Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Asa [echo]

Heb jij je volgende echo al gehad? Willen jullie weten wat het wordt?

Ik heb de mijne volgende week vrijdag. Ben benieuwd!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Asa Torell

Asa Torell

06-04-2011 om 20:09

Ha petal

Leuk dat je ernaar vraagt. Inderdaad hebben we net de 20-weken echo gehad, en het wordt een jongetje! Ik vond het ontzettend leuk om dat echt zo te kunnen zien (bij de vorige keer was het niet helemaal zeker).
En blijkbaar is 20 weken bij jullie ook de standaardtermijn? En krijg je er dan nog meer of blijft het daarbij? Hier nu geen echo's meer, als alles goed gaat.

Asa Torell

Asa Torell

06-04-2011 om 20:44

Vergeet ik helemaal

te vragen of jullie het geslacht ook willen weten!

Poppy

Poppy

07-04-2011 om 10:42 Topicstarter

Hetzelfde

Na de 20-weken echo geen standaard echos meer. Jammer Bij zoon heb ik nog een 3D echo gedaan later, maar weet eigenlijk niet of ik daar nu weer zin in heb. Erg he, hoe makkelijker je bent de tweede (en volgende) keer.

Ja we zijn heel benieuwd wat het wordt en hopelijk krijgen we dat wel te horen. Ik vermoed een jongetje maar we zullen zien.

liora

liora

07-04-2011 om 21:39

Asa!

Wat leuk! En vooral fijn dat alles goed was.

Groeten,

Liora

Sascha2

Sascha2

07-04-2011 om 22:31

Asa

Wat fijn dat alles in orde is, super. En weer een knul, leuk. Je oudste is ook een jongen, toch?
Whow, wat een fijn nieuws, ik ben blij voor je

Biene M.

Biene M.

08-04-2011 om 08:55

Asa

Leuk, je krijgt ze om en om Fijn dat alles goed is!

Asa Torell

Asa Torell

11-04-2011 om 20:28

Dank

Ja, leuk he, al was een meisje precies net zo leuk geweest . Behalve dan volgens de aanstaande grote broer, die vindt het een heel geslaagd vooruitzicht.

Asa Torell

Asa Torell

15-04-2011 om 20:27

Petal!

Hoe is het gegaan vandaag?

Poppy

Poppy

15-04-2011 om 22:18 Topicstarter

Hoi

Alles was prima vandaag. Had een hele leuke vrouw die alles super bekeek en gelijk commentaar gaf. Dus niet zo van 'hmmm..' maar gelijk van 'dat is xxx en ziet er prima uit'. Heerlijk. Niet dat ik me zorgen maakte, maar wel een opluchting om te horen dat alles daadwerkelijk goed zit.

Aan het eind nog even tussen de beentjes gekeken en.... het wordt een zoon. Leuk, twee knulletjes (en practisch ook).

Man en zoon waren mee en hebben heerlijk meegekeken. Zoon keek wel erg beteuterd toen hij hoorde dat het een broertje werd, maar dat was denk ik meer omdat hij had gegokt dat het een meisje zou zijn en hij niet van verliezen houdt

Nou de tweede helft van de zwangerschap en hopen dat deze meneer me niet zo lang laat wachten als zijn grote broer.

Biene M.

Biene M.

16-04-2011 om 06:45

Petal

Wat fijn dat alles goed was! Lekker praktisch inderdaad, nog een zoon erbij

Praktisch?

Wat nou praktisch?

Het is echt super, twee jongens. Ik had een keer een kennis die me overhaalde om toch te blijven proberen voor nr 2. En zij zei juist dat ze gehoopt op 2 van dezelfde. Ik had daar helemaal niet over nagedacht.

Nou ja, inmiddels heb ik er ruim 5 jaar twee van dezelfde en het is niet praktisch - het is FANTASTISCH!!!!

dc

dc

16-04-2011 om 08:18

Helemaal mee eens

ik heb ook 2 jongens en het is echt echt echt zo geweldig dat ik er graag nog een derde bij wil!

Fijn hoor Petal!

Petal

Geweldig joh, 2 jochies! Fijn dat alles goed gaat met je baby!

Sascha2

Sascha2

16-04-2011 om 09:11

Praktisch...

Fijn Petal, dat alles goed is en leuk dat het weer een jochie is.
Tja, wat zal ik zeggen. Mijn eerste is een jongen en dat is zo leuk dat we al gauw een tweede wilden. Ipv een jongen volgden er drie dames , ook erg mooi en fantastisch hoor! Maar ja, ik heb het opgegeven om nog een jongen te krijgen, hahaha!

Poppy

Poppy

16-04-2011 om 09:28 Topicstarter

Jongens

Met 'practisch' bedoel ik niet dat jongens niet fantastisch zijn hoor, mijn eerste is dat in ieder geval wel. Dat is echt een heerlijk knuffel-ventje en zo leuk dat ik er nog wel een wil. En het is vertrouwd, een meisje had ik wel ietwat raar gevonden.

Maar het is wel handig dat we een hele berg jongenskleding/speelgoed/fietsen etc hebben Jammer wel dat een jongensnaam een probleem is en het kleine kamertje roze is, maar goed, we hebben nog 4.5 maand om dat uit te zoeken.

Nee joh, onpraktisch juist!

Jongste heeft nu 15 korte broeken, en ik moet iedere keer weer de kasten door wat te klein is en wat er door kan, en dat moet ik dan weer bewaren en niet vergeten want anders is het te klein voordat ik het vind.
Die 15 broeken dat ligt aan het feit dat de omtrek maar heel weinig groeit tussen maat 104 en 128.
Oh en verder is oudste een uitgesproken herfsttype, dus oranje en groen (hij heeft groene ogen) staan hem prachtig. Jongste daarentegen is een zomertype, hij moet juist krachtige kleuren, marine, rood, grijs hebben. Dus bovenkleding kan ik niet doorgeven. Ik doe het wel maar dan ziet mijn kleuter eruit alsof hij net is opgestaan uit een langdurig ziekbed. Lijkbleek met wallen onder zijn ogen.

Nee, je kan beter een meisje hebben na een jongen, da's veel makkelijker met de kleding !!!

Haha rodebeuk / petal

Je hebt gelijk over die kleuren, hier is de eerste ook een herfsttypje en de tweede een blond blauwogig geval.
Heel veel kleren verslijten gewoon! Dus dan kan doorgeven al niet eens meer..

Met 2 jongens ben je veel aan het opruimen en 'niet rennen binnen' aan het roepen en 'doe de dop op de stiften' en ze moeten echt twee keer per dag worden uitgelaten maar ik vind ze superleuk en ze hebben weinig kapsones, so far. En ze den lekker lang middagslaapjes - die van mij dan.

Veel plezier met je mannen petal!

Ps en als ik denk aan later: 3 lange mannen en al hun sokken en troep.. Dan neem ik me weer voor om ze snel het huishouden te leren doen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Asa Torell

Asa Torell

16-04-2011 om 20:12

Niet rennen binnen

Hier een jongen en een meisje, maar minder druk is het volgens mij bepaald niet, dochter is nog de wildste van de twee. Net nog een woest kussengevecht achter de rug hier . Ik vermoed wel op grond van dochters eerste speelafspraakje, met een ander meisje, dat die gemiddeld iets rustiger zullen verlopen dan met jongensbezoek.

Asa Torell

Asa Torell

16-04-2011 om 20:13

Petal

Wat fijn dat alles goed was! En heel leuk dat je ook kon zien wat het wordt.

Poppy

Poppy

16-04-2011 om 20:22 Topicstarter

Haha

Gelukkig domineren mijn aziatische genen en verwacht ik dat de tweede wel op de eerste gaat lijken qua kleur van ogen/haar. Of zou het er toch een met rood haar worden (zoals zijn vader)?

We zien wel wat doorgeschoven kan worden en wat niet, er is in ieder geval genoeg keuze en de meeste kleding ziet er echt nog goed uit.

Maar het had me wel leuk geleken om voor een meisje een hele nieuwe garderobe aan te schaffen

Ach jongen... meisje... het leek me allebei even leuk. Anders, maar even leuk.

Ja even leuk natuurlijk!

Dat is zeker zo.

Maar.. Het scheelt wel een fortuin dat er zoveel minder leuke jongenskleding is dan meisjes- in de winkels! Ik zou echt vaker zwichten voor de schattige, stoere meisjeskleren in de Hema

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

17-04-2011 om 09:28

Petal (rood haar)

Ik meen me te herinneren uit de biologieles dat rood haar alleen tot uiting komt als het aan twee kanten in de genen zit. Dus dan zou je ergens een oom, tante, opa of oma (oid) met rood haar moeten hebben. Voor zover ik het weet dan...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rembrand

Rembrand

17-04-2011 om 13:49

Rood is dominant

Volgens mij is rood dominant. In de familie van mijn man komen voor zover ik weet geen roodharigen voor.
In mijn familie wel.
Ik heb drie roodharige zonen. ( en ben zelf ook rood)
M.

Nee rembrand

...er is maar één oplossing: je man is Drager!

Ik ken een 'geval':
P aziatische moeder en roodharige NL vader.
F1: 4 kinderen met aziatisch haar.
F2: bij terugkruising met een Nl vader (wel blondig maar niet echt rood) kwamen er rossige kinderen, en blond-rossig.

Als de moeder (F1) aan de wandel gaat met haar kinderen (F2) loopt er dus een zwartharige moeder met uitsluitend blonde en rossige kinderen.
Zij was dan drager en haar man ook.

Er zijn ook F1's die teruggekruisd zijn met een aziatische ouder, en daar zie je uitsluitend zwart haar in de F2.

Sorry voor de biologentaal maar ik heb geen zin om de familieverhoudingen exact uit de doeken te doen

Ik heb ergens gelezen dat rossig haar dreigt te verdwijnen omdat er te weinig dragers met elkaar kruisen, daardoor verdwijnt het fenotype langzamerhand.

Rembrand

Rembrand

17-04-2011 om 16:44

Toch even gaan speuren in de familie dan.

Er zal dan vast ergens een gen zitten
Ik heb in ieder geval goed mijn best gedaan om het rode haar gehalte op te "krikken" LOL
Nu moeten mijn zoons de rest nog doen, want ik zou zo graag een kleindochter met rode krullen krijgen !
M.

Poppy

Poppy

17-04-2011 om 21:23 Topicstarter

Rodebeuk

Ik volg je verhaal niet helemaal maar bedoel je dat er volledige aziatische mensen zijn die de 'rode gen' dragen? Of alleen de tweede generatie?

Ik neem echt aan dat zoon 2 weer donker haar en donkere ogen krijgt (wel lichter dan mijn kleur en ietwat met een rode gloed) maar dat die twee als zij ooit kinderen krijgen met een westers persoon er misschien wel iets rossigs uit kan komen.

Petal

Ja, lastig he, maar ik wilde niet de was buiten hangen van een andere familie...
Ff uitleggen: P=grootoudergeneratie; in dit geval aziatische en Nederlandse opa en oma. F1= vier kinderen met zwart haar. Die trouwen met zowel Nl-ers als aziatische partners en dat levert de F2 op.

Ik wist niet of jij P of F1 bent zelf... daar hangt het vanaf.

En om antwoord op jouw vraag te geven: de 'drager' is idd in de F1, dus niet een totaal aziatische ouder, maar een ouder die voor de helft NL bloed heeft.

Verrassingen

Na Dirk, die lekker donker was en er echt uitzag als een Aziatisch babietje, verwachtte ik dan Dirkszusje er ook wel zo uit zou zien.

Roze baby, geen haar, en toen dat haar na ruim 2 jaar eindelijk kwam...lichtblond!

Rembrand

Misschien is het dan wel slim om je zoons voor partnerkeuze even naar de antipodenfamilie te sturen?

Poppy

Poppy

18-04-2011 om 09:29 Topicstarter

Ah ok

Voor zover ik weet ben ik volledig aziatisch dus er zullen vast geen roodharige kindjes geboren worden. Had me wel leuk geleken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.