Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wat vinden jullie van de naam Marina?

Wat vinden jullie van de naam Marina (met als eventuele bijnaam Mia)?


krulliebollie schreef op 22-02-2023 om 17:07:

Persoonlijk vind ik marina een oubollige naam.. mijn schoonloeder heette Mia dus daar zou ik zelf ook niet voor kiezen.

Schoonloeder šŸ¤£

Als jij Marina mooi vindt dan noem je je kind toch zo? Ik weet niet waarom je wilt weten of wildvreemde mensen op een forum dit mooi vinden? Ik vind het prima, maar wat heb je daar aan?

Ik zou sowieso de naam die je als roepnaam wil ook als naam kiezen. Ik zou niet weten waarom je Marina op het paspoort zou zetten en je kind dus ook overal zo inschrijft en dan overal moet uitleggen dat ze Mia genoemd wordt.Ā 

Vroeger kwam dat geregeld voor. Dan heette je Johannes met roepnaam Johan of Jo of Hans. Of Petrus met roepnaam Peter, Piet of Pieter. Of Maria met roepnaam Mia of Ria of Marij.

Ik ken een 60 jarige Marina, maar ook een 8 jarige Marina. Heb er daardoor niet direct een oubollige associatie mee. Prima naam. Alleen ben ik het er mee eens dat je beter gewoon Mia kan doen als je die naam het leukst vindt. Plus stoppen met vragen wat andere mensen vinden want dat is niet relevant.Ā 

Ik vind Mia oubollig en niet mooi. Hier wordt er vaak ons Mie van gemaakt.

Opwindend hoor, namen verzinnen. Geniet er maar van!

Madelon is ook leuk trouwens.

Zo internationaal geschikt vind ik Marina eigenlijk niet, in het Engels betekent het jachthaven. Overigens zou ik de naam op het paspoort en de roepnaam hetzelfde houden, dat scheelt veel uitleg geven over hoe je dochter aangesproken moet worden, en extra kosten/gedoe als iemand bijv. een vliegticket voor haar boekt maar de naam niet blijkt te kloppen omdat de roepnaam i.p.v. de paspoortnaam gebruikt is.

Marina heeft hier in Belgiƫ een aardig negatieve bij-klank en "tokkie-gehalte".
Ik hoop dus dat je kind nooit in Belgiƫ beland.

Dan liever Mia.
Daar is overigens ook een Vlaams wereld-beroemd nummer overĀ  .
(Zoek eens op Gorki.)

Ik vind Emma wel een leuke naam šŸ¤£

ik vind Marina helemaal niks. Maar dat maakt geen ene reet uit want we kennen elkaar niet en ik ga je waarschijnlijk ook nooit tegenkomen.Ā 

De best klinkende namen worden ook het meeste gegeven en dan zijn er al gauw heel veel van. En dan klinken ze afgezaagd. Als je een leuke vindt dan zou ik mijn mond erover houden.

Ik zou het wel weten.

Amazooi schreef op 22-02-2023 om 18:42:

De best klinkende namen worden ook het meeste gegeven en dan zijn er al gauw heel veel van. En dan klinken ze afgezaagd. Als je een leuke vindt dan zou ik mijn mond erover houden.

De reden waarom ik ā€œde naamā€ niet op een forum zetĀ 

Daphne2018201 schreef op 22-02-2023 om 16:37:

[..]

Yep! Ik had ook niet verwacht dat mensen heel erg goed op die namen zouden reageren moet ik heel eerlijk zeggen šŸ˜…

Mischien weet iemand nog andere lange namen met roepnaam Mia als ze Marina niks vinden?

Ik snap echt niet waarom ik ineens met al deze namen kom heel eerlijk gezegd, heb altijd gedacht dat mn kind Emma of Sofia ging heten ofzo šŸ¤£

Marianna

Roos55 schreef op 22-02-2023 om 16:41:

Mama mia

ik zou het niet doen šŸ˜€

Dat is nou niet echt mijn associatie. En wat dan nog, best een leuke associatie.Ā 

Mia Farrow

ik zou niet voor Marina kiezen vanwege seksueel getinte grappen tijdens de pubertijd: ā€˜Marina, waar mogen we de boeg van het schip insteken?ā€™ Niet doen dus.
Je kan ook kiezen voor Mila; net als Mila Kurtis, een pittige maar vriendelijk en grappige actrice.

PS, Je gaat straks toch niet weer een topic starten vanwege vakantietijd, hoop ik?Ā 
Neem een beslissing of gieren soms de hormonen door je lijf?


tip: Kies voor een tweede naam; als je kind de eerste niet mooi vindt, kan het overstappen op de tweede. HeeftĀ mijn ene kind op gegeven moment ook gedaan terwijl de andere wel tevreden was.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.