Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie zit er waar in zijn cyclus?

Dag allemaal,

Het voelt een beetje gek om een nieuw draadje te starten. Het andere draadje is een heel verdrietig draadje omdat Vonda afscheid heeft moeten nemen van een diep verlangen.

Met respect voor Vonda start ik toch een nieuw draadje. Dit voor de vrouwen die het verlangen nog koesteren en hopelijk vroeg of laat een kindje in hun armen mogen sluiten.
Vonda; voel je vrij om ook te reageren uiteraard!

Ik moet komende woensdag om 8.15 bij de gynaecoloog zijn voor een follikelmeting. Het is dus afwachten wat mijn lichaam de afgelopen week allemaal heeft 'gedaan' en de komende dagen nog gaat doen. Hopelijk zitten er 1 of 2 prachtige eieren op mooie grootte!!!

En jullie?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
peggy

peggy

23-01-2010 om 09:35

1e reactie op nieuw draadje

Bij mij koestert het verlangen naar een 2e kindje nog steeds. volgens een berekening op internet bij een cyclus van 36 dagen (verder gaat dat niet)was ik vruchtbaar rond de dagen dat mijn man en ik gevreen hebben. vanaf de 2e week na mijn eerste dag van ongesteldheid hebben we het elke 2 dagen gedaan. ik plas veel, ben sneller sikkeneurig, wat sneller moe. dus ik hoop dat mijn onregelmatige cyclus me nu niet in de steek laat en ik nu wel zwanger ben. ik zit nu op dag 31 van mijn cyclus. de vorige keer duurde het 56 dagen. maandag moet ik voor de eerste keer naar de gynaecoloog om te kijken waara het ligt dat ik niet zwanger werd. ik hou jullie op de hoogte.

dikke x en liefs voor jullie allemaal,
peggy

Peggy

Ik hoop natuurlijk dat zal blijkend dat je zwanger bent, maar mocht je weer een rekenhulp nodig hebben. Op 9maand.com is een rekenhulp te vinden die veel verder gaat. tot een cyclus van 52 dagen. Succen maandag, hou ons op de hoogte
fijn weekend, liefs Nina

Regien

Regien

23-01-2010 om 17:56 Topicstarter

Peggy

Hey!

Het zou echt super zijn als je zwanger blijkt te zijn zeg!! Hoe laat moet je maandag bij de gynaecoloog zijn??
Dan duim ik voor je......

Hoe is het met jou Nina?

Liefs,
Regien

peggy

peggy

24-01-2010 om 12:16

Nina

tuurlijk hou ik jullie op de hoogte. lief van je dat je mee hoopt.
liefs, peggy

peggy

peggy

24-01-2010 om 12:17

Regien

om 9.10 uur moet ik samen met mijn mannetje naar de gynaecoloog. thnx voor het duimen. duim niet te veel hoor anders krijg je nog een beugel.
liefs,peggy

Regien

Regien

25-01-2010 om 07:04 Topicstarter

Spannend peggy!

Hey Peggy,

Spannend dagje voor jou!
Ik denk aan je...

Vertel je ons hoe het geweest is?

Liefs,
Regien

peggy

peggy

25-01-2010 om 11:21

Gynaecoloog

hoi meiden,

ik ben vanmorgen naar de gynaecoloog geweest en zou jullie hier over op de hoogte houden, dus bij deze.

ik was erg zenuwachtig, de wc is dan ook meerdere keren bezocht. we kregen eerst een paar vragen mijn man en ik. ik kreeg te horen dat ik te zwaar was en dus wel op mijn lijn moet letten. er is vervolgens bij mij slijm weggenomen voor kweekjes. wat een naar gevoel is dat zeg met je benen wijd ookal heb ik dit een keer eerder gedaan. het blijft genant.

verder heeft de gynaecoloog een inwendige echo bij mij gedaan en er kwam uit dat ik gelukkig toch een eisprong heb gehad. hij wist alleen niet wanneer. ik zei hem dat ik vorige week een goeie steek in mijn zij had en ineen kromp van de pijn. daarop reageerde hij dat dat wel eens mijn eisprong kon zijn geweest. ik heb allerlei bijzonderheden opgeschreven in mijn agenda met vrijen,slijm bij urine,buikpijnen enz. ik heb de 18e die steek en buikpijn gehad en dus waarschijnlijk de eisprong. ik heb de dag er voor en de dag er na gevreen dus als het de eisprong was hoop ik toch heel stiekem dat het raak is.

verder moest ik vandaag bloed laten prikken voor de progesteron gehalte in mijn bloed. over 3 dagen krijg ik de uitslag via de gynaecoloog. zodra mijn nieuwe menstruatie er is moet ik op de derde dag weer bloed laten prikken. op dag 14,15 of 16 moet ik dan een samenlevingstest met mijn man doen. dus vrijen.

over 6 weken moeten we terug komen. dan moet mijn man zijn zaad hebben afgeleverd in een potje. binnen 1 uur moet hij het na de zaadlozing in het zh hebben staan.

verder moet ik dan vanaf de nieuwe cyclus elke dag s`morgens temperaturen en dit opschrijven om mijn ovulatie en vruchtbare periode bij te houden.

het duizelt me nog voor mijn ogen allemaal en ben onder de indruk van wat er is gebeurd vandaag. maar bovenal ben ik wel blij om te horen dat ik toch een eisprong heb.

bij vragen stel ze gerust, wie weet kan ik er iemand mee helpen. ik hou jullie op de hoogte.

groetjes en liefs,

peggy

Regien

Regien

26-01-2010 om 07:23 Topicstarter

Peggy

Hoi Peggy,

Ze hebben wel meteen veel onderzocht tijdens het eerste bezoekje, des te eerder weet je hoe of wat.
Het lijkt me best moeilijk om te horen dat je te zwaar bent of vond je dat niet zo'n probleem?

Fijn dat je een eisprong hebt gehad, wie weet!!

Wat willen ze zien aan het pregesterongehalte in het bloed? Misschien kunnen ze daar wel aan zien of je zwanger bent?

Ik hoop dat je iets wijzer geworden bent of energie hebt gekregen om er weer vol voor te gaan!

Liefs,
Regien

peggy

peggy

26-01-2010 om 07:35

Regien

hoi hoi,

dat ik te zwaar ben wist ik al wel, maar was er zelf niet zo mee bezig. de onderzoeken die we kregen zijn de normale onderzoeken.
dit vond ik over progesteron en ik denk dat hier mee te maken heeft waarom ik bloed moet laten prikken.

Progesteron is een belangrijk vrouwelijk hormoon. (Dit hormoon wordt overigens ook in het lichaam van mannen aangemaakt.)
· Progesteron wordt met name afgescheiden door de eierstokken.
· Het wordt wel het zwangerschapshormoon genoemd. Het zorgt er namelijk voor dat de binnenkleding van de baarmoeder elke maand dikker wordt, zodat een bevruchte eicel zich kan nestelen. Ook maakt het de borstklieren klaar voor melkafscheiding. Progesteron is daarnaast onontbeerlijk voor het handhaven van een zwangerschap.

Ze zullen dus gaan kijken of er genoeg wordt aangemaakt. donderdag hoor ik het. en ik heb zeker de moed om door te gaan voor een 2e kindje, zij het met wat hulp.
liefs,

peggy

Regien

Regien

27-01-2010 om 17:58 Topicstarter

Gynaecoloog

Ik ben vanmorgen dus naar de gynaecoloog geweest en er zitten drie grote eicellen. De gynaecoloog vraagt zich wel af of alle blaasjes gevuld zijn met een eitje....

Ik heb direct 10.000 pregnyl gekregen en vanavond en morgenavond moeten we 'klussen'....

Ook heb ik Utrogestan, natuurlijk progesteron, gekregen om een innesteling te bevorderen/behouden. Dit zijn capsules die ik tijdens de tweede helft van de cyclus, 3 maal per dag in mijn vagina moet steken.

We gaan ons best doen vanavond en morgen...

Liefs,
Regien

Regien en de anderen

Helemaal goed Regien, dat je een nieuw draadje start. Die van mij eindigde natuurlijk toch verdrietig en ik heb ook liever dat jullie schrijven in een hoopvolle draad!!
Mijn steun en sterkte aan jullie allen hier, succes ook met de onderzoeken e.d.

Liefs van Vonda

peggy

peggy

28-01-2010 om 09:57

Uitslag bloedprikken

hey meiden,

ik heb vanmorgen de poli gebeld voor de uitslag van bloedprikken op progesteron.
De assistente bevestigde ook dat ik een eisprong heb gehad en zij had het over de 18e ongeveer. ik had toen een grijs waasje/wolkje in mijn urine, steken in mijn linker zij waarbij ik ineen krimpte van de pijn en de dag er na had ik iets wit/ licht groenig slijm die ik als draden uit elkaar kon trekken tussen mijn vingers. Zij zei dat je een eisprong hebt/had als je je slijm zo uit elkaar kan trekken tot draden. ze zei ook dat het goed was dat ik de dag er voor en er na gevreeen heb.

ik heb schrijnende borsten en plas meer vergeleken met wat ik drink en voel me moe. dus ik heb de assistente dan ook gevraagd wanneer ik zou kunnen testen. volgende week was antwoord. de waarde van mijn progesteron was boven de 20, dus heel goed.

als ik een deze dagen niet ongesteld wordt, ga ik volgende week een test doen. hopelijk kan ik dan naar het clubje zwangeren toe en zijn de verdere onderzoeken hopelijk niet meer nodig. het zou voor mij echt een wonder en een bijzonder mooi cadeau wezen.

groetjes,liefs en dikke x van een hoopvolle peg

peggy

peggy

28-01-2010 om 12:28

Zucht

een zucht omdat ik vanmorgen toch een wcpapiertje vol met bloed in mijn handen had. dus toch geen eisprong op de 18e maar net iets eerder. een zucht omdat mijn wens om een 2e keer zwanger te mogen zijn weer iets verder weg lijkt te zijn. een zucht omdat ik me nu even verdrietig voel.

volgende x maar beter

liefs, peggy

Peggy

Ach meid. Verdorie, wat naar nou. Het leek wel gunstig na je telefoontje met de gyn maar mocht toch niet zo zijn.
Een dikke knuffel

Regien

Spannende tijd voor jou, succes!
Liefs

Hier

Al 2 dagen het gevoel dat ik ongesteld moet worden en zere borsten wat ik niet gewend ben. Moet het maandag worden....

Regien

Regien

28-01-2010 om 16:56 Topicstarter

Peggy

Dat vind ik nou echt rot voor je.....sterkte!

Liefs,
Regien

Regien

Regien

28-01-2010 om 16:57 Topicstarter

Nijntje

Dank je voor de 'succeswensen', we doen erg ons best

Spannend voor jou......zou het kunnen dat je???

Liefs,
Regien

Regien

De kans lijkt me wel klein, maar ja wat niet kan.....ik bericht maandag wel weer, of voor die tijd als ik het ben geworden.

peggy

peggy

28-01-2010 om 21:38

Lieve berichtjes

wat zijn jullie stuk voor stuk schatten van meiden. bedankt voor jullie lieve berichtjes.

zaterdag bloedprikken en vanaf morgen elke dag temperaturen.

groetjes en liefs,peg

Hier

Vandaag ongesteld geworden. Cyclus van 29 dagen. Heel vreemd, heb ik nog nooit gehad. Altijd 31 dagen of meer.
In ieder geval uit de onzekerheid.....

Regien

Regien

30-01-2010 om 15:07 Topicstarter

Nijntje

Uit de onzekerheid is ook fijn maar toch jammer........

Vol goede moed door?

Liefs,
Regien

Regien

Als manlief werk vind gaan we met goede moed beginnen!
Wanneer heb jij je NOD?

Regien

Regien

01-02-2010 om 18:43 Topicstarter

Nijntje

Een goede (financiële) basis is belangrijk, heel verstandig dat je geduldig wacht. Heeft hij nog sollicitaties de deur uit gedaan? Gesprekken?

Ik heb mijn NOD woensdag 10 februari en ik heb sinds vanmiddag allemaal krampen,alsof ik ongesteld moet worden heel vreemd!??!?!

peggy

peggy

01-02-2010 om 19:58

Nieuwe cyclus

nou meiden,

mijn ongesteldheid is zo goed als over. we gaan weer aan een nieuwe ronde werken om zwanger te worden. zit er aan te denken om in de 2e week ovulatietesten te gaan kopen. wie weet heb ik dan ook duidelijkheid.

Peggy

Heb je ze al besteld, de testen? Je kan ze via internet goedkoop bestellen. Ik heb ze ook gebruikt, geloofde er eerst niks van omdat ik dacht de eisprong al gevoeld te hebben maar een paar dagen later toch een positiefe test en 8,5 maand later een prachtige zoon. Dus het is het proberen waard.
Ik zal voor je duimen.
groetjes Nina

Ei kwijt

Moet het echt even kwijt, jullie zullen wel gek van me worden ik roep elke week iets anders. Het is ook een rare tijd, maar manlief is alweer aan het werk en kan vanaf maandag beginnen voor langere tijd en kans op vast dus wij hebben nu besloten echt voor een 2e te gaan. ben echt super blij. M'n ongesteldheid is zo goed als over dus de nieuwe cyclus is begonnen. Heel spannend.

peggy

peggy

04-02-2010 om 22:55

Nijntje

ik wens jullie heel veel succes met het maken van een heel mooi klein wondertje. liefs en x,
peggy

Regien

Regien

05-02-2010 om 07:08 Topicstarter

Nijntje

Ik wordt helemaal niet gek van jou, hoe kom je daar nou bij? Vind het leuk om nu en dan iets van je te lezen...

Leuk dat jullie nu weer met een goed gevoel en een stevige basis aan een tweede kindje gaan 'werken'
Spannend!!!!

Hier is het ook spannend: volgende week woensdag mag ik testen.........

Regien

Regien

05-02-2010 om 07:08 Topicstarter

Peggy

Hoe is het met jou Peggy?????

Liefs,
Regien

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.