Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
xx

xx

04-01-2009 om 17:03

Clubje zwanger worden; lente, gerdina, mass, lean en de rest en ik....?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Marije

Jeetje wat heftig! Zijn er aanwijsbare redenen voor het overlijden?

Ik hoop dat ook jij snel zwanger mag worden.

groetjes mass

Gerdina

Gerdina

13-03-2009 om 11:00

Marije

Vorig jaar heb ik je berichtjes gelezen in Verlies& Verdriet. Hoe jullie jullie lieve Evy al na 3 weken weer moesten missen. Ik was in die tijd zwanger van ons zoontje en heb vaak, zeker toen hij net geboren was, aan je moeten denken.
Je bent van harte welkom in dit draadje, maar misschien dat je meer hebt aan het draadje hieronder:"wie geeft wanneer haar NOD". Dit zijn allemaal meiden die met zwanger worden bezig zijn.
Dit draadje is van een groepje mensen die al jaren samen schreven. Het duurde bij ons allemaal erg lang voordat we zwanger werden en sommigen zijn dat helaas nog niet. Gelukkig ook veel wel, dus ik hoop dat dat je goede moed mag geven.
Ik hoop voor je dat dit voorlopig de laatste keer is dat je ongesteld geworden bent!
Liefs, Gerdina

Gerdina

Gerdina

13-03-2009 om 11:03

Korina

Ik wil even laten weten dat ik aan je denk!
Knuffel, Gerdina

Gerdina

Gerdina

13-03-2009 om 11:04

Hedda

Uit je berichtje hieronder begrijp ik dat jij ook niet veel hoop meer hebt. Ook voor jou een hele dikke knuffel!
Liefs, Gerdina

Gerdina

Gerdina

13-03-2009 om 11:06

Sannie

Heb je een goede vakantie gehad? Wel fijn dat je je tot nu toe niet zo beroerd voelt. Anders wordt zo'n vakantie toch wat minder leuk als je steeds boven de w.c. hangt!

Gerdina

Gerdina

13-03-2009 om 11:13

Lisa

Het is inderdaad genieten en ik ben ook heel blij en dankbaar dat wij dit zelfs twee keer mogen meemaken. Het maakt me soms ook wat beschaamd, misschien niet helemaal het goede woord, maar je begrijpt misschien wel wat ik bedoel. Ik gun het de andere meiden inderdaad ook zo erg.
Liefs, Gerdina

Tip gerdina

Raak hier de draad helemaal kwijt met al die draadjes!! Haha. Ik schuif er eentje op.
Wat leuk dat jullie al zo'n tijd contact hebben zo via dit forum.
Allemaal heel veel succes!!
Groetjes Marije

Volgende ronde...

Lieve allemaal,
Donderdag zette het dan toch door, dus de hoop voor deze keer is weer vervlogen. Vandaag dus alweer de derde dag, dus mag vanavond alweer puregon gaan spuiten. Dat vind ik telkens zo snel, je hebt de ene keer nog niet verwerkt of je gaat alweer voor de volgende. Ook wel goed, natuurlijk. Benieuwd wat m'n lijf doet met 75 eenheden. Ben wel een beetje moedeloos, maar de hoop komt vanzelf weer, weet ik uit ervaring.
Liefs en een goed weekend allemaal,
Korina

Potjandorie!

((((knuffel)))))
we duimen voor de volgende ronde!
gek he je gaat zo weer over in hoop..... gelukkig maar!

liefs mass

xx

xx

15-03-2009 om 14:23

Korina

He meid, wat jammer nou, ik had zo gehoopt dat als ik terug kwam van vakantie dat jij ook positief nieuws zou hebben... Nu weer alle moed verzamelen je over de tegenvaller heen zetten en een nieuwe poging in het vooruitzicht. Ik weet nog hoe ik me voelde na weer een mislukte poging. Op een gegeven moment dacht ik zelfs...tjee ik moet straks ALL the Way. Gelukkig was de 4e poging bij mij raak.

1 tip wil ik je geven, luister heel goed naar je lichaam, kun je de eisprong voelen? Dat is namelijk wel heel handig, daar heb ik de afgelopen keer ook gebruik van gemaakt, ik kon het voorheen ook niet goed voelen hoor. Maar luister naar signalen, prikkelende liezen(steekjes of iets dergelijks) vaak geeft dat al aan dat hij in aantocht is. En doe voor de zekerheid nog een extra klusje na de IUI, kan geen kwaad.

Hiervandaan een hele dikke knuffel van mij!!!
En de volgende poging gaat het gewoon worden, dat moet gewoon!!!

Liefs Sannie

xx

xx

15-03-2009 om 14:28

Vakantie voorbij

Zo de vakantie is weer voorbij, we hadden geen mooi weer, helaas. Ik heb 2 dagen op de ski's gestaan, om en om met manlief. Ik heb vanwege de zwangerschap alleen maar blauw gedaan en lekker rustig aan, op zich wel weer lekker om bezig te zijn. Stijn vond de sneeuw toch wel een beetje vreemd en KOUD!!! De 1e keer op de slee keek hij als een oorwurm... Maar toen we steeds harder de berg af gingen, werd het steeds leuker! Echt schaterend van plezier op de slee.

Zondags zijn we aangekomen, dat was een middag met knap weer, dinsdagochtend hebben we geloof ik 1 uurtje de zon gezien en gisterochtend hebben we nog even genoten van de zon. Gistermiddag onder Stijn zijn slaapje zijn we naar huis gereden, dit ging eigenlijk heel goed, Stijn was lief. Jammer genoeg is hij nog wel gestoken door een wesp op zijn oog. Brullen natuurlijk... Maar je ziet er nu al niets meer van.

Ik voel me verder prima, borsten wat gevoelig, bij vlagen licht duizelig, maar verder voel ik me prima, ben nu officeel 6,5 week, 4 november is de uitgerekende datum als ik me niet vergis. Morgen ga ik de verloskundige bellen voor een afspraak. Best een raar idee hoor, ik voel niets (precies zoals bij Stijn) en toch zit er iets in mijn buik!

Liefs,
Sannie

Sannie terug van weggeweest

Jammer van het weer, toch lekker om er even tussenuit te zijn hè. En dan nu weer aan de slag, maar wel lekker zwanger! Leuk om straks naar de verloskundige te gaan enzo, lijkt me, wordt het nog echter.
Ik voel mijn eisprong nooit, nee. We klussen tot de avond van de pregnyl, eigenlijk iets te lang door dus. Ik neem mijn temp niet meer op, dat deed ik de eerste paar keer wel maar daar vloog ik zo van in de stress, springt ie niet te vroeg, wat betekent deze stijging/daling enzovoort. En ik kan er dan verder toch niks aan doen. Ik hoopte dat ik minder stress zou hebben met de IUI omdat je dan zelf niet meer zo hoeft te timen, maar dat is helaas niet zo heb ik gemerkt. Ga nu 75 eenheden puregon spuiten, gisteren begonnen. Nou, eens kijken of ik jou na kan doen, met de vierde poging...
Liefs, Korina

Korina

En zoniet doe je mij maar na met een 5e poging

Sannie

Klinkt toch als een gelaagde vakantie! lekker hoor.

Ik was van nr 2, 5 november uitgerekend en is geboren op 26 oktober, ja ik zet ze er altijd uit met 38 weken hahha!

raar he die eerste weken zwanger, bijna niet te geloven! Al iemand verteld?

Lean1

Lean1

15-03-2009 om 21:32

Korina

jammer zeg, ik had het zo gehoopt voor je, maar vol goede hoop op naar de volgnde poging!!

Lean

xx

xx

18-03-2009 om 13:09

Hee mass

Ik heb het alleen aan mijn ouders en zus verteld, en een vriendin die ver weg woont, verder nog niet. Eerst die 12 weken maar eens door. Vandaag 7 weken exact, heb mega last van mijn stoelgang, dat had ik Stijn destijds ook zo. Verder voel ik me prima, wat moe, maar ja, dat komt ook doordat je er nog eentje hebt rondrennen die graag en veel opgetild wil worden...

Volgende week moet ik voor het eerst naar de VK, grappig want dat is mijn buurvrouw, ik belde om te zeggen dat ik een afspraak wilde maken en meteen haar reactie, gefeliciteerd, de 2e op komst, wat leuk. Hoe ver ben je? Dus volgende week even gezellig kletsen.

Echt een raar idee, er zit wel wat, maar je kunt nog niets zien ( nou ja op wat extra spekkies na... dan'

gr.
Sannie

xx

xx

19-03-2009 om 16:35

Gisteren

kwam moeders voor moeders, voorheen was het niet in onze regio, maar nu wel weer en ik wil heel graag mensen helpen die pregnyl moeten zetten. Dus ik plas vanaf nu in kannetjes en rommel met flessen. Maar voor een goed doel!

En wat was het heerlijk om weer een knalpositieve test in handen te hebben, je weet wel dat het zo is, maar die bevestiging is dan toch wel weer prettig.

Owww meiden ik kan het nog steeds niet geloven dat het ons toch ook nog spontaan gegund is...

En ik hoop zo voor jou Korina dat jou een lange MM weg bespaart blijft en dat de 4e poging net zoals bij mij de goede is.

Liefs,
Sannie

Goed zo!

Heb ik ook braaf gedaan ene krijg je weer een mooi boek en een mooi nijntje bordje! toch>>??

Lean1

Lean1

20-03-2009 om 09:11

Sannie

wat fijn dat het tot nog toe zo goed gaat!
Ga vooral zo door!!!!

Lean

Sannie bedankt

Bedankt voor de pregnylbijdrage, ik heb er weer dankbaar gebruik van gemaakt
Vrijdag voor de meting, dag 9 pas, maar dat was goed op tijd want door de extra Puregon zat er al aardig wat: links eentje van 19 mm en rechts van 21! Dus meteen 's avonds pregnyl gezet en vanochtend inseminatie gehad. Om de één of andere reden heb ik er een heel goed gevoel over deze keer...
Sannie geniet er lekker van, behalve dan die stoelgang, maar gewoon van het zwanger zijn terwijl bijna niemand het weet. Dat gaat mij nooit lukken volgens mij, ik ga het van de daken schreeuwen als ik een positieve test in handen heb. Maar nu loop ik wel heel erg vooruit...
Liefs, Korina

xx

xx

22-03-2009 om 19:34

Korina

oeeefff wat spannend dus weer. Ik hoop echt zo voor je dat het deze keer raak is. En tuurlijk moet je het van de daken schreeuwen als het raak is. Heb ik toen ook gedaan, wel met een slag om de arm, maar goed ik had toen zoiets als het fout gaat dan heb ik in ieder geval het bewijs dat het wel kan!!! Natuurlijk gaan we voor een gezonde goede zwangerschap!! En ik ga extra hard voor je duimen.

Het moet nu gewoon zo zijn.

Dikke kus en knuffel,
Sannie ( en dat plassen in een opvangbak doe ik met liefde ook al vind ik het prutsen...

Gerdina

Gerdina

22-03-2009 om 20:01

Korina

Ow, dat klinkt goed! Ik hoop zo dat je gevoel gaat uitkomen! Hier begint het bidden en duimen weer!
Liefs,
Gerdina

Gerdina

Gerdina

22-03-2009 om 20:06

Sannie

Het is zo leuk om je enthousiaste berichtjes te lezen! Ik ben nog steeds zo blij voor je! Fijn ook dat je je zo goed voelt. Weet je al wanneer je een echo krijgt?
Heeft Stijn al door dat er iets aan de hand is, of is hij daar nog net wat te klein voor?
Liefs, Gerdina

Gerdina

Gerdina

22-03-2009 om 20:08

Mass

Ik wou alleen even zeggen dat ik het leuk vind dat je nog zo met iedereen meeleeft! Maar hoe is het verder met jouzelf en al je mannen?
Liefs, Gerdina

Gerdina

Gerdina

22-03-2009 om 20:12

Lean

Hoe is het nu met je? Wordt je rug nu eindelijk een beetje beter?
En hoe heb jij het eigenlijk gered al die tijd? Ik vind het behoorlijk pittig met een baby en een kleuter en een zere rug/bekken. Bij mij is mijn man nu gelukkig ook thuis, maar ik neem aan dat jouw man áan het werk is.
Krijgen jullie al wat duidelijkheid over hoe jullie verder willen of is dat nog steeds de vraag?
Ik wens je in ieder geval veel sterkte!
Liefs, Gerdina

Lean1

Lean1

23-03-2009 om 15:18

Gerdina

Lief dat je naar mij vraagt! Het gaat iets beter, maar het is echt een stap vooruit en dan ook weer een stapje terug. Moeilijk, want ik ben geen geduldig mens....
Mijn dochtertje is een dag extra naar het KDV gegaan omdat ik echt niet voor haar kon zorgen. Alleen maar binnen zitten is niet goed voor een kind. Aan het eind kon ik ook niet meer autorijden, dus toen zat ik helemaal vast.
Mijn man heft toen heel veel gedaan. Het enige wat ik ben blijven doen is koken, maar daar deed ik dan de hele dag over zodat om 18.00 het eten op tafel stond.
Nu ben ik weer een paar uur aan het werk en is ze op woensdag weer bij mij. Het gaat de ene dag beter dan de andere dag. Momenteel heb ik toch weer rugpijn, dus ben ik extra voorzichtig. Hopelijk is het slechts spit...
Wat betreft nog een baby, ik denk niet datwe voor nog een poging gaan. Mijn rug is te slecht. Eigenlijk durf ik dat nog niet hardop uit te spreken, dan schieten de tranen mij in de ogen. Geen 2e kindje voor ons...geen broertje of zusje voor mijn kleine meid. Dat doet pijn, al ben ik natuurlijk heel gelukkig dat we een kindje hebben.

Hoe gaat het bij jou? Nog veel pijn begrijp ik? Balen zeg!

Lean

Gerdina,

Ik vind het inderdaad fijn om toch te zien dat bij zoals korina haar wens toch in vervulling mag gaan,. Toen steunde ze mij, en ik nu weer haar

Mijn jongens, de oudste heeft net afgezwommen voor zijn b dus we zijn voorlopig klaar met zwemlessen. Verder begint hij nu op school te rekenen en te lezen, hij dote het super goed. Svenn is een deugniet, boef, en een vreselijke dreumes Hij klimt overal op , als hij de kans krijgt. Hij begint steeds beter te luisteren. Stapt heel goed en geeft netjes een handje. Hij praat wat woordjes maar ja het is een jongen, dus ben gewend dat praten later komt, hihi. Kust alleen zijn broer, papa en mama echt alleen als hij er echt zin in gheeft daarintegen zoent hij zijn broer de hele dag plat. Hij haalt hem ook graag op van school. En we zeggen dat we zijn broer gaan halen komt hij met zijn schoenen en jas al aanzetten.

Het zijn kanjers!

Mass en de rest

Ha die Mass,
Nou mijn wens is nog niet helemaal in vervulling gegaan hoor... al hoop ik dat jouw positieve instelling helpt Ik vind het in ieder geval leuk om te lezen hoe het met jullie gaat, nu jullie wel één of twee kind(eren) hebben. Positieve verhalen geven moed...

Sannie, ben je al bij de vk geweest? Voelt het al wat echter?

Lean, heftig joh, die aarzelende beslissing om niet voor nog een poging te gaan. Kan me voorstellen dat je er nog heel veel tijd voor nodig hebt om dat een plekje te geven. Sterkte!

Vijf dagen geleden pregnyl gezet en ik voel helemaal niks, normaal had ik al megazere borsten. De inseminatie is pas drie dagen terug, dus ik kan verder nog niks voelen ofzo. Gelukkig erg druk dus dat leidt wel af. Maar ja, jezelf voor de gek houden werkt maar eventjes, echt lang is het nooit uit mijn gedachten.

Liefs,
Korina

Korina en rest

Hoi,

ja, weet je wat het is, ik kan me gewoon niet voorstellen dat het niet gaat lukken bij jou! Dus ik blijf erin geloven JIj ook?!!!
Ik moet zeggen van die pregnul had ik nooit geen last. Eigenlijk van de pureogon ook maar weinig...en dat vond ik altijd wel raar. Want als je sommigen leest stuiteren ze helemaal van die hormonen.Gaf mij dan weer het idee dat het bij niet werkte, dussss wel!!

lean, jeetje ik had nog niet gerageerd op jou...ik vind het jammer dat je de hoop moet opgeven. Ook al is het voor jou het beste. Ik snap dat een broertje of zusje ook heel welkom was geweest. Sterkte alvast met het een plek te geven!

xx

xx

29-03-2009 om 15:17

Korina

Meid hoe is het met jou? Ik had eigenlijk ook nooit zo´n last van de pregnyl. Maar ik ben wel benieuwd hoe het nu met jou is? Voelt het nog steeds zo goed en anders?

Liefs,
Sannie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.