Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

11-09-2021 om 03:31

Zwanger worden na een tese behandeling?

Zijn hier mensen die zwanger werden na een tese en ivf behandeling? Was het zwaar, heeft je relatie het overleefd? En hoe snel raakte je in verwachting? 
Zomaar wat vragen.


CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

12-09-2021 om 13:57

Duiveninhetnieuws schreef op 12-09-2021 om 13:47:

[..]

Een kind is geen goedmakertje. Dat heb ik al diverse keren in ellende zien eindigen.

Nee het is geen goedmakertje maar we waren hier al 2 jaar mee bezig, het was dus een gezamenlijke wens, ik ben nou eenmaal de oorzaak dat we nu nog steeds geen kind hebben en dat leidde tot een relatiebreuk want zij wil wel heel graag. Maar ik wil haar terug en zij wil dat ook maar dat ze zo graag een kind wil is daarmee nog niet opgelost.  

Hoe is je eerste kind dan verwekt? Heb je toen ook die procedure moeten ondergaan?

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

12-09-2021 om 16:31

Nee, maar is lang verhaal. Hou het er maar op dat hij nu in elk geval wel mijn zoon voor de wet is.

BlueHeart schreef op 12-09-2021 om 16:31:

Nee, maar is lang verhaal. Hou het er maar op dat hij nu in elk geval wel mijn zoon voor de wet is.

En dat is heel fijn voor zowel jou als zoon, maar dat brengt ook financiële verplichtingen met zich mee, waaraan jij voldeed, maar zij het niet mee eens was. Daar was jij het niet mee eens, en begrijpelijk ook, maar nu geef je haar daarin wel gelijk en denk ik, waarom nu wel? 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

12-09-2021 om 17:26

Desire schreef op 12-09-2021 om 17:10:

[..]

En dat is heel fijn voor zowel jou als zoon, maar dat brengt ook financiële verplichtingen met zich mee, waaraan jij voldeed, maar zij het niet mee eens was. Daar was jij het niet mee eens, en begrijpelijk ook, maar nu geef je haar daarin wel gelijk en denk ik, waarom nu wel?

Dat is toch allemaal niet relevant voor mijn vragen?

BlueHeart schreef op 12-09-2021 om 17:26:

[..]

Dat is toch allemaal niet relevant voor mijn vragen?

Nou, het was gewoon goedbedoelde interesse, maar blijkbaar wordt het niet echt op prijs gesteld, duidelijk. Succes dan maar.

En wat als die tese niet werkt? Gaat ze er dan weer vandoor?
Ik ken je verhaal niet, maar heeft ze al zelf kinderen?

BlueHeart schreef op 12-09-2021 om 17:26:

[..]

Dat is toch allemaal niet relevant voor mijn vragen?

Maar het is wel relevant voor het kind wat je wil verwekken.... Zeker als je nog een zoon hebt waar je ex niet achter staat... Fijn leven krijgt beide kinderen dan zeg. Eentje is niet gewenst door de partner van zijn vader (en ik kan je beloven uit eigen ervaring, dat is nog al schadelijk voor een kind) en het andere kind wordt op de wereld gezet om een relatie te lijmen. Doe dat lekker beide kinderen niet aan

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

12-09-2021 om 17:45

Fourtyfour schreef op 11-09-2021 om 08:23:

Bij ons was tese onmogelijk, wij hadden alleen de mogelijkheid voor kid. In die tijd was ik lid van Freya. Daar heb ik iemand leren kennen die heeft 2 kinderen via tese. Dit mocht toen nog niet in Nederland en moest je naar Gent of Düsseldorf, in samenwerking met Nederlandse ziekenhuizen. Voor haar was het zeker een hele zware periode. Je ondergaat als vrouw een ivf behandeling. En bij hem werd een biopt genomen voor zaad, wat ook niet geheel prettig was. 1e is mislukt, 2e poging een prachtig kind. 2e kind is van een cryo.

Informeer eens bij Freya, daar zitten lotgenoten, zijn ze op de hoogte van de huidige regels.

Mocht je meer willen weten over kid, dan kan ik je wel helpen, dan mag je me altijd een berichtje doen.
Sterkte in elk geval!

Ik hoop dat ze toch wat vinden.

Mijn vriend heeft 4 jaar terug zowel een MESA als 2x een TESE behandeling gehad. Helaas zonder resultaat. Pijn was goed te doen zei die zowel tijdens als na de operatie.

Via KID hebben wij uiteindelijk 2 kinderen gekregen. 

Geen tese, neem aan dat dit bij de man wordt gedaan om zaadcellen te verkrijgen? Wel ivf met donorzaad, na eerst ruim een jaar icsi te hebben gehad zonder resultaat. De eerste ivf poging was gelijk raak en is inmiddels het huis uit. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

12-10-2021 om 09:13

Raam1990 schreef op 14-09-2021 om 13:24:

Mijn vriend heeft 4 jaar terug zowel een MESA als 2x een TESE behandeling gehad. Helaas zonder resultaat. Pijn was goed te doen zei die zowel tijdens als na de operatie.

Via KID hebben wij uiteindelijk 2 kinderen gekregen.

En hoe zit dat met de donor? Hebben jullie dit ook aan jullie kinderen vertelt hoe het echt zit? (Indien ze groot genoeg zijn dus)

Nog geen maand geleden was je helemaal klaar met haar.
Een halve week geleden was het nog ingewikkeld.
En nu woon je alweer samen en wil je weer kinderen met haar?   

Uit de categorie slechte momenten en onverstandige keuzes, scoort deze wel hoog.

Misschien een idee om eerst zelf eens hulp te zoeken en werken aan mentaal en emotioneel weer stabiel worden?
Dit is echt een mega ongezonde situatie om een kind in te willen.

Lollypopje schreef op 12-10-2021 om 12:34:

Nog geen maand geleden was je helemaal klaar met haar.
Een halve week geleden was het nog ingewikkeld.
En nu woon je alweer samen en wil je weer kinderen met haar?

Uit de categorie slechte momenten en onverstandige keuzes, scoort deze wel hoog.

Misschien een idee om eerst zelf eens hulp te zoeken en werken aan mentaal en emotioneel weer stabiel worden?
Dit is echt een mega ongezonde situatie om een kind in te willen.

En dan hier op het forum vaak zo afgeven op anderen als het gaat om kinderen en bepaalde keuzes.  


CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

14-10-2021 om 19:43

Lollypopje schreef op 12-10-2021 om 12:34:

Nog geen maand geleden was je helemaal klaar met haar.
Een halve week geleden was het nog ingewikkeld.
En nu woon je alweer samen en wil je weer kinderen met haar?

Uit de categorie slechte momenten en onverstandige keuzes, scoort deze wel hoog.

Misschien een idee om eerst zelf eens hulp te zoeken en werken aan mentaal en emotioneel weer stabiel worden?
Dit is echt een mega ongezonde situatie om een kind in te willen.

Ik mag gewoon een kind krijgen hoor, maakt niet uit in welke situatie. En hier zou een baby gewoon in een warm nest terechtkomen, en ik ben niet verplicht om wie dan ook op de hoogte te houden, vandaag heb ik erg slecht nieuws gekregen, zij ook uiteraard. Een baby via de normale weg is uitgesloten. De TESE leverde niks bruikbaars op, dus nu zoeken naar andere wegen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.