Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wat vinden jullie van de naam Marina?

Wat vinden jullie van de naam Marina (met als eventuele bijnaam Mia)?


Marina, Marina, Marina 

Ti voglio al piu' presto sposar

Bijtje82

Bijtje82

22-02-2023 om 21:45

De naam van mijn jongste dochter is een anagram van de naam die mijn ex graag wilde, maar ik niet leuk vond. Het anagram eureka momentje kwam ineens toen ik op het toilet zat met m'n gedachten ver ver weg. 😁 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

22-02-2023 om 21:48

Roos55 schreef op 22-02-2023 om 16:40:

Was ooit een liedje 🎵


https://www.youtube.com/watch?v=azl0NYroG0g

Was ook het eerste waar ik aan moest denken... 

saai sorry

De naam van een van de meest waardeloze auto’s ooit, de Morris Marina? Nee, zou ik niet doen.

Ik ken iemand die zo heet en kan de naam nooit onthouden. Moet dan eerst aan ‘Marinade’ denken om vervolgens de ‘-de’ eraf te denken en te concluderen dat ze ‘Marina’ heet.
It’s a ‘Nope’ for me! 

Meesje schreef op 22-02-2023 om 21:11:

[..]

Zo zijn 'retro' namen nu modern. Maar dat weten veel mensen die uit de kleine kinderen zijn niet. Dus die reageren dan met 'wat raaaar, zo ouderwets'.



Dat wist ik niet, maar verklaart wel waarom we hier om de hoek een ooievaar staat met een bord ‘Freek’ in de voortuin! 

Ik vind Mia natuurlijk leuk. Ik vind Marina wat oubollig in eerste instantie maar tegelijkertijd hou ik ook wel van wat ouderwetse namen zoals Lena of Ella of Ina. Als je loslaat dat je oudtante zo heette, klinken ze ineens heel leuk. 

marina doet me denken aan een haven. Zou ik persoonlijk ook niet kiezen. Maar bij ons viel floor inderdaad ook af om de reden die hierboven genoemd werd. En Tess ook omdat dat in het Brabants iets betekend ((broek)zak). Ik ben dus misschien wel wat meer van de associaties leggen waardoor namen afvallen. Als jullie het leuk vinden is er geen probleem toch?

Oh nee, de meeste vinden het geen mooie naam. 
Dat betekend dat TO over een paar dagen weer met een nieuw namen-topic komt...

brrrr

Dutchgirly schreef op 22-02-2023 om 17:14:

[..]

Schoonloeder 🤣


Ik zeg altijd.. maar 1 stapje verschil in het alfabet maar geeft zoveel meer aan hoe het is..


Mijn schoonloeder heette dus Mia en als mijn vriend mama Mia ( ABBA) zong werd ze echt boos.. maar goed, zij was wat bijzonder..

Voor wie het nog niet wist: de SVB maakt lijsten van de meest gegeven voornamen. Daar kan je dus naar kijken als je wilt voorkomen dat je kind met 3 naamgenoten in de klas zit. Al kan je natuurlijk ook niet alles voorspellen. 

Mijn dochter heeft een voornaam die weinig voorkomt, maar ook niet heel buitenissig is. Blijkt die naam helaas erg te lijken op een jongensnaam die stomtoevallig nu heel populair is - daar had ik geen rekening mee gehouden, want in mijn omgeving kwam ik die jongensnaam niet tegen. Verder geen enorm probleem, maar altijd als mijn dochters naam ergens op een lijst staat, denken ze dat het gaat om een jongetje met een fout gespelde naam.

Voor wie iets wil dat niet vreemd klinkt maar toch niet te vaak voorkomt: kijk eens naar de namen die populair waren in de jaren 60/70. Wanneer wordt er tegenwoordig nog een Frank, Mark, Erik, Karin, Annemarie of Esther aangegeven?  

Ik geloof dat het in Nederland Johny en Anita is, maar in Vlaanderen is dat dus Johny en Marina. Jammer want best een mooie naam eigenlijk maar ik heb te vaak gehoord ‘Dat is echt een Marina’, en dat was dan uiterst negatief bedoeld. In mijn tijd ( ik ben begin 50) dacht je dan aan een vrouw met gebleekt haar, felle make- up, een jeansrokje met witte vlekken en witte laarsjes ( ooit het summum van ‘goedkoop en ordinair’) Zoals de witte laarsjes al aantonen, de tijden veranderen en mogelijk hebben jongere mensen die connotatie met ‘ordinair’ niet meer.
Toen ik kind was, was Lola ook een naam met een best negatieve connotatie. Inmiddels ken ik verschillende kleine Lola’s en vind ik de naam prachtig…
Sabrina klinkt in mijn ogen ook een beetje ordinair als ik eerlijk ben …
Al aan Mirella gedacht?

Bij Marina moet ik inderdaad aan het nummer denken. Mia wordt steeds populairder. Wat dacht je van Mirna/Myrna?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.