Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
xx

xx

04-01-2009 om 17:03

Clubje zwanger worden; lente, gerdina, mass, lean en de rest en ik....?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Gerdina

Gerdina

03-07-2009 om 12:44

Korina

Hier ook even een reactie, ik zal je snel ook nog hyven. Fijn dat jullie zo'n goede tijg nog met elkaar hebben gehad. Maar wat moeilijk dat jullie elkaar nu moeten missen.
Ik hoop dat je een goede vakantie mag hebben. En dat je ook wat kunt genieten zonder de stress van spuiten en meten. Dan kun je er daarna weer fris tegenaan. Al hoop ik nog meer dat het dan helemaal niet meer nodig is! Dat jullie net zo'n wonder is gegund als Hedda.
Liefs,
Gerdina

Hedda, merry, sannie, manda

Super gefeliciteerd van mij! Wat geweldig joh! Ik hoop dat je het steeds meer durft geloven en er echt van gaat genieten. Ik ben heel, heel blij voor je!!
Merry, een meisje! Fijn joh! Nu kun je vast van die ontzettend schattige meisjesdingen kopen. Geniet er maar heerlijk van, het is je zo gegund!
Sannie, voor jou een teleurstelling. Geef de moed niet op meid. Het is je lichaam twee keer gelukt, hoe dan ook, het kán!
Manda, heel veel sterkte voor de bevalling! Als ik terugkom van vakantie is het als het goed is voor jou allemaal achter de rug.
Wij gaan morgen op vakantie. Vorige week zaterdag ongesteld geworden, nu dus weer een maandje zonder IUI. We gaan met zijn allen dus ik hoop maar dat het huisje niet al te gehorig is...
Allemaal een heel fijne vakantie alvast, sterkte met alles en tot over een paar weken!
Liefs,
Korina

Elke

Elke

03-07-2009 om 20:16

Inbraakje hedda

Heej Hedda,

Je kent mij niet, maar gefeliciteerd met je spontane zwangerschap!!!!

Liefs Elke

Anna3

Anna3

03-07-2009 om 20:52

Inbreker (anna) voor inbreker (ya)

Dag Ya, hoe gaat het met jou? Een kinderwens laat je niet makkelijk los he, dat geldt voor mij ook - daarom kom ik hier ook nog vaak, terwijl bijna niemand van de 'oude garde' hier nog meeschrijft. Wie weet gaat het bij jou ook nog spontaan een keer lukken, zoals bij Hedda - ik hoop het.
Ik ben dolgelukkig met mijn dochter, geboren in 2008 toen ik inmiddels 41 was. We genieten elke dag van haar, zijn zo blij. En toch - zitten wij opnieuw in de MMM, ik zou zo graag nog een keer zwanger willen worden, wel herkenbaar voor jou denk ik. Heb inmiddels de eerste ivf/icsi-poging achter de rug, met ook nog twee cryo-terugplaatsingen, maar die zijn geen van alle gelukt. Ik begin volgende week met spuiten voor poging twee. Ik wil graag alle kansen grijpen die ik nog heb, maar moet realistisch zijn (mijn leeftijd) - en prijs me ook al heel erg gelukkig met onze (enige) dochter.
Ik wens alle deelnemers aan dit draadje heel veel geluk, en ook alle meelezers.
Liefs van Anna

Hedda

Hedda

03-07-2009 om 21:41

Roze slijm

Meiden, hier de totale onzekerheid toegeslagen. Oorzaak roze slijm, droogt op als bruinig. Het zal toch niet verkeerd gaan? Maak mezelf helemaal gek. Kan ook niet meer even bellen voor een heldere uitleg. Borsten en tepels gevoelig. Opgeblazen gevoel in buik , met wat kramp. Hoop op positieve oorzaak zoals innesteling maar die is toch al geweest. Nouja hier een para Hedda. Merry, geweldig een meisje. Lekker tutten straks met de kleine meid. Lfs Hedda

Gerdina

Gerdina

03-07-2009 om 21:50

Lieve hedda

Het kan heel goed nog een innesteling zijn. Toen ik zwanger was van dochter heb ik tot een week of acht wat bruin bloedverlies gehad. Het kan dus best helemaal goed zijn! Maar ik snap heel goed dat de spanning nu door je keel giert. Krijg je al snel een echo?
Sterkte met de onzekerheid!
Knuffel,
Gerdina

Hedda

Hedda

04-07-2009 om 08:46

Gerdina en de rest.

Ik ben zo blij om dit eindelijk eens mee te maken en ben zo bang om het te verliezen. Hopelijk is het de innesteling ofzo als het maar voor een goed doel is. Een paar dagen voordat ik ongesteld moest worden had ik ook al enige afscheiding. Het moet er gewoon ook uit. Helaas is mijn gyn op vakantie dus ik ga het proberen met de man die de hystrocopie een aantal weken geleden heeft gedaan. Hij was zo begaan en hij zal wel net zo verrast zijn als ons. Hij doet met liefde een echo tussen door denk ik... Maandag ga ik bellen net zoals met de verloskundige. Hopelijk blijft het guppie zitten waar die lekker kan groeien.

Fijn weekend allemaal en bedankt voor jullie liefde

Ik heb dit ook gehad

ik heb dit dus ook gehad, en bij mij was er ook bloed, misschien wat van de behandeling (nu heb jij die niet gehad) ik heb het een paar weken gehad, maar er was niks aan de hand.zolang je geen mega buikpijn hebt, is er waarschijnlijk niks aan de hand. doe wel even rustig aan zou ik zeggen. dat advies kreeg ik van veenendaal.
sterkte.
liefs meery

Ya

Ya

06-07-2009 om 09:09

Voor anna

Hoi,

Leuk om weer eens te horen hoe het met jullie gaat. Ja dat loslaten is ook een heel proces inderdaad. Ik hoop inderdaad soms nog dat het eens spontaan gaat lukken, maar aan de andere kant heb ik me er ook bij neergelegd. Als het nu nog een keer spontaan zou gebeuren, graag en leuk, maar we stellen er wel een limiet aan hoor. We moeten nog even kijken wanneer we er iets aan gaan doen zeg maar. Dat is nu nog te vroeg.
De oudste is 6 en de jongste is nu 3 en gaat in febr. ook al naar school.

Wat leuk dat je weer bezig bent zeg. Balen he als zo'n eerste behandeling dan mislukt. Ik weet nog goed dat ik echt dat van nou dan zal nu die eerste behandeling wel lukken.
Hoe is het met je dochter? Leuk he? Jammer dat er niet echt een ivf draadje meer is. Ik ben op een gegeven moment gestopt met schrijven. Ik probeerde het af te sluiten.
Ik wens je weer heel veel succes. Ik zal weer voor je duimen. Ik hoop het nog te lezen als het gelukt is hoor. Ik kijk hier eigenlijk ook nog wel elke dag.

Liefs van Ya

Anna3

Anna3

06-07-2009 om 12:36

Ya, dankje voor het duimen! We hadden destijds een heel actief draadje met heel betrokken deelnemers, heb er veel steun aan gehad. En wat je zegt, je blijft komen in deze rubriek van OOL, omdat je je zo betrokken voelt. Ook al zijn het dan allemaal nieuwe mensen.

Gaat heel goed hier. Onze dochter wordt al 1! Wel moeilijk om te bedenken dat die babytijd misschien nooit meer terugkomt. Ik vond het zo'n bijzondere tijd, maar ook heel erg zwaar trouwens. Vraag me af of dat laatste komt omdat we zo ontzettend graag wilden, en ook zo ontzettend graag wilden dat alles goed ging. Ik leg(de) de lat hoog. Heb ook regelmatig twijfels gehad of ik het allemaal wel kon en wel goed deed. De laatste tijd heb ik wel meer zelfvertrouwen en geniet ik ook veel meer.

Nee ik had niet dat ik dacht dat de eerste ivf/icsi wel weer zou lukken, integendeel. Ik dacht: de vorige keer was het de eerste ivf/icsi raak, dat was al bijna te mooi om waar te kunnen zijn.

Al met al hebben we zoveel geluk gehad. Ik ben zo dankbaar. (Al zeg je dat pas op het moment dat het gelukt is, ook wij hebben iui-ellende gehad en het verdriet van een miskraam.)

Ja gek he, dat je op een gegeven moment moet zeggen: nu zou het beter zijn als ik niet meer (spontaan) zwanger wordt, en daar maatregelen voor moet nemen. Want zul je net zien.. (Ik weet niet of ik dat kan trouwens.)

Anna

Sascha2

Sascha2

06-07-2009 om 14:25

Inbraakje hedda

Hoi Hedda,
Allereerst, wat een geweldig nieuws dat je zwanger bent! Ik lees regelmatig mee en leef ook mee met onder andere de dames in jullie draadje. Zo gewenst om zwanger te worden en zoveel moeite en problemen. Als er dan een berichtje staat van iemand, die ineens zwanger is, ben ik zo blij!
In het draadje bij 'zwanger' schrijf je dat jij zal moeten wachten tot 10 weken, voordat er een echo kan worden genomen. Maar mijn ervaring is, dat dat ook eerder kan. Zeker als je bloedverlies hebt gehad en er verder ook nog problemen spelen. Zo had ik twee miskramen en kreeg sindsdien steeds rond de 7e week een vroege echo. Wie weet kun je bij je gynaecoloog aankaarten, dat je onzeker bent, gezien de voorgeschiedenis en gezien het roze slijmverlies (wat heel goed van de innesteling kan komen, had ik in ieder geval bij twee dochters)? Een hele vroege echo zou ik niet zomaar doen, omdat het dan kan dat er nog geen hartactiviteit is; dat kan je erg onzeker maken. Maar eerder dan 10 weken is echt wel mogelijk en komt regelmatig voor.
Succes met het afwachten, een erg pittige tijd vond ik altijd.
Tot zover deze brutale inbraak
Sascha

Hedda

Hedda

06-07-2009 om 15:07

Sascha

Zeker geen brutale inbraak maar een enorme hulp. Dank je wel. Ik heb inmiddels een afspraak in week 8 kunnen maken met gyn. Morgen ga ik ook nog bellen met de gyn die een aantal weken geleden een hystrocopie heeft gedaan bij mij en omdat hij mijn geschiedenis een beetje kent zal hij me misschien nog meer kunnen geruststellen. Voor nu probeer ik te gaan genieten want ik heb alle symptomen die er maar zijn. Ijzersmaak, last van de onderrug, maagzuur, geen eetlust, borsten als dadeltrossen en constant moeten plassen. Ik vind het zo bijzonder dit en ik kan er elke keer en overal om janken. Ik heb het gevoel dat ik boven mezelf aan zweven ben, dat ik maar aan het dromen ben.

Dank voor de steun en advies.

Hedda

Jaimie

Jaimie

07-07-2009 om 15:16

Inbraakje hedda

hoi meid,

heel veel heb je er misschien niet aan, maar ik ben nu 6 weken zwanger , en zoals jij het beschreeff Oorzaak roze slijm, droogt op als bruinig, dat heb ik sinsds vanmorgen ook. Ik ben totaal de kluts kwijd en hoop van harte dat het een inneselings bloeding is, zoals je wel vaker hoort. Heb jij er nu nog last van?? wanneer mag je voor een echo? of wacht je het af??

ik duio voor je en wens je veel sterkte

Jaimie

Lean1

Lean1

07-07-2009 om 15:49

Hedda

Wat een wonder meid, ik ben heel blij voor je!!! Lean

Hedda

Hedda

07-07-2009 om 19:41

Jaimie

Hi Jaimie,

Ik heb er nog steeds wel een beetje last van en daar baal ik van want echt genieten kan ik zo ook niet. Vervelend dat je dit ook hebt en je ook zo onzeker bent. Op zich vertrouw ik het wel hoor maar het blijft zo in je achterhoofd hangen. Ik heb vandaag met de gyn gebeld en die zei dat ik gewoon eerder een echo moest aanvragen. Dit heb ik inmiddels kunnen regelen en heb aanstaande donderdagavond de 1e echo. Zo spannend! Vrijdag ga ik beginnen met Moeders voor Moeders dus het moet gewoon goed gaan en dat hoop ik ook voor jou!
Wat de gyn ook zei, afscheiding zegt niks alleen een echo. Mocht je hevig bloedverlies krijgen met hevige krampen zoals een heftige ongesteldheid dan is het een ander verhaal maar uit jou verhaal heb je dat ook net als ik ook niet. Zet hem op en blijf goed op jezelf passen.

Liefs Hedda

Hedda

Hedda

07-07-2009 om 19:42

Lean!

Dank je wel Lean. Wat bijzonder is het toch hè! Gaat alles goed met jou?
Liefs Hedda

Sascha2

Sascha2

07-07-2009 om 20:40

Hedda

Wat fijn dat je zo snel al een echo hebt! Ik hoop zo dat alles goed is.

xx

xx

10-07-2009 om 10:09

Hedda

Hoe is het nu met je? Wordt het al een beetje normaal? Probeer ervan te genieten, want het is zo iets bijzonders, ik weet er alles van.

Liefs,
Sannie

Hedda

Hedda

10-07-2009 om 14:39

Sannie

Hi lieve Sannie,

Ik heb inmiddels een 1e echo gehad en omdat het nog vroeg is zagen we niet erg veel maar er zat een vruchtzakje en een dooierzakje en de gyn zei dat dat er goed uit ziet op dit termijn. Ik heb de mazzel dat ik volgende week weer mag voor een echo. Ik voel me eindelijk iets minder bezorgd en ben zo ontzettend blij en opgelucht dat er echt iets gebeurd. Ik voel het ook, ik voel me anders heb nu inmiddels minder last van afscheiding en dat geeft me ook rust. Ik heb vertrouwen en ik geloof er in. Hopelijk blijft het lekker groeien tot een wolk van een baby die we straks in onze armen mogen sluiten. Wat zal dat heerlijk zijn.

Hoe gaat het met jou?
Heel fijn weekend en tot horens.

Er is inmiddels een draadje bij gezellig uitgerekend febr 2010, ik ben dan wel maart uitgerekend maar dat

boeit niet maar ik hou jullie hier ook op de hoogte. Liefs Hedda en hou je taai!!

Ook zwanger

Hedda

Heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap. Eigenlijk ben ik ook een soort inbreker op dit draadje. Kwam 2 jaar geleden op het 40+ draadje terecht en ken daar nog enkele namen van als Lente en Anna.

Aan het IVF draadje heb ik nooit deelgenomen (maar wel regelmatig gelezen) omdat we alleen IUI konden doen door mijn hoge FSH-waarden. Nu zijn we in juni in Belgie het eiceldonatie ingegaan en ik heb gisteren gehoord dat ik zwanger ben. Het is nog moeilijk te geloven en pas een heel erg pril begin. We moeten de 1e echo nog krijgen over 10 dagen. Als ik het goed heb ben ik rond 13 maart uitgerekend.

Ik zal het maart draadje eens opzoeken.

Groet van Eva

Hedda

Hedda

11-07-2009 om 09:50

Eva

Wat een geweldig nieuws Eva. Gefeliciteerd joh! Ik ken het gevoel dat het nog zo ongeloofwaardig is. Dat komt meer als je de 1e echo krijgt dat is toch een extra bevestiging. Ik heb afgelopen donderdag een echo gehad en ondanks dat er nog niet veel te zien was kon je wel zien dat er iets gebeurt en dat is alleen al heel fijn. Ik ga donderdag weer voor een echo en hoop al weer iets meer te zien. Hoe voel je je voor de rest? Gezellig om ook aan te sluiten bij Gezellig. Kunnen we elkaar mooi op de hoogte houden. Ik ben echt heel blij voor je. Ik ben 9 maart uitgerekend. Spannend hè?!

Liefs Hedda

Hedda

Hedda

Wat leuk, we schelen maar een paar dagen als mijn berekening klopt. Hoe heb jij je eerste echo aangevraagd en bij hoeveel weken was dat? Het is een raar gevoel dat ik al 5 weken zwanger ben. Ik kon het niet eerder weten, omdat ik een hormoon gebruik om het bms op goede waarde te houden. En dit hormoon zorgt er ook voor dat ik niet ongesteld wordt (had vorige weekend gekomen anders). Maandag een bloedtest laten doen, maar dat kon alleen via de huisarts omdat ik in ht buitenland onder behandeling ben en de uitslag duurde 4 dagen (ipv 1 dag in het ziekenhuis). Bij een negatieve uitslag had ik met de hormonen moeten stoppen. De urinetesten die ik zelf had gedaan brachten geen positief nieuws, en durfde ik niet meer te doen.
Vanochtend wel 2 testen gedaan, van Sensitest en Kruidvat: beiden geven nu positief aan. Ik durf het langzaam aan te geloven.

Anna3

Anna3

11-07-2009 om 21:06

Eva gefeliciteerd!

Wat een geweldig nieuws!, want ik weet hoe graag je het wilde en je hebt ontzettend doorgezet. Meteen de eerste terugplaatsing raak denk ik he?, wat een mooi resultaat zeg - uiteindelijk!

Van de Forumbeheerder

Van de Forumbeheerder

12-07-2009 om 22:03

Aankondiging archivering

Deze draad is alweer meer dan zes maanden oud en telt tegen de driehonderd berichten. Tijd voor het archief dus. Starten jullie zelf even een nieuwe draad?

Met vriendelijke groet,
Marian van Agt - Forumbeheer Ouders Online
[email protected]

xx

xx

12-07-2009 om 22:43

Nieuw draadje is onderaan

kunnen we daar gewoon verder, de ii moest uiteraard II zijn....

Het is zondag en ik ben erg verkouden, zal daar wel aan liggen....

Liefs,
Sannie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.