Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Therese

Therese

29-06-2008 om 08:55

Zwanger worden na miskramen

Tijd voor een nieuw draadje


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Naar de gyn geweest

Hoi meiden,

Vanmorgen naar de gyn geweest. Goed gesprek gehad. Ze begreep me volledig dat ik duidelijkheid wilde. Mijn hele cyclusadministratie over de afgelopen 4 maanden overhandigd en ze heeft me wel enigszins gerustgesteld. Het schijnt dat veel van de 'te korte luteale fase patienten' die ze krijgt, eigenlijk geen te korte fase hebben. Ze twijfelde ook aan de ovulatietesten, ook omdat die pas een week na mijn slijmpiek positief uitslaan. Een inwendige echo gehad en daaruit bleek dat er één follikel lag te wachten om te springen over 4 dagen. Dat is dus dag 14 terwijl ik 'normaal'gesproken pas een posi ovutest heb op dag 17. We gaan dus deze cyclus nauwkeurig in de gaten houden wanneer ie springt en of ie is gesprongen en wanneer ik dan weer ongi word. Vandaag een echo, vrijdag weer een echo (hij zou dan ws zaterdag springen) en dan maandag weer een om te kijken of ie al is gesprongen. En ik doe dan ondertussen wel ovutesten om dat mysterie op te lossen.
Het fijne is, dat ze aangaf in 1e instantie zeker niet aan een vruchtbaarheidsprobleem te denken. We hebben 1 gezonde dochter, 2x daarna zwanger geweest en op het 1e gezicht zag alles van binnen er ook goed uit. Het eitje van volgende maand lag ook alweer te wachten in de andere eierstok en de baarmoeder had al een dikke laag slijm.

Ik ben blij dat ik geweest ben, ze heeft me echt gerustgesteld en het gevoel gegeven dat ze me wil helpen.

Hoe is het verder met jullie/
X
Linnie

Up-date

Hier weer even een update. Ben vandaag naar de gynaecoloog geweest voor de na controle.
Ik gaf aan haar aan dat het nog niet goed gaat pijn in mijn buik en rug ze heeft gekeken met de echo en alles ziet er van binnen goed uit.

Omdat ik nooit een nazorg briefje heb gehad. Ben ik te snel weer begonnen met alles waarschijnlijk met de pijn als resultaat. (Bij de 1 duurt het herstel ook langer als bij de ander.)
Ik moet weer terug naar af dat betekend zo min mogelijk tillen, zwaar tillen al helemaal niet
En geen huishoudelijke taken. En dan rustig aan weer opbouwen met 6 weken moet het weer goed gaan (ben nu 3 weken geleden geopereerd. Ik mag ook nog niet werken.
Het valt me allemaal heel erg tegen en zit er soms zowel lichamelijk als geestelijk helemaal doorheen...

Ze hadden het na mijn operatie over een flinke zwangerschap hiermee bedoelde ze niet dat ik verder was dan dat ik dacht maar dat het vruchtje zich had ingekapseld in mijn eileder.
Dit en dat mijn eileider niet goed was, was de reden dat ze hem eruit hebben gehaald.
Heb ook nog gevraagd wat er dan niet goed was aan mijn eileider ze vertelde dat hij aan het uiteinde dicht zat en dit hoort niet. Ze kan ook niet zeggen of dit altijd al zo is geweest.

Ik kan volgens haar nog steeds zwanger raken al is de kans wel iets verminderd.Eerst maar is herstellen van dit alles.

Sorry voor mijn ego berichtje

Liefs Dieke

Wat is het stil?

Jeetje meiden, wat een stilte hier, leven jullie nog of zijn jullie te druk met klussen ?

Pukkie, hoest nou? Toch rustige aan proberen te doen he! Wel waardeloos dat je die info niet hebt gekregen toen het nodig was. Foutje bedankt.

Hartje, heb je nog een posi ovutest gekregen vorige week?

Ik ben vandaag voor de 2e keer voor een follikelmeting geweest. Dinsdag was ie 14 mm, vandaag 18. Dus 4 mm gegroeid in 3 dagen. De verwachting is dat ie zondag of maandag springt. Maandag weer een meting en als ie is gesprongen krijg ik een bloedtest om te kijken of het progesteronniveau stijgt. Ben echt reuze benieuwd. Heb echt het idee dat ik met een mini-experimentje op mijn eigen lichaam bezig ben .

Therese, jou ook allang niet meer gehoord. Hoe is het met jou??

X
Linnie

H@rtje

H@rtje

29-09-2008 om 12:52

Hier ben ik weer...

Hoi Linnie en Pukkie,
Ik heb een drukke week achter de rug en had ook weinig nieuws te melden van mijn kant. Ik ben nog steeds aan het ovu-testen, zit nu op dag 27 van m'n cyclus en nog steeds lichte streepjes naast de donkere controlestreep! Dacht dat de streep op dag 23 iets donkerder werd, maar de volgende dag was ie weer superlicht van kleur. Ben benieuwd of ik nu van de week wel ongi word. Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet. Heb een afspraak bij de gyn. gemaakt, maar kan pas half november terecht.
Pukkie, vervelend dat je weer een stap terug moet doen!! Slordig dat ze je de info niet meegegeven hebben zeg! 't Is ook nog heel kort geleden allemaal, dus luister goed naar je lichaam.
Linnie, hoe is het met je eitje? Al gesprongen? Knap hé dat ze dat zichtbaar kunnen maken, zo klein! Enne... succes met klussen.
Sterkte allemaal en niet de moed laten zakken!!

Groetsels.

Update

Hi meiden,

Ben gisteren bij de gyn geweest. Had zondag een posi ovutest en zondagnacht buikpijn. En jawel: uit de echo bleek dat het eitje was gesprongen. Volgende week maandag bloed prikken om progesteronniveau te bepalen en die maandag erop belafspraak met de gyn om te horen hoeveel dagen na ei is weer ongi was en wat hoe hoog het progesteron was.

H@rtje, wat vreemd zeg, geen ei? Hoe lang is je cyclus normaal gesproken? Lang?

Therese en Dieke, hoe is het met jullie?

Jaimie, ben jij nog in the house?

X
Linnie

H@rtje

H@rtje

01-10-2008 om 10:20

Linnie@

Hoi,
wat spannend zeg, wel fijn dat je nu precies weet wanneer je eisprong was! Nu maar afwachten, ik duim voor je!!
Wat betreft mijn cyclus: ik had voor m'n miskraam en de operaties een heel regelmatige cyclus van 31 dagen. Daarna heel onregelmatig, bijv. 3 x ongi binnen 1 1/2 maand maar ook lange cycli van 34 dagen. Er is geen pijl op te trekken. Ik zit nu op dag 29, dus ben benieuwd!

Groetjes!

Linnie@ en h@rtje

Linnie fijn dat er goed naar je gekeken en geluisterd word bij de gyn.
Hopelijk krijg je nu snel wat meer duidelijkheid en een baby in je buik je wacht al zo lang.
Als ze nu weten wanneer je ongie word wat gaan ze dan doen? Weet je dat?

H@rtje ik heb geen ervaring met ovu testen maar wel vreemd inderdaad. Half november pas een afspraak wat duurt dat nog lang.

Hier zat ik er even helemaal doorheen ben het zo zat. Was zaterdag met een vriendin uit eten geweest was heel gezellig en niks aan de hand.kom ik thuis ga ik naar bed en gelijk weer die pijn in mijn bekken en baarmoeder. Duurt dan gewoon twee dagen voordat ik weer pijnvrij ben. Vandaag met verpleegkundige gebeld of het normaal is dat ik pijn heb bij inspanning.
Zegt ze ja wat is normaal! Duh! Ze vroeg of ik al ongie was geweest nee. Dat moest ik afwachten als ik daarna pijn bleef houden weer een afspraak bij gyn maken. Mocht er tussentijd meer pijn of andere dingen bij komen zoals koorts dan moest ik meteen bellen ook s’avonds.

Moet om 15.00 bij de arbo arts zijn en ik heb geen zin. En waarschijnlijk gaan mijn kindjes drie nachtjes logeren de 1 bij schoonouders en de ander bij schoonzus. Ik vind het veel te lang maar zo kunnen mijn man en ik even tot rust komen na alle ellende. Woont mijn schoonfamilie ook niet naast de deur dus dat maakt het voor mij ook lastiger.

En volgens mij zit hier wel iets te werken ik krijg pukkels, opruim aanvallen en ben snel aangebrand. Ik denk dat het niet heel lang meer duurt voordat ik ongie word. Dit is dan ook de eerste keer in mijn leven dat ik ga juichen als het zover is dan weet ik dat, dat het nog doet.

Liefs Dieke

Hoi

Hi Hartje,
Wat raar zeg, dag 29 en nog steeds geen ei?? Hopelijk heb je m gewoon gemist en ben je nu lekker zwanger .

Dieke, ik heb zo met je te doen...maar ik kan niet anders zeggen dan geef het even de tijd. Ik weet dat ik vorig jaar na de mk echt zeker een half jaar nodig heb gehad om mezelf weer te worden. En ik kan zeggen dat ik pas sinds een half jaar of zo er geestelijk echt weer bovenop ben.

Op jouw vraag: ze prikken maandag voor mijn progesteronniveau. Die week erop krijg ik de uitslag. Als mijn niveau te laag is in combinatie met een te vroege menstruatie, zal ik waarschijnlijk progesteron voorgeschreven krijgen om de luteale fase te verlengen.
Ik hoor ook dat dat in combinatie gaat met Clomid, maar ik weet niet zeker of dat bij mij nodig is, dat hoor ik volgende week maandag. De kans is echter groot dat er helemaal niks met mijn hormonen aan de hand is en dat ik net op het randje een luteale fase van 10 dagen heb . We shall see...

Het stomme is, dat ik echt een supergevoel heb over mijn kansen deze cyclus. Waarschijnlijk is dat puur omdat ik deze maand precies wist wanneer mijn ei is gesprongen. Ei is afgelopen zondagnacht gesprongen en ik heb geklust op donderdag, zaterdag en zondag. Nou, daar heeft het dus niet aan gelegen . Ik weet het, niet te hoopvol zijn want dan val ik straks zo hard, maar voor mij moet het toch ook ooit weer gebeuren?

Therese, meid gaat het wel goed met je? We horen zo weinig van je?

X
Linnie

Therese

Therese

04-10-2008 om 18:20

Hoi meiden

Hoi meiden,

Ik zat er even helemaal doorheen en heb me even teruggetrokken. Ik kon het allemaal even niet opbrengen en heb me op allerlei andere dingen gestort.

Linnie fijn om te lezen dat de gyn je zo serieus neemt en nu maar hopen dat je positieve gevoel over deze maand uit mag gaan komen. Tot nu toe nog geen duivels?

Hartje nog steeds geen ei? Wat frusterend! Misschien heb je de lh-piek gemist?! Was je eigenlijk al een keer ongesteld geweest na je mk?

Dieke meid wat een ellende zeg. Ik kan me alleen maar aansluiten bij Linnie dat het veel tijd kan kosten. Uiteindelijk zullen de scherpe kantjes wel verdwijnen, maar het duurt soms zo lang. Wat betreft de pijn, schroom absoluut niet om paracetamols te gebruiken. Ik heb een vriendin die als psycholoog op de pijnpoli in het academisch ziekenhuis werkt en zij heeft me het één en ander over pijn uitgelegd. Het komt erop neer, dat zenuwen na heftige pijn extra gevoelig worden voor nieuwe pijnprikkels. De drempel wordt als het ware verlaagd, waardoor je steeds meer pijn zult ervaren. Zij gaf aan dat mensen hier veels te vaak mee doorlopen zonder pijnstillers, waardoor het erger wordt. Haar advies is bij pijn paracetamols slikken. Ik heb zelf veel aan haar uitleg gehad en ben nu wat minder voorzichtig met pijnstillers.

Verder moet ik morgen of overmorgen ongi worden en weet zeker dat ik het ga worden. Voel me absoluut niet zwanger. Ik heb trouwens sinds mijn ei iets heel vervelends, namelijk een belachelijke pijnlijke eisprong. Ik kan een paar uur lang helemaal niks en alleen maar overgeven van de pijn. Het is exact dezelfde pijn en locatie als bij de bbz-pijnaanvallen. Gelukkig duurt het niet te lang, maar vervelend is het wel en helemaal als ik aan het werk ben (laatste keer was het gelukkig weekend). Ik zie me al ziek melden met als reden een eisprong?! Ze zien me aankomen! Als iemand een betere reden weet?

Liefs Therese

Hoi

Linnie ik ga heel hard voor je duimen dat het raak is.BEn erg benieuwd wat de gyn maandag gaat zeggen.

Therese Bedankt voor je uitleg over pijn ik slik niet zo snel een paracetamol.alleen als ik bijna moet overgeven van de pijn.Mischien er dan toch maar sneller 1 nemen.

Weet je altijd als ik er heilig van overtuigd was dat ik niet zwanger was,was ik het uiteindelijk wel.Ik ga duimen voor je en hopen dat je ongelijk hebt.En wat raar dat je zo'n pijn hebt bij je eisprong?? als is aan een gyn ofzo gevraagd? Kun je niet gewoon zeggen dat je moet spugen als je ei zo'n pijn doet.

Hier zijn mijn kindjes sinds donderdagmiddag aan het logeren morgen gaan we ze ophalen.Ik mis ze heel erg het is zo stil thuis maar ook wel even fijn het is zo dubbel.

Gisteren met mijn ouders naar de bijenkorf geweest en ik had 's avonds geen pijn voor het eerst. Vanmorgen voor het eerst sex gehad na de operatie.Was bang dat het pijn zou doen maar dat was niet zo gelukkig. Erna helaas wel.

Ik moet van de arboarts weer aan het werk ben niet helemaal arbeidsongeschikt. Maandag een gesprek met mijn bazin ik wil het heel rustig gaan aanpakken want de 6 weken zijn nog niet voorbij.

Liefs Dieke

Ben bang...

---dat ik nu al ongi ga worden… heb de hele dag al ongikrampjes, voel me raar zenuwachtig en verdorie, ik moet morgen pas bloedprikken en het is nu 7 dagen na ei! Zo zout heb ik ze nog nooit gegeten. De 9 dagen red ik toch altijd wel .
Zit dus echt een beetje in de piepzak. Als ik morgen al ongi ben, is mijn progesteronwaarde sowieso niet te meten en heb ik tot overmaat van ramp de hele maand voor niets

Dieke, gewoon paracetamollen nemen hoor! Je hoeft echt geen onnodige pijn te lijden en je mag er 6 per dag!

Nou meiden, hopelijk morgen goed nieuws...
X

Therese

En,en ben je nog steeds niet ongie?
Ik blijf duimen totdat ik hoor dat het niet meer nodig is

Liefs Dieke

Linnie

Ben je al bij de gyn geweest wat zeiden ze? Ik hoop dat je nog niet ongie bent geworden....
Ook voor jou blijf ik duimen.

Liefs Dieke

Dieke

Hoi,

Vanmorgen waren de menstruatiekrampen gelukkig over en kon ik toch bloed laten prikken vanmorgen. Ze gaan hiervan het progesteronniveau bepalen en volgende week maandag spreek ik de gyn dan weer (telefonisch) voor eventuele vervolgstappen.

Wat die krampen gisterenavond dan geweest zijn? Geen idee, het voelde gewoon écht alsof de duivels elk moment konden losbarsten. Zou dit een innesteling kunnen zijn? Heb ik bij al mijn zwangerschappen nog nooit gevoeld overigens, wel een continue menstruatiezeur toen ik al wist dat ik zwanger was. Ik blijf in ieder geval hopen. Normaliter zou ik morgen of woensdag ongi worden, is dag 9-10 na ei.
Wat ook vreemd was, is dat ik gisteren de hele dag hoogrode wangen had en eergisteren een hele lage temp. Ik haal me dan weer van alles in het hoofd. Ook zei mijn man dat ie het idee had dat het deze keer was gelukt en hij weet het bij andere vrouwen vaak eerder dan dat ze het hebben verteld. Hoe dan ook, maak mezelf alweer helemaal gek. O o wat een teleurstelling zal dat straks worden....

Theres, hoest met jou?

X
Linnie

Therese

Therese

06-10-2008 om 20:41

Geen verrassing hier

ben dus ongesteld. Heb tot nu toe altijd vrij snel gevoeld dat ik zwanger was. Ik heb tot nu ook altijd een innesteling gevoeld en wat ik noem goede vibes. Geniet nu lekker van een wijntje en we gaan er deze maand gewoon weer voor.

Linnie wanneer krijg je de uitslag. Testen ze ook meteen op hcg? Ik hoop dat je man gelijk heeft. Hnadig zo man

Dieke doe je wel rustig aan op je werk. Ik mocht ook 6 weken niet werken en daarna ben ik met halve dagen begonnen om het op te bouwen. Raar dat je arbo-arts daar iest anders over zegt. Die van mij had het over drie maanden (!). Dat vond ik toch ook wel iets te gortig en dan was ik waarschijnlijk doorgedraaid door de muren thuis.

Ik proost op jullie allen!

liefs Therese

Jammer therese

dat het niet is gelukt. Aan de andere kant, jij bent altijd zo als een trein zwanger dat je lichaam nu misschien wel expres een rustpauze inlast. Dat je eisprong zo pijnlijk is, zegt ook wel wat denk ik. Het komt wel goed meid...

Mijn bloed wordt getest op Progesteron en niet op HCG. Ik krijg de uitslag maandag. Hier vooralsnog geen bloed, wel een raar gevoel, maar dat kan PMS zijn maar ook zwangerschapsverschijnselen . We'll see...

X
Linnie

Yeah

Ik ben net ongesteld geworden dit is de eerste en gelijk laatste keer dat ik daarom blij ben.Is een bevestiging dat dat het in ieder geval nog doet maar wat heb ik er last van zeg poehee valt niet mee pijn in mijn buik en mijn hoofsd knalt ook bijna uit elkaar en dan is het nog maar net begonnen....Ik hoop ook dat mijn cyclus enigzins normaal is gebleven.

Ik vind het ook vreemd dat ik alweer moet werken.Ik werk op een logeerwoning met gehandicapten kinderen. En dan in de gradatie van zeer ernstig tot licht gehandicapt en ook nog onregelmatige diensten en slaapdienst. Ik had gisteren gesprek met mijn leidinggevende en heb gezegd dat ik zeker deze twee weken heeeeel rustig aan wil doen. Gelukkig begrijpt ze dat en gaat daarin ook mee. morgen drie uurtje therapuetisch (schrijf je dat zo?) op de groep,maandag vergadering en dan volgende week woensdag vijf uur therapeutisch.En dat steeds wat uitbouwen met de hoop(van de arboarts) 1 November weer normaal aan de slag te kunnen.

Balen zeg Theresse......

Linnie je houd het wel heel spannend zeg mijn duimen draaien overuren. Hou je ons op de hoogte vind het reuze spannend.

Liefs Dieke

Hoezee dieke!

Gefeli met je ongi! Meteen ook de laatste keer dat ik je daarmee feliciteer .

Hier nog steeds rustig, beetje vol gevoel steeds na het eten, tegen het zuur aan.
Was nog vergeten te zeggen dat ik vanmorgen getest had. Ja hoor, je lacht je dood, 5 dagen voor NOD, en negatief natuurlijk. What WAS is thinking :-0, ach ja, het houdt je van de straat. Zit vandaag op dag 9 na ei dus een positieve test is zeer onwaarschijnlijk. Waarschijnlijker is dat ik vanavond of morgen ongi ga worden. Vanaf donderdag word ik blij.

Keep you posted!
X
Linnie

femmetje

femmetje

07-10-2008 om 20:41

Dieke!

Hey hoe gaat ie??
Was je even uit het oog verloren vakanties enzo...
Gaat ie??

liefs fem

Linnie

Hahaha eet je een viritueel taartje mee

Gek mens heb je echt getest?Ik begrijp het ook wel, je weet maar nooit toch Donderdag is best snel.
Mischien een rare vraag maar kan jij dan ook eerder testen op zwangerschap of moet je dan wachten tot 28 dagen.Sorry voor mijn domme vraag ben niet blond hoor hahaha.

Liefs Dieke

Femmetje

Wat lief dat je aan me denkt.Heb je het leuk gehad in Spanje?

Ik heb hierboven een up-date gezet en in het juli draadje ook. Lees daar maar

Liefs Dieke

Inbraakje linnie

Ik duim weer voor je mee!!!!!

liefs Mass

Hihi dieke

Haha Dieke,
Ik ben dus wel blond en voelde me ook best onnozel dinsdag hoor .
Ik kan overigens niet eerder testen hoor, jammer he. Ik reken altijd 14 dagen na mijn ei en die was vorige week zondag op maandagnacht. M.a.w. ik zit vandaag op dag 10.Ben het afgelopen half jaar nog nooit later dan op dag 10 ongi geworden. Zou ik vandaag doorstaan, word ik dus hoopvol:-0. Maar ik kan ook pas op zondag/maandag testen hoor. Gisteren wel weer ongikrampen en rugpijn gehad, net als zondag. Maar da's nu weer over. Snap er nix van...

Mass, lief dat je me nog steeds volgt.

X
Linnie

Bloed enzo

Getver zeg ik verloor gister toch veel bloed moest om het anderhalf uur mijn nachtverband verschonen want die was helemaal vol met bloed .Mijn buik ook heel erg opgezet leek wel 6 maanden zwanger. Vanmorgen even gebeld naar de gyn volgens haar kwam de opgezetten buik door de hormonen en het vele bloed werd veroorzaakt door de wond die er nog zat? Het moest wel minder worden anders weer bellen zit nu ook met erge kramp in mijn buik.

Gisteren op mijn werk geweest en dat viel nog niet mee kwam dit bloedverhaal er ook nog bij.Wel leuk om mijn collega's en kids weer te zien.

Linnie nog steeds geen ongie??? en bedankt voor je uitleg

Therese

Therese

09-10-2008 om 16:32

Even gluren..

hoe het met Linnie staat?!

Dieke is de bloeding verminderd?

Hup ik geef mezelf weer een schop onder de kont en ga weer aan het werk.

Liefs Therese

ps Linnie ik ben een brunette en test standaard veels en veels te vroeg

Linnie meldt zich

Nog geen bloed...Zit vannacht op 11 dagen na ei...

Dieke, wat balen dat je zo bloedt. Klinkt als 1e ongi na je bevalling. Bah. Soms zou je liever een man zijn he?

Morgen meer...
X
Linnie

Getest maar negatief

Ik dacht ik gooi er nog een ochtendurine en sensitest dipstick tegenaan,maar nog steeds negatief maar ook nog geen bloed of ongipijn.
Hmm. die stripjes zouden volgens de bijsluiter al 4 dagen voor NOD positief moeten kunnen geven en ik zit nu 3-4 dagen voor NOD. Niet echt hoopvol he? Iemand ervaring met deze te-vroeg-kunnen-testen-stripjes?

X
Linnie

Al minder

Het bloed was gister gelukkig al minder.Was even bang dat mijn cyclus weer op hol zou slaan net als na de geboorte van mijn jongste.

Het leek inderdaad net op na de bevalling maar dan zonders stolsels (sorry voor de details)Een man zou ik niet willen zijn hoor ;-0 hahaha

Linnie je houd het wel weer spannend zeg.Ik heb geen ervaring met zo vroeg testen.Ik heb 1x 1 dag voor nod getest en dat gaf een heeeeeel vaag streepje.

Je begrijpt zeker wel dat je nu elke dag meldplicht hebt he linnie! Er staan al aardg wat blaren op mijn duimen maar ik duim gewoon verder voor je.

Liefs Dieke

Therese

Therese

10-10-2008 om 09:57

Ik heb ervaring

met de te-vroeg-kunnen-testen-stripjes. Namelijk dat deze pas een dag na mijn nod licht positief was. Dat was trouwens tijdens de eerste zwangerschap, waarbij het pas rond de 9-10 weken is gestopt met groeien. Dat licht positieve had dus niks te maken met het feit dat het mis zou gaan. Ik heb ook ervaring dat ik al op dag 11 duidelijk positief testte en dat ging met 5 weken fout. Moraal van het verhaal alles kan en wanneer je positief test zegt niks. Ik duim rustig door en in ieder geval hiephoi voor deze mooie lange lf

Therese hen

Therese hen

10-10-2008 om 09:58

Gelukkig puk

dat het bloed minder was. Beschouw het maar als een grote schoonmaak en hopelijk snel weer een nieuwe zwangerschap!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.