Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
xx

xx

12-07-2009 om 22:42

Clubje zwanger worden (oud en nieuw) deel II

Meiden omdat het draadje alweer aan archivering toe is, hier het nieuwe draadje.

Liefs,
Sannie


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
zara

zara

10-09-2009 om 21:07

Hallo allemaal

Hoi Meiden,

Ruim drie jaar geleden was ik ook heel actief op dit draadje. Van de week had ik nog een keer contact met een meisje die toen ook actief was en ik dacht laat ik nog eens kijken...

En tot mijn verbazing zie ik nog steeds een paar dezelfde namen: Korina, Sannie, Lean1. Meiden wat heb ik een respect voor jullie, dit moet heel zwaar voor jullie zijn.

Heel veel succes en ik hoop echt dat er een wonder voor jullie gebeurd!

Dikke knuffel van Zara

Hallo allemaal weer een berichtje

Afgelopen maand was weer geen succes. Afgelopen week naar de gyn geweest. Was voorbereid. Ik had alle data van menstruatie bij me en had na de laatste menstruatie mijn temperatuur opgenomen. Het blijkt dat ik een normale, maar kortere cyclus heb én dat ik een eisprong heb. Nu is mijn man aan de buurt . Hij vindt het niet leuk om zijn zaad in te leveren, maar alles voor het goede doel. Tevens zijn we ook nog steeds, uiteraard, bezig om zelf zwanger te worden. Mijn volgende NOD is 21 spetember. Ik hoop het zo.....

Liefs,

Leitje

Zara

Ha die Zara,
Ik herinner me jou ook nog wel. Hoe is het met je?
Als je wat terugkijkt in de recente berichten, dan kun je zien dat je wensen voor Sannie en mij zijn uitgekomen! Sannie is op vakantie, maar had net voor ze wegging positief getest, en zelf ben ik na 4,5 jaar nu 11 weken zwanger! Het lijkt een beetje een geluksdraadje te worden hier...
Groetjes,
Korina

Leitje

Hoi,
Nou, goed bericht over jouw cyclus in ieder geval! En nee, zaad inleveren is niet leuk, de eerste keer bij ons was het ook een heel gestress enzo. Maar geloof me: het went! Probeer er samen de lol van in te zien, maak het gezellig voor hem, en relativeer. Niet te krampachtig, ik weet, het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar echt, het werkt. Geef de moed niet op!
Succes en sterkte,
Korina

Sannie, muppet

Sannie meid, hoe is het? Ben je onderhand al eens terug van vakantie? Ik ben zo benieuwd hoe het met je gaat! Laat je gauw wat van je horen?
Muppet, hoe is het met jou? Al zo'n tijd niks gehoord... is alles nu inmiddels een beetje op regel in je lichaam? Of nog steeds rare dingen? Ik denk aan je!
Liefs,
Korina (11wk,1dg)

zara

zara

13-09-2009 om 22:34

Korina

Hey oude bekende!

heb nu inderdaad even terug gelezen!!! Wow wat een goed nieuws. En jij na 4,5 jaar!!! Gefeliciteerd. Je moet zo blij zijn!! En Sannie ook! Gaaf!

Met mij gaat het ook super goed. Ik ben inmiddels mama van twee dochters. Na de bevalling van de oudste werd ik weer niet ongesteld. Na een klein jaar verloor ik een keer een beetje bloed. drie maanden later voelde ik me raar... ik een test doen en ja hoor zomaar uit het niets weer zwanger. Ik kon het niet geloven! Inmiddels is de jongste net een jaar geworden en ben ik nog steeds niet ongesteld geworden...ergens klopt er dus iets niet maar dat maakt me nu niks meer uit! Ik ben ziels gelukkig met mijn twee meiden.

Sorry dat ik drie jaar geleden ineens was vertrokken op het draadje. Iemand met wie ik toen veel contact had op ons draadje bleek een goede vriendin te zijn van een collega en dat voelde niet zo prettig....

ohhhh ben zo blij voor je voel je je ook echt zwanger?

Nou meid geniet er lekker van! En ik zal nog eens af en toe komen kijken want ik raak nu wel heel nieuwsgierig!

gr. Zara

Nieuw

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum.
Eigenlijk niet echt nieuw, want ik heb vaker mee geschreven, alleen dan onder een andere schuilnaam. Helaas was dit bekend geworden en heb ik nu maar wat nieuws bedacht. De grap is dat ik ook bij het groepje van korina, zara enz. heb geschreven.

Maar dan nu.
We willen gaan proberen voor een 4e.
Het begon verlede maand toen ik opeens niet goed ongesteld werd. Hiervoor had ik veel tussenbloedingen gehad. Dus toch maar even testen voor de zekerheid. Deze was negatief. Maar de grap was dat wij alle twee het een beetje jammer vonden. Wij houden wel van een groot gezin en zien de derde als een echt kadootje en aanvullig op ons geluk. Dus gaan we toch nog een keertje proberen voor een 4e. Het is gek genoeg nog spannender als de vorige keren. Misschien omdat ik nu een stuk volwassener ben geworden en mijn relatie is uitgegroeid tot iets unieks.

Ik zie dat het momenteel niet heel erg druk is.
Ik zal de komende dagen proberen om een beetje bij te lezen.

Kikuryu

Lean1

Lean1

18-09-2009 om 10:36

Maandag

de dag van de waarheid, dan hebben we de afspraak in het ziekenhuis of zij ons nog een poging gunnen....

Ben nu al zenuwachtig......

Lean

xx

xx

18-09-2009 om 15:38

Terug van vakantie

Zo we zijn weer terug van vakantie, de laatste dagen was het in Italié zo slecht dat we het slechte weer ontvlucht zijn, normaal gesproken morgen pas thuis nu gisteravond. Ik moet het kort houden want ik hoor mijn kleine mannetje.

Vandaag op echo geweest, dankzij mijn verloskundige en doordat ik het één en ander iets heb aangedikt... foei Sannie. Maar jawel een goede echo, kloppend hartje en 8 wk en 1 dag. Voel weer niets, wat me dus zo onzeker maakt. Niet echt moe, ja bij vlagen, trap op etc. Niet misselijk net zoals bij Stijn en ook weinig last van mijn borsten al zijn ze wel ietsje gegroeid. Maar de echo was ok en de 29e sept. mag ik voor een volgende echo, ze houden het dus in de gaten in het ZH. Zo'n opluchting voor mij. En als we die befaamde 12-13 weken straks maar voorbij zijn!!!

Heb nog geen tijd gehad om alles te lezen, dat ik ga van het weekend hopelijk even rustig doen.

Liefs,
sannie ( spontaan zwanger 8 wkn en 1 dag, wie had dat nou gedacht..., ik niet in elk geval)

Linda99

Linda99

18-09-2009 om 23:02

Lean

Heeeeel veel succes maandag en ik ben nooit gestopt met duimen voor je!

Sannie

Zie je wel, je bent gewoon superzwanger. Ik wist het wel!! Fijn dat je al zo snel weer mag. Ik zit nog steeds te wachten op mijn tweede echo... (25 sept, nog 6 nachtjes). Die misselijkheid komt misschien nog wel! Bij mij viel het ook erg mee maar vanaf 9 weken was ik erg beroerd. Nu lijkt het iets minder te worden. Ik zit zelf nu exact op 12 weken, daar ben ik wel heel blij mee maar ik word pas echt weer superblij als de echo vrijdag goed is. Heel spannend. Had me van te voren nooit gerealiseerd dat, als ik eenmaal zwanger was, het zo spannend was. Schijnt er bij te horen en ook nooit meer over te gaan....
Maar heel gaaf voor je, heel erg gefeliciteerd, echt super! Toen je die miskraam kreeg, had je toen ook een kloppend hartje gezien? Nee toch? Jammer van de verregende vakantie maar dit is toch het eerder thuiskomen ook wel waard!
Geniet er lekker van.
Liefs,
Korina (12 weken!)

Gerdina

Gerdina

21-09-2009 om 08:41

Lean

Sterkte vandaag! Ik hoop dat je een goed gesprek hebt én dat jullie nog een kans krijgen!
Liefs, Gerdina

Gerdina

Gerdina

21-09-2009 om 08:43

Sannie

Wat heerlijk, zo'n goede echo! Kun je er een beetje van genieten of overheerst de angst toch wel? Heel herkenbaar overigens hoor! Fijn dat je ook zo snel alweer voor de volgende echo mag.
Liefs, Gerdina

Gerdina

Gerdina

21-09-2009 om 08:46

Nog 4 nachtjes...

en dan zie je jullie kindje weer! Fijn dat de misselijkheid nu wat overgaat. Bij onze oudste had ik een superzwangerschap vanaf een week of 12-13. Dat wens ik jou ook toe!
En die spanning en zorgen, op een bepaalde manier gaat dat inderdaad nooit meer over. Maar dat betekent alleen maar dat je (nu al) heel veel van je kindje houdt. En dat is goed nieuws toch?
Liefs, Gerdina

xx

xx

21-09-2009 om 22:29

Kikuryu

Ik zat al te peinzen onder welke nickname je toen schreef, maar ik weet het echt niet. Leuk joh de 4e, wel druk denk ik, maar het blijven toch iedere keer weer kleine wondertjes. Zeker nu ik bedenk dat er afgelopen vrijdag een klein kloppend boontje in mijn lijf zat en hopelijk nog zit. Het blijft iets heel bijzonders.

Succes met alles,

Liefs,
Sannie

xx

xx

21-09-2009 om 22:30

En lean

Hoe is het gegaan vandaag? Mag je nog een poging wagen?
Ik hoop het zo voor jullie, dan heb je er echt alles aan gedaan, meer kun je dan echt niet doen.

Laat het ons weten???\

Liefs,
Sannie

xx

xx

21-09-2009 om 22:32

Muppet?

Muppet hoe is het met jou? De verdrietige momenten al weer wat achter de rug, of valt het nog zo tegen? Het is vreselijk om een miskraam mee te maken ik weet er alles van, dat maakt me nu ook zo onzeker. Ik hoop voor je dat je cyclus weer wat normaal is en dat je op mag gaan voor een nieuwe GOEDE poging.

Van mij een dikke knuffel,
Sannie

Sannie

Hoi Sannie,

Wat super dat je gewoon een piep klein kloppend hartje hebt gezien! Het is een blijft een wonder dat je zo gegund is!
Ik ga natuulijk mijn nicknaam niet prijs geven vanwege misschien hele vervelende reacties op mijn keuze voor een vierde.
Maar zoals gewoonlijk loopt mijn cyclus weer helemaal niet zoals normaal. 8 september had ik ongesteld moeten worde. Die maand er voor heb ik netjes de pil geslikt en had ik een week eerder elke dag een kleine bloeding. Na de laatste pil had ik dus de 8ste mijn vloeiing verwacht, maar dat was 1 dag een klein beetje en toen niets. Dus heb ik maar voor de zekerheid een test gehaald en deze was negatief. Toen maar geen pil meer genomen. Een week later heb ik 1dag wat roze gezien, 1 dag bruin 1dag wat roze en daarna niets. Mijn ovu testen geven nog steeds helemaal niets aan en ik weet dus helemaal niet meer wat ik moet denken van deze maand. Om gek van te worden natuurlijk
Ik ga gewoon dapper door met ovu testen, want zonder weet ik al dat ik geen schijn van kans maak. En voor de rest maar koffiedik kijken.
geniet van dat kleine wezentje in je buik!!!

Lean

Ennnnn???? Mag het??

ik hoop het!!

liefs mass

Sannie

Wauw zwanger en nog spontaan ook nog, wie durft dat te dromen!!!
Gefeliciteerd!!!!

liefs mass/

en nu geniete he!!

Korina

het eerste trimester zit er al op.
Kun je het al steeds beter bevatten?
en ben je al bezig met kamertje? Spulletjes gekocht?
Het al op je werk verteld? Aan opvang gedacht?
Wat ooit dacht je, hier hoef ik niet meer over na te denken en nu moet je het toch echt gaan regelen
Super hoor!!!!
Over een tijdje word je lekker dik. ENNNNN ga je het voelen. Ik zo rond de 16 weken(voelen) dus ben benieuwd bij jou>

Liefs mass

Lean1

Lean1

23-09-2009 om 16:16

Korina en sannie

Alleen maar goed nieuws bij jullie, wat geweldig!!!

Ben zo blij voor jullie!!

Lean

Lean1

Lean1

23-09-2009 om 16:21

En wij

mogen voor nog een poging!!!!!

Ben blij, maar ik vind het ook zo spannend, want het was wel duidelijk, nog 1 poging en dan op houden met zeuren...
Veel nadruk op mijn leeftijd en dat de eieren natuurlijk aan de datum zo niet erover zijn. Maar een kans is een kans toch??
Zonder hulp lukt het hier in ieder geval niet, dat is wel duidelijk.

Er is al bloed afgenomen bij ons beiden omdat dat langer dan een jaar geleden was. Leanman moet nog zijn donatie doen volgende week en dan hebben we 5 oktober een telefonische afspraak. Als dat allemaal oke is mogen we weer gaan starten.

Dus opzoek naar de puregonpen en bedenken hoe het ook allemaal weer was.....

Bloedspannend!

Lean

Lean1

Wat fijn om te horen dat jullie nog een poging krijgen.

Nu maar duimen voor jullie.

Groetjes,

Leitje

xx

xx

26-09-2009 om 22:01

Lean

meid wat goed, en wat spannend. Dit moet DE poging worden hoor, het is de laatste, dus alles op alles!!!

Wat fijn dat je toch nog een keer mag.

Succes en toi toi toi.

Liefs,
Sannie

xx

xx

26-09-2009 om 22:03

Dinsdag

weer voor een echo, vind het supereng, ik hou continue een slag om de arm. Kan geen fatsoenlijke spijkerbroek meer aan, knoop zit veel te strak, nu kan ik echt merken dat het de 2e is. Ik kreeg op kantoor ook al opmerkingen van goh je lijkt wel wat aangekomen.... oeps.

vandaag wat nieuwe kleding gekocht om het de komende weken het nog wat te kunnen camoufleren als dat nodig is.

Waarschijnlijk krijg ik ook dinsdag de vraag over de combinatietest, ik ben er nog niet helemaal uit of ik dat wel wil. Zijn er mensen die het wel hebben gedaan?

OWWWW nog een paar nachtjes en dan weet ik weer meer.

Liefs,
Sannie

Sannie

Hihi,

dat is het fijne van een 2e, geen broek past dicht!
Bij de 1e met 8weken een probleem bij nr 2 met 6 weken....
Wil je het volhouden tot de 12 weken op je werk>?

Ik heb alleen maar 20 weken echo gedaan beide keren. Ik heb nooit de vraag gehad voor een combinatie test? Mss door mijn leeftijd (33) ☺☺☺ Maar het is dan zo'n berekening die een kans aan geeft...en dan weet je nog niks dan moet je toch weer een punctie doen om uitsluitsel te geven, die weer een miskraam kan geven... En waarom? Zou je het weghalen? Kijk ik vind de 20weken echo dan wel weer van belang daar kunnen ze nu wel zien of het hartje en niertjes enz goed zijn en kunnen dan bij de geboorte anders meteen in grijpen.

Ik zou eerst nadenken wat je met de test zou doen.

groetjes

Alweer goed nieuws...

Hier weer een dolgelukkige mama in spé. Vrijdag voor de echo geweest, spannend spannend natuurlijk... maar wauw wat is dat te gek. Een hummeltje van 7 cm en het spartelt met z'n (haar) beentjes en zwaait met z'n armpjes. Hartje als een trein, wat wil je nog meer. Dat was wel even wat traantjes wegslikken. Wat is dit fantastisch. Ik heb ook een schat van een gynaecoloog moet ik zeggen, die is zo lief en leeft heel erg mee. Ik zit natuurlijk met m'n vleesbomen, maar daar doet ze heel relaxed over. Ja, die groeien, maar dat is helemaal niet interessant. Het kindje doet het goed, en daar gaat het om. Mijn baarmoeder heeft de omvang die je normaal hebt met 20 weken, maar ach... kan ik lekker lang positiekleding dragen, toch? Ik bekijk het tenminste maar van de zonnige kant. Ik ben al hard aan het shoppen want pas niks meer. Je ziet het ook al heel goed, ik trots op mijn buikje natuurlijk!
De misselijkheid is zo goed als over, hopelijk komt de energie ook weer een beetje terug, en dan begint nu Het Grote Genieten. Ik ben echt helemaal happy!!!
Mass, over kinderopvang regelen... haha ik ben gastouder weet je nog? Dat is het enige wat ik nou lekker niet hoef te regelen!
Lean, superdesuperspannend joh. Wat zou het geweldig zijn. Goed schrijven hier, op dit geluksdraadje...
Sannie, ik snap helemaal hoe spannend het is voor dinsdag, ik denk aan je! Ik hoop dat je net zo blij als ik thuis komt.
Nou, ik ga nog even op m'n roze wolk zitten hoor...
Veel liefs,
Korina (13 wk 1 dg)

Sascha2

Sascha2

28-09-2009 om 11:58

Inbraakje korina

Kijk, van dit soort berichtjes word ik helemaal gelukkig! Wat een goed bericht dat het goed gaat met je zwangerschap. Een goede echo, al 13 weken onderweg (da's 1/3!). Geniet van dit hele mooie wonder!
Sascha (immer een meelezer)

Wel of niet

Ik heb nog steeds geen ongesteldheid.
Wel 4 keer een kleine bloeding maar dat was meer slijm.
Vrijdag een test gedaag (clearblue digi) en deze zei nee. Ook op het stokje geen streep te bekennen.
Vanochtend weer een test en weer zei hij nee. Alleen bij het er uit halen van het stokje zag ik wel degelijk een vage lijn staan.
Wat moet ik hier mee???
Ik weet dus niet goed wanneer mijn nod is en ook geen ie gespot, dus kan ik ook niet berekennen wanneer ik zou moeten testen.
Spannend dus aan mijn kant...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.