Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Zwanger van 3e, man wil niet


troelahoep schreef op 20-02-2024 om 21:47:

[..]

Nou dat ook. En dan beslist de vrouw dus ook dat er misschien nog een kind komt als zij er nog wel een wil en hij niet meer.

Dan kan de man beslissen om te scheiden en ze het lekker uit te laten zoeken met haar zo gewenste kind

tjongejonge wat buigt dit topic ineens snel om naar aanleiding van speculaties. 

Sterkte TO, hopelijk vind je hier reacties waar je wat aan hebt en helpt jou dit om het gesprek met je man te voeren - uiteindelijk is het iets tussen jullie twee.  

Diyer schreef op 20-02-2024 om 21:53:

[..]

Waarom niet? Je hebt toch een relatie op basis van vertrouwen? Als ik (als man of vrouw, dat maakt niet uit) met mijn partner heb afgesproken dat we geen kinderen willen of niet nog meer kinderen willen en dat X zorgt voor de anticonceptie, dan mag ik er toch vanuit gaan dat mijn partner te vertrouwen is?

Ik hoef als vrouw toch ook geen zorgen te hebben over geprikte gaatjes in een condoom omdat mijn man zo nodig nog een kind wil, terwijl we SAMEN hebben afgesproken dat we geen extra kinderen willen.

Ik vind het erg kwalijk als je partner onbetrouwbaar blijkt en listig met dergelijke zaken omgaat. Wees dan eerlijk en zeg dat je wél een kind wilt en je niet kunt vinden in de afspraak.

Helemaal met jouw post eens. Ik had zelf graag meer kinderen gekregen, maar heb mijn partner daar nooit toe kunnen overhalen. En in dat zogenaamde 'ongelukje' of die 'oeps' zwangerschap, daar had ik echt geen zin. Je weet wel, dat antibioticakuurtje of 'ik was pas 4 dagen gestopt met de pil! Dat verwacht je toch niet? Tuurlijk wel! Gewoon sneaky en je zou ze de kost moeten geven, vrouwen die op zo'n manier toch nog gezinsuitbreiding voor elkaar kregen. Maar ja, de man heeft hem erin gehangen hé! Precies wat jij zegt, je moet elkaar daarin kunnen vertrouwen.


Ben ik de enige die het een beetje sneu vind voor die man ? Of het nu wel of niet of misschien half een ongelukje was, ze waren beiden onoplettend en nu is de zwangerschap een feit. Gedane zaken nemen geen keer. Stellen dat ze daar beiden beter op hadden moeten letten heeft nu geen zin meer. Vervolgens geeft hij zijn grenzen heel duidelijk aan : Ik kan het mentaal niet aan kan om nog een keer opnieuw te beginnen met een kind. Hij heeft daar ook een goede reden voor : hij heeft een burn-out gehad, wat een serieuze aandoening is en waarvan bekend is dat je kwetsbaar blijft voor een herhaling. 
In de laatste reactie van TO zien we een man die weer over zijn grenzen gaat en zich neerlegt bij de dwingende wens van TO. Ik vindt het sneu. 

eigenlijk moeten mensen hier van te voren over hebben en geen consessies doen. Als ze voet bij stuk had gehouden bij de onderhandelingen vroeger waarbij zij 3 kinderen wilde en hij 2 was er nu waarschijnlijk minder probleem. Ik zou nooit consessies doen over het aantal. Ik heb carte blanche van man gekregen en dat was ook mijn harde eis. Anders begon ik er met hem niet eens aan. Niemand bepaalt behalve de natuur en ikzelf hoeveel kinderen er komen. 
Maargoed dit is meer een tip voor mensen die nog geen kinderen hebben. Anders krijg je deze ellende. Het lijkt nu wel goed te komen maar nu wel met 'slordig/stiekem' gedoe.

Diyer schreef op 20-02-2024 om 21:53:

[..]

Waarom niet? Je hebt toch een relatie op basis van vertrouwen? Als ik (als man of vrouw, dat maakt niet uit) met mijn partner heb afgesproken dat we geen kinderen willen of niet nog meer kinderen willen en dat X zorgt voor de anticonceptie, dan mag ik er toch vanuit gaan dat mijn partner te vertrouwen is?

Ik hoef als vrouw toch ook geen zorgen te hebben over geprikte gaatjes in een condoom omdat mijn man zo nodig nog een kind wil, terwijl we SAMEN hebben afgesproken dat we geen extra kinderen willen.

Ik vind het erg kwalijk als je partner onbetrouwbaar blijkt en listig met dergelijke zaken omgaat. Wees dan eerlijk en zeg dat je wél een kind wilt en je niet kunt vinden in de afspraak.

Zeker, helemaal met je eens. Maar degene die in dit verhaal per ongeluk zwanger blijkt te zijn wil dat kindje graag, haar man alleen niet. Als zij is gestopt met de anticonceptie maar dat niet goed heeft gecommuniceerd met haar man, dan heeft ze dat m.i. (misschien semi-onderbewust) willens en wetens gedaan. 

In die zin heeft de vrouw het laatste woord en beslist zij of ze nog een kind wil of niet, wie er ook de 'gaatjes in het condoom' heeft geprikt. Gesteld dat zij zelf kan beslissen over abortus of niet, en niet verkeert in conservatieve religieuze kringen.  

nee, ik vind het ook sneu hoor! Heb een vergelijkbare situatie van heel dichtbij meegemaakt.
Man die grof uitgedrukt, tegen de afspraken in nog een kind door zijn strot geduwd kreeg, zich er uiteindelijk bij neer had te leggen, maar het kind wel als ongewenst bleef zien. Wat hem dan weer de rest van zijn leven verweten is. Triest.

Boterbloemetjes schreef op 21-02-2024 om 10:20:

[..]

Helemaal met jouw post eens. Ik had zelf graag meer kinderen gekregen, maar heb mijn partner daar nooit toe kunnen overhalen. En in dat zogenaamde 'ongelukje' of die 'oeps' zwangerschap, daar had ik echt geen zin. Je weet wel, dat antibioticakuurtje of 'ik was pas 4 dagen gestopt met de pil! Dat verwacht je toch niet? Tuurlijk wel! Gewoon sneaky en je zou ze de kost moeten geven, vrouwen die op zo'n manier toch nog gezinsuitbreiding voor elkaar kregen. Maar ja, de man heeft hem erin gehangen hé! Precies wat jij zegt, je moet elkaar daarin kunnen vertrouwen.


Ik vind deze discussie heel erg beschuldigend naar TO. En nogmaals, als de man beslist geen kinderen meer wil, dan kan hij daar heel goed zelf voor zorgen door er een knoop in te laten leggen. En niet door "in vertrouwen" de verantwoordelijkheid bij de partner te leggen waarvan hij weet dat zij nog wel een kind zou willen. Dat vind ik de kat op het spek binden, wreed. En erg minachtend naar de vrouw, "ik weet dat jij iets graag wil maar ik wil het niet en daar moet jij dan maar voor zorgen dat het niet gebeurd", en dan zeker onder het mom van liefde voor elkaar of rekening houden met elkaar. Dat laatste is dan wel heel eenzijdig. 

TO, hopelijk gaat het ondanks alles goed met jou en je man. Ik hoop dat jullie eruit komen. 

Boterbloemetjes schreef op 21-02-2024 om 10:20:

[..]

Helemaal met jouw post eens. Ik had zelf graag meer kinderen gekregen, maar heb mijn partner daar nooit toe kunnen overhalen. En in dat zogenaamde 'ongelukje' of die 'oeps' zwangerschap, daar had ik echt geen zin. Je weet wel, dat antibioticakuurtje of 'ik was pas 4 dagen gestopt met de pil! Dat verwacht je toch niet? Tuurlijk wel! Gewoon sneaky en je zou ze de kost moeten geven, vrouwen die op zo'n manier toch nog gezinsuitbreiding voor elkaar kregen. Maar ja, de man heeft hem erin gehangen hé! Precies wat jij zegt, je moet elkaar daarin kunnen vertrouwen.


Exact, hier ook. Ik heb het te oneerlijk gevonden en nooit aangedurfd om per ongeluk zwanger te raken van een derde. 

 Aan de andere kant..... als je als vrouw nog een kind wil, jouw man eigenlijk niet maar hij laat zich niet steriliseren en je gebruikt geen condooms/spiraaltje, dan snap ik dat de verleiding groot is om daarvan te 'profiteren' als vrouw met een onvoltooide kinderwens. 

elledoris schreef op 21-02-2024 om 10:48:

[..]

Ik vind deze discussie heel erg beschuldigend naar TO. En nogmaals, als de man beslist geen kinderen meer wil, dan kan hij daar heel goed zelf voor zorgen door er een knoop in te laten leggen. En niet door "in vertrouwen" de verantwoordelijkheid bij de partner te leggen waarvan hij weet dat zij nog wel een kind zou willen. Dat vind ik de kat op het spek binden, wreed. En erg minachtend naar de vrouw, "ik weet dat jij iets graag wil maar ik wil het niet en daar moet jij dan maar voor zorgen dat het niet gebeurd", en dan zeker onder het mom van liefde voor elkaar of rekening houden met elkaar. Dat laatste is dan wel heel eenzijdig.

TO, hopelijk gaat het ondanks alles goed met jou en je man. Ik hoop dat jullie eruit komen.

Vrouwen zijn niet te te vertrouwen dus. 

Nick90 schreef op 21-02-2024 om 11:12:

[..]

Vrouwen zijn niet te te vertrouwen dus.

En dat concludeer je uit de post die je hebt gequoot ? 😳

‘Vrouwen’ serieus ? Want vrouwen zijn een homogene groep waarvan elk individu zich exact hetzelfde gedraagt als de rest ? 

Op zoek naar een relletje ? 😄

Je hoeft ook niet per se seks te hebben, hè? Als je vrouw van de AC af is en jij wilt geen kinderen, kun je ook gewoon even niet seksen. 

Het is gewoon een optie. 

Nick90 schreef op 21-02-2024 om 11:12:

[..]

Vrouwen zijn niet te te vertrouwen dus.

Het is denk ik meer een teken dat de natuur soms krachtiger is dan de ratio. 

elledoris schreef op 21-02-2024 om 10:48:

[..]

Ik vind deze discussie heel erg beschuldigend naar TO. En nogmaals, als de man beslist geen kinderen meer wil, dan kan hij daar heel goed zelf voor zorgen door er een knoop in te laten leggen. En niet door "in vertrouwen" de verantwoordelijkheid bij de partner te leggen waarvan hij weet dat zij nog wel een kind zou willen. Dat vind ik de kat op het spek binden, wreed. En erg minachtend naar de vrouw, "ik weet dat jij iets graag wil maar ik wil het niet en daar moet jij dan maar voor zorgen dat het niet gebeurd", en dan zeker onder het mom van liefde voor elkaar of rekening houden met elkaar. Dat laatste is dan wel heel eenzijdig.

TO, hopelijk gaat het ondanks alles goed met jou en je man. Ik hoop dat jullie eruit komen.

 Ik weet niet of ik het wreed of minachtend vind; ik vind het meer dom/onoplettend van de man van de man dat hij ervan uitgaat dat zij het wel regelt. En van haar vind ik het, alhoewel ik me héél goed kan inleven in haar wensen en gevoelens, stiekem en onverantwoord, want wie weet zet ze haar hele relatie en gezinsleven op het spel. Gezien mijn eigen ervaringen inderdaad: de natuur doet rare dingen met je.

Desalniettemin kan het ook zo zijn dat haar man wel bijdraait en vooral moet wennen aan het idee. Straks zijn ze misschien gewoon een gelukkige familie zijn met 3 kinderen en dat wens ik ze ook toe natuurlijk!

Ik vind het niet sneu voor man, omdat ik er nog vanuit ga dat TO haar man wel heeft ingelicht dat er geen AC meer was. Beetje raar dat iedereen elkaar nu zo opstookt?

Ben het wel eens met Diyer. Ongeveer die tekst heb ik ook letterlijk tegen mijn man gezegd toen ik stopte met de pil. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.