Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Zwanger van een zoontje

hallo , ik ben van 1985 ik wil graag zwanger worden van een zoontje , hebben jullie voor mij wat tips? Klopt de Chinees conceptie kalender ? Zijn er mama die jongens hebben gekregen op hun 38 ste ?


Je hebt geen invloed op het geslacht van je kindje, ongeacht je leeftijd en welke gekke kalender dan ook. Het is wat het is (en soms blijkt het later anders te liggen, maar ook dan is het wat het is).
Als je een kindje gegeven is en het is gezond is dat de grootste zegening die je kunt hebben in het leven. 
En als je echt geen meisje wil, moet je überhaupt niet aan kinderen beginnen.

Er zijn wel meer mensen met een voorkeur, bijvoorbeeld dat ze het na drie jongens wel leuk zouden vinden om ook een meisje te krijgen of andersom. Of dat ze een heel romantisch beeld hebben van samen met hun dochter shoppen en tutten en zo.
Maar zelfs al krijg je een meisje, kan het alsnog zijn dat ze er niks van moet weten en liever voetbalt en hutten bouwt en zo.

Ik zou gaan adopteren, kan nog net. Dan kan je voorkeur uitspreken.

Ik ben zwanger van een meisje (echt balen  ) Net even opgezocht in die kalender en het klopt gewoon voor mijn situatie! Ik zou er dus zeker in geloven TO. Ik ben niet 38+ trouwens dus dat is wel een dingetje. Ik ken ook niemand van 38+ die een jongetje heeft gekregen dus dat kan denk ik niet.

Haha, op je 38e een zoon krijgen. Nee, zo werkt het niet. Op je 31e krijg je een zoon, op je 34e krijg je een zoon en op je 42e krijg je een dochter. Zo werkt dat

Ja! Nouja, ik ben 35. Maar het is eindelijk gelukt na 2 meiden!

Ik heb niet gekeken naar de Chinese kalender, maar wel dingen in mijn leefstijl drastisch veranderd, misschien heb je er wat aan!

In de tijd dat ik zwanger wilde worden, deed ik het volgende:
- Ik dronk elke dag om 6.30 uur verse gemberthee
- Daarna at ik 2 beschuiten met blauwe muisjes (let wel: blauw! want zoon)
- Ik sportte 4x per week. Gewichtheffen en voetbal.
- 3x per week seks om 22.00 uur. NIET op zondag
- Ik slikte juist geen foliumzuur (bij meiden wel gedaan, lekker dom)
- Ik at minimaal 8 eieren per week.

Heel veel succes!
 

Yvaine schreef op 24-01-2023 om 10:28:

Ik ben zwanger van een meisje (echt balen ) Net even opgezocht in die kalender en het klopt gewoon voor mijn situatie! Ik zou er dus zeker in geloven TO. Ik ben niet 38+ trouwens dus dat is wel een dingetje. Ik ken ook niemand van 38+ die een jongetje heeft gekregen dus dat kan denk ik niet.

Mij is het gelukt! Het is wel een enorm lastig portret nu op zijn zeventiende dus misschien is het geen aanbeveling? Misschien had ik hem beter op mijn zevenendertigste of negendertigste kunnen krijgen? Had ik maar eerder geweten dat dit eigenlijk niet de bedoeling is. Stom. 

ja! Als man je sokken aanhouden tijdens de daad en bevruchting, gegarandeerd een jongen 

Ik wilde ook een jongen, en toen ik zwanger was VOELDE ik gewoon dat het een jongen was. Ik heb vast verkeerd op de Chinese kalender gekeken want het werd een meisje!!!! 😱
En zelfs eentje om heerlijk mee te tutten en jurkjes voor uit te zoeken bij Hema en H&M. Wie had dat gedacht

Jonagold schreef op 24-01-2023 om 08:54:

Ik ben zo’n meisje dat een zoon had moeten zijn. Het is nooit goed gekomen tussen mijn moeder en mij. Ik ben intussen 52…
Een kind is een cadeau, een wonder, een zegening. Zeker een ‘gezond’ kind. Of het een jongetje of een meisje is, is echt the least of your worries! Ik hoop dat je van het kind dat je gegeven is onvoorwaardelijk kunt houden.

Ik ben juist het 'meisje' dat mij moeder wilde omdat ze een gezin wilde met beide geslachten. Ik denk dat een derde jongen beter in ons gezin had gepast. 

De theorie is dat seks dichtbij ovulatie kans op jongen vergroot. Seks paar dagen voor ovulatie juist kans op meisje. Deze theorie pastte mijn ouders toe.

Maar ik was geen meisje voor frutsels, makeup en roze want deed mijn broers na.

yette schreef op 24-01-2023 om 08:41:

Jeetje.
Wat doe je als het een meisje blijkt te zijn?!

vinted

Broadway schreef op 24-01-2023 om 12:03:

[..]

vinted

"Gebruik je het niet? Verkoop het dan!"

Suuus schreef op 24-01-2023 om 10:58:

Ja! Nouja, ik ben 35. Maar het is eindelijk gelukt na 2 meiden!

Ik heb niet gekeken naar de Chinese kalender, maar wel dingen in mijn leefstijl drastisch veranderd, misschien heb je er wat aan!

In de tijd dat ik zwanger wilde worden, deed ik het volgende:
- Ik dronk elke dag om 6.30 uur verse gemberthee
- Daarna at ik 2 beschuiten met blauwe muisjes (let wel: blauw! want zoon)
- Ik sportte 4x per week. Gewichtheffen en voetbal.
- 3x per week seks om 22.00 uur. NIET op zondag
- Ik slikte juist geen foliumzuur (bij meiden wel gedaan, lekker dom)
- Ik at minimaal 8 eieren per week.

Heel veel succes!

ik moet hier dus keihard om lachen.

en tegelijkertijd denk ik: oh jeee.. iemand die een topic als dit opent gaat deze tips opschrijven in haar schriftje...

Meike123 schreef op 24-01-2023 om 10:39:

Haha, op je 38e een zoon krijgen. Nee, zo werkt het niet. Op je 31e krijg je een zoon, op je 34e krijg je een zoon en op je 42e krijg je een dochter. Zo werkt dat

Ik denk dat dat ook wel klopt  Mijn zonen zijn ook geboren toe ik deze leeftijden had. Die derde is er niet gekomen.
Maar alle gekheid op een stokje, ik wist van beiden het geslacht niet van tevoren, dat wilden wij ook niet.
Scheelt een hoop gedoe in de familie en de namen hebben wij dus gewoon medegedeeld ná hun geboorte.
Daar kwam evengoed commentaar op maar ja... voldongen feit. 

Broadway schreef op 24-01-2023 om 12:07:

[..]

ik moet hier dus keihard om lachen.

en tegelijkertijd denk ik: oh jeee.. iemand die een topic als dit opent gaat deze tips opschrijven in haar schriftje...

Hahaha agh kan geen kwaad toch, behalve het foliumzuur misschien

ruilen met iemand die een meisje wil

…als het toch fout gaat na al deze tips. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.