Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Ya

Ya

13-08-2008 om 15:08

Ivf, icsi en mm deel 4

Hoi Allemaal,

Ik kon ons draadje echt nergens meer vinden.
hoe gaat het met jullie?
Lean, Manda, Beele, Richa enz.

Ben heel benieuwd hoever jullie zijn op het moment.

Wij zijn na onze mislukte laatste ivf-poging op vakantie gegaan. Daarna even geen puf gehad om te kijken op Ouders Online.
Het gaat verder goed hier. We hebben de kamer die eigenlijk babykamer had moeten worden gewit en een nieuw logeerbed neergezet.Voelt verder wel goed. Heb wel soms dat ik het nog steeds oneerlijk vind en nog steeds heel graag wil, maarja daar is niks aan te doen.

Hoop dat jullie nog reageren.

Liefs van Ya


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Richa

Richa

13-08-2008 om 18:56

Ha ya

Ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad en dat het goed met je gaat. Dat oneerlijke gevoel herken ik wel hoor. Tja waar ligt de grens. Diep in mijn hart ben ik eigenlijk nog steeds bereid deze te verschuiven. In een relatie zijn er dan nog steeds 2 en een ziekenhuis dat zijn regels heeft. Het is me aan de andere kant het ook niet meer waard om verder te "shoppen". De statistieken zeggen dan ook wat en de realiteit is dat de kansen toch steeds kleiner worden naarmate de tijd voorbij gaat. Ik blijf het moeilijk vinden.

Ik wens je alle geluk en wijsheid.

groetjes
Richa

Geen puf meer

Ik heb afgelopen jaren wel veel meegelezen hier in de rubriek en ook veel antwoorden op mijn vragen gekregen. Sommige draadjes heb ik ook expres niet gelezen, ik wil het eigenlijk ook niet weten dat het heel vaak niet lukt.

Ik heb nog geen behoefte gehad om mee te doen in draadjes met lijstjes, nu ook niet. Ik ben lid van Freya en zou wat vrijwilligerswerk gaan doen voor ze maar dat heb ik ook afgezegd omdat ik het blad nooit lees. Ik ben er sowieso niet echt heel erg gericht mee bezig, kan ook een soort zelfbeschermings mechanisme zijn.

Het proces voelt bizar aan, we hebben ook geen gillende kinderwens meer zoals eerst. Het is goed om eind van dit jaar er een eind aan het draaien, met of zonder zwangerschap. Dat is de grootste motivatie om mezelf dagelijks te injecteren.

Tot nu toe valt het prikken mee, volgende week de 1e echo. Eigenlijk zou ik het nog bizarder vinden als ik zwanger zou worden en het dus zou lukken, dat zou wel zo bizar zijn dat ik het mij eigenlijk ook niet meer kan voorstellen. Ik ben dus niet helemaal op orde en stop de kinderwens heel erg ver weg

Lean1

Lean1

13-08-2008 om 20:51

Ben er nog

en stevig bezig! 1e echo is geweest en er zaten 4 folikel, niet veel, maar voor mijn 40 jaar doe ik het er voor!
Vrijdag voor de 2e echo, ben benieuwd!

Verder loopt tussen alles door dat ik heel errg rugklachten heb, heb zelfs morfinepillen die ik tot aan de punctie mag slikken, daarna zie ik wel weer verder. Waarschijnlijk een hernia.
Dit is blijkbaar mijn jaar van de pijn!

Fijne vakantie gehad Ya?
Wij hebben inseptember pas vakantie, hopeijk is mijn rugdan weer zo ver oke dat we kunnen gaan kamperen, heb ik zo'n zin in!

Lean

Anna3

Anna3

14-08-2008 om 11:21

Update

Dag allemaal,
Ik kon het draadje ook niet meer vinden, want ik wilde mijn 'nieuws' posten, maar nu is het er weer.
De meesten van jullie 'kennen' mij niet, want ik ben al maanden niet meer actief aan het meeschrijven - en heb gezien dat er veel nieuwelingen zijn. Maar ik lees nog wel mee, omdat ik me heel betrokken voel bij wat jullie meemaken.
Een aantal van jullie, o.a. Ya en Richa, hebben me een jaar geleden gesteund tijdens onze eerste (succesvolle) icsi-behandeling. Heel erg jammer dat jullie grote droom (nog) niet is uitgekomen. En ik stond ook op 'het lijstje', waar ik dus tot onze grote vreugde onder het kopje 'zwanger' was beland.
Ik kan weer verhuizen op het lijstje, want mijn nieuws is dat op 20 juli na bij 38 weken onze dochter is geboren. Wij zijn dolgelukkig met haar en ik ben heel dankbaar dat ik op deze manier zwanger mocht worden.
De bevalling was zwaar maar met onze dochter gaat het goed, alleen vinden wij ouders dat ze soms erg veel huilt. Uren dat ze ontroostbaar is, ik vind het moeilijk om daarmee om te gaan. Vervolgens kan ze trouwens ook weer uren heel vredig liggen slapen. We plukken onze geluksmomenten.
Ik wens jullie allemaal nog heel veel geluk en doorzettingsvermogen toe bij het vervullen van jullie grote wens. Ik weet hoe groot dat verlangen kan zijn.
Anna

Voor het eerst iui behandeling

Hallo allemaal!

Sommige ken ik wel van hier en sommige niet!

Ya, fijn te horen dat het beter met je gaat.
Het zal zeker wel een proces zijn van vallen en opstaan.
Want zoiets sluit je niet zo makkelijk af.

Manda, heel veel succes bij deze poging.

Voor de andere ook hopelijk met goed resultaat.
Even in het kort min verhaal.
Ben dik in de 40 jaar en mijn man is 37 jaar!
Zijn al ruim 2 en half jaar bezig voor ons wondertje.
Wat niet lukt tot nu toe!
Na verwijzing van mijn HA terecht gekomen bij de GYN.
Daar zijn wat standaard onderzoeken gedaan.
Zoals hormoon onderzoek, met een hoge FSH waarde uitslag.Een baarmoederfoto. dat was helemaal goed. en een onderzoek hoe de zwemmers van mijn man waren.
Deze waren ook helemaal goed.
Gelukkig!!!!
Voor IVF kom ik niet meer in aanmerking vanwege mijn leeftijd en de hoge FSH waarde.
Maar wij moge starte met IUI behandelingen!
In september de eerste, zonder stimulatie maar wel een hormoon spuit voor de eisprong!
Natuurlijk hebben we geen enkele garantie en zijn onze kansen maar klein.
Toch gaan wij dit avontuur met hoop tegemoet!
Wie van jullie heeft ervaring met IUI?
Of zijn jullie allen bezig met IVF!

Hoor het graag!

Groetjes Beele.

Richa

Richa

14-08-2008 om 20:36

Geweldig anna!

Van harte gefeliciteerd, leuk te lezen!
Ja het prille ouderschap heeft zeker zijn zorgmomenten, heel erg zwaar kan dat zijn. Het heeft even tijd nodig om een evenwicht te vinden. Heel veel geluk en succes wens ik jullie!
groetjes
Richa

Richa

Richa

14-08-2008 om 20:47

Hallo manda

Ik zwerf ook nog wel eens rond op dit forum en zie heel diverse berichtjes van je, een gepaste afstand kan vaak geen kwaad denk ik
Het wegstoppen van de kinderwens is mij wel bekend. Het is in ieder geval voor mij een manier om er mee om te gaan. Het maakt het soms gewoonweg simpeler. Als ik er aan toegeef wordt het intens verdriet en ik heb geleerd dat je daar erg jezelf erg mee kan kwellen en dat je er niet zoveel mee opschiet. Tijd doet wel heel veel. Alle soorten pijn vlakken af naarmate de tijd verstrijkt. Soms kan het heel lang duren maar het gebeurt uiteindelijk wel op een bepaalde manier.

Voor deze IVF wens ik je ontzettend veel succes, sterkte en geluk.

groetjes Richa

Richa

dank je voor je reactie op mijn stukje, doet mij goed om te lezen dat het accepteren zo werkt.

Ik heb hier afgelopen jaren (jaar of 5) allemaal leuke ontzettend mooie babyspulletjes verzameld, afgelopen jaren af en toe open gemaakt, alles bekeken bevoeld aan geroken en weer opgevouwen en ingepakt.

Als het niet lukt ga ik het denk ik opsturen naar het kindertehuis waar ik zelf inheb gezeten, er zal dan geen kindertehuis in de wereld zijn die zulke exclusieve dingen in de kast heeft liggen

Hoe is het nu met jullie?

ben toch heel benieuwd geworden naar anderen die op het zelfde moment met spuiten en puncties etc bezig zijn !

Ivf poging 1. Vanochtend de 1e echo gehad, 2 eiblaasjes links en 5 eiblaasjes rechts van 16, verder nog wat kleinere die dan komende 2 dagen zullen groeien. Ik moet as woensdag voor de 2e echo en dan waarschijnlijk vrijdag de punctie en maandag de terugplaatsing.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-08-2008 om 19:26

Manda

Ik duim voor jullie!!!!

Dendy

wat lief van jullie !

Biene M.

Biene M.

18-08-2008 om 20:06

Manda

Een hele tijd geleden was er ergens een draadje, over je grootste wens of zo. Jij en ik wensten toen allebei een baby. Ik was ook al lang bezig, was na 15 maanden zwanger geworden maar had een miskraam gehad. Inmiddels is mijn wens toch uitgekomen. Ik vind het nu wel eens tijd worden dat jouw wens ook uitkomt. Heel veel succes.

X Biene

Lean1

Lean1

20-08-2008 om 19:59

Up-date

Dag beste mensen,

Ik ben maar heel kort even hier,

Morgen heb ik de terugplaatsing, van de 4 gevonden eicellen zijn er 2 bevrucht!
We weten nog niet of we voor 1 of 2 gaan, waarschijnlijk 2. Een complicerende factor is dat ik een forse hernia heb. Dat is niet tof omdat je dan niets aan pijnbestrijding kan doen behalve paracetamol. Maar heel blij met de 2 embrio's zekere omdat we vorige keer helemaal geen bevruchting hadden!!

groeten, Lean

Spannend zeg lean

en vandaag werd ons ook gevraagd wat we doen als er meer dan 1 goed bevrucht en gedeeld is. Hier doen we 1 embryo terug (als het goed gaat na de punctie), mocht het deze keer niet lukken dan doen we volgende keer 2 als dat er in zit.

Jeetje wat kloten zeg die pijn van de hernia. Kan je dat laten behandelen ?

SUCCES !!!

Ya

Ya

21-08-2008 om 09:26

Richa

Hoi Richa,

Ook ik ben nog steeds aan de ene kant bereid om mijn grenzen te verleggen, maar we hebben toch maar een grens getrokken. Je moet soms ook realistisch blijven, maar dat is o zo moeilijk.
Ik heb er nu best wel vrede mee, maar dat komt misschien omdat ik al 2 kinderen heb mogen krijgen via ivf. Maar ook dat is soms juist moeilijk, want dan denk ik het is toch al 2 keer wel gelukt, waarom nu niet.
Maargoed, dan kan ik wel doorgaan tot 15 keer ivf, maar dat lijkt me ook niet goed.
Ik hoop dat je het een plekje kunt geven en uiteraard blijf ik hopen op een wonder voor je, ook al is dat misschien wel onmogelijk.

Liefs van Ya

Ya

Ya

21-08-2008 om 09:29

Manda rijn

Hoi Manda,

Je zit dus vol in de molen op het moment? Spannend weer zeg. Als ik het zo lees was de eerste echocontrole niet tegengevallen.
Hoe was je echo gisteren? En dan waarschijnlijk vrijdag de punctie en maandag de terugplaatsing.
Ik ga zo ontzettend hard voor je duimen.

Sterkte hoor.
Liefs van Ya

Ya

Ya

21-08-2008 om 09:36

Lean

Hoi Lean,

Jij hebt dus de punctie al gehad. Hoop dat alles goed is gegaan en dat je niet al te veel last erna hebt gehad. 2 bevrucht van de 4. Dat is goed. Wij zijn altijd voor de tp van 2 gegaan, maargoed dat is voor iedereen anders en iedereen heeft daar een eigen mening over. Ik heb 12 x ivf gehad met allemaal een tp van 2. Ben 4 x zwanger geweest, 2 kinderen en 2 miskramen. Het "probleem" zit bij mij, dus daarom deden we er altijd 2.

Wat vervelend van je rug zeg. Ja, paracetamol neem je dan niet na de tp. Ik hoop voor je dat de pijn een beetje meevalt.

Succes.
Liefs van Ya

Ya

Ya

21-08-2008 om 09:40

Anna

Hoi Anna,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je dochter. Wat fijn zeg. Hoop dat alles goed is gegaan met de bevalling enzo.
Je ziet het het is hier in het draadje soms nog steeds een komen en gaan.
Met zo'n kleintje is het zeker heel erg wennen. Hoelanger je je dochter kent hoemeer je denk o, dit bedoelt ze of misschien kan ik beter dit of dat. Moeilijk he? Mijn oudste is 5, maar soms weet ik bepaalde dingen nog niet hoor.

Wens je veel plezier en geluk met jullie kleine meisje en erg leuk dat je het nog even kwam vertellen hier.

Liefs van Ya

Ya

Ya

21-08-2008 om 09:43

Beele

Hoi Beele,

Wat fijn dat jullie in september met iui kunnen gaan beginnen. Dan gebeurt er in ieder geval iets zeg ik altijd maar. Dan zijn er in ieder geval kansen, hoe klein ze dan ook zijn. Als je het niet probeert zal je het nooit weten ook toch?
Ik hoop dat dit draadje levende wordt gehouden en ik jullie toch in de gaten kan houden en kan komen steunen.

Heel veel succes. Zet hem op hoor.
Liefs van Ya

Ya

Ya

21-08-2008 om 09:46

Volgens mij heb ik...

iedereen gehad nu met reacties.

Hier gaat het wel goed. Ja, de gedachten over oneerlijkheid enzo zal blijven, maar daar kan ik niks mee. Het is klaar. Geen keus. Helaas.
Ik hoop dat dit draadje wel kan blijven bestaan. Ik heb er een hoop steun aan gehad en een heleboel anderen met mij. Ik zal niet meer zo heel actief hier aanwezig zijn. Hoewel ik jullie wel kom steunen en opvrolijken voor zover dat kan natuurlijk.
Oja, we hebben een goede vakantie gehad. lekker weer en leuke dingen gedaan.
Nou meiden, ik hou jullie in de gaten.
Heel veel liefs van Ya

Fijn die vakantie, zalig ik zou nog wel een week weg willen , hier valt het weer met bakken uit de lucht.

Lean1

Lean1

21-08-2008 om 20:53

Manda

Spannend hoor manda, Ik hoop dat alles goed gaat en je een mooie emmy terug kan plaatsen. Het wordt wel tijd dat we hier weer eens een succesje krijgen, zullen wij dat dan maar zijn??

Lean

Lean1

Lean1

21-08-2008 om 21:03

Dag Ya, wij hebben nu ook 2 emmys terug laten plaatsen. Nu maar hopen dat ze blijven zitten!!!
5 September moet ik de test doen. IK MOET MIJ ZELF ZO BEWAREN EN MIJ VOORHOUDEN DAT IK NIET ZWANGER BEN...
Vooral omdat we ook al foto's van de embriootjes hebben gezien en ook een echo van dat ze in mijn baarmoeder gespoten worden. Ze zijn er nu echt, en ik hoop zo dat ze blijven zitten!!!

Ya, ik hoop nog te horen hoe het met jou verder gaat, dit draadje is niet het zelfde zonder jou!!

Lean

Lean

oh wat een spanning allemaal, hopelijk gaan ze lekker innestelen, lekker warmpjes en dan groeien.

Ja laten we gewoon afspreken dat jij op 5 september positief test en ik een paar dagen later en dan lekker broeden en in mei mooie verse baby's.

Lean1

Lean1

22-08-2008 om 15:20

Oke manda

Deal!!!

Lean

Anna3

Anna3

22-08-2008 om 20:41

Dag Ya,
Dit draadje zal je enorm gaan missen!
Dank voor alle support die je mij en heel veel anderen hebt gegeven.
We blijven hopen op een wondertje voor jou.
Anna

Succes allemaal!

Manda, als het goed is, is nu je embryootje terug geplaatst! dat het maar een fijn plekje gaat zoeken.
Waarna 2 spannende weken beginnen!
Lean, voor jou zal het wachten heel spannend nu zijn.
Ik hoop voor goed nieuws op 5 september.
Ya, wat lief dat je ondanks je eigen teleurstellingen, ons hier zo blijft supporten!

Wie ben ik nog vergeten?
Ook voor diegene heel veel succes!
ik heb niet veel te melden, deze week nog een keer mijn eitje vangen! na deze cycles gaan we serieus beginnen met IUI.
Tot die tijd lees ik mee met jullie verhalen.
Groetjes Beele.

Lean

hoe'st nu ? Heb je al wat gevoeld ofzo ? Een beetje roze afscheiding, misschien wat innestelingsbloed ? Een teken 'van leven'????

En hoe voel je je, is het uit te houden de spanning ? Ik ben hier sinds de tp vanochtend alleen maar aan het stuiteren, ik ben zo nerveus !!

Lean1

Lean1

26-08-2008 om 19:49

Hoi manda

Nee, nog niets te melden hier....

Hoe zit het bij jou, gebruik jij nu ook nog progersteron?

Ik vroeg mij eigelijk af of dat altijd gebruikt wordt of niet.Qua zenuwen valt het hier op dit moment nog aardig mee, ik heb nog een hernia om mij druk om te maken helaas....

Groeten, Lean

Hier

gaat het wel

Ik ben vanmiddag verkouden geworden, aangestoken door dochtertje dus voel mij niet zo fit. Qua zenuwen is het vreselijk, ben werkelijk haast niet in staat geweest iets goeds te produceren terwijl er weer 2 deadlines liggen. Verder lichte verhoging door de progesteron.

Ik moet de 90 progesteron bolletjes allemaal opmaken. Dit is omdat de cyclus gestopt is en er dus geen normale progesteron aanmaak is geweest. http://nl.wikipedia.org/wiki/Progesteron

AHHHHHH ik zweef van optimisme/babykleertjes zoeken op ebay naar diep pessimisme/depressie/verdriet. Helaas nog geen rode of roze druppel gevonden. Bij mijn dochter had ik 2 dagen innestelingsbloed, helder rood en een klein beetje af en toe. Niet dat dat elke keer zo gaat maar het zou wel erg fijn zijn, dan weet ik tenminste iets.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.