Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Ojee??


Toevallig een week of 2 geleden een kennis die zwanger bleek 44 jaar.

Bik81

Bik81

30-08-2022 om 21:25 Topicstarter

Aviendha schreef op 30-08-2022 om 19:55:

Hahaha. Maar goed nu lijk ik enorm lomp terwijl ik ook wel door heb dat je misschien even je hart wil luchten juist omdat het zulke complexe gevoelens bij je losmaakt.

Oh zo zie ik het niet hoor,  lomp.

Gewoon even realistisch en naar mij kijkende heb ik dat nodig. Ik ga het allemaal kapot bedenken. Zonde van m'n tijd!!

Stiekem hopen dat jullie hier zeggen dat een kind op je 43e prima kan enzv enzv... terwijl, statistisch gezien de kans vele malen groter is dat het het begin is van de overgang....

Dus ja... om mezelf niet gek te maken is een test verreweg het handigst😉 

Bik81

Bik81

30-08-2022 om 21:28 Topicstarter

Decembermamma schreef op 30-08-2022 om 21:01:

Toevallig een week of 2 geleden een kennis die zwanger bleek 44 jaar.

Echt! Is het lomp om te vragen of ze het houdt?

ik heb wel eens een maand overgeslagen. Daarna weer regelmatig. Ik was toen in de 30 en wilde graag zwanger raken. Zelf meerdere testen gedaan en bloed geprikt via huisarts, allemaal negatief. Dat was geen start van de overgang.  

Bik81 schreef op 30-08-2022 om 21:28:

[..]

Echt! Is het lomp om te vragen of ze het houdt?

Als je vanbinnen stiekem hoopt dat je zwanger bent, waarom zou je het dan in vredesnaam niet houden? Schijt of mensen je te oud vinden. 

Iets van 2 jaar terug stond er een rapportage in de Volkskrant over wat dagen bij een abortuskliniek. Gewoon willekeurige normale dagen. Kwam ook een vrouw van over de 40 die altijd een kinderwens had en nu was ze plots toch zwanger. Toch maar weg laten halen want nu paste het niet meer. Die arts heeft het daar wel moeilijk mee gehad en zelfs op andere gedachten proberen te brengen

Bik81

Bik81

30-08-2022 om 21:55 Topicstarter

lijkt me afschuwelijk om weg te laten halen!!
Omdat het sneu voor kind is? Als die 15 is een moeder heeft van bijna 60...maar. 

Omdat het beredeneerd is vanuit mezelf, mijn wens terwijl dat egoïstisch is tov kind?

Op mijn 43e deed ik nog wel een test bij over tijd hoor, dan kun je nog wel drie kinderen krijgen. Inmiddels ben ik (sinds vandaag) 50 en nog aan het begin van de overgang. Mijn cycli worden juist korter, rond de 22 dagen met soms een uitschieter naar 15 dagen. Echt niet fijn dus. Dat schijnt ook wel vrij gebruikelijk te zijn.

Ik las net pas de laatste berichten. Ik ken best veel moeders die rond 44 nog een kind kregen. Ja die hebben een oude moeder, maar ik ken geen kind dat daar echt onder lijdt.

Bik81 schreef op 30-08-2022 om 21:55:

lijkt me afschuwelijk om weg te laten halen!!
Omdat het sneu voor kind is? Als die 15 is een moeder heeft van bijna 60...maar.

Omdat het beredeneerd is vanuit mezelf, mijn wens terwijl dat egoïstisch is tov kind?

Ik geloof niet zo in egoïsme tov het kind, niet in dit geval. Denk je dat een kind liever uberhaupt niet bestaan had/geaborteerd wordt dan wat oudere ouders hebben? Er zijn tegenwoordig zoveel oudere ouders. Je bent ook weer geen bejaarde


Ja ik ken iemand die dacht in de overgang te zijn , ze was zwanger en dat ben ik nu. Het was mijn moeder die mij na haar 40e kreeg. 
Ik heb veel opmerkingen gehad over oude ouders, maar ik heb het verschil nooit echt gemerkt.
Helaas is van mijn vriendengroep iedereen al een ouder kwijt, terwijl mijn ouders beide nog leven. Mijn moeder past ook nog op mijn kinderen (en ik heb ook ‘oud’ kinderen gekregen) Niemand gelooft dat ze bijna 80 is. Het zegt dus helemaal niks. 
Mocht het zo zijn, omarm het dan als je het diep van binnen graag wilt. Wat een ander denkt of vindt is niet belangrijk 

Decembermamma schreef op 30-08-2022 om 21:01:

Toevallig een week of 2 geleden een kennis die zwanger bleek 44 jaar.

Brrrr, moet er niet aan denken 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

30-08-2022 om 22:38

Bik81 schreef op 30-08-2022 om 21:55:

lijkt me afschuwelijk om weg te laten halen!!
Omdat het sneu voor kind is? Als die 15 is een moeder heeft van bijna 60...maar.

Omdat het beredeneerd is vanuit mezelf, mijn wens terwijl dat egoïstisch is tov kind?

Beter kort(er) en intenser een oudere vader/moeder waarbij het kind gewenst is en veel liefde krijgt dan opgroeien bij een jongere vader/moeder waarbij/waardoor je je niet gewenst voelt/geen liefde krijgt/veel ruzies tussen je ouders is. 
Maar dat is mijn mening.

heb je covid gehad toevallig?

Bik81 schreef op 30-08-2022 om 21:25:

[..]

Oh zo zie ik het niet hoor, lomp.

Gewoon even realistisch en naar mij kijkende heb ik dat nodig. Ik ga het allemaal kapot bedenken. Zonde van m'n tijd!!

Stiekem hopen dat jullie hier zeggen dat een kind op je 43e prima kan enzv enzv... terwijl, statistisch gezien de kans vele malen groter is dat het het begin is van de overgang....

Dus ja... om mezelf niet gek te maken is een test verreweg het handigst😉

Je lichaam is geen atoomklok. Je kunt ook gewoon een keer wat later ongesteld zijn. Het hoeft echt niet meteen het begin van de overgang te zijn. 

Eerst maar eens testen.

Bik81 schreef op 30-08-2022 om 21:55:

lijkt me afschuwelijk om weg te laten halen!!
Omdat het sneu voor kind is? Als die 15 is een moeder heeft van bijna 60...maar.

Omdat het beredeneerd is vanuit mezelf, mijn wens terwijl dat egoïstisch is tov kind?

Een kind willen en krijgen is per definitie egoistisch, ongeacht je leeftijd. Het leven geeft geen garanties, ook als je jong bent heb je nooit de zekerheid dat je je kind op kan voeden naar volwassenheid. Sneu vind ik een ongewenst kind, niet een kind die gewenst is door een wat oudere moeder. Succes, er zal nu vast heel veel op je afkomen!

In mijn familie komen nakomertjes van vrouwen dik in de 40 voor, dachten allemaal dat zij niet meer zwanger konden worden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.