Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wat vinden jullie van de naam Marina?

Wat vinden jullie van de naam Marina (met als eventuele bijnaam Mia)?


Flanagan schreef op 22-02-2023 om 18:57:

ik zou niet voor Marina kiezen vanwege seksueel getinte grappen tijdens de pubertijd: ‘Marina, waar mogen we de boeg van het schip insteken?’ Niet doen dus.
Je kan ook kiezen voor Mila; net als Mila Kurtis, een pittige maar vriendelijk en grappige actrice.

PS, je gaat straks toch niet weer een topic starten vanwege vakantietijd, hoop ik?
Neem een beslissing of gieren soms de hormonen door je lijf?

Of gebruik gewoon één van de al bestaande topics

Marty1984 schreef op 22-02-2023 om 18:22:

Marina heeft hier in België een aardig negatieve bij-klank en "tokkie-gehalte".
Ik hoop dus dat je kind nooit in België beland.

Dan liever Mia.
Daar is overigens ook een Vlaams wereld-beroemd nummer over .
(Zoek eens op Gorki.)

Inderdaad, Marty: Johnny en Marina, marginaler kan in België niet (sorry voor alle Johnny en Marina's).

En Mia, dat is in Vlaanderen een erg populaire naam aan het worden, ik ken verschillende kleine Miaatjes. Leuk!

Ik denk bij Marina meteen aan een jachthaven. Ik associeer het dus met een plaats en niet met een persoon. Zou er zelf nooit voor kiezen. Dat is ook de reden dat Floor destijds afgevallen is bij ons. Je kind vloer noemen vonden we toch wat raar 

Flanagan schreef op 22-02-2023 om 18:57:

ik zou niet voor Marina kiezen vanwege seksueel getinte grappen tijdens de pubertijd: ‘Marina, waar mogen we de boeg van het schip insteken?’ Niet doen dus.
Je kan ook kiezen voor Mila; net als Mila Kurtis, een pittige maar vriendelijk en grappige actrice.

PS, Je gaat straks toch niet weer een topic starten vanwege vakantietijd, hoop ik?
Neem een beslissing of gieren soms de hormonen door je lijf?


tip: Kies voor een tweede naam; als je kind de eerste niet mooi vindt, kan het overstappen op de tweede. Heeft mijn ene kind op gegeven moment ook gedaan terwijl de andere wel tevreden was.

Mila Kunis

Ik denk bij Marina direct aan een jachthaven. Ik vind Marin of Maren dan leuker.

Wat is er mis met Maria?

mozzarella schreef op 22-02-2023 om 20:10:

[..]

Mila Kunis

Dank je. Wel een leuke naam.

Maria22 schreef op 22-02-2023 om 20:31:

Wat is er mis met Maria?

We leven nu eenmaal in de 21ste eeuw; genoeg keus om creatief een pakkende naam te bedenken.

Bijtje82

Bijtje82

22-02-2023 om 20:43

https://www.name-generator.org.uk/baby/

Probeer dit eens. En dan bij de namen die ze je vragen in te vullen, de namen invullen die je zelf mooi vind voor je dochter. 
Heb het net zelf geprobeerd en er kwam best wat leuks uit. 

Maar echt TO doe gewoon wat jullie leuk vinden. Met geen van de tot nu toe door jou geposte namen is iets mis.

En zolang jullie haar geen Princess Little Star Shanyqkua Djayjlynn De Derde noemen zullen de meeste mensen er echt geen negatief oordeel over hebben. 

Lollypopje schreef op 22-02-2023 om 20:43:

Maar echt TO doe gewoon wat jullie leuk vinden. Met geen van de tot nu toe door jou geposte namen is iets mis.

En zolang jullie haar geen Princess Little Star Shanyqkua Djayjlynn De Derde noemen zullen de meeste mensen er echt geen negatief oordeel over hebben.

😂

Seksueel getinte grappen over Marina? Dat is nou werkelijk nooit in me opgekomen.

Ik had trouwens iets vergelijkbaars, jarenlang stonden Julia en Vera bovenaan mijn lijst en toen ik zwanger werd, wilde ik ineens iets anders. En dat was geen bevlieging want ik ben er nog steeds blij mee.

Ik vind Marina een prima naam, zou hem zelf niet geven maar ook niks mis mee. Mia ook prima (dat is in mijn omstreken dus al jaren weer helemaal in), Mira kan ook. Ik zou alleen ook gewoon de naam geven die je wilt geven, dus niet Marina, roepnaam Mia.

Flanagan schreef op 22-02-2023 om 20:37:

[..]

We leven nu eenmaal in de 21ste eeuw; genoeg keus om creatief een pakkende naam te bedenken.

Ik vind creatieve namen juist niet pakkend, eerder vergezocht. 

Maria vind ik mooi

Fiorah schreef op 22-02-2023 om 20:56:

Seksueel getinte grappen over Marina? Dat is nou werkelijk nooit in me opgekomen.

Ik had trouwens iets vergelijkbaars, jarenlang stonden Julia en Vera bovenaan mijn lijst en toen ik zwanger werd, wilde ik ineens iets anders. En dat was geen bevlieging want ik ben er nog steeds blij mee.

Ik vind Marina een prima naam, zou hem zelf niet geven maar ook niks mis mee. Mia ook prima (dat is in mijn omstreken dus al jaren weer helemaal in), Mira kan ook. Ik zou alleen ook gewoon de naam geven die je wilt geven, dus niet Marina, roepnaam Mia.

Nou idd. Die vond ik ook heel bijzonder. Dat is wel heel erg vergezocht. 

Ik heb idd ook een naam gegeven die niet op mijn oorspronkelijk lijstje stond. Daardoor heb ik wel getwijfeld en ook topics geopend. Uiteindelijk toch een naam gekozen die veel mensen niks vonden. Zo'n forum geeft mogelijk ook geen goed beeld. Zo zijn 'retro' namen nu modern. Maar dat weten veel mensen die uit de kleine kinderen zijn niet. Dus die reageren dan met 'wat raaaar, zo ouderwets'. 

Kies vooral een naam die jij zelf mooi vindt. En je partner natuurlijk  de naam gaat ook vanzelf bij het kind horen. Dan is dat kind en haar karakter de associatie die jij en anderen erbij hebben.

Mia is enorm populair. Wel iets om rekening mee te houden. 

Amelia of Emilia worden ook vaak afgekort tot Mia in Engelssprekende landen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.