Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Een jaar en drie maanden, biologische klok en niet zwanger

Hoi allemaal,

Wil het even van me afschrijven want merk dat het inmiddels ongezonde vormen gaat aannemen.

Mijn vriend en ik hebben twee jaar geleden een huis gekocht en hebben vlak daarna besloten dat het tijd zou worden voor een klein wondertje! Zo enthousiast als ik was zijn we begonnen, op dat moment 33 jaar maar begon zo positief want had het idee dat ik meteen zwanger zou zijn. Maar helaas..

Inmiddels zijn we een jaar en drie maanden bezig, zonder resultaat. Sinds een paar maanden koop ik de digitale ovulatietesten van Clearblue (met een smiley) om wat gerichter gemeenschap te hebben. Maar merk dat ik er ook gespannen van word, zodra ik de smiley zie heb ik het idee dat we direct moeten vrijen en dat kan natuurlijk niet altijd. Mijn vriend is druk met werk in deze periode en ik juist niet dus ook dat werkt niet mee.

Voor we starten met de kinderwens hadden we fijne, ongedwongen sex en nu merk ik dat er druk op ligt, we het vooral rond ovulatie doen maar met minder plezier. Ik merk dat mijn relatie ook minder leuk word..

Mijn vriend staat er heel nuchter in en denkt dat alles goedkomt, ik merk dat ik wat angstiger wordt omdat er een aantal vriendinnen snel gaan beginnen dus ik zie de positieve berichten bij andere stellen al mijn kant opkomen. En ook al ben ik ontzettend blij voor hen, toch steekt het ook zo ontzettend hard. En het voelt het zo oneerlijk.

Sperma van mijn partner is optimaal en mijn baarmoeder/eierstokken zagen er goed uit. Er is een HCG onderzoek geweest om te kijken of mijn eierstokken op zijn maar ook dat zag er prima uit. Tot nu toe dus geen reden voor de zwangerschap die uitblijft.

Verleden week heb ik bloed laten prikken, die resultaten worden deze week besproken. Met de arts is er afgesproken dat als we in november nog niet zwanger zijn, we doorverwezen worden naar het ziekenhuis.

Ik voel me soms zo alleen in dit traject, vooral omdat mijn vriend het allemaal niet zo somber in ziet (wat maar goed is ook natuurlijk). Het eerste jaar kon ik alles nog redelijk van me af zetten maar merk dat het sinds vorige maand continue aan mij knaagt. Ik ben emotioneler, heb minder zin om dingen te doen en vind het ingewikkeld als mensen er naar vragen. Ik huil snel en heb ook niet zoveel zin meer in etentjes en feestjes omdat ik gezond wil leven. Dus de sociale afspraken met vriendinnen, worden steeds minder..

Zijn er vrouwen die dit herkennen? Ik denk dat ik het vooral van me af wil schrijven nu..

Liefs voor iedereen die de situatie herkent.


Bijtje82

Bijtje82

03-08-2022 om 14:35

Tipje.. zorg dat je tijdens de gemeenschap of eigenlijk beter nog direct nadat partner klaar is. Jij zelf ook nog een keer een hoogtepunt hebt. Tijdens het klaarkomen trekt de baarmoeder samen en fungeert dan eigenlijk als een soort van pipet en heeft dus een zuigende werking. 

Blijf nog een poos liggen en laat niet direct de boel weer leeglopen. 

Geen idee hoe actief jullie zijn of vriend zelf. Maar te lang geen lozing geeft mindere qualiteit en te vaak ook. Met een ovulatietest zie je vaak dat er een opbouw is. Ik zelf gebruikte die losse kartonnetjes, die kun je beter met elkaar vergelijken en dan heb je een beter beeld van het verloop dan met een digitale. 
Probeer dan 2 dagen ervoor, de dag dat ie eruit knalt en de dag erna seks te hebben. 
Ik zeg bewust niet de dag ervoor omdat je dan op de dag zelf de optimale sperma kwaliteit hebt. Sperma kan een poos in het lichaam overleven, dus de kans dat je zwanger raakt is groter als je kort voor de ovulatie ook seks hebt.

Toen het bij ons al meer dan een jaar niet lukte (20 jaar geleden) kreeg ik het advies om inderdaad rond de ovulatie niet te vaak seks te hebben in verband met minder kwalitatief goed sperma.
Dat hoogtepunt nadat man klaar was in combinatie met de tip om de onderkant een uur omhoog te leggen voor ons de juiste mix om zwanger te raken. 

Natuurlijk veel sterkte en succes gewenst. 

Deel jullie struggles ook niet met teveel mensen en zeker niet met mensen die dan steeds gaan vragen hoe de stand van zaken is. Wij hadden schoonouders per ongeluk verteld waarmee we bezig waren en toen dacht schoonmoeder dat het oké was om ongeveer iedere 4-5 weken mij persoonlijk te bellen om te vragen of het al was gelukt. Dat zorgt alleen maar voor nog meer stress en spanning. Ook tussen man en mij, ik vond dat hij zijn moeder moest afremmen, hij zag er geen kwaad in.

Herkenbaar TO; wij waren na 20 maanden eindelijk zwanger; ook allerlei onderzoeken gehad, alles was goed. En inderdaad, vrijen werd er niet spontaner en leuker op. Maar ineens na 20 maanden was het raak. Toen dachten we toen oudste 6 maanden was dat we maar alvast weer gingen beginnen, want het zou wel weer zo lang duren. En dat was in 1x raak. Je kunt er dus niks van zeggen! Succes! Het is niet leuk en ik hoop dat jullie snel een positieve test in handen hebben! 

Leene

Leene

03-08-2022 om 15:05

Volgens mij is bovenstaande onzin wat betreft de kwaliteit van het sperma. Als dat volgens jullie zo is zou ik graag onderzoek daarna willen horen.

To wij hadden precies hetzelfde. Alleen was ik nog weer ouder dan jij bent. Gynaecoloog zei tegen ons dat het niet uitmaakt voor de kwaliteit van het sperma of je wel of niet veel sex hebt. Wel vrijen net voor en tijdens je ovulatie. De eerste tip bijtje kreeg ik ook van een vriendin evenals na sex met je benen omhoog liggen ( tegen de muur)
Bij ons was er ook geen oorzaak gevonden van het lang uitblijven van de zwangerschap. Behalve dan de leeftijd.
We kregen ook te horen dat als er na twee jaar proberen nog geen spontane zwangerschap zou zijn de kans daarop klein was en we voor verdere behandelingen zouden kunnen gaan.
Ik werd precies na 2 jaar zwanger, iets waar ik nog altijd dankbaar voor ben..de.tweede kwam na 6 maanden zwanger proberen te raken en toen was ik al over de 40.
Ik hoop voor jullie echt op een spontane zwangerschap.
Ovulatie testen heb ik nooit gedaan..Mijn cyclus was regelmatig en voegde weinig toe vond ik. Alleen meer stress en druk. Zou ik echt niet doen.
Probeer iets nieuws op te pakken. Niet omdat ik denk dat je dan eerder zwanger bent.. ik werd kotsziek van opmerkingen als ' je moet er minder mee.bezig zijn.. je moet niet te graag willen dan komt het vanzelf' en al dat soort onzin.
Ik zeg dit om het voor jezelf wat leefbaarder te houden en natuurlijk blijft het in je achterhoofd zitten .
Hierbij nog een virtuele knuffel 

Bijtje82

Bijtje82

03-08-2022 om 15:17

Leene schreef op 03-08-2022 om 15:05:

Volgens mij is bovenstaande onzin wat betreft de kwaliteit van het sperma. Als dat volgens jullie zo is zou ik graag onderzoek daarna willen horen.

To wij hadden precies hetzelfde. Alleen was ik nog weer ouder dan jij bent. Gynaecoloog zei tegen ons dat het niet uitmaakt voor de kwaliteit van het sperma of je wel of niet veel sex hebt. Wel vrijen net voor en tijdens je ovulatie. De eerste tip bijtje kreeg ik ook van een vriendin evenals na sex met je benen omhoog liggen ( tegen de muur)
Bij ons was er ook geen oorzaak gevonden van het lang uitblijven van de zwangerschap. Behalve dan de leeftijd.
We kregen ook te horen dat als er na twee jaar proberen nog geen spontane zwangerschap zou zijn de kans daarop klein was en we voor verdere behandelingen zouden kunnen gaan.
Ik werd precies na 2 jaar zwanger, iets waar ik nog altijd dankbaar voor ben..de.tweede kwam na 6 maanden zwanger proberen te raken en toen was ik al over de 40.
Ik hoop voor jullie echt op een spontane zwangerschap.
Ovulatie testen heb ik nooit gedaan..Mijn cyclus was regelmatig en voegde weinig toe vond ik. Alleen meer stress en druk. Zou ik echt niet doen.
Probeer iets nieuws op te pakken. Niet omdat ik denk dat je dan eerder zwanger bent.. ik werd kotsziek van opmerkingen als ' je moet er minder mee.bezig zijn.. je moet niet te graag willen dan komt het vanzelf' en al dat soort onzin.
Ik zeg dit om het voor jezelf wat leefbaarder te houden en natuurlijk blijft het in je achterhoofd zitten .
Hierbij nog een virtuele knuffel

Ik heb nergens gezegd benen omhooggevallen etc. Gewoon even blijven liggen, dus nog gelijk gaan rondlopen.

Wat die kwaliteit betreft zijn er talloze wetenschappelijke bewijzen, dat zuig ik echt niet uit mijn duim.

Maar het klaarkomen van de vrouw is echt wel een grote factor. Er in heel veel vrouwen die niet of moeilijk klaarkomen en zeker is zo'n situatie als deze het idee hebben dat als het zaad erin zit alles wel goed komt. Tuurlijk, dat gebeurt vaak zat. Maar je kansen vergroten nu eenmaal als je zelf ook klaarkomt. 

https://www.google.com/amp/s/fertiliteitszone.nl/vruchtbaarheid-van-de-man/hoe-vaak-kun-je-het-beste-een-zaadlozing-hebben-voor-een-goede-zaadkwaliteit/amp/

Mijn cyclus is onregelmatig (altijd al zo geweest) en we hebben er twee jaar over gedaan voordat het lukte. Heel dankbaar voor dat het lukte. Ik weet niet of we zo'n traject zouden hebben gedaan. Lijkt me mentaal heel erg zwaar. Sterkte. Het is moeilijk als je iets graag wil maar het niet lukt. Wel zou ik je aanraden om wel gewoon normaal te blijven leven en niet jezelf alles ontzeggen zoals een etentje.

MamaE schreef op 03-08-2022 om 15:51:

Mijn cyclus is onregelmatig (altijd al zo geweest) en we hebben er twee jaar over gedaan voordat het lukte. Heel dankbaar voor dat het lukte. Ik weet niet of we zo'n traject zouden hebben gedaan. Lijkt me mentaal heel erg zwaar. Sterkte. Het is moeilijk als je iets graag wil maar het niet lukt. Wel zou ik je aanraden om wel gewoon normaal te blijven leven en niet jezelf alles ontzeggen zoals een etentje.

Vaak is het zo dat je steeds je grenzen verlegt in zo'n situatie. Ik dacht ook altijd dat ik niet het traject in zou gaan maar dat is wel gebeurd na een hele tijd. Gelukkig heeft het ons wel iets heel moois opgeleverd. 

Poezekat schreef op 03-08-2022 om 16:06:

[..]

Vaak is het zo dat je steeds je grenzen verlegt in zo'n situatie. Ik dacht ook altijd dat ik niet het traject in zou gaan maar dat is wel gebeurd na een hele tijd. Gelukkig heeft het ons wel iets heel moois opgeleverd.

Dat snap ik. Ik weet ook niet wat we uiteindelijk gedaan zouden hebben als het niet vanzelf was gelukt. Het was ook zeker geen oordeel naar mensen die andere keuzes maken.

Een hele stomme, maar probeer’gewoon’ je hele cyclus om de 2 of 3 dagen te vrijen. Soms is je ovulatie iets eerder of later. Hopelijk haalt dat de druk eraf, van de ovulatietest is positief dus we moeten.

OnherkenbaarAnoniem schreef op 03-08-2022 om 14:50:

Toen het bij ons al meer dan een jaar niet lukte (20 jaar geleden) kreeg ik het advies om inderdaad rond de ovulatie niet te vaak seks te hebben in verband met minder kwalitatief goed sperma.
Dat hoogtepunt nadat man klaar was in combinatie met de tip om de onderkant een uur omhoog te leggen voor ons de juiste mix om zwanger te raken.

Natuurlijk veel sterkte en succes gewenst.

Deel jullie struggles ook niet met teveel mensen en zeker niet met mensen die dan steeds gaan vragen hoe de stand van zaken is. Wij hadden schoonouders per ongeluk verteld waarmee we bezig waren en toen dacht schoonmoeder dat het oké was om ongeveer iedere 4-5 weken mij persoonlijk te bellen om te vragen of het al was gelukt. Dat zorgt alleen maar voor nog meer stress en spanning. Ook tussen man en mij, ik vond dat hij zijn moeder moest afremmen, hij zag er geen kwaad in.

Dat is wel heel vreemd. Waarom belde ze jou en niet haar eigen zoon? Je hebt het toch wel afgekapt of doorverwezen naar haar zoon hoop ik? Als hij het geen probleem vond, dan had hij ook de communicatie mogen doen. 

Verder eens met de andere reacties. Om de dag seks hebben is echt belangrijk. Ik zou daarmee beginnen een dag of 5 nadat je ontsteldheid over is en dan zeker twee weken doorgaan.

Ik heb een paar vrienden, daar lukt het niet bij en ze zijn al langer bezig, maar zij hebben weinig seks.

Onze zoon was ruim een jaar toen ik weer stopte met de pil. Binnen 4 maanden was ik zwanger maar ik kreeg een miskraam toen ik 13 weken was. Ik heb toen een curettage gehad. Daarna was ik na ruim een jaar nog niet zwanger en heb toen 2 keer een half jaar Clomid geslikt waar ik erg depressief van werd. Elke maand moest ik naar het ziekenhuis voor een follikelecho om te zien of er eitjes rijpten wat ook zo was dus we bleven hoop houden. Als ik dan eindelijk zwanger was dan liep dat weer uit tot een miskraam. In totaal heb ik 5 miskramen gehad. Wij zijn voor een tweede kind blijven proberen tot ik 35 was. Daarna vond ik mezelf te oud en het leeftijdsverschil werd ook steeds groter met onze zoon die we al hadden. Daarna heeft mijn man zich laten steriliseren zodat we het echt van ons af konden zetten. We hebben ons er wel bij neer kunnen leggen hoor en het is inmiddels al weer lang geleden. Ik hoop voor jou dat het bij jullie wel lukt. O ja, de arts zei dat het lag aan slijtage van de eierstokken vanwege mijn leeftijd. Hij grapte van ik verdien een hele dikke boterham omdat vrouwen stteds ouder zijn als ze aan kinderen willen beginnen.

Bijtje82 schreef op 03-08-2022 om 15:17:

[..]

Ik heb nergens gezegd benen omhooggevallen etc. Gewoon even blijven liggen, dus nog gelijk gaan rondlopen.

Wat die kwaliteit betreft zijn er talloze wetenschappelijke bewijzen, dat zuig ik echt niet uit mijn duim.

Maar het klaarkomen van de vrouw is echt wel een grote factor. Er in heel veel vrouwen die niet of moeilijk klaarkomen en zeker is zo'n situatie als deze het idee hebben dat als het zaad erin zit alles wel goed komt. Tuurlijk, dat gebeurt vaak zat. Maar je kansen vergroten nu eenmaal als je zelf ook klaarkomt.

https://www.google.com/amp/s/fertiliteitszone.nl/vruchtbaarheid-van-de-man/hoe-vaak-kun-je-het-beste-een-zaadlozing-hebben-voor-een-goede-zaadkwaliteit/amp/

Ik zou hier vooral niet de focus op gaan leggen hoor to mocht klaarkomen moeizaam gaan. Klaarkomen is me nog nooit gelukt en heb wel twee kinderen gekregen. Genoeg vrouwen die niet of zelden klaarkomen met kinderen. 

Vrouw85 schreef op 03-08-2022 om 19:52:

[..]

Ik zou hier vooral niet de focus op gaan leggen hoor to mocht klaarkomen moeizaam gaan. Klaarkomen is me nog nooit gelukt en heb wel twee kinderen gekregen. Genoeg vrouwen die niet of zelden klaarkomen met kinderen.

Genoeg vrouwen die niet of zelden klaarkomen? Echt? Volgens mij is het gelukkig een minderheid want ik gun iedereen seksueel genot.

Of bedoel je klaarkomen door penetratie?

alhambra schreef op 03-08-2022 om 19:59:

[..]

Genoeg vrouwen die niet of zelden klaarkomen? Echt? Volgens mij is het gelukkig een minderheid want ik gun iedereen seksueel genot.

Of bedoel je klaarkomen door penetratie?

Niet klaarkomen hoeft niet te betekenen dat je geen seksueel genot hebt natuurlijk. 

Hier spreken ze trouwens over 1 op de 4 vaak. 

https://www.thuisarts.nl/seksuele-klachten-vrouwen/ik-kom-niet-klaar-vrouw#:~:text=Klaarkomen%20(een%20orgasme)%20is%20de,over%20de%20clitoris%20meestal%20belangrijk.

Zijn meer mensen dan het aantal mensen met vruchtbaarheidsproblemen.


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.