Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?

Zo, meteen maar even een nieuw draadje gestart. Ik heb ongeveer dezelfde titel als destijds Astertje gebruikt, dat leek me wel zo handig!

Iedereen heel veel succes gewenst! Wees welkom!

Vonda


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Judith

Judith

04-08-2008 om 17:05

Nod in zicht.....

..... voor een aantal van ons!
En wie weet verschuiven er weer een paar namen op het lijstje van boven naar onder de streep. Laten we het hopen... Leuk dat je er ook bij bent, Parasolletje!
Mama Linde nog steeds alles oké? En voel je iets?Wanner ga je testen?
Ikzelf ben behoorlijk aan de twijfel, want vanmorgen had ik een klein bruin vlekje. Maar daarna zag het er weer 'normaal' uit (sorry voor de details), en het voelt ook helemaal niet alsof ik ongesteld moet worden.
Dus ik weet het ook niet. Maar weer afwachten.
Miep, waar bestel jij die testen? En wat bedoel je met ultrasnel? Geven ze snel uitslag of kun je er vroeg mee testen?

Miep

Miep

04-08-2008 om 18:39

Ultrasnelle testen

Die tests werken vanaf 6 dagen voor je NOD. Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee. En ik heb ook wel gelezen dat men het niet adviseert omdat hele prille zwangerschappen (zeg maar voor je NOD) best vaak toch niet doorzetten, en als je dan positief hebt getest is dat toch een soort van miskraam voor je gevoel.. Weet niet of ik het daar mee eens ben.

Tik op je zoekmachine maar eens in "vroege zwangerschapstest". Er zijn meerdere plekken waar je die dingen krijgen kan.

mama van Linde

mama van Linde

05-08-2008 om 12:32

Nog steeds niet ongesteld...

.... en dit is dat 31 van mijn cyclus! Bij de langste cyclus van de afgelopen maanden werd ik ongesteld op de ochtend van dag 31.....

Nog geen tekenen van ongesteld worden, maar denk wel de hele dag, oh, volgens mij voelde ik een krampje, of toch niet, ja volgens mij voel ik wat, of toch niet.....pffff. Wordt weer eens doodmoe van mezelf.

Donderdag ben ik vrij, als ik dan nog niet ongesteld ben geworden ga ik 's ochtends testen. Begin stiekem al een beetje blij te worden, maar ben tegelijkertijd ook erg bang voor een teleurstelling. Nog even volhouden maar.....

Bedankt voor alle reacties tot nu toe. En voor de rest ook allemaal veel succes. Ik hoop dat we ALLEMAAL zwanger zijn deze maand

Elke

Elke

05-08-2008 om 16:04

Mamma van linde

Wat spannend voor je!!!! Ik hoop dat de duivels weg blijven! Ik duim hééééél hard voor je!

Ik vind het trouwens knap dat je je kan in houden met testen. Ik had allang getest.
Ben beinieuwd.

Liefs Elke

Judith

Judith

05-08-2008 om 19:44

Mama van linde

Mama van Linde, wat goed!! Ik hoop echt voor je dat je donderdag een positieve test in handen hebt. Wel laten weten, he??
Bij Miep ook alles nog 'clear'? Ik hoop het maar.
Hier vandaag alles nog oké, maar de NOD zou ook net zo goed pas morgen kunnen zijn. Voel vanalles, maar eigenlijk ook weer heel weinig. Het lijkt namelijk wel als je er op gaat zitten letten, of je de hele dag vanalles voelt (dingen die je anders misschien ook wel hebt, maar waar je je dan niet bewust van bent). Geen overduidelijke signalen, dus.
Nou, ga morgen meteen lezen hoe het bij mama Linde is, en ben ook heel benieuwd hoe het deze maand met de rest gaat!

Judith, miep, mama van linde

Goh, ik duim voor jullie hoor! 3 op een rij zou toch heerlijk zijn!

duim duim duim duim duim duim duim duim!

Groetjes
Sjuultje

Parasolletje

Hoi Parasolletje

Welkom! Ik hoop voor je dat je met een positieve test in handen snel mag doorstromen naar Gezellug!

Groetjes
Sjuultje

mama van Linde

mama van Linde

06-08-2008 om 08:51

Zwanger!

Ik kon me gisteravond toch niet langer inhouden en heb een test gedaan!
Joepie, zwanger!!! Als het goed is nu dus 4,5 week. Nog anderhalve week en dan zal de misselijkheid wel komen. Dat was de eerste keer ook zo

Ben me nu wel meer bewust van wat er allemaal mis kan gaan, mijn zus heeft vorig jaar een miskraam gehad en in mijn omgeving is het meer voorgekomen, dus vind het wel heel spannend. Maarrrrr, ik ben in ieder geval zwanger en voorlopig gaan we er maar gewoon van uit dat alles prima is

Elke

Elke

06-08-2008 om 10:41

Gefeliciteerd!

Kei goed! Wat leuk! Joepie!
Hartelijk gefeliciteerd. Geniet ervan en laat wat hormoontjes achter.

Liefs Elke

mama van Linde

mama van Linde

06-08-2008 om 12:20

***nieuw lijstje 6 augustus***

Judith (26), 1e kindje, dec 2007 gestopt met de pil, NOD 5 augustus.

Miep (39), 3e kindje, heeft zoon en dochter, bezig sinds jan. 2008, NOD 6 augustus.

Sjuultje (28), 2e kindje, zoontje van 15 maanden, bezig sinds juni 2008, NOD 8 augustus.

Vonda (42), 2e kindje, NOD 19 augustus (bezig sinds januari 2008).

Elke (24) met NOD op 27 augustus. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. Is bij de dokter geweest en is doorverwezen naar de gynaecoloog voor onderzoek.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zwanger

Pilar uitgerekend eind oktober???

Mee1977 (30) zwanger van spruit 3, al 2 dochters van nu nog 6 en 8 jaar. Uitgerekend begin november.

Dreetje (27) zwanger van 2e kindje, uitgerekend rond 5 november 2008

Kim (32), zwanger 3e kindje, dochters 7 en 8 jaar, MK 14-02-08, uitgerekend 18-12-08

Kristina (30), zwanger 3e kindje, dochter 4jr en een zoon (bijna 2 jaar), uitgerekend 06-01-2009

Thein (27) zwanger van 2e kindje, zoontje 20 maand, uitgerekend 24-01-09

Femmetje (28) ZWANGER!!! van 2e kindje, uitgerekend 20-02-2009

Loves (29) zwanger van 1e kindje, uitgerekend 24-02-09

Mirjam (23), zwanger van 1e kindje, uitgerekend ...

Mama van Linde (27) ZWANGER!!! van 2e kindje, uitgerekend 12-04-2009

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Therese (26), 1e kindje, na drie miskramen even pauze

Liora (38), 2e kindje, heeft al een zoon van 5 jaar. Na 4 rondes nu even een maandje rust.

parasolletje

parasolletje

06-08-2008 om 12:34

Mama van linde!

van harte ! wat een super gevoel is dat weer..nu zit je de hele dag weer met je hoofd in de wolken..en kan je aan niks anders denken dan dat kleine smurfje die in je buik zit.
ga lekker genieten meid !
groet van parasolletje

parasolletje

parasolletje

06-08-2008 om 12:36

Miep...

volgens mij is het vandaag jou nod...spannend ...weet je al wat??
groet parasolletje

parasolletje

parasolletje

06-08-2008 om 12:37

Judith..

ook jou nod dag...
ook heel spannend...
laat je ook wat van je horen?

groet parasolletje

parasolletje

parasolletje

06-08-2008 om 12:45

En allemaal...

badankt voor julli ontvangst..
Ik zal beetje wat over mezelf vertellen..
Ik ben 34 en heb een zoon van bijna 6 en een dochter van ruim 2,5....
Ik heb een baan voor gemiddeld 2.5 dag per week , de ene week 3 de andere week 2.
Ik wist toen onze dochter net een paar weekjes oud was zeker dat ik nog graag een derde kindje zou willen.
Gelukkig heeft mijn man dat een beetje op de achtergrond gehouden.En heeft mijn man fiat gegeven om weer voor een derde te gaan ! joepie..
we zijn in juli gestopt met de pil.Dus dit is voor ons de eerste ronde..11 aug heb ik mijn nod(of liever niet)
Bij onze zoon was ik in ronde 3 zwanger, bij mijn dochter heeft het 14 maanden geduurt.
als jullie nog meer willen weten dan hoor ik het wel..
en ik ben erg nieuwschierig hoe het met judith en miep is...

groet parasolletje
Nu heb ik het idee dat ik veel meer heb kunnen genieten van mijn zoon en dochter.

Elke

Elke

06-08-2008 om 13:10

Parasolletje

Hallo,

Wat leuk dat je het een en het ander over jezelf verteld.
Ik heb een vraagje aan je, maar als het te persoonlijkis dan hoef je er geen antwoord op te geven.

Ik las dat je over je eerste kindje 14 maanden hebt gedaan. Was daar een specifieke reden voor of lukt het gewoon niet eerder? Ben je hiervoor bij de gyn geweest?

Ik zal ook even uitleggen waarom ik dit vraag:
Ik heb zelf 24 en ben in juni 2007 gestopt met de pil. Tot op heden geen wondertje... Mijn vriend en ik zijn doorverwezen naar de gyn voor bloed- en zaadonderzoek. Dit is al gebeurt, maar moet nog een keertje over.
Ik ben benieuwd of je misschien "hulp" hebt gehad bij je eerste kindje. Ik vind het namelijk héél frustrerend dat het bij ons niet lukt. Ik zie hier mensen komen en gaan. Ben de enige die over is van het diegene die het draadje zijn begonnen....

Alvast bedankt voor je aandacht.

Liefs Elke

Judith

Judith

06-08-2008 om 17:27

Mama van linde gefeliciteerd!

Wauw mama van Linde, wat super zeg!!
Was het heel duidelijk?? Nog niet misselijk, verder wel iets? Nou, in ieder geval, geweldig voor je! Geniet ervan!
Hier verder alles rustig. Wel wat vage krampen, die natuurlijk ook net zo goed ongesteldheid aan kunnen kondigen. Als in 't weekend nog alles oké is, durf ik pas te testen. Het blijft trouwens ook een beetje gissen naar die nod. Omdat de ovulatietest op 22 en 23 juli echt duidelijk positief was (dagen erna weer vaag), ga ik ervan uit dat 14 dagen later de nod is (dat was dus gister of vandaag). Weet iemand of dat ook altijd zo is? Of kan de menstruatie ook net zo goed pas 20 dagen later komen?
En nog een vraagje: mijn borsten zijn geloof ik niet echt gevoeliger en aan mijn tepels kan ik ook niets anders ontdekken. Is het 'borstenverhaal' iets dat

Judith

Judith

06-08-2008 om 17:31

Vraagje en miep

Ik ga weer verder...

Is het 'borstenverhaal' iets dat er altijd is in de eerste paar weken? Of zijn er ook meiden onder jullie waarbij dat niet zo was (of pas later)?
Jullie merken dat ik er behoorlijk onzeker van wordt. Wil het ook zóóó graag!!
Hoe gaat het bij Miep==!

Miep

Miep

06-08-2008 om 19:08

Yeaaaahhh

Had het al een beetje aan zien komen, maar net gaf de test toch zekerheid: een hele dikke vette streep! Zwanger!

Mama van Linde, GEFELICITEERD! Gaaf! Lees je vast nog wel vaker hier, leuk dat we "tegelijk" zijn uitgerekend.

Alle anderen: veel succes gewenst! (En bedankt voor het meeleven... )

En dat borsten verhaal: het hoeft helemaal niets te betekenen als je nog niets (of niets meer) voelt hoor. Had het de eerste keer wel, maar ik geloof pas na de test. Nu voel ik sinds vorige week soms wel iets, en soms helemaal niets wat op zwangerschap duidt.

Nu heb ik zelf nog maar een vraag: wanneer gaan we het vertellen tegen onze familie en vrienden?!

Mama van linde en miep

Gefeliciteerd meiden!!!

Jemig, 2 tegelijk WAUW!!!

Laten jullie inderdaad maar flink wat hormoontjes achter hier!!!

Groetjes
Sjuultje

Elke, hart onder de riem

Hoi Elke,

ik zag je vraag aan parasolletje en dacht: ik meng me er even in (als het te brutaal is sorry!)

Zelf heb ik er bij de 1e bijna 4 jaar over gedaan (wel tussentijds 2 hele vroege miskramen gehad met 8 en 9 weken) en liep ik ruim een half jaar bij de gyn. Eerst wegen, bloedtesten en zaadtest, inwendige onderzoeken, keer op keer terugkomen etc. en toen ik moest bellen op de dag dat ik ongesteld werd, zodat we een laparoscopie gepland kon worden. Ik heb toen wel gebeld, maar om te vertellen dat ik een positieve test in handen had!
En dat wondertje is nu al weer 16 maanden!

De gyn heeft ons toen wel gezegd na een jaar alweer te moeten komen als het bij de 2e weer niet ging lukken, dat we niet weer zo lang moesten wachten. Hopelijk hoeft dat niet!

Ik hoop dat je ook iets aan mijn verhaal hebt!

Groetjes
Sjuultje

Judith

Judith

07-08-2008 om 12:08

Miep, geweldig!

Ongelooflijk zeg, twee meiden met supernieuws in twee dagen tijd!! Ook Miep: HEEL HARTELIJK GEFELICITEERD!!! Wat fijn dat het meteen zo duidelijk is. Ben je er al uit hoe lang je nog wacht met het te vertellen? En wie is/ zijn er al eerste aan de beurt? Ik heb daar ook wel eens over nagedacht. Het lijkt mij de eerste paar weken ook wel heel speciaal om het alleen met mijn man te delen, maar ben ik er ook weer niet zo goed in om mijn mond te houden. Het lijkt me vooral zo moeilijk om het verborgen te houden voor collega's die je de hele dag om je heen hebt! De reden om het stil te houden tot je zeker weet dat alles goed is, zou voor mij niet opgaan. Als het misgaat moet je namelijk twee dingen vertellen; dat je zwanger was én dat het mis gegaan is. Het lijkt mij veel prettiger dat mensen dan al weten dat je zwanger was, zodat ze met je mee kunnen leven. Het blijft denk ik toch iets dat ieder voor zich moet beslissen.
Tja, en nu ik nog...... Kan eigenlijk niet achterblijven, he?? Nog geen duivels, maar echt vertrouwen heb ik er nog niet in. Heb met vlagen behoorlijke pijn in mijn buik, wat ik eigenlijk ook niet echt herken van mijn menstruatie. Kan dat ook bij een (beginnende) zwangerschap horen? Of is het een teken dat er iets niet goed zit? Verder geen zwangerschapstekenen. Ik wacht minimaal tot zaterdag (misschien wel zondag) met testen, dan is de kans op teleurstelling alweer iets kleiner.
Het zou toch idd wel erg mooi zijn als er deze maand DRIE van ons op rij in de prijzen vallen! En dan is de maand nog jong, dus wie weet wie er nog meer aansluiten....! Maar voorlopig staat de teller dus op 2, en ik houd jullie op de hoogte.
Miep en mama van Linde: nogmaals van harte en een fantastische zwangerschap toegewenst!
Groetjes Judith

parasolletje

parasolletje

07-08-2008 om 13:49

Elke..

ik vind het geen persoonlijke vraag hoor! dus ikga je antwoord geven...
allereerst wil ik ook even kwijt dat ik het heel vervelend voor je vind (en ook voor alle andern die heel lang bezig zijn voor een kindje )dat het niet wil lukken zwanger te raken! ik weet ook als geen ander dat als je een babywens hebt dat je hem NU wilt en niet over 4 maanden ..laat staan over 1.5 jaar!
als het gevoel er is om zwanger te willen worden dan is die zooo sterk...
en ik schaam me dus best een beetje dat ik al voor baby 3 ga terwijl er vele vrouwen zitten te wachten op hun eerste kindje..
Maar wij zijn 14 maanden bezig geweest voor onze tweede,ik denk achteraf dat het langer duurde omdat wij het op dat moment erg druk hadden met onze nieuwe zaak.we werkten ons allebei het ongans en hadden ook nog een zoontje van 2 rondlopen...we moesten voor onze zaak ook nog eens een uur heen en een uur terug pendelen..dat duurde aan jaar..daarna hebben we een huis gekocht vlakbij de plek waar we de zaak hadden..dus een stukje meer rust.
we hielden ons wel aan ons vruchtbaarheidsschema..sexen op de goede dagen..maar ik denk dat het echt de drukte en stress was waarom ik niet zwanger raakte..
een collega van mij duurde het ook 14 maanden, ze was ten einde raad , zij verloor elke maand melk uit haar tepels en elke maand werd ze teleurgesteld met een menstruatie, Zij is ook in de molen gekomen in het ziekenhuis, spermaonderzoeken ed...de uitslagen waren gunstig en postitief.Ondanks dat heeft het ook 17 maanden geduurt eer zij zwanger was.
Ik hoop dat bij jullie de uitslagen ook positief zijn en dat er maar snel een positieve zwangerschapstest uit komt! ik snap dat de teleurstelling en boosheid er elke maand weer is als die verdomde duivelser weer zijn !
schrijf hier maar lekker van je af hoor,,daarvoor zijnwe er !

xxx Parasolletje

Mama van linde en miep

Hallo meiden!

Ik lees af en toe nog eens mee in dit draadje om te kijken hoe het jullie vergaat en wat een ontzettend goed nieuws deze week!

Mama van Linde en Miep, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Superleuk!

Ik hoop dat ik hier voor de rest van de meiden ook snel goed nieuws kan lezen!

Groetjes, Mirjam

Miep

Miep

07-08-2008 om 16:22

Stress en niet zwanger raken

Parasolletje en anderen, ik weet inderdaad dat stress (groot woord, drukte bedoel ik ook eigenlijk) een oorzaak kan zijn voor het niet (even) zwanger raken.

Ken diverse voorbeelden. Eentje daarvan heeft er inmiddels drie, maar hoewel ze het hele jaar proberen, het "lukt" al drie keer alleen maar in de zomervakantie!!

Ik blijf het draadje lezen hoor, zal me er niet meer te hard mee bemoeien en hoop veel van jullie terug te zien op het lijstje "zwanger".

Elke

Elke

07-08-2008 om 16:56

Parasolletje

Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik weet dat het hier niet aan de stres kan liggen, want dat woord komt niet in woordenboek voor, hahaha. Ik ben wel snel op de kast te krijgen (snel boos/geïriteerd).

Ik wou dat ik wist waar het aan lag... Ik had verwacht dat ik zeker toch wel binnen een half jaar tot een jaar zwanger zou zijn, omdat ik nog jong ben, maar tot op heden geen resultaat en ook geen miskramen die in het vroege stadium zijn afgebroken.

Het enige wat ik moet hebben is geduld en dat het ik dus niet...

Iedereen die ik nog niet het gefeliciteerd: GEFELICITEERD met je zwangerschap!!

Liefs Elke

Judith

Judith

08-08-2008 om 09:32

Sjuultje...?

Hoe gaat het bij jou, Sjuultje? Nog geen duivels? Ik hoop het voor je! Het lijkt wel een echte succesmaand hier met 2 gelukkigen, wie weet mogen jij en ik er wel bij aansluiten!
Bij mij is het ook nog steeds mogelijk. Nog geen duivels, maar ...... ook geen 'gevoel'. Maar omdat het voor mij de 1e keer is, ken ik het gevoel natuurlijk ook helemaal niet. Morgen over overmorgen ga ik de stap wagen, tenminste als......
Succes Sjuultje, houd ons op de hoogte he?

Judith

Ik duim duim duim voor je!

Bij mij: sinds gister misselijk en sinds vanochtend pijnlijke borsten...

Als ik morgen nog geen rode duivels zie ga ik testen!

Groetjes
Sjuultje

Judith

Judith

08-08-2008 om 16:49

Klinkt positief!

Wauw, dat klinkt positief Sjuultje! Duim ook voor jou!
'k Zou willen dat ik ook ergens 'last' van had, maar nee dus (behalve buikpijn dan). Ben zó bang dat ik ineens weer een cyclus van 35 dagen of zo heb en over een paar dagen alsnog ongesteld word.... Maar ja, ik had toch echt mijn ovulatie op dag 14/15.
Als de kust morgen nog steeds veilig is, ga ik in ieder geval een test hálen. Of we 'm morgen ook al doen weet ik nog niet. Misschien pas zondag.
Ben hééééél benieuwd hoe het jou morgen vergaat, Sjuultje! Het zou natuurlijk wel helemaal super zijn.
Tot morgen dan maar!

Groetjes Judith

Therese

Therese

08-08-2008 om 19:10

Elke

Weer terug van vakantie zie ik? En helaas de duivels op bezoek gehad . Ik wil je even laten weten dat ik nog steeds voor je mee duim en dat ik het zo rot vind dat jullie geduld zo vreselijk op de proef wordt gesteld. Ik hoop dat de gynaecoloog wat voor jullie kan betekenen en dat de volgende onderzoeken WEL goed worden uitgevoerd!

Niet vergeten ooit zullen we beiden een prachtige baby in onze handen hebben en wordt ons geduld dubbel en dwars beloond. Al het moois kost tijd

liefs Therese

***lijstje 9 augustus 2008***

Judith (26), 1e kindje, dec 2007 gestopt met de pil, NOD 5 augustus.

Vonda (42), 2e kindje, NOD 19 augustus (bezig sinds januari 2008).

Elke (24) met NOD op 27 augustus. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. Is bij de dokter geweest en is doorverwezen naar de gynaecoloog voor onderzoek.

Sjuultje (28), 2e kindje, zoontje van 16 maanden, bezig sinds juni 2008, NOD 6 september.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zwanger

Pilar uitgerekend eind oktober???

Mee1977 (30) zwanger van spruit 3, al 2 dochters van nu nog 6 en 8 jaar. Uitgerekend begin november.

Dreetje (27) zwanger van 2e kindje, uitgerekend rond 5 november 2008

Kim (32), zwanger 3e kindje, dochters 7 en 8 jaar, MK 14-02-08, uitgerekend 18-12-08

Kristina (30), zwanger 3e kindje, dochter 4jr en een zoon (bijna 2 jaar), uitgerekend 06-01-2009

Thein (27) zwanger van 2e kindje, zoontje 20 maand, uitgerekend 24-01-09

Femmetje (28) ZWANGER!!! van 2e kindje, uitgerekend 20-02-2009

Loves (29) zwanger van 1e kindje, uitgerekend 24-02-09

Mirjam (23), zwanger van 1e kindje, uitgerekend ...

Mama van Linde (27) ZWANGER!!! van 2e kindje, uitgerekend 12-04-2009

Miep (39), ZWANGER!!! van 3e kindje, heeft zoon en dochter, uitgerekend april.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Therese (26), 1e kindje, na drie miskramen even pauze

Liora (38), 2e kindje, heeft al een zoon van 5 jaar. Na 4 rondes nu even een maandje rust.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.