Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?

Zo, meteen maar even een nieuw draadje gestart. Ik heb ongeveer dezelfde titel als destijds Astertje gebruikt, dat leek me wel zo handig!

Iedereen heel veel succes gewenst! Wees welkom!

Vonda


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Therese

Therese

06-01-2009 om 19:38

Merel en update

balen dat je ongesteld bent geworden en dat je zoveel kramp hebt gehad. Heb je daar altijd al last van gehad? Zoals je ergens anders al schreef, 'wie weet mag ik wel een oktober-draadje starten'. Laten we het hopen en dan wil ik ook op je draadje!

Vrienden van ons hebben net verteld dat ze zwanger zijn. Het is de zoveelste rondom ons heen die binnen no time zwanger is. Ik gun het ze natuurlijk van harte, maar het stemmetje dat het nu eerst onze beurt is bekruipt me toch wel stiekem. Vind het steeds moeilijker om te horen en heb wel weer wat traantjes gelaten. Ik ben soms zo bang dat het voor ons niet weggelegd is. Niet teveel aandenken en gewoon maar doorgaan.

Wie weet brengt 2009 wonderen voor iedereen op dit draadje!!

2009

iedereen zwanger in 2009 , iedereen zwanger in 2009 , iedereen zwanger in 2009 , iedereen zwanger in 2009......wij gaan er volgende week ook weer tegenaan, anders volgende maand de baarmoederfoto, brrrrr.

Merel78

Merel78

06-01-2009 om 21:31

Therese/ liesje

Therese, een hele dikke knuffel, virtueel dan, voor jou. Ik kan me zo goed indenken dat het zooooo moeilijk voor jou moet zijn. Dat was voor we ons meisje kregen ook echt 1 van mijn nachtmerries, dat het moeilijk zou worden of we geen kinderen zouden krijgen. Ik gun het je zo, zo enorm. ik hoop echt dat 2009 je wens in vervulling laat gaan en dat je zwanger mag worden en blijven en je een prachtig kindje in je armen kunt sluiten.

En dat geldt ook voor jou liesje, en trouwens eigenlijk voor iedereen op dit draadje, maar heel speciaal voor allemaal voor wie het niet zo vanzelfsprekend gaat. Ik heb onwijs veel bewondering voor jullie, hoe jullie met elke keer dat verdriet en die teleurstelling omgaan. Ik word al gek van mezelf na 1 maand hoe ik niet kan stoppen er aan te denken...:S

Knuffel hoor, en houdt moed!! 2009 moet gewoon een mooi jaar voor iedereen worden!

liefs, merel

Merel e.a.

Ja ondanks wij alweer richting de drie jaar gaan !!!!! kreun heb ik weer zo veel respect voor mensen die voor IVF kiezen e.d.en dit doorstaan en ben zo verdrietig voor de mensen die echt aan het einde toch met lege handen achter blijven. Wij hebben een mooie bink en dat maakt het gelukkig minder zuur dat het nu niet lukt. Wij zelf geloven er steeds minder in dat het nog gaat gebeuren en zijn eiegenlijk al half aan een verwerkingsproces begonnen. Als Ron volgende maand naar school gaat ga ik alles uitsorteren en al vast wat verkopen....zucht, gaat moeilijk worden.

sterkte allemaal !!!!

Merel78

Merel78

07-01-2009 om 10:27

Liesje en de anderen

Een hele dikke knuffel voor jou lies. 3 jaar is echt lang! Grmbl ik wou dat ik wist wat ik tegen jou en alle anderen bij wie het moeizaam loopt moest zeggen. Maar dat weet ik niet, want bij mij is het allemaal redelijk soepel verlopen (op een baggere zwangerschap/ bevalling en bijna miskraam na, maar da's allemaal te overzien als je uiteindelijk wel dat kindje krijgt).
Waarom kozen jullie ook alweer niet voor IVF, Lies?

Sterkte allemaal!

liefs, merel

Merel78

Merel78

07-01-2009 om 10:45

Nieuw lijstje

Merel (30), 2e kindje, NOD rond 1 februari, bezig sinds december 2008. Dochter van 20 maanden.

Elske, (30), 2e kindje, bezig sinds 24 augustus, NOD 14 januari. Heeft een dochter van twee en een half.

Therese (27), bezig voor het 1e kindje sinds nov. 07. Vier miskramen en één EUG. Onverklaarbare miskramen. Nod ongeveer 15 januari 2009.

Nathalie (28), 2e kindje, NOD 18 januari, bezig sinds februari 2008. Zoontje van bijna 2 (22mnd).

Vonda (43), 2e kindje, NOD 21 januari, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 2,5.

Liesje (34), 2e kindje, NOD rond 27 januari (bezig sinds maart 2006) ovulatietests, (hormonen OK, Sperma van verminderde kwaliteit, tweede donatie in januari/februari en tijdens mijn volgende NOD bellen voor afspraak baarmoederfoto.)

Merel e.a.

Tja wat kan je zeggen, weinig ahahaahah nee ff zonder dollen, het maakt bij mij eigenlijk niet zo veel uit. Het feit dat hier mijn verdriet en teleurstellingen door jullie gelezen worden en meegevoeld worden is voor mij voldoende. Ik voel me gewoon gesterkt dat iemand weet hoe het voelt om dat eerste bloed weer te zien en daar boos en verdrietig van te worden en dan maakt het niet uit of het een eerste poging is of de veertigste mislukte poging. Ik ben wel gestopt met huilen en bewust gestopt met dagdromen, ik dwing mijn denkpatroon om want anders wordt ik gek, mijn leven moet door.

Wij kiezen niet voor IVF omdat wij er vanuit gaan dat het dan bij ons gewoon niet zo mag zijn, dat er een reden voor is dat wij geen tweede mogen ontvangen, nummer 1 is zeer intensief en aanhankelijk, heeft de nodige problemen waarvoor we nu ook psychische hulp gaan krijgen. Deze instelling in het leven werkt voor ons heel goed tot nu toe. Wat ook meetelt is het feit dat ik mega hormoon gevoelig ben, kan ook niet aan de pil bv. Dus zo'n behandeling zou een enorme aanslag zijn op mijn lichaam en mijn gezin en daar kies ik niet voor. Daarnaast wisten wij van het begin af aan dat kinderen krijgen er waarschijnlijk bij ons niet inzat en wij hadden ons al helemaal op pleegkinderen ingesteld en wilden het gewoon toch eerst een jaartje zelf proberen en voila binnen tien maanden drie keer zwanger dat was pas raar. Het is dus bij ons zo dat het bijzonder is dat we dit wondertje hebben en niet bijzonder dat het nu niet lukt. Hub heeft een verwijde ader door zijn balzak lopen waardoor zijn edele delen eigenlijk altijd te warm zijn doordat er te veel warm bloed doorheen gaat en dit wisten we vanaf het begin van onze relatie. Dan komt nog het feit dat mijn zwangerschap verschrikkelijk was en Ron 6 weken te vroeg kwam en ik waarschijnlijk bij een volgende zwangerschap vanaf een week of 20 bijna volledige rust zal moeten houden, dat zijn vele factoren die alle meebeslissing waarom wij dus geen zwangerschap willen afdwingen. 1 kind heeft ook voordelen zoals financieel als qua tijd en mogelijkheden en mijn man zit best veel in het buitenland waardoor ik er veel alleen voor sta in de praktijk en dat alles telt mee, puh wat een lang verhaal hihihihihi

Merel78

Merel78

07-01-2009 om 13:34

Lies

liesje, dankjewel voor je openhartige verhaal! ik wist dat je zwangerschap heel beroerd was geweest, kan me voorstellen dat dit zeker ook meespeelt in je overweging om wel of niet een medisch traject in te gaan. Heel bijzonder om te lezen hoe jullie tot je overwegingen zijn gekomen. bijzonder dat jullie je wonder hebben mogen krijgen, en ik hoop echt dat het verhaal tot een nog bijzonderder eind gaat komen en dat je opnieuw zwanger mag raken (en blijven). en blijf van je af schrijven he

knuf, merel

Therese

Therese

07-01-2009 om 16:39

Ben soms een dipkip!

Ik zat gisteren weer even in één van mijn dipmomenten, maar met dank ook aan het afschrijven hier en de lieve woorden van Merel (dank je) voel ik me weer wat hoopvoller. Ik zat gisteren al heel dramatisch met mijn hoofd bij adoptie?! Ik ben er soms echt van overtuigd dat het nooit gaat lukken en ik ben gewoon een mama en mijn partner een papa. Ooit gaan we dat gewoon worden en hoe dat weten we nu niet zeker, maar ik heb de hoop weer teruggevonden. Gisteren wel een goed gesprek gehad met mijn vriend dat we niet eeuwig zo door kunnen gaan, omdat voornamelijk ik dat niet trek. Ik weet nu nog niet waar de grens ligt en wat we dan wel gaan doen. We hebben het in ieder geval bespreekbaar gemaakt en dat luchtte ook op.

Ik heb ook respect voor jou liesje. Dat jullie erop deze manier in kunnen staan. Het lukt me niet. Ik ben bang dat ik desnoods hemel en aarde zou bewegen voor een kind. Misschien is het anders omdat wij nog geen kinderen hebben? Ik weet het niet, maar kan me voorstellen dat een wens voor een 2e ook erg groot kan zijn. Ik vind het een dapper besluit van jullie, maar kan me voorstellen dat het geen makkelijk besluit is.

Eigenlijk missen we allemaal een kindje dat nog niet eens bestaat, maar ik weet nu al dat ik er zielsveel van ga houden. Ik hoop echt dat al onze wensen in 2009 vervuld mogen worden. En hoe lang of kort we ook allemaal bezig zijn, ik wens iedereen hetzelfde toe!

Liefs Therese

nathalie_80

nathalie_80

07-01-2009 om 20:46

Update

Hallo allemaal,

Ook ik kom hier weer even alles van me af schrijven. De uitslag van Dave's zaad was dus niet zo goed. Er is maar 24% actief en normaal is 75-100% vandaar dus dat de kans stukken kleiner is dat het bij ons via de natuurlijke manier lukt.
We hebben aanstaande dinsdag al een afspraak bij de uroloog om te kijken of ze daar nog iets aan kunnen veranderen. Ik ben er bang voor omdat Dave vroeger toen ie 6 was aan zn teelballen is geopereerd omdat er 1 niet was ingedaald. De kans op verminderde vruchtbaarheid is daardoor groter helaas.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en weet misschien of ze hier nog iets aan kunnen doen (met hormonen ofzo). Weet dat het bij vrouwen helpt maar zou dat ook bij mannen zijn??
Niet zo'n goed nieuws dus maar ik hou me maar aan het positieve vast, dat hij in ieder geval niet helemaal onvruchtbaar is en dat er vast een oplossing gaat zijn. Al is het misschien niet via de natuurlijke weg.

Deze maand eigenlijk maar 1x geklusd maar wel op het goede moment, avond voor mn eisprong. Dus ik hoop dat 1 van die actieve zaadjes mn ei heeft gevonden. Hoperdehoophoop.

Gr Nathalie

nathalie_80

nathalie_80

07-01-2009 om 20:50

Dipkip therese

Haha, grappig hoor, hoe kom je erbij: Dipkip??

Maar ik denk dat we dat allemaal wel hebben, steeds maar weer opladen en dan vinden we de hoop weer. Die weer net zo hard vervliegd als we weer ongi worden. Ik herken het wel.

Het is altijd fijn als je het goed kunt bespreken met je partner. Ik moet zeggen dat Dave echt zo'n binnenvetter is, heb er gister echt naar moeten vissen hoe hij zich nu voelt. WIl nl ook niet dat hij zich schuldig gaat voelen omdat zijn zaad niet optimaal is. Maar goed, ik hoop zo dat ze daar nog iets aan kunnen doen.

Liefs Nathalie

elsje78

elsje78

07-01-2009 om 21:41

Allemaal

Hoi

Ik lees trouw jullie berichtjes en duim me helemaal suf voor iedereen!!

Hier dag 22 en ga langzaam naar maandag, dan is het dag 27 en dat was vorige ronde ongi dag...
flink geklust, maar kan alleen maar afwachten. Ben flink verkouden geweest, veel hoesten en niesen, hoop maar dat dat een eventuele innesteling niet verknald heeft...

liefs Elske

Allemaal een knuffel

ik geef ons allemaal gewoon een hele dikke virtuele knuffel hoor !!!! Het lijkt zo makkelijk, hier lijkt de hele wereld weer zwanger te zijn van nummer twee, drie en vier....zucht. En wij ?

Ook knuffel

OOk hier een knuffel voor iedereen van een meelezende en meelevende Pilar

Dees 68

Dees 68

09-01-2009 om 22:39

En...

Dan doe ik ook een duit in het zakje: knuffel voor jullie allemaal.
En dat er in 2009 maar een hoop (kinder)wensen in vervulling mogen gaan!

Ik kan me het gevoel van sommigen van jullie zo goed voorstellen en hoop voor jullie dat alles goed gaat komen.

Dees

Therese

Therese

10-01-2009 om 18:55

Wat een knuffels...

zeg! Geweldig dat we zo met elkaar meeleven.

Nathalie dat moet flink schikken zijn geweest en waarschijnlijk nog steeds. Heb je er later nog met je man/vriend over kunnen praten? Wanneer gaan jullie naar de uroloog? Ik kan je er weinig informatie over geven, maar wil je wel heel veel sterkte wensen.

Liesje ontzettend zuur is al dat gebabyboom om je heen he? Ik kan elke keer wel door de grond zakken als ik hoor dat er weer iemand zwanger is. In onze omgeving raakt iedereen zwanger van de 1e en elke keer zit ik later weer een potje te janken als ik het hoor. Hoe ga jij er mee om?

Elske en en? Denk je dat je ongi gaat worden of wordt het in een potje plassen?

Ik moet aankomende week ongesteld worden. Ik denk woensdag of donderdag, maar weet eigenlijk al zeker dat ik het niet ga worden. Voel me weer op en top zwanger en kan het ook aan mijn urine zien. Het voelt wel raar om dit zo te zeggen, maar heb het nog nooit zo zeker geweten als nu. Ik geniet nu nog even van de laatste week zonder zorgen, want daarna begint het circus en de zenuwen en de stress weer. Brrr...eng!

Groetjes Therese

Nathalie

Wij zitten net als jullie in het begin van het onderoektraject. Mijn man heeft 1 keer in een potje mogen doneren en dat was maar voor 50% levend en maar half actief. Onze gyn deed daar echter totaal geen uitspraak over of dat wel of niet tot een zwangerschap zou kunnen komen en mijn hub moet nog een keer doneren deze of volgende maand omdat het een momentopname is. Ik merk weer dat artsen verschillend omgaan met het geheel. Ik heb geen idee of de kwaliteit door iets te bevorderen is. Wij willen ook graag de gouden tip...zucht.

Therese

Oh ik hoop zo dat alle sterren nu eens goed staan voor jullie !!!!! ik duim me suf.

Je vroeg hoe ik met al dat babyboom gebeuren om ga. Ik probeer alles zo veel mogelijk te vermijden , ga met een boog om de prenatal heen, en dwing mijn hersenen er totaal niet over na te denken. Ik probeer alleen nog maar te registreren dat iemand zwanger is en meer niet. Ik dwing mijzelf te stoppen als mijn gedachtes weer ergens heen gaan waar ik mijzelf alleen maar verdriet mee doe. Ik probeer te denken als iemand met gewoon 1 kind. Maar soms lukt het niet helemaal net zoals Bureau Jeugdzorg waar wij ons aangemeld hebben voor Ron zijn voedselangst vraagt of Ron enig kind is. Of als ik bij de V&D kijk naar koopjes voor Ron en zijn maat kleding precies naast de babyspullen hangt of als Ron ineens vragen gaat stellen over vroeger of zoals nu dat ik alles op moet schrijven betreffende Ron zijn voedselproblemen en nu dus mijzelf moet dwingen mijn dagboek door te lezen en mijn eerste jaar boek en het schriftje wat bijghouden werd toen Ron de eerste drie weken in het ziekenhuis lag. Dat roept verlangens op die ik gelukkig de laatste tijd niet meer zo intens heb. Als ik Ron naar de peuterspeelzaal ga brengen en ik iedere ouder zie met een broertje of zusje. En ja hoor ook Ron vroeg gisteren weer om een zusje ....zucht. Maar toch ben ik al een stuk verder met het verwerken dan twee maanden geleden. Ik hoef niet meer te huilen als ik ongesteld wordt en dat is toch al heel wat.

Inbraakje therese

Lieve meid,
Ik kan het niet laten op je te reageren....Jij heb zulke turbo-eieren waarschijnlijk ben je dus inderdaad gewoon zwanger. Ik duim en hoop voor je op een geweldig kinderrijk 2009.
Veel liefs,
Linnie
(die zich verder afzijdig houdt...)

Elke

Elke

10-01-2009 om 22:44

Lieve meiden

Heej lieve meiden.

Ook van mijn kant een super dikke knuffel!! Ik voel me zo gezegend met mijn (prille) zwangerschap.

Nathalie: Mijn vriend moest ook 2 keer zijn zaad in leveren. Na de eerste keer wilde de gyn ook geen uitsprake doen. Wat ik alleen vervelend vond is dat we 3 maanden moesten wachten voordat hij weer zijn zaad in mocht leveren. De 2de uitslag was nog slechter dan de eertste.

Therese: Wat moet dit weer een onzekere tijd voor je zijn. Ik hoop het zo voor je en dat nu ook alles goed blijft gaan! Ik ga heel hard voor je duimen!!

Liefs Elke

Therese

Therese

11-01-2009 om 10:19

Heb getest...

omdat het voor vriendlief toch wel erg abstract was. Hij wilde graag het bewijs zien in plaats van mij horen roepen dat ik zwanger ben. Hij vertrouwde me niet op mijn woord . Nou 'verrassing', maar inderdaad positief! Ik ga afwachten tot volgende week maandag en dan verklaar ik mezelf tot zwanger. Mocht ik voor die tijd gaan bloeden beschouw ik het als een menstruatie. Ik was van plan om me kop in het zand te steken en rustig te wachten tot dat ik overtijd zou zijn, maar mijn lijf dacht er schijnbaar anders over. Ik heb wel veel kramp en steken deze keer. Ik beschouw het maar als een goed teken aangezien bij mij de innesteling vaak niet goed verloopt. Oh en willen jullie me op het lijstje laten staan? Ben namelijk hééééél voorzichtig en ga er voorlopig niet vanuit dat dit betekent dat we een kindje gaan krijgen. De kans dat het misgaat is sowieso ong. 50% en ik heb de vorige miskramen nog op mijn netvlies staan.

Linnie wat leuk om jou hier te zien!! Je houdt je afzijdig, maar ik ben reuzebenieuwd hoe het met je gaat. Ik hoop dat alles goed gaat en dat het je rust geeft om wat afstand te nemen van dit forum.

Elke wie weet voeg ik me volgende week toe op jou september-draadje?!? Zo kom je nooit van me af haha.

Duimerdeduimduim(therese)

Ik ga me suf duimen voor je Therese!!! Als het toch al anders voelt is dat wel een goed teken!! Dat had ik bij Ayden ook. En ik was nog veel banger dat het mis zou gaan. Ik denk omdat ik ergens wel voelde dat het nu beter zou zijn als de vorige keren.
Jij bent echt wel heel erg aan de beurt nu!!
Succes en sterkte
Knuf Nina

Biene M.

Biene M.

11-01-2009 om 11:07

Therese

Ook hier wordt hard voor je geduimd!

X Biene

Elke

Elke

11-01-2009 om 12:59

Ooh therese!

Ik ga zo hard voor je duimen!!! En ok hoop dat ik niet van je af kom, maar dat je me achterna komt! Zo echt super gaaf zijn

Duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim.

Liefs Elke

Therese

Ik duim me zooooooooooooooooooo rot voor je.

Vonda

Vonda

11-01-2009 om 15:46 Topicstarter

Toet toet! dat is snel...

Voor Therese besteld en afgeleverd:
10 rollen plakband
1 emmer secondelijm
en afdektape

Vonda

liora

liora

11-01-2009 om 17:07

Super

Hoi Therese,

Fantastisch!! Ook ik duim mee.

Liora

Dees 68

Dees 68

11-01-2009 om 17:38

Inbraakje therese

Wauw meid, dat is een mooi begin van 2009!

Zwanger. Ik hoop van harte voor je dat het deze keer wel goed gaat! Enne, garanties heb je natuurlijk nooit maar, bij mij voelde de keer dat het wel goed ging echt anders...
Ik hoop het zo voor je!

groetjes Desiree

xx

xx

11-01-2009 om 19:54

Liesje (inbraakje)

Je vroeg om een gouden tip om hubbie´s verhaal te verbeteren, wat bij ons destijds bij de IUI heel goed hielp, was dat hubbielief het volgende extra tot zich nam;

* vers gekraakte walnoten (10 stuks)per dag.
* Zinktabletten (zo´n voedingsupplement)

Plus niet teveel klussen, dus zeg maar om de 2-3 dagen. Hier ging de kwaliteit met sprongen vooruit.

Zelf zijn we nu bezig voor de 2e, wat helaas spontaan nog niet zo wil lukken. Ik kijk het nog 2 maandjes aan en dan gaan we op de wachtlijst voor nieuwe pogingen IUI.

Succes.

Sannie (mama van Stijn, 18 maanden, 4e IUI poging en 3 jaar wachten)

Sannie

Hallo Sannie , Bh de walnoten doen we dit al maar helaas geen resultaat. Volgende maand eerst maar eens de foto's afwachten en hub zijn tweede donatie daarna zien we wel verder......zucht. laten we hopen dat het voor ons allemaal eern vruchtbaar jaar wordt .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.