Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

11-09-2021 om 03:31

Zwanger worden na een tese behandeling?

Zijn hier mensen die zwanger werden na een tese en ivf behandeling? Was het zwaar, heeft je relatie het overleefd? En hoe snel raakte je in verwachting? 
Zomaar wat vragen.


BlueHeart schreef op 14-10-2021 om 19:43:

[..]

Ik mag gewoon een kind krijgen hoor, maakt niet uit in welke situatie. En hier zou een baby gewoon in een warm nest terechtkomen, en ik ben niet verplicht om wie dan ook op de hoogte te houden, vandaag heb ik erg slecht nieuws gekregen, zij ook uiteraard. Een baby via de normale weg is uitgesloten. De TESE leverde niks bruikbaars op, dus nu zoeken naar andere wegen.

Ondanks dat ik wel wat vind van deze situatie om een kind in te krijgen (beetje teveel gezien denk ik), wil ik je wel veel sterkte wensen met dit klotenieuws.

BlueHeart schreef op 14-10-2021 om 19:43:

[..]

Ik mag gewoon een kind krijgen hoor, maakt niet uit in welke situatie. En hier zou een baby gewoon in een warm nest terechtkomen, en ik ben niet verplicht om wie dan ook op de hoogte te houden, vandaag heb ik erg slecht nieuws gekregen, zij ook uiteraard. Een baby via de normale weg is uitgesloten. De TESE leverde niks bruikbaars op, dus nu zoeken naar andere wegen.

Wat een rotnieuws! Echt heel zuur. Hou je taai Blueheart. Ik hoop dat jullie de klap samen kunnen opvangen. 

BlueHeart schreef op 14-10-2021 om 19:43:

[..]

Ik mag gewoon een kind krijgen hoor, maakt niet uit in welke situatie. En hier zou een baby gewoon in een warm nest terechtkomen, en ik ben niet verplicht om wie dan ook op de hoogte te houden, vandaag heb ik erg slecht nieuws gekregen, zij ook uiteraard. Een baby via de normale weg is uitgesloten. De TESE leverde niks bruikbaars op, dus nu zoeken naar andere wegen.

Natuurlijk mag jij een kind krijgen. Niemand kan het je verbieden. En ik snap dat dat nieuws echt super kut is voor jullie.


Of het goed is voor een kind om in zo'n onstabiele situatie te worden verwerkt en op te groeien is echter maar de vraag.

Dus ik hoop heel hard voor dat potentiele kind dat bij de opties die nog over zijn een uitgebreid onderzoek naar de potentiele ouders hoort. In jullie onstabiele situatie een kind willen is namelijk verschrikkelijk egoistisch.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

14-10-2021 om 19:55

Lollypopje schreef op 14-10-2021 om 19:51:

[..]

Natuurlijk mag jij een kind krijgen. Niemand kan het je verbieden. En ik snap dat dat nieuws echt super kut is voor jullie.


Of het goed is voor een kind om in zo'n onstabiele situatie te worden verwerkt en op te groeien is echter maar de vraag.

Dus ik hoop heel hard voor dat potentiele kind dat bij de opties die nog over zijn een uitgebreid onderzoek naar de potentiele ouders hoort. In jullie onstabiele situatie een kind willen is namelijk verschrikkelijk egoistisch.

Want je gunt ons geen kindje?

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

14-10-2021 om 19:59

Mija schreef op 14-10-2021 om 19:47:

[..]

Wat een rotnieuws! Echt heel zuur. Hou je taai Blueheart. Ik hoop dat jullie de klap samen kunnen opvangen.

Ja niks gevonden bij de tese, ik vind het ook zo shit voor haar, ook voor mezelf want ik ben dus waardeloos op het gebied van kinderen krijgen maar ik kan haar

Ook geen kind geven dus.

BlueHeart schreef op 14-10-2021 om 19:55:

[..]

Want je gunt ons geen kindje?

Niet in jullie huidige zeer onstabiele situatie.

Je gaf laatst zelf ook toe dat je hardstikke instabiel bent. Werk daar eerst aan, voordat je gaat proberen een kind te krijgen.

In dit geval vind ik het belang van het kind namelijk vele malen zwaarder wegen dan jullie wens.

BlueHeart schreef op 14-10-2021 om 19:55:

[..]

Want je gunt ons geen kindje?

Ik denk dat ze eerder het kind een stabiel gezin gunt, zonder jullie iets te misgunnen. 

Er komt geen kindje op de korte termijn. Dus die trap na is volstrekt onnodig. 

Mija schreef op 14-10-2021 om 20:44:

Er komt geen kindje op de korte termijn. Dus die trap na is volstrekt onnodig.

Nee klopt, door praktische redenen. Anders waren ze er nu allang mee bezig. En gezien het feit dat hij nu enkel denkt vanuit zijn wens (en dat in al zijn topics doet):en niet vanuit wat goed is voor het kind, betwijfel ik ernstig of hij eerst aan zijn eigen situatie gaat werken. Elke keer als hem dat is geadviseerd negeert hij het namelijk volkomen. 

En daarom vind ik het belangrijk genoeg dit toch gezegd te hebben. In de hoop dat er toch eindelijk een kwartje gaat vallen. Vooral in het belang van dat potentiële kind.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

15-10-2021 om 04:42

Lollypopje schreef op 14-10-2021 om 20:47:

[..]

Nee klopt, door praktische redenen. Anders waren ze er nu allang mee bezig. En gezien het feit dat hij nu enkel denkt vanuit zijn wens (en dat in al zijn topics doet):en niet vanuit wat goed is voor het kind, betwijfel ik ernstig of hij eerst aan zijn eigen situatie gaat werken. Elke keer als hem dat is geadviseerd negeert hij het namelijk volkomen.

En daarom vind ik het belangrijk genoeg dit toch gezegd te hebben. In de hoop dat er toch eindelijk een kwartje gaat vallen. Vooral in het belang van dat potentiële kind.

Ach ga toch weg.

BlueHeart schreef op 15-10-2021 om 04:42:

[..]

Ach ga toch weg.

Waarom reageer je zo? Ik lees wel vaker dit soort reacties en ik begrijp ook heel goed waarom, gezien je andere topics. Denk je dan nooit dat er weleens een kern v waarheid inzit? Of wil je alleen maar reacties die in jouw straatje passen en meehuilers?

Desire schreef op 15-10-2021 om 10:30:

[..]

Waarom reageer je zo? Ik lees wel vaker dit soort reacties en ik begrijp ook heel goed waarom, gezien je andere topics. Denk je dan nooit dat er weleens een kern v waarheid inzit? Of wil je alleen maar reacties die in jouw straatje passen en meehuilers?

Waarom reageer jij zo? Vind je nou echt dat wij elkaar hier goed genoeg kennen om te gaan beoordelen wie wel en geen kinderen zou moeten krijgen? En dat het als je daar al een mening over hebt, logisch is om er dat in te wrijven als iemand net te horen heeft gekregen dat hij geen biologisch kind kan verwekken? Ik begrijp daar eerlijk gezegd helemaal niks van. Ik vind het ook nogal op de man. Als je niks vriendelijks te zeggen hebt als iemand zulk ongelooflijk €@&/%-nieuws heeft gekregen, zeg dan niks. 

Mija schreef op 15-10-2021 om 10:56:

[..]

Waarom reageer jij zo? Vind je nou echt dat wij elkaar hier goed genoeg kennen om te gaan beoordelen wie wel en geen kinderen zou moeten krijgen? En dat het als je daar al een mening over hebt, logisch is om er dat in te wrijven als iemand net te horen heeft gekregen dat hij geen biologisch kind kan verwekken? Ik begrijp daar eerlijk gezegd helemaal niks van. Ik vind het ook nogal op de man. Als je niks vriendelijks te zeggen hebt als iemand zulk ongelooflijk €@&/%-nieuws heeft gekregen, zeg dan niks.

Dat hij biologisch geen kinderen kon krijgen was geen nieuws. Dat is nu slechts bevestigd en ja dat is kut. En ik gun ze ook best kinderen, maar wel als hij en zijn relatie stabiel is.

Maar als hij straks terwijl hij zelf instabiel is (zelf erkend) en in een duidelijk onstabiele relatie zit en toch op de één of andere manier in deze situatie aan kinderen kan beginnen en daarna wederom een topic opent over alle ellende waar hij nu weer in zit, dan zijn de eerste 10 reacties waarom zij in Godensnaam aan kinderen zijn begonnen. Dat gebeurd namelijk altijd bij dat soort topics.

Ik trek liever vooraf mijn mond open. 

En als dat op de man vind, dan mag je me gerust staffen. Voor die post heb ik namelijk met liefde een ban over. Ik heb met vriendelijke woorden in andere topics al geprobeerd bij hem binnen te komen, wat totaal geen zin had. Dus nu ben ik een keer wat minder lief. Ik vind in dit geval het belang van potentiele kinderen namelijk vele malen zwaarder wegen. Hoe kut de situatie voor hem ook is.


Maar ik zal het hier verder bij laten. Als het om het belang kinderen gaat, raakt zoiets me blijkbaar te veel.

Mija schreef op 15-10-2021 om 10:56:

[..]

Waarom reageer jij zo? Vind je nou echt dat wij elkaar hier goed genoeg kennen om te gaan beoordelen wie wel en geen kinderen zou moeten krijgen? En dat het als je daar al een mening over hebt, logisch is om er dat in te wrijven als iemand net te horen heeft gekregen dat hij geen biologisch kind kan verwekken? Ik begrijp daar eerlijk gezegd helemaal niks van. Ik vind het ook nogal op de man. Als je niks vriendelijks te zeggen hebt als iemand zulk ongelooflijk €@&/%-nieuws heeft gekregen, zeg dan niks.

Op de man is het zeker niet, wel een tegengeluid ja en afgaande op meerdere topics v TO. Als je op een forum iets aankaart kun je ook andere meningen verwachten, dat is nl het doel v een discussie. En niemand kent elkaar op een forum goed genoeg, maar iedereen gaat af op wat iemand schrijft en soms is dat best voldoende om een mening te vormen over een bepaalde situatie. 

Mijn reactie was niet scheldend en zeker niet op de man, wel kritisch en daar is imo niets mis mee.

@mija Het zal van @desire en @lollypopje niet op de man zijn, eerder een gevoel van zorgen

Z’n ex komt misschien met kind zijn kant op
Z’n huidige relatie is heel veel knipperlicht en verdient gewoon in alle rust aandacht om te groeien en bloeien
Eergisteren was de status nog “het is gecompliceerd” 
Z’n zus zit bij hem voor wie weet hoe lang
Dan zijn er ook nog vruchtbaarheidsproblemen 

Een mens kan maar zoveel hebben en dit is echt heel veel voor ‘n mens
Ik was voor minder in m’n bed blijven liggen 
(dat is ‘n compliment voor Blueheart dus)

Ze omschrijven ‘t alleen vanuit ‘t standpunt van ‘t kind
Dat kan daar niet tussen
Nu even niet, later wel en dat wordt ze zeer zeker gegund (door mij dan en zo te lezen ook door hen) 
Tegengeluiden zijn soms nodig om iemand niet zichzelf voorbij te laten rennen 

En dan kan je alleen maar hopen dat er geluisterd wordt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.