Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
xx

xx

04-01-2009 om 17:03

Clubje zwanger worden; lente, gerdina, mass, lean en de rest en ik....?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
xx

xx

21-01-2009 om 20:11

Waar blijft hij nou?

Mijn ei is nog niet in zicht, alweer 5 dagen ovutesten voor niets.... arggggg. Ik begin altijd veel te vroeg met testen, dat blijkt wel weer. Het is nu dag 17 en nog geen ei, zal dus wel weer een lange cyclus worden. De test was vandaag nog niet positief, dus eerder dan dag 20 zal het wel niet worden, of ik heb hem al weer gemist, maar dan zou hij voor dag 13 geplopt moeten zijn, en die kans acht ik niet zo heel groot.
Nou ja we plassen gezellig door in potjes, over handen etc, het is per slot van rekening voor een goed doel!

Groetjes,
Sannie

Lean1

Lean1

22-01-2009 om 13:38

Hopen

dat blijf ik denk ik toch wel doen totdat ik echt nooit meer ongesteld wordt, hopen op een wonder. Het zou zo geweldig zijn om nog een kindje te mogen hebben. Al ben ik natuurlijk enorm gezegend met mijn meisje. Ze is alweer 3 geworden. En wij zijn alweer 2jaar in de race voor nog een kindje. Ik kan nog geen afscheid nemen, dat doet die hoop denk ik.

Lean

Sannie, mass, lean

Welkom terug in de race dan maar, Sannie... Terug bij de stress, het er niet aan willen denken, bang zijn dat je er teveel mee bezig bent... Wat blijft dat toch een gedoe hè, ik had zelfs stress om de timing van mijn ei terwijl ik Puregon en Pregnyl kreeg, rationeel gezien kan er dan niet zoveel mis gaan met de timing, maar schakel het maar eens uit. En als manlief het dan ook nog niet zo nodig vindt wil je het er niet teveel over hebben en vooral niet te opvallend de klusdagen plannen... Is er inmiddels al wat in zicht?
Mass, lief dat je zo reageert, fijn dat je meeleest en -schrijft. Gezellig. En natuurlijk is en blijft het lastig dat ik (nog) geen moeder ben en jullie wel, maar aan de andere kant wil ik juist jullie verhalen lezen omdat het zoveel hoop geeft. Het is bij jullie gelukt, zelfs pas de 5e IUI, dus wat geeft het dat het bij ons nu 2 keer niet is gelukt?
Lean, voor jou ook een beetje dubbel, ja, ik geloof ook dat ik zal blijven hopen tot ik in de overgang ben gekomen. Als je nog geen afscheid kunt nemen moet je het ook niet doen. Als het moet, groei je er vanzelf naar toe. Geef het de tijd en sluit niets af voor je daar aan toe bent. Veel sterkte in ieder geval, en ook Sannie en misschien wel anderen die meelezen en ook zo vaak leven tussen hoop en vrees.
Zelf moet ik dinsdag a.s. al voor de laparoscopie, ik zie er erg tegenop maar ben blij dat het al zo snel kan, dan heb ik het maar weer gehad. Als ik weer een beetje opgeknapt ben meld ik me wel weer. Gaan nu eerst nog een weekendje weg met mijn schoonouders die 42 jaar getrouwd zijn. Jullie ook een goed weekend, lekker binnen blijven met dit weer en het thuis gezellig maken.
Liefs, Korina

Lean1

Lean1

23-01-2009 om 10:57

Korina

een heel fijn weekend, en alvast succes dinsdag, ik zal aan je denken!

Lean

Hedda

Hedda

23-01-2009 om 13:20

Korina

Succes en sterkte aanstaande dinsdag!

Allemaal een fijn weekend.

Liefs Hedda

Korina

dank je! En idd zelfs met de 5e keer is het mogelijk!Ik duim super hard dat je volgende keer dat (nog) geen moeder weg kan laten!....Houdt moed!

liefs mass

xx

xx

24-01-2009 om 21:15

Korina

Spannend voor je a.s. dinsdag. Ik zal aan je denken. Het is toch even niet lekker, zeker de pijn daarna, maar wie weet ziet alles er verder goed uit. Is de boel meteen weer schoongespoten en is het met de volgende IUI poging raak. Bij mij was het ook de 4e poging.

Dikke kus, ik zal voor je duimen.

Liefs,
Sannie

xx

xx

24-01-2009 om 21:18

Zou ik

dan toch mijn ei gemist hebben...? Het is vandaag dag 21 maar geen vruchtbaar slijm meer te zien. Misschien was het dan toch een hele korte cyclus, 1x in de zoveel maanden gebeurt dat een keertje. Ben ik misschien toch net te laat gaan testen op dag 13... Toen had ik nog wel een teststreepje, wel veel lichter dan de controle streep, maar de dagen erna is het alleen maar een teststreep.

WE hebben vorig weekend wel geklust, zoals we dat zo mooi noemen. Als mijn hormoon piek woensdag is geweest dan is de eisprong zo rond vrijdag...het zou dus kunnen, maar ik heb alweer zo mijn twijfels.

We wachten het nog rustig even af.

Wat een drama he dat verhaal in Belgie. Ik stond gewoon voor de tv te huilen, vond en vind het zo erg voor de ouders van die kinderen. Je moet er toch niet aan denken, dat er zo´n malloot in Nederland rondloopt!

Groetjes en een fijn weekend.
Sannie

Lean1

Lean1

25-01-2009 om 13:29

Ja, afschuwelijk

ik heb echt huilend de krant gelezen gisteren. Wat zal de persoon die de deur voor hem heeft geopend een schuldgevoel hebben... Ik denk niet dat ik daar ooit over heen zou kunnen komen. Denken die ouders ook dat hun kindje veilig onderdak is, krijg je zo'n telefoontje...
Ik begrijp dat de leidsters alles hebben gedaan om de kinderen te beschermen, niet voor niets is 1 van hen ook gedood. Wat een gestoorde gek!!

Lean

Korina

Ik hoop dat alles goed gaat vandaag! Heel veel succes!
dikke knuffel

liefs mass

Gerdina

Gerdina

27-01-2009 om 11:29

Korina

Ik weet niet of je dit nog leest, maar heel veel sterkte vandaag. Ik hoop dat het goed gaat en er geen gekke dingen uitkomen. Doe daarna maar lekker rustig aan.
Knuffel,
Gerdina

Lean1

Lean1

28-01-2009 om 11:42

Korina

Hoe is het nu met je??

lean

xx

xx

29-01-2009 om 10:56

En korina?

Alles goed gegaan?

Liefs,
Sannie

xx

xx

29-01-2009 om 10:59

Ei gemist

Inderdaad ik heb mijn ei gewoonweg gemist. Werd gisteravond gezellig ongesteld, dus weer een maand voorbij. We hebben wel rondom mijn ei geklust, maar kennelijk mocht het niet zo zijn. Dus nieuwe ronde nieuwe kansen, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat het toch echt weer IUI gaat worden, ik heb het idee dat we gewoon niet zonder kunnen....

Groetjes,
SAnnie

Lean1

Lean1

29-01-2009 om 13:49

Sannie

jammer meid, het zou toch zo mooi zijn als het zonder zou lukken. Maar ja, als het bij IUI kan blijven en je krijgt nog een kleintje dan is dat toch ook prachtig. Wanneer je eenmaal zwanger bent ben je dat hele proces zo vergeten.
Ik zou er voor tekenen

Maar het blijft natuurlijk toch wel balen, die hele medische malle molen.

Lean

Lean1

Lean1

29-01-2009 om 13:55

Mag ik even een beetje klagen?

Ben vandaag voor het eerst weer wezen koffiedrinken op het werk. Dat was heel prettig om daar weer te zijn, men mist mij nog steeds na bijna een half jaar. Ben ik natuurlijk blij mee, waar zit dat klagen dan in?? Nou, vandaag heb ik mijn zwangere collega gezien. ze zag er prachtig uit en is al lekker bol. Ik gun het haar echt heel erg van harte, zeker omdat deze zwangerschap door 2 miskramen vooraf is gegaan. Maar toch voel ik mij nu een beetje zielig. We konden op de zelfde dag testen of we zwanger waren, bij haar wel en bij mij dus niet....
Als ik haar dan zo zie dan doet het toch een beetje pijn; ook ik had met zo'n buik kunnen lopen. ik had dat ook zo graag gewild.
Realistisch gezien is het alleen maar goed dat het niet zo is, want dat had mijn lijf met die hernia gewoon nooit aangekund, maar toch, maar toch....

Lean die even haar wonden gaat likken

Lean

misschien, je weet het niet, zit het er nog wel in. je hebt toch nog 1 kans (icsi toch) ?

Allemaal

Lieve allemaal,
Bedankt voor jullie belangstelling en meeleven! Dat is toch wel erg leuk aan dit forum en dat doet me lekker toch goed.
Het is dinsdag heel goed gegaan, ik ben nauwelijks beroerd geweest, niet overgegeven en maar een beetje pijn. De uitslag is ook positief: geen endometriose, alleen die cyste, die heeft ze laten zitten omdat weghalen/openmaken negatiever effect zou hebben dan laten zitten. Een paar verklevingen zijn weggehaald en de eileiders weer doorgespoten. De volgende cyclus gaan we weer verder met IUI.
Tot later, liefs van mij

xx

xx

01-02-2009 om 20:12

Korina

Wat fijn voor je dat alles goed is gegaan en dat het niet is tegengevallen. Jou eileiders zijn nu superschoon, het kan nu haast niet beter, ik ga extra extra hard voor je duimen dat het deze keer raak is. Kom maar op met de IUI!!! Houdt naast de IUI je lichaam heel goed in de gaten, ik heb achteraf, ja achteraf waarschijnlijk de bevruchting gevoeld...

Wanneer ga je starten aan de volgende IUI?

Liefs,
Sannie

xx

xx

01-02-2009 om 20:14

Dip weer voorbij

Ben weer uit mijn dip, ben vandaag even wezen winkelen, even flink geld uitgegeven voor Stijn, die groeit namelijk uit zijn maatje 86 qua shirts en broeken gaat hij nu naar 86 toe. Even bij de H & M geweest, die hadden erg leuke stoere broeken en shirts. Nu nog een paar stoere schoenen erbij en dan zijn we voorlopig weer klaar.

Flink geld uitgeven helpt altijd wel om een dip te boven te komen.

Iedereen verder een lekker weekend gehad?

Liefs,
Sannie

Lean1

Lean1

03-02-2009 om 09:28

He sannie

goed te lezen dat de dip weer een"up" is geworden, of in ieder geval is afgevlakt....
Niks zo lekker dan geld uitgeven als je je niet zo goed in je vel voelt, doet mij ook altijd goed.
Vroeger kocht ik dan meestal kleren voor mijzelf, nu kom ik meestal met dingen voor Bente thuis. Zou dat bij alle moeders zo zijn?
Bij de H&M hebben ze zeker voor jongens echt leuk stoer spul. Voor meisjes vind ik het op het moment niet zo leuk wat ze hebben. Alhoewel ik wel een schattig rokje voor maar 2 euro heb gescoord, voor Bente dus. Terwijl ik eigenlijk op zoek was naar iets voor mijzelf
Schoenen vind ik altijd lastig om te kopen. Zelf ben ik dol op laarzen, maar Bente vind dat maar niets. Ze wil zelf haar schoenen aan en uit kunnen doen, en dat gaat niet met laarzen. Volgens mij heeft ze ook het idee dat ze dan niet zo goed op de grond kan spelen. Voor thuis geen probleem, maar op het KDV moeten ze de schoenen aanhouden.
Grappig dat het soms zo is dat kids van de ene dag op de andere niet meer in de kleren passen. Ik merkte ook in 1 keer dat alle broeken te kort waren en de mouwen van de shirts ook. Het leek wel of ze de vorige dag nog pasten en nu zo maar te klein....

Lean

Lean1

Lean1

03-02-2009 om 09:40

Manda

Ik weet wel dat ik nog 1 poging heb, al hebben we daar geen actie op ondernomen tot nog toe. Het ging mij er even om dat we als de ivf bij mij ook gelukt was ik precies net zo ver was geweest. Dat raakte mij erg, zeker omdat we al weer 2 jaar aan het modderen zijn en mijn collega pas relatief kort en nu dus al 3 keer zwanger is geweest waarvan het nu gelukkig deze keer goed gaat. Natuurlijk zou ik niet net als zij 2 keer een miskraam willen, maar ik word niet eens zwanger, dus geen kansen voor ons.
Het was niet mijn bedoeling om te zeuren, vond het alleen confronterend en had een gevoel van verlies. Ik wilde ook graag met zo'n buik rondlopen.

Lean

Zeur zoveel je wil

want het is gewoon ook kloten en verdrietig !!!

Ik denk wel dat bijna iedereen 'iets' heeft, ziekten, kloten jeugd, scheiding, ziek kind, te veel kinderen, geen kinderen, miskramen, onvervulde wensen...

Toen ik na die 1e mislukte poging er over na te denken zat bedacht ik dat ik misschien wel oma zou worden, dat was zo'n troostend idee. Slaat ook nergens op want misschien wil dochter wel helemaal geen kinderen en kan ze niet krijgen....

Nou ja, ik hoop gewoon dat jij toch nog een keer met zo'n dikke buik mag rondlopen en nog een broertje of zusje krijgt voor je dochter.

xx

xx

05-02-2009 om 22:08

Nieuwe

ronde nieuwe kansen dus. Nog geen vruchtbaar slijm te zien, maar na zo´n hele korte cyclus volgt meestal weer een normale, dus dan komt eitje pas rond dag 16/17 ofzo. En zover zijn we nog niet. Als ik deze maand een normale cyclus heb en het is weer niet raak, dan zijn de klusdagen van de maand erop precies in de wintersportvakantie... misschien mag dat dan helpen...

Nou ja we zitten nu in een soort niemandsland, geen verplicht geklus en geen stress rondom ei perikelen.

Met iedereen verder alles ok?

Liefs,
sannie

xx

xx

08-02-2009 om 12:15

Klusdagen

De klusdagen zijn weer in aantocht, alleen ben ik nu ziek, hopelijk knap ik snel weer op, want dit is ook niks.

Gisteren wel 4x overgegeven, vreselijk buikpijn en diarree. En hoofdpijn niet te vergeten, het lijkt nu wel weer wat te gaan... maar dat weet je natuurlijk nooit.

Gistermiddag was er nog niet veel aan de hand, ben nog met Stijn op nieuwe schoenen uit geweest, toen we daarna bij mijn ouders waren voelde ik me steeds beroerder worden. Gisteravond moest ik zelfs Stijn met een halve luier aan snel in bed zetten omdat ik weer moest spugen, jochhie snapte er niks van...

Vandaag ga ik weer starten met de ovutesten, eens kijken wanneer dit keer mijn ei is.

Groetjes,
Sannie

Lean1

Lean1

08-02-2009 om 13:00

Sannie

wat balen zeg dat je ziek bent! Hopelijk ben je er snel weer vanaf en heb je nog wat aan het klussen, al is het misschien met frisse tegenzin??

Lean

Rustig hier

Daar ben ik weer eens. Het valt nog aardig te volgen al kom je een week niet hier, is wel makkelijk Dat was 'vroeger' hier wel anders...
Sannie, balen dat je ziek bent, knap je al wat op? En wat deed de ovulatietest?
Met mij gaat het weer goed, vorige week al weer de hele week gewerkt, 's avonds ben ik nog wel erg moe, gooi ik dan maar op de narcose of als reactie op de spanning ofzo. Eind van de week moet ik ongesteld worden, en dan kunnen we weer beginnen. Ik ben er helemaal klaar voor!
Nog een goed restje weekend allemaal!

Lean1

Lean1

08-02-2009 om 20:31

Hoi korina

fijn dat je het zonder grote schade hebt doorstaan. Van narcose kun je inderdaad heel moe worden en ook blijven voor enige tijd.
Al vast succes voor de volgende ronde !

Lean

xx

xx

10-02-2009 om 12:57

Korina

Ik had destijds ook vrij lang last van vermoeidheid, narcose is natuurlijk ook bende. Goed om te horen dat je klaar bent voor een nieuwe ronde. Alles goed en schoon, een beter uitgangspunt kun je niet hebben.

Liefs,
sannie

xx

xx

10-02-2009 om 13:00

Dag 14

En dit keer uiteraard nog geen ei te bekennen. Wel zie ik wat meer vruchtbaar slijm komen dus hij zal er wel nog aankomen. De ovutesten geven nog niets aan, ben nu dus maar eerder begonnen. Maar meestal heb ik maar 1x per jaar zo´n hele korte cyclus.

Ik denk er steeds meer over om me alvast op de wachtlijst te laten zetten. Het duurt dan toch nog een half jaar. En het lijkt erop dat mijn omgeving allemaal weer zwanger begint te worden. Hetlijkt met toch zo leuk om nog zo´´n klein babytje te mogen hebben.

Nou ja we wachten de klusdagen maar weer af.
Ik ben nog niet helemaal topfit, maar het spugen en de diarree zijn een stuk minder. Thanks.

Liefs,
Sannie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.