Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Bijtje82

Bijtje82

24-12-2022 om 10:01

Werking morning after pil na eisprong.


Bijtje82

Bijtje82

25-12-2022 om 00:31

Fourtyfour schreef op 25-12-2022 om 00:08:

Houd er rekening mee dat door de map je menstruatie ontregeld wordt. En dat je jezelf dan kunt lopen opfokken waardoor je pas na 52 dagen ofzo een keer ongesteld wordt... Tenminste, dat is mijn ervaring 🙄.

We zullen zien.  Ga niet op de zaken vooruit lopen, daar heeft niemand wat aan. 

Bij mij kun je normaal de klok gelijk zetten op mijn menstruatie. Ga er vooralsnog niet vanuit dat ik compleet ontregeld zal raken. 

Ik ben veel te nuchter om me druk te maken om zaken waar ik geen invloed op heb. 

Bijtje82 schreef op 24-12-2022 om 10:22:

[..]

Ja zoiets had ik begrepen, maar hoe zit het dan met de innesteling? Ik las dat de map deze ook kan blokkeren. Maar de innesteling is pas dagen na de bevruchting, is de stof van de map dan überhaupt nog wel werkzaam.

Van wat ik weet werkt de MAP in op je hormonen die zorgen voor de eisprong. 

De hormonen die zorgen voor de innestelling zijn anders en daar heeft de MAP geen invloed op, de MAP is namelijk geen abortuspil die voor afstoting zorgt. 

Bijtje82

Bijtje82

25-12-2022 om 14:18

EnglishmaninNewYork schreef op 25-12-2022 om 14:03:

[..]

Van wat ik weet werkt de MAP in op je hormonen die zorgen voor de eisprong.

De hormonen die zorgen voor de innestelling zijn anders en daar heeft de MAP geen invloed op, de MAP is namelijk geen abortuspil die voor afstoting zorgt.

Dan zal het er om hangen. 

Het condoom is niet compleet gescheurd waardoor de hele inhoud eruit liep. Maar goed, ieder zaadje is een potentiële baby.

Zoals ik al zei is de informatie op internet tegenstrijdig. De een zegt dat het de innesteling voorkomt en de ander zegt dat een map na de eisprong geen zin meer heeft. 

Ik zie het nu dus maar als een soort van Russisch roulette. Of het is raak, of niet.

In beide gevallen is het ok. 

Als je map gelijk genomen hebt is er niks aan de hand. Terecht geen stress. 

Supermama82 schreef op 27-12-2022 om 20:17:

Als je map gelijk genomen hebt is er niks aan de hand. Terecht geen stress.

Nee. Onjuiste informatie.

Zoals hierboven geschreven: als je eisprong al geweest is (kort voor het innemen van de map) doet die pil helemaal niets meer. 

Tijgeroog schreef op 27-12-2022 om 22:23:

[..]

Nee. Onjuiste informatie.

Zoals hierboven geschreven: als je eisprong al geweest is (kort voor het innemen van de map) doet die pil helemaal niets meer.

Maar TO had een positieve ovulatietest. Dat betekent dat de ovulatie binnen 48 uur komt. En dus nog niet was geweest. 

Bijtje82

Bijtje82

28-12-2022 om 10:36

Index224 schreef op 27-12-2022 om 22:29:

[..]

Maar TO had een positieve ovulatietest. Dat betekent dat de ovulatie binnen 48 uur komt. En dus nog niet was geweest.

Ja of juist precies op dat moment was 😁 

De ovulatie zal ergens tussen vrijdag en zaterdag zijn geweest gok ik. Had wel twee zeer duidelijke streepjes, maar waren wel al lichter dan je normaal tijdens de hoogste piek.

Bijtje82

Bijtje82

02-01-2023 om 23:25

Nog een paar dagen tot mijn volgende menstruatie... Ergens knijp ik hem wel een beetje. 🤐
Komend weekend zou ik weer ongesteld moeten worden, maar kan niet wachten om te testen zodat de onzekerheid weg is. 
Net nog op zoek geweest naar een vroege zwangerschapstest die ik nog dacht te hebben, maar had alleen nog twee verdwaalde ovulatietesten. 
Nu weet ik dat je daar ook mee kunt testen, dus dacht ach kan toch geen kwaad.
Uiteindelijk ben ik nog niks wijzer, behalve dat hij natuurlijk gewoon positief is. Wat heel normaal is voor een ovulatietest.

Maar vervolgens zit ik mezelf gek te maken. Het streepje is best wel duidelijk.. Dus nu zit ik te twijfelen of het dan toch raak is, of gewoon een normaal streepje van zo'n test. Het was redelijk nieuwe urine, want was een uur eerder nog naar het toilet geweest. 
Ik heb eigenlijk geen idee hoe licht deze testen een streep afgeven bij een normale test gedurende je cyclus. 
Ik heb nog één ovulatietest over. Als ik deze nu morgen ochtend doe en hij slaat veel donkerder uit, zou dat dan toch betekenen dat het raak is? 
Neem aan dat indien ik niet ovuleer of zwanger zou zijn, dat de test dan nagenoeg gelijk is aan die van vanavond..

Hoe bedoel je, positief? Is de teststreep minimaal even donker als de controlestreep? Want op een ovulatietest krijg je altijd 2 streepjes. 

Bijtje82

Bijtje82

03-01-2023 om 08:42

Index224 schreef op 03-01-2023 om 07:13:

Hoe bedoel je, positief? Is de teststreep minimaal even donker als de controlestreep? Want op een ovulatietest krijg je altijd 2 streepjes.

Nee, maar hij was duidelijk zichtbaar al was het wat licht. 

Vanmorgen normaals getest met ochtendurine en hij is even licht als gisteren. Dus ik ga voor nu even uit van een normaal teststreepje. Voor mij alweer een paar jaar terug dat ik ovulatietesten heb gedaan. Dus wist niet precies meer hoe licht een ovulatietest normaal uitslaat als je niet ovuleert. 

Bijtje82 schreef op 03-01-2023 om 08:42:

[..]

Nee, maar hij was duidelijk zichtbaar al was het wat licht.

Vanmorgen normaals getest met ochtendurine en hij is even licht als gisteren. Dus ik ga voor nu even uit van een normaal teststreepje. Voor mij alweer een paar jaar terug dat ik ovulatietesten heb gedaan. Dus wist niet precies meer hoe licht een ovulatietest normaal uitslaat als je niet ovuleert.

Dan is ie negatief. Je hebt altijd LH-hormoon in je urine (zelfs mannen hebben dat), dus een streepje krijg je altijd. Pas bij de eisprong piekt ie, dan is het streepje minimaal even of zelfs donkerder dan de controlestreep. 

Volgens mij kan je menstruatie best in de war raken van de map, testen heeft pas 3 weken na map zin. 

Bijtje82

Bijtje82

03-01-2023 om 09:14

Index224 schreef op 03-01-2023 om 08:43:

[..]

Dan is ie negatief. Je hebt altijd LH-hormoon in je urine (zelfs mannen hebben dat), dus een streepje krijg je altijd. Pas bij de eisprong piekt ie, dan is het streepje minimaal even of zelfs donkerder dan de controlestreep.

Ja daar was ik na vanmorgen ook van uit gegaan. Hij was hetzelfde als gisteren, dus zal wel gewoon ok zijn. 

Bijtje82

Bijtje82

03-01-2023 om 09:15

rebmaaviv schreef op 03-01-2023 om 09:08:

Volgens mij kan je menstruatie best in de war raken van de map, testen heeft pas 3 weken na map zin.

Ja zou best kunnen, maar dat zien we dan wel weer. Ga er voor nu gewoon van uit dat ik komend weekend ongesteld word.

rebmaaviv schreef op 03-01-2023 om 09:08:

Volgens mij kan je menstruatie best in de war raken van de map, testen heeft pas 3 weken na map zin.

Onzin. Hoe kom je daarbij? 

Je kunt gerust 2 weken (of eerder) na de MAP testen. Als de MAP te kort op de eisprong of erna is ingenomen, gaat de natuurlijke cyclus gewoon normaal verder. 

Als de MAP wel tijd heeft gehad om in te werken, kan het zijn dat je een dag of 2 dagen of 3 dagen of 4 etc... later ongesteld wordt danwel alsnog positief test. Het kan namelijk ook nog zijn dat sperma lang genoeg overleefd om de uitgestelde eisprong alsnog mee te maken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.