Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Zwanger van 3e, man wil niet


Ik ken een situatie waarbij de vrouw in kwestie het kind heeft laten komen. Tegen de zin van haar man in. Ze was aan de pil maar dat is verkeerd gegaan. Man was vooraf heel duidelijk. Hij wilde geen kind. En vroeg het te laten weghalen. Maar legde de uiteindelijke keuze bij zijn vrouw. Vrouw heeft het kind laten komen in de hoop dat hij bijdraaide. Dat heeft hij niet gedaan. Hij accepteerde het kind maar alle zorg komt op haar schouders. Hij doet zijn eigen ding. Werkt volledig en heeft hobby's en uitstapjes. Zij zorgt voor de baby naast haar werk. Hij gaat er bijvoorbeeld nooit uit in de nacht. En als het kind vies is of er is wat anders moet zij altijd komen. Want jij wilde het houdenik niet etc. Dus niet iedereen draait bij! 

@Izza wat liefdeloos van de man. Ik zou dan liever scheiden. Op deze manier voel je je veel eenzamer dan zonder man. 

Diyer schreef op 20-02-2024 om 21:48:

Als je daar als vrouw heel helder over bent geweest EN daarna wordt er nog geen actie ondernomen, dan heb je zeker een punt. Het probleem zit 'm vaak in die schimmige periode ertussen, waarbij er iets gemompeld wordt tussen neus en lippen, er gewoon gevreeën wordt als vanouds. Als je ergens mee stopt na jaren, moet je dat DUIDELIJK communiceren. Echt die ander even in de ogen kijken en checken of het aangekomen is.

Ik heb uit haar bericht opgemaakt dat zij dit gecommuniceerd heeft. Daar sloeg mijn reactie ook op, dat hij zelf ook geen condooms had geregeld.

TwoThirds schreef op 21-02-2024 om 14:57:

[..]

Ik heb uit haar bericht opgemaakt dat zij dit gecommuniceerd heeft. Daar sloeg mijn reactie ook op, dat hij zelf ook geen condooms had geregeld.

Ze was daar zelf toch ook bij? 

Bgdrrejnxs53226 schreef op 21-02-2024 om 10:23:

Ben ik de enige die het een beetje sneu vind voor die man ? Of het nu wel of niet of misschien half een ongelukje was, ze waren beiden onoplettend en nu is de zwangerschap een feit. Gedane zaken nemen geen keer. Stellen dat ze daar beiden beter op hadden moeten letten heeft nu geen zin meer. Vervolgens geeft hij zijn grenzen heel duidelijk aan : Ik kan het mentaal niet aan kan om nog een keer opnieuw te beginnen met een kind. Hij heeft daar ook een goede reden voor : hij heeft een burn-out gehad, wat een serieuze aandoening is en waarvan bekend is dat je kwetsbaar blijft voor een herhaling.
In de laatste reactie van TO zien we een man die weer over zijn grenzen gaat en zich neerlegt bij de dwingende wens van TO. Ik vindt het sneu.

Ik vind het meer sneu voor de bestaande kinderen en het kind op komst. Weer zo’n stel dat aan zichzelf denkt en naar de hormonen luistert, in plaats van lijkt naar wat de familie nodig heeft en daar beide naar handelt. De twee kinderen hebben niets aan een vader die de komende 2 jaar overvraagd wordt en met een ongewenst 3e kind moet leren dealen. Het kind op komst gun ik twee ouders met een kinderwens. Dit is toch een recept voor rampenscenario?

Lieveheersbeest schreef op 21-02-2024 om 16:24:

[..]

Ik vind het meer sneu voor de bestaande kinderen en het kind op komst. Weer zo’n stel dat aan zichzelf denkt en naar de hormonen luistert, in plaats van lijkt naar wat de familie nodig heeft en daar beide naar handelt. De twee kinderen hebben niets aan een vader die de komende 2 jaar overvraagd wordt en met een ongewenst 3e kind moet leren dealen. Het kind op komst gun ik twee ouders met een kinderwens. Dit is toch een recept voor rampenscenario?

Zo eens .

Boterbloemetjes schreef op 21-02-2024 om 10:45:

nee, ik vind het ook sneu hoor! Heb een vergelijkbare situatie van heel dichtbij meegemaakt.
Man die grof uitgedrukt, tegen de afspraken in nog een kind door zijn strot geduwd kreeg, zich er uiteindelijk bij neer had te leggen, maar het kind wel als ongewenst bleef zien. Wat hem dan weer de rest van zijn leven verweten is. Triest.

Ik ken ook zo'n situatie en zo'n oepsie. Ik kan je vertellen dat de meeste vrouwen in onze omgeving een beeld hadden van de  'oepsie'. Maar ja, je loopt als man ook niet zo snel bij je gezin weg. Want dat is wel het gevolg he, dat je dan je kinderen een scheiding aandoet en dan komt de vraag of je dat er voor over hebt.

Nee, dat vrouwen slachtofferschap en had hij 'm er maar niet moeten inhangen, komt uit monden van vrouwen die erg 1 richtingsverkeer denken en precies aansluiten bij zo'n zelfde mentaliteit. Waarbij ik dus niet álle mannen ontsla van hun verantwoordelijkheid, want je hebt ook lul de behangers die het allemaal niet hun verantwoordelijkheid vinden en ook zo handelen. Maar er vanuit gaande dat dit niet het geval is, vind ik het erg weinig getuigen van respect voor je partner. Als je als vrouw maar je zin krijgt en oh wat kunnen vrouwen dat goed verkopen onder het mom van hormonen. Dat ze daarbij voorbij gaan aan de gezondheid van hun partner en mogelijke stabiliteit van hun bestaande gezin lijkt compleet ondergeschikt. Want die hormonen zijn heilig.

Nick90 schreef op 21-02-2024 om 15:47:

[..]

Ze was daar zelf toch ook bij?

Ja, dat ontken ik niet.

Maar als zij zegt: ik ben gestopt met de pil, regel jij de condooms? En hij doet dat niet, terwijl hij ook nog eens weet dat zij best een derde wil, dan vind ik het behoorlijk dom om geen condooms te regelen en wel te seksen.

Lieveheersbeest schreef op 21-02-2024 om 16:24:

[..]

Ik vind het meer sneu voor de bestaande kinderen en het kind op komst. Weer zo’n stel dat aan zichzelf denkt en naar de hormonen luistert, in plaats van lijkt naar wat de familie nodig heeft en daar beide naar handelt. De twee kinderen hebben niets aan een vader die de komende 2 jaar overvraagd wordt en met een ongewenst 3e kind moet leren dealen. Het kind op komst gun ik twee ouders met een kinderwens. Dit is toch een recept voor rampenscenario?

Helemaal mee eens. Mensen vergeten weleens dat je je eigen gevoel af en toe op zij moet zetten als je voor kinderen hebt gekozen.

Ik ben best verbaasd over een hoop reacties hier. 
anticonceptie is niet hetzelfde als een abortus. Sex hebben is een ‘volwassen’ bezigheid met volwassen consequenties. Wanneer je de gevolgen hiervan niet wil of kan dragen dan moet je of geen sex hebben of rigoureuze maatregelen nemen zoals een vasectomie. 
Het krijgen van een kind tegen de wil in van een ander kan net zo goed heftig zijn als het ondergaan van een niet zelfgekozen abortus. Wat er ook wordt gekozen, er ligt hoe dan ook een flinke bom onder je relatie. En het is juridisch gezien aan jou om te besluiten waar en hoe die afgaat. Ik hoop eerlijk gezegd voor je dat het spontaan mis gaat. Dan hoeft niemand te kiezen, niemand verwijten te maken en is een kind niet de dupe. 
Heel veel sterkte!

TwoThirds schreef op 21-02-2024 om 17:22:

[..]

Ja, dat ontken ik niet.

Maar als zij zegt: ik ben gestopt met de pil, regel jij de condooms? En hij doet dat niet, terwijl hij ook nog eens weet dat zij best een derde wil, dan vind ik het behoorlijk dom om geen condooms te regelen en wel te seksen.

Zij weet ook dat hij er geen meer wil, waarom moet hij wel rekening houden met haar en zij niet met hem? Buiten dat is het uiteraard een uiterst listige streek van haar. Zij had zelf ook kunnen zeggen dat er zonder condoom niet gesekst wordt

Nick90 schreef op 21-02-2024 om 18:45:

[..]

Zij weet ook dat hij er geen meer wil, waarom moet hij wel rekening houden met haar en zij niet met hem? Buiten dat is het uiteraard een uiterst listige streek van haar. Zij had zelf ook kunnen zeggen dat er zonder condoom niet gesekst wordt

Oh ik vind het van haar ook niet goed te praten hoor, maar gewoon dom van hem. 

TwoThirds schreef op 21-02-2024 om 18:57:

[..]

Oh ik vind het van haar ook niet goed te praten hoor, maar gewoon dom van hem.

Tja, ik ga ervan uit dat je in een relatie ongeveer hetzelfde tegen levensveranderende zaken aankijkt. En dat je elkaar gewoon kunt vertrouwen zonder dat er iemand dom genoemd hoeft te worden. Dat hij wist dat ze graag nog een kind wil doet daar niks aan af, waarschijnlijk heeft ze zelf in the heat of the moment niet gezegd dat er een condoom om moest. Ik ga ervan uit dat ze zelf ook wel weet waar dat toe kan leiden. 

Aviendha schreef op 21-02-2024 om 14:37:

@Izza wat liefdeloos van de man. Ik zou dan liever scheiden. Op deze manier voel je je veel eenzamer dan zonder man.

Misschien wel. Maar hij is altijd heel duidelijk geweest. Vooraf en tijdens de zwangerschap. Hij wilde geen kind. Je kunt iemand niet dwingen tot abortus. Maar ook niet dwingen tot het houden van een kind. Als je dan toch doorzet tegen de wil van de ander in kan je er niet automatisch vanuit gaan dat ze het automatisch leuk gaan vinden. 

Nick90 schreef op 21-02-2024 om 18:45:

[..]

Zij weet ook dat hij er geen meer wil, waarom moet hij wel rekening houden met haar en zij niet met hem? Buiten dat is het uiteraard een uiterst listige streek van haar. Zij had zelf ook kunnen zeggen dat er zonder condoom niet gesekst wordt

Omdat een man, die willens en wetens kiest voor onveilige sex met alle risico’s van dien zijn zijn recht van spreken wel behoorlijk verliest. Als zij een derde geen probleem vindt maar hij wel is hij toch echt degene die de meeste verantwoordelijkheid moet nemen voor een veilige vrijpartij. Zeker wanneer hij op de hoogte is van het stoppen met AC van haar kant.

Natuurlijk was het voor de vrouw in kwestie handiger geweest zelf de boot af te houden. Maar onbeschermde sex hebben en dan gaan zeuren dat je dit niet wilde en dat je vrouw maar een abortus moet ondergaan. Lekker makkelijk praten. Hij heeft het lekkere gehad en zij moet op de blaren zitten. Fysiek en mentaal.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.