Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?

Zo, meteen maar even een nieuw draadje gestart. Ik heb ongeveer dezelfde titel als destijds Astertje gebruikt, dat leek me wel zo handig!

Iedereen heel veel succes gewenst! Wees welkom!

Vonda


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vonda

Vonda

30-12-2008 om 01:52 Topicstarter

Elke

Och meisje, wat geweldig... ik durf je haast nog niet te feliciteren, maar 1 dag voor je NOD positief zijn is toch een grote kans dat het echt zo is....

KNUFFELS!!!!!!

Vonda

Elke

Elke

30-12-2008 om 08:35

Het is officieel...

Ik ben zwanger!!!! Vandaag wederom een dikke streep
Kan niet geloven dat de eerste IVF ICSI behandeling is gelukt...

Mag ik eindelijk mijn naam bij de zwangere dames nee zetten
Ik blijf hier zeker nog wel rond hangen en mee kletsen en natuurlijk een hele hoop hormonen rond strooien!! (strooi, strooi....)

Liefs Elke

Hedda

Hedda

30-12-2008 om 09:13

Ontzettend blij voor je elke

Gefeliciteerd en geniet!!

Gezellige jaarwisseling. Liefs Hedda

Merel78

Merel78

30-12-2008 om 09:37

Officieel gefeliciteerd!

Lieve Elke,

dan nu ook officieel van harte gefeliciteerd! Ben echt superblij voor je joh! Geniet ervan!

merel

Thirza

Thirza

30-12-2008 om 09:50

Elke

Gefeliciteerd meid, ben ontzettend blij voor je! Nu maar hopen dat deze lekker blijft zitten bij je, de komende maanden.
Weet je wanneer je een eerste echo krijgt? (Ook weer errug spannend he, om daar naartoe te leven, of niet?)
Super hoor!
Met groet, Thirza.

liora

liora

30-12-2008 om 11:02

Elke

Hoi Elke,

Wow meid, wat super voor je! Ik wens je een heel goede zwangerschap.

Vonda, nu jij nog he!! Heb jij er nooit over gedacht om het met wat extra hormonen te proberen of zo?

Liora

Elke

Elke

30-12-2008 om 11:27

Graag jullie advies

Heej meiden,

Als eerste wil ik jullie bedanken voor jullie lieve berichtjes.

Ik zit alleen ergens mee. Ik wil het vanavond ook tegen mijn broer en zijn vrouw vertellen, maar die zijn zelf ook al 3 jaar bezig om een wondertje te krijgen. Ze heeft al 3 miskramen gehad (21w , 5w en 6w). Ik weet niet hoe ik het ze zal vertellen.
Toen haar zus had verteld dat ze zwanger was heeft ze zich de hele dag opgesloten... Ik wil het ze graag vertellen, maar wil ze geen pijn doen.

Help...

Liefs Elke

Elke

van harte gefeliciteerd! Geniet ervan!

groetjes van een meelezende en meelevende Esmee

Gerdina

Gerdina

30-12-2008 om 13:48

Elke

ALs eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik wens je een heel goede zwangerschap en bevalling!
Wat betreft je broer en schoonzus. Ze weten denk ik wel dat je met IVF bezig was? Dan weten ze ook dat je nu ongeveer weet of je zwanger bent. Vertel het maar gewoon. Zorg er wel voor dat er geen andere mensen bij zijn. Als dat niet kan hou het dan nog even voor je, tot je ze wel alleen hebt. Laat er ruimte zijn voor hun verdriet. Maar waarschijnlijk zullen ze voor jullie wel heel blij zijn. Laat het van hun afhangen hoeveel je het erover hebt.
Voor mij was dat nl. heel verschillend. Soms wilde ik er alles van weten want wie weet zou ik het zelf nooit meemaken en soms wilde ik me er juist helemaal voor afsluiten, was het te pijnlijk.
Je kunt niet voorkomen dat het bij hun pijn kan doen, ook al zullen ze ook blij zijn voor jullie.
Ik wens jullie een goede avond!
Gerdina (uiteindelijk 2x moeder mogen worden, beide keren duurde het 3 jaar (en nog 2 miskramen))

Therese

Therese

30-12-2008 om 13:48

Elke

Even ingaan op je vraag. Ik denk sowieso dat het voor iedereen heel verschillend kan zijn, maar ik zou het volgende prettig vinden. Ik zit momenteel in een ware babyboom om me heen en elke vriendin die me verteld dat ze zwanger is levert me een avond huilen op. Het moeilijkste vind ik als ik er face tot face mee geconfronteerd wordt, van 'he ik ben zwanger en alles gaat goed'. Ik weet dan nooit zo goed wat ik moet zeggen en ben al een keer heel hard in huilen uitgebarsten in plaats van de vriendin te feliciteren. Daar voelde ik me achteraf ook weer erg schuldig over en dat schoot helemaal niks op. Ik vind het zelf prettig om vantevoren al wat voorbereid te worden, doordat iemand me belt met de boodschap dat ze zwanger is en dat ze uitlegt dat ze bang is om ons pijn te doen. Op deze manier kan ik eerst nog even een potje janken voordat ik de persoon zie en vind het ook fijn als de vriendin laat zien dat ze met ons meeleeft en denkt. Vervolgens hoef ik niet de hele avond mooie verhalen over kloppende hartjes en echo's te horen, maar dat spreekt natuurlijk voor zich. Geef aan dat je het moeilijk vindt en vraag wat zij willen? Laat de komende tijd extra merken dat je aan ze denkt door een kaartje te sturen, extra belletje etc. en laat het aan hun over als ze erop in willen gaan. Dit zou in het kort mijn advies zijn, maar zoals ik al zei kan het ook heel persoonsgebonden zijn.

Enne een hele andere vraag wanneer krijg je de eerste echo?

Elke

Elke

30-12-2008 om 14:07

Bedankt :-d

Heej dames,

Bedankt voor jullie advies.

Therese: een kaartje sturen vind ik wel een goed idee, maar een keertje extra bellen niet, want dit willen ze absoluut niet. Ze vinden het vervelend als iedereen de hele tijd vraagt hoe het met ze gaat. Ze weten idd dat wij met ivf bezig waren.

Ik heb het er gisteren ook even met mijn moeder over gehad en die zegt dat ik het beste via de telefoon kan vertellen. Mijn broer is niet echt makkelijk te bereiken, dus zal hem een berichtje sturen of ie mij even wil bellen. Volgens mij weet hij dan al genoeg... Ik geloof wel dat hij blij voor ons zal zijn, maar zij... Ik weet het niet.
Ach ja, mijn motto: alles komt goed.

Oh ja enne mijn echo? dat weet ik nog niet. We moeten vrijdag voor een evaluatiegesprek terug naar het ziekenhuis en dan maken ze een afspraak voor de eerste echo. Ik verwacht dat dit tussen 15 en 31 jan. zal zijn. Ik ben heel benieuwd!
Tis toch nog te vroeg om vrijdag al een echo te doen?

Vanavond komt mijn beste vriendin langs om me te feliciteren! Leuk! Ik vind de aandacht heerlijk!

Liefs Elke

Therese

Therese

30-12-2008 om 14:47

Elke en echo

Voor de echo moet je nog even geduld hebben. Vrijdag zal er nog niks te zien zijn. Hooguit wat verdikt baarmoederslijmvies en een zwangerschapsring. Een echo heeft pas nut vanaf 6,5-7 wk, want dan moet het hartje te zien zijn. Vandaar dat ze in de meeste gevallen pas echo's maken vanaf dat termijn.

En geniet van de aandacht. Het is ook zo bijzonder!!

Vonda

Vonda

30-12-2008 om 15:12 Topicstarter

Elke, superdesuperdesuper!

Ja, dat vind ik nou echt geweldig... het is je zo ontzettend gegund...!!!
Ik zal je hier erg missen, maar daar ben ik natuurlijk juist blij om!!! Geniet maar schatje, het is super om het stralende middelpunt te zijn, zo voelde dat bij mij ook...

Vonda

Vonda

Vonda

30-12-2008 om 15:21 Topicstarter

Liora

Nee, aan gedacht wel, maar mijn vriend wil echt niet de medische molen in. Daarbij denk ik dat we in Nederland niet meer geholpen zullen worden, ik ben natuurlijk niet meer de jongste (ben nu 43). Ik had het er net trouwens in de auto nog even over met Vondaman. Voor mijzelf is nu de eerste deadline voorbij, ik dacht zo... dit jaar nog. En nu denk ik: tot aan dochtertjes verjaardag nog in maart, dan is die drie. Maar ik zie het er van komen dat ik het uiteindelijk pas eind 2009 met verdriet afsluit. Dan is denk ik voor mij ook wel de grens bereikt. Lastig hoor. Mijn familie (en collega's) zouden het denk ik wel met gemengde gevoelens bekijken als ik opnieuw zwanger was, mijn dochter kreeg ik natuurlijk al laat. We zullen het zien en ik hoop er het beste van. Ik vind het al erg fijn dat mijn vriend het nog steeds wil laten gebeuren. Hij heeft niet zoiets van ik wil niet meer. Dat is voor mij ook wel wat waard, hij is nl. ook iemand die graag zijn eigen dingen wel doet maar hij is er voor de volle 100% voor onze dochter en dat zou net zo zijn voor een tweede.

Hugs,
Vonda

Elke

Gefeliciteerd ! dat wordt een goed begin van 2009, nu maar wachten op alle klachten hahahahahaha.

De beste wensen

Iedereen de beste wensen en een vruchtbaar jaar toegewenst !

(Ik ben voor de verandering gelijk vanmorgen ongesteld geworden.....grrrrr. Deze maand laat ik geen baarmoederfoto maken want dat zou een paar dagen zijn voordat we op vakantie gaan. )

***lijstje 1 januari 2009***

Merel (30), 2e kindje, NOD rond 6 januari, bezig sinds december 2008. Dochter van anderhalf.

Elske, (30), 2e kindje, bezig sinds 24 augustus, NOD 14 januari. Heeft een dochter van twee en een half.

Therese (27), bezig voor het 1e kindje sinds nov. 07. Vier miskramen en één EUG. Onverklaarbare miskramen. Nod ongeveer 15 januari 2009.

Nathalie (28), 2e kindje, NOD 18 januari, bezig sinds februari 2008. Zoontje van bijna 2 (22mnd).

Vonda (43), 2e kindje, NOD 21 januari, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 2,5.

Liesje (34), 2e kindje, NOD rond 27 januari (bezig sinds maart 2006) ovulatietests, (hormonen OK, Sperma van verminderde kwaliteit, tweede donatie in januari/februari en tijdens mijn volgende NOD bellen voor afspraak baarmoederfoto.)

Elke niet boos zijn

Lieve Elke geniet lekker van de aandacht je verdiend het !!!!!! je hebt er hard voor gewerkt. Genieten en dromen.

Ik ben zo brutaal geweest je van het lijstje te halen maar ik wil je niet weg jagen hoor !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Elke

Elke

01-01-2009 om 16:57

Iedereen!

Hallo meiden,

Iedereen de beste wensen voor 2009. Dat dit maar een vruchtbaar jaar mag worden!!

Liefs Elke

Elke

Elke

01-01-2009 om 17:02

Liesje

Heej Liesje,

Natuurlijk ben ik niet boos, vind het zelf een eer
Ik hoop alleen dat ik er niet meer terug op kom.

Ik blijf hier voorlopig nog wel rond hangen, als jullie dat goed vinden natuurlijk.

Liefs Elke

Hedda

Hedda

02-01-2009 om 12:00

Voor iedereen

Een heel gelukkig en vruchtbaar 2009!

Liefs Hedda

elsje78

elsje78

02-01-2009 om 14:20

Ook voor iedereen

De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en dat het maar veel vruchtbaarheid mag geven!!

Hier is de klustijd voorbij en we hebben van de feestdagen echt klusdagen gemaakt haha
op dag 9-10-11-13 en 16 geklust pfff haha
nu maar hopen dat het iets heeft opgeleverd...

groetjes Elske

mee1977

mee1977

02-01-2009 om 15:29

Elke

Een jaar geleden schreef ik ook hier in het draaidje mee, ik ben jouw en Therese steeds blijven volgen.
Ik wil je dan ook even feliciteren met je zwangerschap.

GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!
Ik hoop dat je snel een mooie echo krijg!!! En dat het lukt om te genieten.. Dat 2009 helemaal jullie jaar mag worden, waarin jullie eindelijk papa en mama mogen worden van een mooi lief klein zacht roze babietje.

Vonda

Vonda

02-01-2009 om 16:24 Topicstarter

Elke

Lekker blijven rondhangen hoor, je hoeft hier niet weg al hoef je niet meer op dit lijstje, vind het nog steeds zo geweldig voor je...

Vonda

Vonda

Vonda

02-01-2009 om 16:25 Topicstarter

En natuurlijk

De beste wensen hier voor iedereen, dat het maar een vruchtbaar jaar mag worden inderdaad....
Liefs, Vonda

Elke

Elke

02-01-2009 om 18:13

Hallo!

Heej meiden,

Vandaag het evaluatie gesprek gehad met de verpleegkundige en nogmaals de bevestiging gekregen dat we zwanger zijn! En wel 4 weken en 5 dagen. Wat kort nog... hahaha, maar het begin is gemaakt

15 januari hebben we onze eerste echo. Spannend!!

Zondag is mijn moeder jarig en het zal moeilijk zijn om mijn mond te houden tegen de rest van de familie... Zeker voor mijn moeder!

Liefs Elke

nathalie_80

nathalie_80

02-01-2009 om 21:32

Allemaal

de beste wensen voor het nieuwe jaar!!

Dat het maar ons jaar mag worden.

En ELKE jou jaar kan niet meer stuk!!! WHOEHAAA, ben een paar dagen niet online geweest en zit nu met tranen in de ogen te lezen dat het gelukt is, zo geweldig voor je. Heerlijk en geniet lekker van de aandacht.

Onze klusweek is een beetje in de soep gelopen, omdat ons zoontje ziek was met de kerstdagen en mn mannetje vanmorgen zn zaad moest inleveren in het ziekenhuis voor onderzoek. En dus mocht hij 3 dagen vantevoren niks. Hmmm, maar van het weekend doen we nog maar een poging om niet deze ronde voorbij te laten gaan.

Ik hoop zo dat het voor ons allemaal gaat lukken dit jaar!

Liefs Nathalie

Therese

Therese

04-01-2009 om 11:34

In 2009 gaan we allen voor roze

Dat lijkt me een goed voornemen toch . Wij hebben de afgelopen dagen in ieder geval hard ons best gedaan om dit goede voornemen te gaan halen. Ik gok dat ik afgelopen vrijdag mijn ei heb gevoeld, dus nu wordt het weer wachten...En stel ja dan begint het hele circus weer. Ik ben nog niet eens zwanger en zie nu al tegen die vreselijke spannende weken op .

Elke blijf hier zo lang rondhangen als je wilt, maar oh wee als je het waagt om weer op het lijstje te komen! Spannend de 15e. Ik ga er vanuit dat het prachtig wordt!

Nathalie wanneer krijg je de uitslag van de zaadjes van je man?

Nou meiden een vruchtbaar en gezond 2009 gewenst!

Therese

Therese

04-01-2009 om 11:35

En merel?

Ik zie dat het bijna je nod is. Voel je al wat en wat zegt je voorgevoel?

Merel78

Merel78

04-01-2009 om 16:37

Hoi

ook vanaf hier de allerbeste wensen voor 2009 en vooral een heel vruchtbaar jaar met veel mooie baby's op dit draadje.

Helaas voor mij is het nieuwe jaar op vruchtbaar gebied minder goed begonnen, ben vanmorgen eindelijk ongesteld geworden. Ik zeg eindelijk, ook al was ik het natuurlijk liever niet geworden, maar loop al een dikke week met krampen, dus het zat er wel een beetje in. En tenslotte zijn we pas net weer bezig. Maar ondanks dat, er zijn best wat baby's pas geboren in mijn omgeving en hoe leuk en lief ze ook zijn, merk dat ik daar door des te meer ook nog een kindje erbij zou willen...

nieuwe nod voorlopig maar op 1 februari.

liefs, merel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.