Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?

Zo, meteen maar even een nieuw draadje gestart. Ik heb ongeveer dezelfde titel als destijds Astertje gebruikt, dat leek me wel zo handig!

Iedereen heel veel succes gewenst! Wees welkom!

Vonda


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elke

Elke

26-12-2008 om 10:03

Heej iedereen

Heej Dames,

Ik kan het haast niet geloven:

Gisteren (6 dagen voor mijn NOD) heb ik getest en ik zag ee hele lichte streep!!

Vandaag natuurlijk weer gestest het streepje is nu veel duidelijker!! Ik dacht eerst dat het misschien van de pregnyl was, daar het streepje zo licht was, maar nu geloof niet dat het van de pregnyl was, want dan wordt het streepje niet donkerder! Ik het nog niet geloven, maar mijn kerst kan niet meer stuk!!!

En Vonda, hoe ist met jou?

Liefs Elke

Therese

Therese

26-12-2008 om 12:00

Aaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh elke!

Sprakeloos hier......weet niks zinnigs te zeggen. Oh ik ben helemaal hyper! Wat ontzettend gaaf!!! *therese pinkt een traantje weg voor elke*

En Vonda jij hopelijk ook goed nieuws?

Dikke knuffels en wat ontzettend fijn nieuws Elke!!

WAUW!

nathalie_80

nathalie_80

26-12-2008 om 12:05

Elke

Nou ik heb hier een hele tafel met kaarsjes voor je aan. Jullie kleine emmy blijf lekker zitten!!!!!!!

Wij zijn woensdag naar de huisarts geweest en mijn mannetje gaat maandag in het ziekenhuis langs om zijn zaad te laten testen. Wel fijn dat ze iets gaan doen. Ik was zo bang dat de huisarts zou zeggen van probeer het nog maar 1 jaar. Maar goed, mijn mannetje heeft vroeger een operatie gehad omdat zn ballen niet waren ingedaald en dan schijnt de kans op onvruchtbaarheid wel iets groter te zijn. Dus we wachten eerst de resultaten van hem af en als die goed zijn dan gaan we beginnen met mij.

Nou hele fijn dagen nog en ik zal voor je duimen!

Liefs Nathalie

nathalie_80

nathalie_80

26-12-2008 om 12:10

Merel

Ook jullie fijne feestdagen natuurlijk en dat 2009 maar een hele mooie kleine baby mag brengen (of 2, of uhhh 3)!!!

Wij zijn woensdag inderdaad bij de huisarts geweest en we gaan beginnen met het testen van het zaad van mn mannetje. Hij heeft vroeger een operatie gehad omdat zn ballen niet waren ingedaald, dus de kans is wat groter dat hij onvruchtbaar zou zijn. Ik heb natuurlijk al een zoontje maar mijn mannetje is niet de biologische vader, mijn zoontje is van mijn ex (die niks met m te maken wil hebben). DUs het voelt een beetje dubbel, nou kies ik (of we) bewust voor nog zo'n wondertje en dan lukt het niet. De vorige keer was ik zwanger terwijl ik de pil slikte, best frustrerend.

Nou jullie heel veel succes en ik hoop dat het voor jullie natuurlijk wel meteen lukt!!!

Fijne dag nog!

Gr Nathalie

Therese

Therese

26-12-2008 om 12:12

***lijstje 26 december 2008*

Elske, (30), 2e kindje, bezig sinds 24 augustus, NOD 14 januari. Heeft een dochter van twee en een half.

Vonda (43), 2e kindje, NOD 25 december, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 2,5.

Therese (27), bezig voor het 1e kindje sinds nov. 07. Vier miskramen en één EUG. Onverklaarbare miskramen. Nod ongeveer 15 januari 2009.

Elke (24), met NOD 30 december. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. In oktober bij de gyn geweest voor uitslagen onderzoek. Zaad is van slechte kwaliteit. Zijn bezig met IVF ICSI. 16-12 is er een prachtige emmy terug gezet!!

Liesje (34), 2e kindje, NOD rond 31 december (bezig sinds maart 2006) ovulatietests, (hormonen OK, Sperma van verminderde kwaliteit, tweede donatie in januari en tijdens mijn NOD bellen voor afspraak baarmoederfoto.)

Merel (30), 2e kindje, NOD rond 6 januari, bezig sinds december 2008. Dochter van anderhalf.

Nathalie (28), 2e kindje, NOD 18 januari, bezig sinds februari 2008. Zoontje van bijna 2 (22mnd).

nathalie_80

nathalie_80

26-12-2008 om 12:13

Wooow elkeeeee!

ZOOOOOOOOOOO, wat moet jij een fantastische kerst meemaken!!! Helemaal geweldig!

Nou geniet er lekker van en begin het maar te geloven. Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn!

Liefs Nathalie

Therese

Therese

26-12-2008 om 12:16

Nathalie en lijstje

Nathalie wat spannend zeg. Gaan ze bij jou ook al onderzoeken doen? Of eerst deze uitslag afwachten?

Ik heb het lijstje aangepast. Weer een jaartje ouder en we gaan er deze cyclus weer voor. Zonder tempen, ovulatietesten en verplicht vrijen. We zien wel waar deze ronde het schip strandt. Door de miskramen is er geen peil op mijn cyclus te trekken, dus ik heb mijn nod maar gegokt.

Nog een fijne tweede kerstdag!

Thirza

Thirza

26-12-2008 om 14:16

Meelezer (elke)

Elke, 'mooi' dat je nu al positief hebt getest maar kijk alsjeblieft wel uit dat het niet van de Pregnyl is... (Persoonlijk vind ik dat je véél te vroeg hebt getest!) Dat het streepje vandaag donkerder is wil niks zeggen helaas. Misschien dat de concentratie Pregnyl hoger is doordat je minder gedronken hebt.
Natuurlijk hoop ik dat het gewoon het zwangerschapshormoon is, maar je bent gewaarschuwd... 6 dagen voor NOD is namelijk wel errug vroeg...

Thirza

Thirza

26-12-2008 om 14:29

Elke; hier een link waar je wat aan hebt (of niet natuurlijk)

"Het is van belang op te merken dat het te vroeg testen (meer dan 4 dagen voor de te verwachten menstruatie) valt af te raden. Veel zwangerschappen (60%) redden het niet tot de verwachte menstruatie. Als je dan toch test met een "ultra gevoelige test" en ongesteld wordt, lijkt het net of je een miskraam hebt gehad (vals positieve uitslag). Toch is dit geen valse of foute uitslag omdat de zwangerschap officieel nog in het 'subklinische' stadium was. Een zeer groot gedeelte van de zwangerschappen wordt door verschillende oorzaken afgebroken in de eerste paar weken na de bevruchting. Het testen eerder dan 4 dagen voor je volgende eerste menstruatie dag levert daarom vaak een teleurstelling op."
(Nog eentje
"Zwangerschapstesten met een gevoeligheid van 10 mlU/mL hCG (6 dagen voor de volgende menstruatie) worden door medici en huisartsen met een goede reden afgeraden.
Op de eerste plaats is de kans op afbreken van de zwangerschap nog erg groot, meer dan 60% in de eerste paar dagen na de bevruchting. Daarnaast is het zo dat een niet zwangere vrouw een hCG niveau heeft tussen 0 mlU/mL en 10 mlU/mL. Deze "ultra" of "extra vroege" zwangerschapstesten kunnen dus een vals positief resultaat (zwanger) geven.
Er worden zelfs testen aangeprezen die al een positief resultaat zouden kunnen geven 7 dagen na de mogelijke bevruchting. Medisch gezien kan en mag er dan nog niet van een zwangerschap worden gesproken. Dergelijke testen zijn zeer bedenkelijk en de teksten hierover ernstig misleidend.
Helaas worden deze "Ultra" of "Extra vroege" Zwangerschapstesten hier en daar aangeboden.
De grens aangehouden door medici wereldwijd ligt op de 20 mlU/mL hcg."
(Elke: welke test heb je gebruikt?)
Hopelijk ben je nu een beetje wakker geschud. Dit is niet leuk om te lezen, maar een vriendin van mij heeft in een dezelfde situatie gezeten; 5 dagen voordat ze mocht testen licht positief getest. Ze ging er vanuit dat ze 'dus zwanger' was, testte niet meer, maar op de officiële testdag testte ze nog 1 keer, maar was ie negatief. 1 Dag later menstrueerde ze. Ze WIST dat ze veels te vroeg testte, maar deed het TOCH. Waarschijnlijk was er dus helemaal geen zwangerschap. Of het kwam door de Pregnyl. Weten we niet.
Dus ELke, houd je hoofd er goed bij en test niet meer en niet eerder dan dinsdag. Het kan anders een veel te grote teleurstelling voor je worden.
Ik hoop overigens voor je dat het allemaal okee is en dat je hartstikke zwanger bent (en blijft).
Met groet, Thirza

Kim75

Kim75

26-12-2008 om 16:40

Vroeg testen

Ikheb dit jaar 2x vroeg getest, dagen voor mijn NOD. 2x was ik zwanger (1x een miskraam met 9 weken) en sinds 12 december de trotse mama van een heerlijke dochter.
Ik ben het met je eens dat er redelijk wat zwangerschappen worden afgebroken voor de NOD wat vaak resulteert in een heftigere menstruatie dan anders. oor Elke was dit volgens mij niet "het" probleem, dus dit is een geweldig voorteken!! De eerste stap in de goede richting zeg ik!
Dus Elke, alvast een voorzichtige, maar supergegunde felicitatie vanaf deze kant!!!!
De kan opo een miskraam blijft nog even, zowel voor de NOD als erna, maar ik ben niet van mening dat je daar dusdanig rekening mee moet houden (als daar geen reden voor is), dat je met dit nieuws niet al SUPERBLIJ mag zijn en logischerwijs kunnen de kerstdagen dan echt niet meer stuk!!!
Veel liefs,
Kim

Elke

Elke

26-12-2008 om 17:18

Iedereen

Hallo iedereen,

Ik weet dat ik absurt vroeg getest heb. Dit moest ik gewoon van mijzelf. Ik kon me niet meer inhouden.

Thirza: Weet niet of je ook weet hoe mijn situatie is. Ik het kort: Het zaad van mijn vriend is niet goed. Wij kunnen(bijna) niet zo zwanger worden. Wij hebben deze maand voor het eerst IVF gedaan. We moesten 2 weken wachten. Ik werd echt helemaal gek van mij zelf, mijn lijf had geen rust meer.

Nu ik een test heb gedaan voel ik me veel beter. Natuurlijk omdat ik ook een streepje zag, maar ik weet donders goed dat het nu nog kan fout gaan. Dit heb ik vaak genoeg gelezen. Ik test verder ook niet meer en wacht tot dinsdag, maar dit geeft toch zeker wel goede hoop. Bedankt voor je waarschuwing. Ik snap dat je me voor een nog grotere teleurstelling wil behoeden.

Iedereen bedankt voor de reacties

Liefs Elke

Vonda

Vonda

27-12-2008 om 00:44 Topicstarter

Elke

Oh, meidje, ik hoop het zo voor je.... ik wacht in spanning met jou af!
Helaas moet ik mijzelf weer onderaan het lijstje zetten. In 2008 is het ons niet gelukt helaas....
Vonda

Vonda

Vonda

27-12-2008 om 00:48 Topicstarter

*** lijstje 27 december 2008 ***

Elke (24), met NOD 30 december. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. In oktober bij de gyn geweest voor uitslagen onderzoek. Zaad is van slechte kwaliteit. Zijn bezig met IVF ICSI. 16-12 is er een prachtige emmy terug gezet!!
Liesje (34), 2e kindje, NOD rond 31 december (bezig sinds maart 2006) ovulatietests, (hormonen OK, Sperma van verminderde kwaliteit, tweede donatie in januari en tijdens mijn NOD bellen voor afspraak baarmoederfoto.)
Merel (30), 2e kindje, NOD rond 6 januari, bezig sinds december 2008. Dochter van anderhalf.
Elske, (30), 2e kindje, bezig sinds 24 augustus, NOD 14 januari. Heeft een dochter van twee en een half.
Therese (27), bezig voor het 1e kindje sinds nov. 07. Vier miskramen en één EUG. Onverklaarbare miskramen. Nod ongeveer 15 januari 2009.
Nathalie (28), 2e kindje, NOD 18 januari, bezig sinds februari 2008. Zoontje van bijna 2 (22mnd).
Vonda (43), 2e kindje, NOD 21 januari, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 2,5.

Elke

Ik heb me toen laten vertellen dat de pregnyl na 10 dagen geen invloed meer heeft, ik deed toen iui en testen 2 dagen te vroeg en het resultaat ligt nu heerlijk te slapen

Therese

Therese

27-12-2008 om 14:10

Elke

Tuurlijk kan het fout gaan, maar de eerste stap in de goede richting is gezet. Je weet volgens mij donders goed wat het 'risico' is van te vroeg testen, want je zit al lang genoeg hier op dit draadje. Eerlijk gezegd vind ik soms wat gezeur over dat te vroeg testen. Hoe goed bedoelt je kan dat voor jezelf wel uitmaken of je dat wel of niet doet. Elke ik vind het geweldig dat er tweede streepje staat en we duimen de draaien dat alles goed mag gaan! Je hebt hier lang genoeg rond gehangen en het wordt tijd dat je naar een zwanger zijn draadje verhuist!!!

Therese

Therese

27-12-2008 om 14:27

Shit vonda...

ik had het je zo gegund . 2009 MOET ons jaar worden!

Liefs Therese

Elke

Elke

27-12-2008 om 15:55

Oh nee vonda...

Wat klote voor je...! Heb er geen woorden voor

Liefs Elke

Elke0

Elke0

27-12-2008 om 15:57

Welke test (thirza)

Heej Thirza,

Ik zag dat ik vergeten ben om te zeggen welke test ik had gebruikt. Dit waren van Kruitvat eigenmerk van € 9,95. Die van € 4,95 waren op, hahaha.

Liefs Elke

P.s. ik heb vandaag niet getest.

Thirza

Thirza

27-12-2008 om 20:14

Hoe gevoelig is deze test (elke)

Kan je op de verpakking zien hoe gevoelig deze test is? Vanaf welke waarde deze het zwangerschapshormoon afleest? Of staat daar niks over in?
Vind het namelijk ongelooflijk dat je zo vroeg positief test!
Met groet, Thirza

Elke

Elke

28-12-2008 om 02:15

Thirza

Heej Thirza,

Over hoe gevoelig de test is staat nergens in de gebruiksaanwijzing. Alleen dat je kan testen vanaf de dag nadat je eigelijk ongi moet worden.

Ik hoop dat de testen het goed hebben

Liefs Elke

femmetje

femmetje

28-12-2008 om 09:58

Vroeg testen

Kan best!!
Ik ben hartstikke zwanger!! Nu al bijna 33 weken!
en heb bij deze en bij bij mijn vorige zwangerschap (zoontje 18 mnd) vroeg getest!! en zie het resultaat!! Bij zoontje ruim 4 dagen voor nod positief en bij deze ook 6!!!!!!! en ja hoor Zwanger!!
Dus hoop voor jou Elke dat je gewoon lekker zwangertje bent!! en dat het een mooi gezond kindje word!! Geloof in je zelf!!!

Liefs FEM

Hedda

Hedda

28-12-2008 om 10:51

Elke

heel voorzichtig feliciteer ik je. wat een ontzettend mooi cadeau om dit jaar mee af te sluiten. ik hoop dat je een positieve test dinsdag ook zal hebben en er dan echt van te gaan kunnen genieten. liefs hedda

nathalie_80

nathalie_80

28-12-2008 om 13:26

Therese

Nee, we wachten eerst de uitslag af van het onderzoek van mn vriend. De huisarts vermoedt dat de kans groter is, dat mn vriend minder vruchtbaar is dan ik.

Maar mocht zijn zaad goed zijn, dan gaan de onderzoeken voor mij beginnen. De huisarts zei al dat het wel vaker voorkwam bij een tweede kindje dat de eierstokken wat minder goed doorgankelijk waren door de zwangerschap van de eerste. Nou ik hoop maar dat het aan zoiets ligt.

Ik moet zeggen dat ik wel erg veel respect voor jullie heb, zoveel tegenslag en dan toch maar door blijven gaan. Ik hoop zo dat er snel positief nieuws voor jullie is.

Deze cyclus ga ik ook even niet met de testen aan de slag, ik blijf wel tempen om het toch een beetje in de gaten te houden. Voor klussen hebben we deze week weinig tijd gehad, met die drukke dagen en een erg zieke kleine man, die 's nachts tussen papa en mama in wil liggen. Ach ja, op dat moment komt die kleine man natuurlijk op de eerste plaats.

Alvast een hele fijn jaarwisseling en alle goeds voor het nieuwe jaar!!

Liefs Nathalie

Merel78

Merel78

28-12-2008 om 19:05

Ff snel!

Elke..ohhhh wat spannend zeg...ik hoop echt, echt zooooooooo op straks nog een keer zo'n positieve test! Wat zou dat een bijzonder kerst/ nieuwjaarscadeautje zijn voor je, super hoor.
Vonda, voor jou balen zeg :S Weer niet
Nathalie, fijn dat de huisarts je serieus nam en dat jullie nu onderzoeken krijgen. Spannend ook natuurlijk.

Hier redelijk drukke kerst gehad, ben nu wel bekaf eigenlijk en dochterlief ook. Die had te weinig geslapen de afgelopen middagen, en dan ook nog eens vrijdagavond niet willen slapen in de auto, dus toen was het 9 uur. Tja, dan is het 2 dagen bijtanken. Zaterdag was ze om 9 uur wakker geworden, maar wel een beetje mopperig de hele ochtend, dus die lag om half 1 weer in bed, en sliep tot kwart over 4. 's avonds om 7 uur naar bed en weer slapen tot half 9/ kwart voor 9. Nu slaapt ze sowieso meestal wel tot 8 uur, maar het was nu wel echt te merken dat ze moe was. Maar goed, nu weer ff rust in de tent. naja, wel weer werken dan, maar manlief is nu weer in zijn normale werkritme, dus ook weer wat meer thuis.

Liefs, Merel

Elke

Elke

29-12-2008 om 08:29

Wederom getest

En weer positief!!!! Kan het haast niet geloven

Ik kan het nieuwe jaar niet beter gaan beginnen!

Liefs Elke

Therese

Therese

29-12-2008 om 11:17

Elke!

Nog steeds positief!!! Joepiee!!!

Goed blijven broeden onder de lamp van Vonda. Wat een geweldige afsluiting van dit jaar.

Liefs Therese

ps ik heb bij drie van de vier zwangerschappen tussen de 6 tot 4 dagen voor nod al positief getest. De testen van tegenwoordig zijn gewoon erg gevoelig. Niks raars aan.

elsje78

elsje78

29-12-2008 om 11:50

Elke!

Wat goed zeg, en ik hoop heel hard dat de testen positief blijven !!!

Vonda balen zeg!! 2009 moet jouw jaar worden!

Hier is het klusserdeklus tijd...vandaag dag 13 en vorige ronde 27 dagen dus ei zou eraan moeten komen.
Dag 9, 10 en 11 geklust (jaja vrolijke kerstdagen) en vanavond ligt ook in de planning en dan om de dag voor de zekerheid proberen...

ik duim even door voor iedereen!!

liefs Elske

Merel78

Merel78

29-12-2008 om 12:18

Elke + vraagje

Elke!!!!!!!! Wow....zou het dan echt? Zou echt supergaaf zijn, zeg, ik hoop dat de positieve test blijft!

even een vraagje...hoe zat het ook alweer. Hoeveel dagen vanaf wanneer (eerste dag menstruatie?) is je eisprong ongeveer (14 dagen toch? Na het stoppen van de pil (op een vrijdag 6-12 de laatste, 9-12 ongesteld geworden), is het dan ong. 14 dagen vanaf de negende of de 6e of nog weer anders? Ben het ff kwijt

verder niks bijzonders, ben aan het werk, maar tis zoooooooo rustig, en d'r is niemand zowat, dus ben tussentijds maar een beetje aan het OOL'en

doegie, Merel

Elke

Ik blijf zo duimen !!!!

elsje78

elsje78

29-12-2008 om 22:32

Merel

Ja met die vraag heb ik ook geworsteld, welke dag moet je aanhouden...
De eerste keer dat ik zwanger raakte was meteen de eerste maand en toen telde de verloskundige vanaf de eerste menstruatie dag. Volgens mij is de eisprong ongeveer 14 dagen VOOR dat je ongesteld wordt, maar ja daar heb je nu niks aan want je weet niet hoe lang je cyclus is. Mijn eerste cyclus was 33 dagen en daarna steeds korter naar 27 dagen de laatste. Dus valt mijn eisprong ook steeds vroeger.
Als je gemiddeld 28 dagen aanhoudt zou je op dag 14 ongeveer een eisprong hebben en dat zou dan 14 dagen na 9 december zijn. Maar vooral bij de eerste maand is dat nogal een gok...

Succes en hopelijk is het raak!!

Elske

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.