Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Zwanger van een zoontje

hallo , ik ben van 1985 ik wil graag zwanger worden van een zoontje , hebben jullie voor mij wat tips? Klopt de Chinees conceptie kalender ? Zijn er mama die jongens hebben gekregen op hun 38 ste ?


TO misschien is dit iets als het toch niet goed blijkt te zijn

aviary-image-1674588109184.jpg

Lollypopje schreef op 24-01-2023 om 20:23:

TO misschien is dit iets als het toch niet goed blijkt te zijn

aviary-image-1674588109184.jpg

Bijtje82

Bijtje82

24-01-2023 om 21:12

Ik ben ervan overtuigd dat de dochter die het meest op haar moeder lijkt ook in dezelfde volgorde kinderen in een bepaald geslacht krijg. 

Lijk zelf heel erg op mijn moeder. Zij kreeg eerst een zoon en toen twee dochters en daarna nog een zoon. Ik kreeg ook eerst een zoon en toen twee dochters. Die extra zoon is er nog niet, maar wie weet  

Mijn stiefzusje lijkt ook als twee druppels water op haar moeder. Moeder kreeg eerst een zoon en toen dochter. En je raad het al.. Zusje kreeg ze in dezelfde volgorde.

Ben nu wel benieuwd of er meer dames zijn die echt heel er op hun moeder lijken en ook in dezelfde volgorde kinderen krijgen.

In dat geval heb ik misschien wel een nieuwe theorie ontdekt.

Bijtje82 schreef op 24-01-2023 om 21:12:

Ik ben ervan overtuigd dat de dochter die het meest op haar moeder lijkt ook in dezelfde volgorde kinderen in een bepaald geslacht krijg.

Lijk zelf heel erg op mijn moeder. Zij kreeg eerst een zoon en toen twee dochters en daarna nog een zoon. Ik kreeg ook eerst een zoon en toen twee dochters. Die extra zoon is er nog niet, maar wie weet

Mijn stiefzusje lijkt ook als twee druppels water op haar moeder. Moeder kreeg eerst een zoon en toen dochter. En je raad het al.. Zusje kreeg ze in dezelfde volgorde.

Ben nu wel benieuwd of er meer dames zijn die echt heel er op hun moeder lijken en ook in dezelfde volgorde kinderen krijgen.

In dat geval heb ik misschien wel een nieuwe theorie ontdekt.

N=2 voldoet echt niet voor een theorie.

Daarbij hebben lang niet alle moeders een dochter en krijgen mensen al helemaal niet per definitie hetzelfde aantal kinderen.

Ik vind dergelijk gespeculeer vrij zinloos. Je hebt er toch geen invloed op.

Bijtje82 schreef op 24-01-2023 om 21:12:

Ik ben ervan overtuigd dat de dochter die het meest op haar moeder lijkt ook in dezelfde volgorde kinderen in een bepaald geslacht krijg.

Lijk zelf heel erg op mijn moeder. Zij kreeg eerst een zoon en toen twee dochters en daarna nog een zoon. Ik kreeg ook eerst een zoon en toen twee dochters. Die extra zoon is er nog niet, maar wie weet

Mijn stiefzusje lijkt ook als twee druppels water op haar moeder. Moeder kreeg eerst een zoon en toen dochter. En je raad het al.. Zusje kreeg ze in dezelfde volgorde.

Ben nu wel benieuwd of er meer dames zijn die echt heel er op hun moeder lijken en ook in dezelfde volgorde kinderen krijgen.

In dat geval heb ik misschien wel een nieuwe theorie ontdekt.

Ik ben de enige dochter en kreeg als eerste twee zoons net als mijn moeder. Maar mijn nichtje kreeg ook twee zoons terwijl zij thuis de oudste was. Mijn oma kreeg 4 dochters en geen van haar dochters kreeg meer dan 1 dochter.

Bij het koningshuis klopt het ook niet. Juliana had alleen dochters, Margriet en Beatrix hebben alleen zonen. Van Irene en Christina weet ik het niet precies, maar volgens mij zitten daar ook zonen tussen.
Ik ben zelf de enig dochter van mijn ouders, maar de kinderen kwamen hier in een ander volgorde.
Biologisch gezien bepaalt een man het geslacht en niet de vrouw, dus het is een leuk gedachte-experiment, maar ik denk niet dat er veel van klopt. Bovendien is de kans met 3 kinderen dat het klopt 12,5 procent. Dat is nog best een redelijke kans.

Bijtje82 schreef op 24-01-2023 om 21:12:

Ik ben ervan overtuigd dat de dochter die het meest op haar moeder lijkt ook in dezelfde volgorde kinderen in een bepaald geslacht krijg.

Lijk zelf heel erg op mijn moeder. Zij kreeg eerst een zoon en toen twee dochters en daarna nog een zoon. Ik kreeg ook eerst een zoon en toen twee dochters. Die extra zoon is er nog niet, maar wie weet

Mijn stiefzusje lijkt ook als twee druppels water op haar moeder. Moeder kreeg eerst een zoon en toen dochter. En je raad het al.. Zusje kreeg ze in dezelfde volgorde.

Ben nu wel benieuwd of er meer dames zijn die echt heel er op hun moeder lijken en ook in dezelfde volgorde kinderen krijgen.

In dat geval heb ik misschien wel een nieuwe theorie ontdekt.

Vrouwen hebben xx chromosomen, dus zij geven per definitie een x door.  Mannen hebben xy chromosomen. Dus het hangt helemaal van de man af. 

(Hele uitzonderlijke gevallen daargelaten bv mensen met xxy, maar dat doet ook direct iets met de vruchtbaarheid) 

Dat wist je toch wel hoop ik?

Bijtje82

Bijtje82

24-01-2023 om 22:26

Saga schreef op 24-01-2023 om 22:15:

[..]

Vrouwen hebben xx chromosomen, dus zij geven per definitie een x door. Mannen hebben xy chromosomen. Dus het hangt helemaal van de man af.

(Hele uitzonderlijke gevallen daargelaten bv mensen met xxy, maar dat doet ook direct iets met de vruchtbaarheid)

Dat wist je toch wel hoop ik?

Tuurlijk, maar dit hele topic is toch niet serieus te nemen?

Maar ik had het over dochters van moeders die zelf heel erg op hun moeder lijken qua uiterlijk, niet zomaar dochters van moeders. Ben gewoon benieuwd of er meer van zulk soort toevalligheden zijn. 

Mijn collega lijkt ook heel veel op haar moeder en ook zij heeft eerst een dochter gekregen en nu zwanger van een zoon. Zelfde als haar moeder. 

Ik vind het vooral heel grappig. Maar natuurlijk net zo onbetrouwbaar als al die andere astrologische praatjes. 

Bijtje82

Bijtje82

24-01-2023 om 22:28

MamaE schreef op 24-01-2023 om 21:31:

[..]

N=2 voldoet echt niet voor een theorie.

Daarbij hebben lang niet alle moeders een dochter en krijgen mensen al helemaal niet per definitie hetzelfde aantal kinderen.

Ik vind dergelijk gespeculeer vrij zinloos. Je hebt er toch geen invloed op.

Weet ik toch wel. Niet zo serieus 😉

Saga schreef op 24-01-2023 om 22:15:

[..]

Vrouwen hebben xx chromosomen, dus zij geven per definitie een x door. Mannen hebben xy chromosomen. Dus het hangt helemaal van de man af.

(Hele uitzonderlijke gevallen daargelaten bv mensen met xxy, maar dat doet ook direct iets met de vruchtbaarheid)

Dat wist je toch wel hoop ik?

De omstandigheden van de baarmoeder bepalen mee wat het wordt. Y-zaadcellen zijn snel maar ook snel opgebrand. X-zaadcellen zijn niet zo snel maar kunnen langer door. Als het slijm van de baarmoeder dikker is, zullen meer x-zaadcellen overblijven en daarmee de kans op een meisje vergroten. 

Bijtje82 schreef op 24-01-2023 om 21:12:

Ik ben ervan overtuigd dat de dochter die het meest op haar moeder lijkt ook in dezelfde volgorde kinderen in een bepaald geslacht krijg.

Lijk zelf heel erg op mijn moeder. Zij kreeg eerst een zoon en toen twee dochters en daarna nog een zoon. Ik kreeg ook eerst een zoon en toen twee dochters. Die extra zoon is er nog niet, maar wie weet

Mijn stiefzusje lijkt ook als twee druppels water op haar moeder. Moeder kreeg eerst een zoon en toen dochter. En je raad het al.. Zusje kreeg ze in dezelfde volgorde.

Ben nu wel benieuwd of er meer dames zijn die echt heel er op hun moeder lijken en ook in dezelfde volgorde kinderen krijgen.

In dat geval heb ik misschien wel een nieuwe theorie ontdekt.

Ik lijk heel erg op mijn moeder, echt heel erg (niet erg verder, maar toch...). Ik heb een oudere broer en twee dochters, dus ik pas niet in je theorie. Mijn oudste is wel in dezelfde maand jarig als mijn broer en mijn jongste in dezelfde maand als ik, en het aantal jaar ertussen is ook gelijk, telt dat nog voor je onderzoek?

Maar ik stel voor dat jij even uitvogelt, in het belang van de wetenschap, of als een vierde je gegeven is, het een zoon is. Want dan is het n=3 en dat gaat al ergens op lijken 😉.

Bijtje82 schreef op 24-01-2023 om 21:12:

Ik ben ervan overtuigd dat de dochter die het meest op haar moeder lijkt ook in dezelfde volgorde kinderen in een bepaald geslacht krijg.

Lijk zelf heel erg op mijn moeder. Zij kreeg eerst een zoon en toen twee dochters en daarna nog een zoon. Ik kreeg ook eerst een zoon en toen twee dochters. Die extra zoon is er nog niet, maar wie weet

Mijn stiefzusje lijkt ook als twee druppels water op haar moeder. Moeder kreeg eerst een zoon en toen dochter. En je raad het al.. Zusje kreeg ze in dezelfde volgorde.

Ben nu wel benieuwd of er meer dames zijn die echt heel er op hun moeder lijken en ook in dezelfde volgorde kinderen krijgen.

In dat geval heb ik misschien wel een nieuwe theorie ontdekt.

Yesss, ik lijk niet op mijn moeder  

Dankjewel voor dit goed onderbouwde onderzoek! 

Ik wist het ook eigenlijk wel hoor, maar ik ging twijfelen omdat ik vaak van anderen hoor hoe erg ik op haar lijk. 

Nitwits dus. 

Thanks! Mijn dag kan niet meer stuk! 

Bijtje82

Bijtje82

25-01-2023 om 11:52

Wieder schreef op 25-01-2023 om 10:51:

[..]

Ik lijk heel erg op mijn moeder, echt heel erg (niet erg verder, maar toch...). Ik heb een oudere broer en twee dochters, dus ik pas niet in je theorie. Mijn oudste is wel in dezelfde maand jarig als mijn broer en mijn jongste in dezelfde maand als ik, en het aantal jaar ertussen is ook gelijk, telt dat nog voor je onderzoek?

Maar ik stel voor dat jij even uitvogelt, in het belang van de wetenschap, of als een vierde je gegeven is, het een zoon is. Want dan is het n=3 en dat gaat al ergens op lijken 😉.

Ja helaas, daar gaat mijn theorie 😉

Hij kan wel mooi in het rijtje nutteloze zwangerschapspraatjes.

Bijtje82 schreef op 25-01-2023 om 11:52:

[..]

Ja helaas, daar gaat mijn theorie 😉

Hij kan wel mooi in het rijtje nutteloze zwangerschapspraatjes.

Ach, wie weet is de wetenschap nog niet zover. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.