Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Ojee??


Aviendha schreef op 31-08-2022 om 11:43:

[..]

Dingen als "Brrrr moet er niet aan denken" en "ik zou het laten weghalen" vind ik wel een beetje grof en onnodig bij deze TO, omdat die het dus wel wil en vooral met haar leeftijd zit. Je mag natuurlijk zeggen wat je wil verder en TO is volwassen genoeg om haar eigen keuzes te maken.

Je zegt het al: TO is volwassen genoeg om eigen keuzes te maken. Daar heeft ze de censuurpolitie niet voor nodig. 

Maar ik ben al weg hoor, kunnen jullie rustig verder keuvelen over nakomertjes.

MRI

MRI

31-08-2022 om 12:58

Ja ik dacht ook dat ik in de overgang was want ik was een week over tijd. Ik bleek zwanger. En voor mij is het het mooiste wat me in mijn leven is overkomen, op mijn 43e een kind. En mijn leven was er ook totaal niet op ingericht hoor. 

MRI schreef op 31-08-2022 om 12:58:

Ja ik dacht ook dat ik in de overgang was want ik was een week over tijd. Ik bleek zwanger. En voor mij is het het mooiste wat me in mijn leven is overkomen, op mijn 43e een kind. En mijn leven was er ook totaal niet op ingericht hoor.

❤  Ik zou het zelfs nu, op mijn 55e houden maar ik ben al door de overgang heen dus dat gaat niet meer gebeuren.

en weet je al meer to?

Mijn tante had op haar 42e als verrassing m'n nichtje gekregen (souvenir van een ONS). Ze had toen al een volwassen zoon en zat er eigenlijk niet op te wachten, maar kon het niet weg laten halen. Ze is inmiddels 12, een ontzettend leuke meid en we kunnen ons niet meer voorstellen dat ze er niet bij was. Dus to, je leven kan je sws wel aanpassen aan een kind. Al lijkt dat niet zo op dit moment. Dat vind ik dan ook geen reden om het niet te doen. Als je gezond bent en de financiële middelen hebt, en je wilt het graag, waarom niet? Dus hup die test doen! 

Bik81

Bik81

31-08-2022 om 15:43 Topicstarter

tnx voor jullie reacties. 
Ik dacht dat het not done was om te houden vanwege mijn leeftijd.
Geloof dat dat misschien meevalt?

Als ik gekscherend weleens een opmerking maakte waren reacties toch wel dat dat op mijn leeftijd een gepasseerd station is.

Maar misschien ook verschil tussen bewust plannen nu nog of cadeautje.

Heb nog niet getest. 
Aan het werk vandaag en is op dit moment niet het juiste, man is kneitersdruk dus stel ik ben zwanger dan kan ik het hem vandaag niet vertellen. 

Maar meen een ongievoel te voelen... of ben ik gewoon bang voor de negatieve uitslag? Of voor de positieve?
Pfff durf niet😥

Stel je wil nu nog allemaal behandelingen, dan denk ik meid/vrouw, het is een gepasseerd station. Maar in dit geval zeker niet!!!!
Ik vind het eerder not done om weg te halen als het zo gewenst is. Liefde is het allerbelangrijkst voor het kind. 

Wacht anders tot morgenochtend, je ochtendplasje is het beste en ons wel op de hoogte houden aub. 

Bik81 schreef op 31-08-2022 om 15:43:



Heb nog niet getest.
Aan het werk vandaag en is op dit moment niet het juiste, man is kneitersdruk dus stel ik ben zwanger dan kan ik het hem vandaag niet vertellen.

Maar meen een ongievoel te voelen... of ben ik gewoon bang voor de negatieve uitslag? Of voor de positieve?
Pfff durf niet😥

Het klinkt vooral alsof je bang bent om te testen. Je bedenkt allerlei redenen om het maar niet te doen. Doe die test gewoon morgen, dan weet je het in ieder geval.

Bik81

Bik81

31-08-2022 om 16:13 Topicstarter

bang om te testen idd...

En gewenst, ja, enerzijds 2000% maar vooral omdat ik al m'n hele leven 'week' word van baby's!!
Maar nu nog 18 jaar afhankelijk zijn....
Naar zwemles, hele sinterklaasgebeuren, ouderraad, speelafspraakjes....  eetdrama's...
🤔

mocht het je gegunt zijn komt dat helemaal goed 

Bik81 schreef op 31-08-2022 om 16:13:

bang om te testen idd...

En gewenst, ja, enerzijds 2000% maar vooral omdat ik al m'n hele leven 'week' word van baby's!!
Maar nu nog 18 jaar afhankelijk zijn....
Naar zwemles, hele sinterklaasgebeuren, ouderraad, speelafspraakjes.... eetdrama's...
🤔

Het hoeft geen drama te zijn ! Sinterklaas kun je van maken wat je wilt (mijn zoon heeft nooit geloofd), zwemles tja dat heet tegenwoordig de zwembso, vele bso's bieden dat aan, ouderraad is een keuze, speelafspraak zijn vaak alleen maar leuk. En eetdrama's is net wat je er van maakt, en ik geloof er niet je zelf bepaald of je kind makkelijke of moeilijke eters zijn dat is lulpraat maar als een kind iets lust eet het niet klaar. Mijn nichtje lustte geen warm eten, dus kreeg ze boterhammen en rauwkost en veel fruit. 

Een cliffhanger...

MRI

MRI

31-08-2022 om 16:55

Bik81 schreef op 31-08-2022 om 16:13:

bang om te testen idd...

En gewenst, ja, enerzijds 2000% maar vooral omdat ik al m'n hele leven 'week' word van baby's!!
Maar nu nog 18 jaar afhankelijk zijn....
Naar zwemles, hele sinterklaasgebeuren, ouderraad, speelafspraakjes.... eetdrama's...
🤔

ja allemaal waar, enorm gedoe. En het valt allemaal volkomen weg als je het kindje in je armen hebt, het naast je naar huis huppelt na die speelafspraak, je leuke sinterklaas-suprprises aan het verzinnen bent. 

Bik81 schreef op 31-08-2022 om 16:13:

bang om te testen idd...

En gewenst, ja, enerzijds 2000% maar vooral omdat ik al m'n hele leven 'week' word van baby's!!
Maar nu nog 18 jaar afhankelijk zijn....
Naar zwemles, hele sinterklaasgebeuren, ouderraad, speelafspraakjes.... eetdrama's...
🤔

En heeft je man ook dat 2000%-gevoel?

MRI schreef op 31-08-2022 om 16:55:

[..]

ja allemaal waar, enorm gedoe. En het valt allemaal volkomen weg als je het kindje in je armen hebt, het naast je naar huis huppelt na die speelafspraak, je leuke sinterklaas-suprprises aan het verzinnen bent.

Of je krijgt een enorme pnd waarbij je volledig depressief door het leven gaat de komende jaren. Alles kan hè 😉

" Het hoeft geen drama te zijn !"

Ik ben zelf vrij laat moeder geworden, mijn eerste kind kreeg ik toen ik 37 was, de tweede toen ik 40 was. Ik kreeg gewoon pas laat een stabiele relatie. 

Had ik het helemaal zelf uit mogen kiezen dan had ik mijn kinderen jonger gekregen, maar op oudere leeftijd moeder worden heeft ook wel voordelen. Wat ik zelf een voordeel vind, is dat je al de nodige modes rond zwangerschap, bevalling en opvoeding hebt zien komen en ook weer hebt zien gaan. Dat doet je beseffen hoe betrekkelijk veel van die adviezen en verhalen wel niet zijn. En dat maakt dat je je soms wat minder druk maakt. Al speelt je persoonlijkheid daarbij natuurlijk ook een rol. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.