Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Therese

Therese

11-11-2009 om 18:58

Aftellen tot 26 december

Ik vind het niet echt gepast om te updaten in het nod-draadje, maar in een 'gezellig contact-draadje' voel ik me ook nog niet thuis. Iedereen duimt zo ontzettend hard voor ons dat ik toch graag wil vertellen hoe het gaat. Vandaar dit draadje en 26 december hopen we de magische 12-wekengrens te bereiken!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
femmetje

femmetje

10-12-2009 om 15:58

Wow

Het is jullie ZO gegunt!

Op naar de 40!!

X Fem.

Yes yes yes!

Therese, wat mooi zeg. En weet je, een goeie echo met 10 weken maakt de kans dat het goed blijft gaan nog veel groter!
Ik vind het zo fijn voor.

YES!!!!!!!!!!!!

Helemaal super Therese! Wat goed, wat goed, wat goed!
Ik heb nu zelfs mijn man al zover dat hij meeleeft, je maakt heel wat los met je verhaal en die goede echo's!
Op naar de 40 weken

Eindelijk therese

Heb je mogen genieten van een mooie echo. Ik heb volgens mij een aantal jaren geleden nog samen met je geschreven op het draadje voor zwanger worden en vervolgens vaak gezien dathet toch mis ging bij jou. Zo verdrietig en zwaar.
Nu is het dan eindelijk dan zo ver dat je een kleine smurf hebt gezien. Van harte!!!!!!

Veel liefs Simba

Merel78

Merel78

10-12-2009 om 21:12

Hoera!

Meid, wat heerlijk!! Weer een goede echo, op naar de '2 cijfers' in de weken zoals iemand zo mooi schrijft en over naar een 'gewone' gyn!! Heerlijk, het is je zo ontzettend gegund! Wat fijn dat het er zo goed uitziet! En ja...volgens mij mag je nu echt gaan bedenken wat je uitgerekende datum is

Geniet ervan!

Heel veel liefs, Merel

Tink

Tink

11-12-2009 om 00:03

Yes!

Zet 'm op kleine frummel, wat maak je nu al veel mensen blij. In de eerste plaats je mama
Heerlijk Therese! Wat bijzonder he zo'n rondspartelend piepklein mensje. Hopelijk heb je weer een mooi fotootje gekregen
Ik ben zo blij voor je!

Liefs Tink

Ach nou

wat geweldig allemaal, heerlijk geniet er van !

En ben je nog misselijk, moe, kom je veel aan, welke zwangerschapskwalen heb je allemaal ? Ik lag een jaar geleden groen en geel mmisselijk tot de 16e week te balen op de bank, oh wat voelde ik mij beroerd vooral nadat ik iets gegeten had.

Ach die berekeningen moet je niet zo strikt nemen, een halve milimeter onzuiver meten is al een dag meer of minder.

Aïda

Aïda

11-12-2009 om 15:02

Ja joepie

Wat een geweldig nieuws!!!!

Op naar de 10 weken.. jij moet een mega fijne kerst gaan krijgen!!

Heb je het iedereen al verteld?? of wacht je tot na de 12 weken??

Asa Torell

Asa Torell

11-12-2009 om 20:54

Gelukkig

Hier ook veel gekeken woensdag, en ik was wel opgelucht gisterochtend dat het gewoon goed ging!

May

May

12-12-2009 om 10:30

Wat goed!

Alweer zo'n meelezer die iedere dag even kijkt. En wat fijn dat het goed gaat!!!!!!

Biene M.

Biene M.

12-12-2009 om 15:21

Wow

Jeetje Therese, wat ziet het er goed uit! Ik ben erg blij voor je! Gebruik je dit keer trouwens ook utrogestan of andere medicatie?

Groetjes, Biene

Geweldig

In een woord geweldig!!!

Therese

Therese

14-12-2009 om 13:47

Wow!

Ik blijf kippenvel krijgen als ik al jullie reacties lees! Echt ongelooflijk hoe iedereen meeleeft. Dank jullie wel!

Biene om antwoord te geven op je vraag. Ik gebuik nu Utrogestan, schildkliermedicijnen en bloedverdunners. De wondercombinatie! We weten niet precies wat nu voor dit wonder heeft gezorgd, maar ik geloof niet dat het 'toeval' is dat het nu met deze medicijnen goed gaat. Wat dat betreft ben ik onze gynaecoloog zo onwijs dankbaar (en degene van wie ik de tip voor deze man kreeg op OOL)!

Wereldkundig hebben we het nog niet gemaakt. De voorzichtigheid blijft, maar lang zal ik niet meer verborgen kunnen houden. Ik merk dat mijn lijf nu echt begint te veranderen. Mijn taille verdwijnt en twee andere onderdelen zijn al fors gegroeid . Heel bijzonder om dat mee te mogen maken.

Liefs Therese (10 weken en 1 dag)

Aïda

Aïda

14-12-2009 om 14:10

Therese

Geweldig!! al 10+1 weken.

Ik hoop dat je een hele mooi ronde buik ga krijgen zodat iedereen kan zien dat je moeder word, en vooral hoop ik dat je in je directe omgeving heel veel lieve reakties mag krijgen.

En ook voor je man, hij heeft natuurlijk ook in een achtbaan gezeten qua gevoelens, en nu vast ook nog wel. Ik wens hem ook een fijne zwangerschap toe, dat hij alles met veel geluk mag ontdekken.

Twee cijfers!

Ja, het is zo ver....een getal met twee cijfers ipv eentje! Joepie de poepie! En ik gun je een op en top zwanger uiterlijk. Lekker met alles erop en eraan. Een mooie toeter, rode wangen, drie cupmaten groter en dat je je veters niet meer kan strikken

groetjes van Purk

Ooh therese

10 weken en 1 dag, mooi hoor. Dat is toch al weer een nieuwe mijlpaal.

Ik zit hier gewoon te janken achter mijn pc, suffe muts die ik ben....

Petr@

Petr@

14-12-2009 om 19:37

Super!

Op naar de 11!

liefs,
Petr@

fryskdumke

fryskdumke

14-12-2009 om 19:51

Geweldig!

Lieve Therese,

Vandaag een getal met 2 cijfers. Fijn dat je ook aan je lijf kunt merken dat er een wondertje in je buik groeit. Ik hoop dat het wondertje nog heel lang blijft zitten en heel goed groeit.

Liefs,

Frysk Dumke

Mayte*

Mayte*

14-12-2009 om 21:14

Wauw

Tien weken, al 1/4e van de zwangerschap voorbij! Wat fijn dat je lijf nu ook echt zwanger begint te voelen! Dat je maar een lekker ronde buik mag krijgen!!

Tink

Tink

16-12-2009 om 00:10

Gaaf hoor

Zo'n écht zwanger lijf
Nog een tip dan maar? Stukje knoopsgatenelastiek (haal je op de markt) door het knoopsgat van je broek halen, dan passen ze nog wel een tijdje. Met de rits iets open natuurlijk . Shirt/trui erover en geen mens die wat ziet.
He, ik geniet helemaal met je mee

Liefs Tink

elsje78

elsje78

16-12-2009 om 10:51

Geweldig zeg!

Poe zeg, ik zit gewoon elke dag met je mee te tellen: 10 weken, 10 + 1, 10 + 2, 10 + 3

En zo tellen we je naar minimaal 37!!

Ik vind het zo geweldig voor julie, wat zullen jullie straks een fijne kerst hebben! Zo anders dan de vorige jaren en de laatste keer met z'n tweetjes! Oh en wat een prachtig moment om 12 weken te zijn en het te kunnen vertellen! En wat zullen jullie echt proosten op het nieuwe jaar!

Mijn nieuwjaarswens: Een prachtig kindje voor jullie, rond juni!

Liefs Elske

Wat ben ik blij voor je

therese wat super om dit allemaal te lezen, en dat je zoveel aan deze dokter hebt gehad.
ik zelf ben nu drie weken moeder van een lief klein meisje leanne. door deze zelfde dokter voortgebracht. wat ben ik deze man dankbaar!!!!!
ik hoop dat alles goed mag gaan, en dat je straks ook een klein wonder in je armen mag houden.
ik duim voor je.
liefs merry

Therese

Therese

17-12-2009 om 14:26

Vanochtend echo gehad!

En er was een prachtige kindje te zien. Eerst lag het stilletjes te slapen, maar wakker was het een klein beweeglijk druktemakertje. Elke keer huil ik weer tranen met tuiten, want wat is dit ongelooflijk mooi (hoe vaak ik dat wel niet roep )!

We hebben ook een goed gesprek gehad met de gynaecoloog. Ze heeft mijn progesteronwaardes bekeken van de afgelopen weken en ze gaf aan dat alles erop wijst dat mijn miskramen veroorzaakt zijn door een progesteronprobleem. Hetzelfde oordeel als onze grote held de gynaecoloog van het Barrahus.
Ook met extra ondersteuning van de Utrogestan bleven de waardes dalen, maar nu wel boven de 'miskraamgrens'. Nu de placenta de productie overneemt, stijgen de waardes plosteling en is het 'probleem opgelost'. Ze gaf toe dat als we het standaard protocol in een regulier ziekenhuis waren blijven volgen dat ook deze zwangerschap mis zou zijn gegaan. Er kwam zelfs een verkapte excuses uit dat Nederland te terughoudend is op dit gebied. Voor ons betekende dit heel veel en ik hoop echt van harte dat hier in de toekomst ook wat meegedaan wordt.

We mochten zelf besluiten wanneer we weer en echo wilde en deze is nu op oude jaarsdag. Voor het eerst zit er twee weken tussen, maar het wordt tijd om erop te vertrouwen en het meer los te laten!

Liefs Therese 10+4

ps Bedankt voor de tip met het elastiek. Het werkt, maar het is wel wat tochtig van onderen

Therese

Therese

17-12-2009 om 14:29

Merry!

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Wauw wat een wonder en wat een held is 'onze' gynaecoloog toch.

Van jou heb ik ooit deze tip gekregen en ik ben je zo ontzettend dankbaar hiervoor! Zonder hem was het waarschijnlijk nooit gelukt. Inmiddels heeft hij ook al een vriendin van mij zwanger gekregen, nadat ze jarenlang elke mogelijke behandeling in het gewone ziekenhuis heeft doorlopen. Deze man verricht wonderen door buiten de kaders te durven denken!

Liefs Therese

Merel78

Merel78

17-12-2009 om 14:45

Geen woorden

Lieve, lieve therese...ik heb er geen woorden voor, ben er echt even stil van. Wow...het ziet er echt goed uit, je gaat een kindje krijgen!! Eindelijk dan toch! En nu is dus ook duidelijk waar het waarschijnlijk aan heeft gelegen. Ik ben zo ontzettend blij voor je Enne...zijn we toch nog weer samen zwanger, en nu blijf jij het ook gewoon!

Oudejaarsdag weer een echo, kan niet mooier dan zo het oude jaar af te sluiten en het nieuwe jaar in te gaan! Naar letterlijk 'nieuw leven' met een nieuw leventje in je buik en een nieuw leven voor jullie, want het zal ongetwijfeld anders zijn dan met z'n tweetjes.

Heel veel liefs, en hopelijk komt het vertrouwen nu steeds meer en geniet je volop!

knuffel, Merel

Wow wat gaaf

pff zoo fijn, zo mooi. zo blij voor je. Wat een superdokter. Merry, bedankt voor deze supertip!!
Liefs Nina, (die fluitend verder werkt)

Therese

Wat fijn voor je zeg, alweer een mooie echo.

En wat fijn/mooi/frustrerend/? dat nu eindelijk duidelijk is geworden dat je voorgaande miskramen zo eenvoudig te voorkomen waren. Ik bedoel maar te zeggen dat ik niet weet wat ik daar van moet vinden: aan de ene kant heel fijn voor jou dat ze er achter gekomen zijn en aan de andere kant ook superfrustrerend (lijkt me) dat ze daar nu pas achter gekomen zijn.

Je bent zo afhankelijk van de gyn die je treft, dat blijkt dus maar weer eens. Ik vraag me bij zulke verhalen dan ook echt af hoeveel mensen er nog in Nederland rondlopen die om deze reden ongewenst kinderloos zijn. Je zou het toch van de daken af willen schreeuwen... Ik in ieder geval wel.

Maar ik ben vooral natuurlijk heel erg blij voor jou!!!

liora

liora

17-12-2009 om 16:10

Therese

Hoi Therese,

Nu zit ik echt met tranen in mijn ogen. Zo'n geweldige arts! En dat je nu kunt ontspannen omdat de placenta nu de hormoonproductie overneemt, zo mooi, vertrouwen op je lichaam.

Wanneer ben je eigenlijk uitgerekend? Ik denk ergens in juli? Dat was ik een jaar geleden ook. En nu heb ik een heerlijke, stevige baby, met prachtige zwarte haartjes en donkerbruine grote ogen, die heerlijk tandeloos naar me lacht en zo lekker ruikt. Ik gun jou hetzelfde (kwa gevoel dan he. Blonde haartjes zijn net zo leuk natuurlijk.)

Therese

Meisje, wat heerlijk toch...het gaat gewoon echt gebeuren. En ik sluit me aan bij de held van het jaar hoor! Hij mag van mij de prijs voor Nederlander van 2009 want hij heeft 'onze' Therese geholpen.
Dikke knuffel!
X
Linnie

Wat heerlijk toch

ik ben simpelweg gewoon helemaal blij voor jou. Geniet geniet geniet.

groetjes van een blije Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.