers te gaan gebruiken. Als je zo krampachtig met je gezicht omgaat, dan gaat Botox niet blijven volstaan om de steeds dieper wordende rimpels (niet alleen bij jou hoor, bij iedereen) aan te pakken. Maar wees gerust: na de Botox en de Fillers zijn er nog een heleboel andere maatregelen. Kijk maar naar Cher, de zangeres. Die ziet er op haar 80ste ook nog fris en fruitig uit (denkt ze).
O die vind ik zo lelijk geworden in de loop der jaren. Zou ze dat nou zelf niet zien? Ze zal toch wel een spiegel hebben thuis?

Rainbowforyou
29-08-2025 om 17:00
letterkoekje schreef op 29-08-2025 om 16:09:
Dit zegt ChatGPT over het verschil tussen Botox en Fillers:
Botox
Werkzame stof: botuline toxine.
Werking: ontspant tijdelijk de spieren door de zenuwprikkel te blokkeren → rimpels die ontstaan door spieractiviteit (zoals fronslijnen, kraaienpootjes) worden minder zichtbaar.
Effectduur: ongeveer 3–6 maanden.
Toepassing: vooral voor dynamische rimpels (die je ziet bij bewegen/expressie).
Fillers
Werkzame stof: meestal hyaluronzuur (een lichaamseigen stof die vocht vasthoudt).
Werking: vult volume aan in de huid of onderliggende lagen → rimpels worden opgevuld en contouren kunnen hersteld of verbeterd worden.
Effectduur: 6–18 maanden (afhankelijk van type filler en locatie).
Toepassing: volumeverlies herstellen (bijv. wangen, lippen, traangootjes) en statische rimpels (die zichtbaar zijn in rust).
👉 Kort gezegd:
Botox ontspant spieren → voorkomt of verzacht bewegingsrimpels.
Fillers vullen op → herstellen volume en verzachten diepere rimpels.
Persoonlijk, TO, denk ik dat je met de tijd wel gedwongen zal zijn om Fillers te gaan gebruiken. Als je zo krampachtig met je gezicht omgaat, dan gaat Botox niet blijven volstaan om de steeds dieper wordende rimpels (niet alleen bij jou hoor, bij iedereen) aan te pakken. Maar wees gerust: na de Botox en de Fillers zijn er nog een heleboel andere maatregelen. Kijk maar naar Cher, de zangeres. Die ziet er op haar 80ste ook nog fris en fruitig uit (denkt ze).
Dat zal dan alleen bij het onderste deel van het gezicht zijn. Als je de spieren die je behandelt met botox niet gebruikt dan veroorzaken die ook geen rimpels meer en dan blijft het daar gewoon strak. Het onderste deel van het gezicht kun je nog wel op andere manieren gaan verbeteren voor wat uitstel van executie en om frisser ouder te worden. Tuurlijk uiteindelijk gaat het allemaal verzakken, maar dat is dan wat het is vind ik. Dan is de tijd van het echt jong uitzien geweest.

Rainbowforyou
29-08-2025 om 17:16
Nou Cher vind ik er voor een 80 jarige er echt mooi uitzien hoor. Ik denk niet dat dat voor veel van ons haalbaar is. Die heeft denk ik wel meer gedaan dan wat botox.

Yumi
29-08-2025 om 17:36
Rainbowforyou schreef op 29-08-2025 om 17:16:
Nou Cher vind ik er voor een 80 jarige er echt mooi uitzien hoor. Ik denk niet dat dat voor veel van ons haalbaar is. Die heeft denk ik wel meer gedaan dan wat botox.
Dat weet ik wel zeker het heeft haar letterlijk een rib uit haar lijf gekost

Rainbowforyou
29-08-2025 om 18:11
Yumi schreef op 29-08-2025 om 17:36:
[..]
Dat weet ik wel zeker het heeft haar letterlijk een rib uit haar lijf gekost
Heeft ze een rib laten verwijderen of is die beschadigd geraakt? Waarom/hoe dat dan?

Yumi
29-08-2025 om 18:39
Rainbowforyou schreef op 29-08-2025 om 18:11:
[..]
Heeft ze een rib laten verwijderen of is die beschadigd geraakt? Waarom/hoe dat dan?
Onderste ribben voor een slanke taille