Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Therese

Therese

11-11-2009 om 18:58

Aftellen tot 26 december

Ik vind het niet echt gepast om te updaten in het nod-draadje, maar in een 'gezellig contact-draadje' voel ik me ook nog niet thuis. Iedereen duimt zo ontzettend hard voor ons dat ik toch graag wil vertellen hoe het gaat. Vandaar dit draadje en 26 december hopen we de magische 12-wekengrens te bereiken!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
m@ss

m@ss

13-01-2010 om 12:30

Hoi

wanneer weer een echo?
Em hoe gaat het nu? Zit je nog lekker op je roze wolk.

liefs mass

elsje78

elsje78

15-01-2010 om 08:13

Therese

Alleen even een berichtje om te laten weten dat ik aan je denk en enorm blij voor je ben en blijf!!

liefs

Gallifrey

Gallifrey

16-01-2010 om 11:14

Wat goed!

Therese, ik ben een tijdje weggeweest en log met spanning weer in. Wat geweldig dat het goed gaat. Gefeliciteerd!

Therese

Therese

22-01-2010 om 11:38

Lang niet geschreven

Lang hier niet geschreven. Ik was weinig waard door al het overgeven en de vermoeidheid, maar dat betekent alleen maar goed nieuws. Aankomende zondag 16 weken en al een heuze buik hier! Mensen durven sinds een week kijkend naar mijn buik te vragen of ik zwanger ben, wat ik dan heel trots kan bevestigen (ik zal eerlijk verklappen dat ik de buik ook behoorlijk show ). Wel moet ik alweer halve dagen gaan werken en rustig aan gaan doen. De placenta ligt over de baarmoedermond, waardoor ik bloedingen kan krijgen. Met name in combinatie met bloedverdunners niet handig. Ik blijf ook onder controle van de gynaecoloog en heb nog steeds regelmatig een echo. De echo's zijn geen straf!

Sinds gisteren weten we ook wat het wordt en dat voelt allemaal wel erg echt en bijzonder!

Liefs Therese

Petr@

Petr@

22-01-2010 om 14:04

Leuk

om weer wat van je te horen en fijn dat het zo góed gaat!
Als je je buik nog meer wilt showen... er is binnenkort een OO meeting ))

liefs,
Petr@

Therese

Wat fantastisch om van je te horen. Ik kan me nog dat weken tellen herinneren. Zestien weken, dat klinkt alsof je er bijna bent. Gek he, dat die 24 weken dan lijken weg te smelten. Neem gewoon veel rust joh, en de komende weken kun je dan altijd je hand op dezelfde plek leggen in een vaste situatie en houding. Dan komt je kind straks in het holletje liggen. Zo speciaal!

Betekent die placenta previa nou ook automatisch een keizersnede? Toen ik 10 jaar geleden met zwangerschappen begon kwam dat af en toe in het nieuws omdat er inderdaad bevallingen voorkwamen met bloedingen waarbij moeders hun kind verloren. De discussie was toen dat dat in andere EU landen niet voorkwam omdat daar gewoon iedereen een echo kreeg, in NL kon je er pas bij de bevalling achterkomen waar je placenta lag. Die moeders die een kind waren kwijtgeraakt waren daar natuurlijk terecht heel kwaad over. Het ging overigens altijd om voldragen kinderen, dus niet iets om tijdens de zwangerschap al bang voor te zijn. Het was gewoon dat ze gingen bevallen, zoals gezegd, zonder te weten waar de placenta lag.

Therese

Wat fijn om iets van je te lezen. En nog veel fijner dat het zo goed met jullie gaat.
Geweldig dat je een uur hebt mogen kijken naar dat mooie kleine mensje in je buik. Nog even en je voel hem/haar bewegen.
Doe lekker rustig aan en geniet. Voor je het weet ben je deze bijzondere periode voorbij en ligt er een mooi kindje in je armen!!

Mayte*

Mayte*

23-01-2010 om 20:00

Wauw

Al een echte buik om te showen. Het is je zo enorm gegund. Wat zul je ook trots zijn als je straks onverbloembaar zwanger door het leven zult gaan. Leuk dat jullie nu weten wat het wordt. Heb je het kindje ook al gevoeld?

Therese

Therese

24-01-2010 om 13:03

Reacties

Ah een meeting! Dat durf ik helemaal niet . Wel een leuk idee zeg!

Inderdaad als het een placenta preavia blijft wordt het een keizersnee. Door de groei van de baarmoeder kan de baarmoedermond nog vrij komen te liggen, maar ik gezien de ligging van de placenta momenteel is deze kans wat kleiner (maar zeker niet onmogelijk). Door het groeien van de baarmoeder kan er wel teveel spanning op de placenta komen te staan, waardoor deze gedeeltelijk los kan laten en heftige bloedingen kan veroorzaken. Dit schijnt niet geheel ongevaarlijk te zijn, maar juist doordat wij het nu al weten (met dank aan de vele echo's) kunnen we er wel heel adequaat op inspringen. Ik doe het rustig aan en probeer me niet te druk over te maken. Het feit dat ik tot op heden nog geen bloed heb verloren is positief.

Ik twijfel of ik gisteren wat gevoeld heb. Ik lag op bed en het leek of ik een zacht gekriebel onder in mijn buik voelde. Het was heel subtiel, maar volgens mij... Misschien waren het wel mijn darmen, maar ik vond het toch heel bijzonder. Twee keer heb ik afgelopen weken een soort rol gevoeld?! Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven. Zou het de kleine geweest kunnen zijn?

Tink

Tink

24-01-2010 om 15:53

Kan heel goed hoor!

Dat je de baby al voelt bedoel ik . En als je eenmaal weet dat dat echt de baby was, is er geen vergissen meer mogelijk. Een heel apart gevoel!

De placenta groeit inderdaad vaak nog wel mee naar boven, hopelijk gebeurt dat bij jou ook, het zou een zorg minder zijn. Ik duim voor je dat hij netjes mee op gaat schuiven. Een (gedeeltelijke) loslating is inderdaad gevaarlijk. Gelukkig word je goed in de gaten gehouden dmv. echo's!
Bij een placenta praevia is gewoon bevallen niet mogelijk. Bij mijn 3e lag de placenta in het begin ook heel laag, ik weet nog wel dat ik die eventuele keizersnee graag voor lief nam als het nodig was geweest. Maar gelukkig bleek de placenta later mooi in de veilige zone te zitten.

Wat leuk dat jullie het geslacht al weten! Heb je ook al namen bedacht?

Liefs Tink

Kadonaj

Kadonaj

26-01-2010 om 09:35

Bubbles in je buik

Diep in je hart weet je dan gewoon dat het je kleine is, normaal doen je darmen ook niet uit zichzelf vreemde dingen toch?

Mooi dat het verder goed gaat allemaal, op de ligging van de placenta na...

Hier nog 4 weken, laatste loodjes...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.