Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Therese

Therese

11-11-2009 om 18:58

Aftellen tot 26 december

Ik vind het niet echt gepast om te updaten in het nod-draadje, maar in een 'gezellig contact-draadje' voel ik me ook nog niet thuis. Iedereen duimt zo ontzettend hard voor ons dat ik toch graag wil vertellen hoe het gaat. Vandaar dit draadje en 26 december hopen we de magische 12-wekengrens te bereiken!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Aïda

Aïda

17-12-2009 om 20:17

December 2007

Ik sluit me aan bij het draadje zwanger worden, we schrijven daar met een paar meiden. Al heel snel woorden er 2 zwanger, waaronder jij. Wat fijn dat jullie zo snel zwanger waren geworden..

EN wat een verdriet dat jullie ook allebei een miskraam kregen..
En de maand erop was ik ook zwanger, tijdens mijn zwangerschap ben jij ook nog een paar keer zwanger geraakt en elke keer ging het weer mis. Ik leefde zo met jouw mee, ik bleef je volgen.
Mijn meisje werd geboren en bij jouw ging het voor de zoveelste keer weer mis..
Zelf mijn man werd elke keer weer op de hoogte gebracht. Soms zat ik met mijn dochter aan de borst achter de pc en dan las ik dat het bij jou weer niet zo mocht zijn, tranen drupte dan op haar gezichtje omdat ik zo baalde voor jou.

En dan nu twee jaar later eindelijk jij mag genieten en blij zijn, en hopelijk groei je vertrouwen. Wat een geweldig nieuws!!!! Ik ben zo ontzettend blij voor je, voor jullie alle drie. Want je kindje komt bij 2 ouders terecht die er voor geknokt hebben om hem/haar te mogen ontvangen. Jullie kindje kan zich niet anders dan welkom voelen..

Ik wens je een fijne zwangerschap toe, en ik blijf je zeker volgen!! En met berichtjes bestoken

Groetjes Aïda (voorheen mee1977)

Therese

Wat een heerlijk berichtje weer van jou! Ik vind het, net als iedereen, zo fijn (understatement of the year)voor jullie dat het nu eindelijk zo goed gaat.
Een goede echo op oudjaarsdag, dat wordt inderdaad een geweldig begin van het nieuwe jaar. We gaan er inmiddels toch wel vanuit dat het weer een goede echo zal zijn, nu de waardes goed zijn!
Meid, nogmaals gefeliciteerd! Het is jullie zó gegund!!

Petr@

Petr@

17-12-2009 om 21:30

Kippenvel!

Ik ben zooooo blij voor jullie!
Op naar de 11 weken!

liefs,
Petr@

Gallifrey

Gallifrey

17-12-2009 om 22:29

Wat mooi!

Oh Therese, wat moet je op wolken lopen. Geweldig! Ik begrijp dat de hoop op een goede afloop nu heel reëel is. Heel erg gefeliciteerd!

Biene M.

Biene M.

18-12-2009 om 08:26

Iedere dag een nieuwe mijlpaal

Lieve Therese, ik ben zo blij dat het zo goed gaat!

X Biene

Kadonaj

Kadonaj

18-12-2009 om 09:27

Gefeliciteerd!

Nog twee weken en dan ben je over die 3 maanden grens heen, dan kun je misschien echt genieten... (want na een miskraam blijft dat stemmetje toch achter in je hoofd he?)

elsje78

elsje78

20-12-2009 om 13:22

11 weken!

Gefeliciteerd!! Al op 11! Ziet er goed uit!!

Nog maar 6 dagen tot de 26e....

liefs

Nog maar 1 hand...

...nodig om af te tellen tot de 26e...
Wat een enorme kloof leek om te overbruggen is nu letterlijk binnen handbereik. Fijne voorpretdagen!
X
Linnie

Therese

We kijken je gewoon met zijn allen naar de 26e. Wat een mooie Kerst moet dit dan toch worden zeg!

Biene M.

Biene M.

22-12-2009 om 20:48

Therese

Nog maar vier nachtjes... Gaat alles nog goed?

Liefs, Biene

Therese

Je kent mij niet maar ik ga toch even reageren.

Ik heb je 'gevolgd' en geweldig genoten van je positieve berichten:wat moet het heerlijk voor je zijn om nu te mogen gaan genieten, eindelijk!

Ik wens je heel veel geluk toe!

Liefs,
Regien

Aftellen therese

nog drie dagen. Ik heb er kippenvel van nu ik dit typ. Ben zo blij voor je.

liefs van Purk

Therese

Therese

23-12-2009 om 20:35

Lieve meiden

Ik heb het misschien al 10x geschreven, maar jullie lieve berichtjes blijven me zo onwijs ontroeren. Mede dankzij jullie, ben ik deze eerste weken goed doorgekomen. De Jip & Janneke-champagne staat hier klaar en op 26 december zal ik op jullie allemaal troosten!

Het afgelopen jaar heb een weblog bijgehouden, waarin ik alles rondom mijn miskramen van me afgeschreven heb. Ruim een week geleden heb ik een berichtje geschreven over genieten. Voor mij een belangrijk moment, namelijk het moment dat we eindelijk durven te genieten! Naast de andere vele mijlpalen is dit een belangrijke. Ik heb het hieronder gekopieerd, omdat het zo goed beschrijft hoe we het deze eerste maanden hebben ervaren:

---------

De afgelopen weken werd ik boos als mensen zeiden dat ik ervan 'moest' genieten. Mijn eerste reactie was, 'ik moet helemaal niks'. Denken ze nu echt dat het genieten is als je zwanger bent na zeven miskramen? De angst is heftig en bij elk krampje en steekje zat mijn hart in de keel. Toiletbezoeken waren een ware marteling. Nooit weet je vantevoren zeker wat je in je onderbroek aan zult treffen. Wc-papier met roze bloemetjes waren uit den boze. Roze bloemetjes lijken namelijk teveel op bloeddruppels. Idem dito onderbroeken met rode roosjes en andere roze/rood gefrutsel. Verder dan een half uur van je huis verplaats je je niet. Je weet maar nooit of je op tijd thuis kan zijn als de miskraam begint. Ga je onverhoopt toch verder van huis, stop je onderweg bij elke benzinepomp om even broek te loeren. Opgelucht ademhalen, doe je weer als je veilig thuis bent. Niet te vergeten het slapenritueel. Je wordt wakker en het eerste wat je doet is onder de dekens kruipen om even te checken. 's Nachts naar de toilet gaan is niet meer vanzelfsprekend. Een partner die bij elk nachtelijk toiletbezoek met grote bange ogen rechtop in zijn bed zit en vraagt of alles wel goed gaat. Hetzelfde geldt voor naar je buik grijpen, moeilijk kijken of zeggen dat je niet lekker voelt. Niet doen, want je partner heeft geen leven op deze manier.

En toch is het onwerkelijke gebeurd. Ik GENIET! Echt waar! Ik had het nooit durven hopen en ik hoorde altijd de verhalen van vrouwen met herhaalde miskramen dat ze heel veel moeite hadden met genieten van hun zwangerschap. Toch geniet ik en ik vind het héérlijk! Natuurlijk is niet één en al rozegeur en maneschijn en overvalt me zo nu en dan een paniekmoment, maar ze worden zeldzamer. Ik heb er vertrouwen in en ik vind dat het tijd wordt om het allemaal los te laten. Moeilijke tijden liggen achter ons en mooie tijd zullen volgen. Dit kindje heeft recht op twee ouders die vol vertrouwen op zijn/ haar komst wachten en genieten van het feit dat het zo goed doet in mama's buik.

----------

Liefs Therese (11 weken en 3 dagen!!)

Lieve therese

Het lukt je iedere keer weer om me de tranen in m´n ogen te bezorgen. Nog even en je voelt het kindje bewegen, weer een mijlpaal en een dagelijkse bevestiging dat het goed gaat daarbinnen.
Je verhaal is zo herkenbaar. En wat een liefde en warmte straalt er van de laatste zin hij/zij doet het goed in mama´s buik! Wow, je bent nu mama. En wat een kanjer van een mama!
Ik hoop dat het genieten voortzet en ik zal aan je denken en op je proosten de 26e!

Merel78

Merel78

23-12-2009 om 21:23

Lieve therese

Nog 3 dagen en dan is het 2e kerstdag. Elke keer als je weer een berichtje schrijft in deze zwangerschap komen bij mij ook wel de traantjes hoor. Ik ben echt zo onwijs blij voor je. 7 miskramen kan ik me bijna niet voorstellen, de ellende, de machteloosheid, het verdriet en de onzekerheid. Het enorme verlangen naar een kindje van jezelf en je man wel. En nu wordt dit steeds meer werkelijkheid voor jou. Ik hoop dat je over een half jaar een prachtige baby in je armen mag houden en daarmee ook het verdriet van de afgelopen periode definitief een plekje in het verleden kunt geven. Het is je gegund, meid!

Liefs, Merel

Therese

Hoi,

op de valreep voor kerst... ik heb me wat rustig gehouden hier maar dat snap je waarschijnlijk wel... ik vind het echt geweldig. Geen woorden voor.

Als je wilt weten hoe het verder ging, hoe ik het ervaren heb om dan toch te bevallen en dan toch een kind te krijgen dan heb ik misschien nog wel tips. Maar dat komt later wel.

Gefeliciteerd he!

Petr@

Petr@

24-12-2009 om 19:15

Nog 2 dagen!

Kerst 2009... een kerst om nooit te vergeten!

dikke knuffel,
Petr@

Mayte*

Mayte*

24-12-2009 om 20:42

Oh wat prachtig geschreven

Dat het vertrouwen maar mag groeien en groeien, net als jouw buik!
En dat het genieten hand over hand mag toenemen, totdat je een week of 37 bent en dan mag verzuchten dat je het toch wel heeeeel erg zat bent, dat zwanger zijn

Therese

ik lees veel, scrijf weinig maar moest net even zo aan je denken! Zet jip en janneke amar lekker koud in de sneeuw want ja hoor die mag morgen echt open!!

elsje78

elsje78

25-12-2009 om 12:13

Eerste kerstdag

O therese, wat een heerlijke kerst moeten jullie hebben...ik stel me zo voor dat jullie het nu misschien wel vertellen...

En wat een jaar om naar uit te kijken! Ik wens jullie heerlijke dagen en dat je over een week of 25 tonnetje rond in de zon zit te puffen van de warmte maar o zo vol verwachting van wie en wat er komt!

heel veel liefs en proost alvast (met de jip en janneke bubbels). O ja en ook voor je man, want ook voor hem zal het zo moeilijk geweest zijn allemaal en wat zal hij ook in de wolken zijn!!

Elske

Therese

nog één dagje. Ik wens jou en je leive man prachtige kerstdagen. Geniet van dit mooie wonder!

knuffel van Purk

Hieke

Hieke

25-12-2009 om 14:55

Therese

GEFELICITEERD! HET IS KERST EN JE BENT ZWANGERRRRRRR

Op naar een prachtige zomer met een prachtig kindje. Ik ben zo onwijs blij voor je. Wat fijn dat je hier zoveel medeleven mag ontvangen!

hieke

Therese

Therese

26-12-2009 om 11:07

26 december!

Het is zover! Oke doordat ik een dagje korter zwanger bleek te zijn, is het eigenlijk pas morgen. Toch vind ik dat ik vanaf nu mag zeggen dat ik 12 weken zwanger ben. De afgelopen jaren heb ik momenten gehad dat ik niet meer kon geloven dat ik dit ooit mocht zeggen. We zijn echt dolgelukkig en niemand die mij nog van dit roze wolkje af gaat krijgen.
Om het feest compleet te maken hebben we vanochtend voor het eerst het hartje gehoord met de doptone thuis. Het zit er echt en heeft een hartje dat gaat als een sneltrein.
Lieve meiden nogmaals bedankt voor alle felicitaties, bemoedigende woorden, duimen draaierij en al het medeleven wat jullie gegeven hebben.

Een hele dikke knuffel en ik wens iedereen een 2010 toe, waarin dromen uitkomen.

Liefs Therese (11 weken en 6 dagen en morgen 12 weken zwanger!!)

Er wordt een kindeke...

...geboren volgende jaar!

Geweldig meid om je dan eindelijk te mogen feliciteren met deze giga-mijlpaal.

En nu wel genieten he :-0!

Dikke kerstknuffel van mij,
Linnie

liora

liora

26-12-2009 om 11:54

Geweldig

Hoi Therese,

wat geweldig zeg, wat heerlijk. Ik zit nu alweer met tranen in mijn ogen, tweede keer al vandaag, moest ook al huilen bij de Taarten van Abel. Therese, over een jaartje of wat kijk jij daar ook naar met jouw jonkie.

Geweldig meid en geniet van de Jip en Janneke champagne!

Liora

m@ss

m@ss

26-12-2009 om 12:30

Therese

Jeetje ik zit weer met tranen en kippenvel jou verhalen te lezen.
Ik hoop echt dat je kunt genieten van deze zwnagerschap zoals een ander dat ook kan.

Ik wens jou en je man een heel gezond en gelukkig liefdevol 2010 toe met een droom die werkelijkheid gaat worden! En een fijne dag vandaag!

liefs Mascha

Slingers, confetti en serpentines!

Hoera hoera hoera!!! Wat is het toch fantastisch!

Geniet er van, stort je in de mand met babycadeautjes en luister lekker vaak met de doptone.

Vreemd, ik ben ontzettend blij voor iemand die ik eigenlijk niet eens ken. Toch gun ik het jullie zo van harte.

liefs van Purk

Jiehoeeeeee

en nu genieten meis, lekker legaal naar de prenatal enz.
lekker de hele dag de doptone op je buik.
blijf op je roze wolk zitten, en geniet van je groeiende buik.
ben zo super blij voor je!!!!!!
liefs merry

Aïda

Aïda

26-12-2009 om 13:38

Hoera

de 12 weken zijn binnen!!!!

Meid wat moeten jullie blij zijn. Ik hoop dat jullie heel veel lieve reaktie's zullen krijgen van familie en vrienden..

De 12 weken zijn gehaald, het hele forum leefde mee, maar dat houd hier nu niet op. Ik blijf je volgen zeker tot je baby geboren is, en daarna blijf ik jullie alsnog volgen!!. Ik ben heel erg blij voor jullie!!!!

Rembrand

Rembrand

26-12-2009 om 14:43

Jullie mooiste kerstkado!

Een kloppend hartje van jullie kleine minimensje en de wetenschap dat je morgen dan echt 12 weken bent !
Een hele dikke digikus van mij !
( de Koningin heeft echt geen gelijk als ze zegt dat digitale contacten de echte contacten niet kunnen vervangen en oppervlakkig zijn !!!! ).
M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.