MMcGonagall
06-12-2025 om 11:00
Babyshower kledingvoorschrift
In andere topics heb ik al eens laten weten wat ik van babyshowers vind en dat ik er nog nooit bij een geweest ben. Inmiddels heb ik dus mijn eerste uitnodiging ooit binnen. De dochter van mijn vriend krijgt een tweede kind en ik vind de uitnodiging echt heel leuk. Bij de vorige kon ik niet komen omdat zij toen nog rekening hield met haar moeder, maar de dochter heeft dit gedoe beëindigd door te stoppen met gescheiden feestjes. Heel fijn dus!
Ik was van plan om gewoon mijn beste beentje voor te zetten en het gezellig te hebben met alle dames. Wel spannend, want de moeder van dochter is een aanwezig sociaal type dat al die vriendinnen kent. Ik houd me dus wat meer op de vlakte als ‘stief’.
Alles leuk en aardig, maar nu kwam er net een kledingwens. Of we met zijn allen in het roze kunnen komen. En ik weet niet of ik door zo’n hoepeltje wil springen. Ik ben niet zo’n creabea vrouwenmens en van grote groepen word ik ook niet dolenthousiast, maar niet gaan is geen optie.
In hoeverre conformeren jullie je aan dat soort wensen?
Hippocampus
07-12-2025 om 18:02
Anoniemvoornu schreef op 07-12-2025 om 17:11:
[..]
Wat begrijp je niet ?
Wat je probeert te zeggen! Misschien komt dat door (voor mij) onduidelijk geplaatste leestekens, of juist het ontbreken ervan.
Anoniemvoornu
07-12-2025 om 18:19
Hippocampus schreef op 07-12-2025 om 18:02:
[..]
Wat je probeert te zeggen! Misschien komt dat door (voor mij) onduidelijk geplaatste leestekens, of juist het ontbreken ervan.
Het zal ook niet leuk zijn als je erachter komt dat als je tegen de wensen van je moeder in je stiefmoeder/de vrouw van je vader uitnodigd.
(Dit stuk is al niet meer kloppend omdat
stiefdochter de uitnodiging niet verzonden heeft maar het een verrassing is voor haar.)
Dat die uitnodiging vervolgens aankomt als ' ik moet door een hoepel springen.
Omdat je dacht dat het leuk is om foto's in de kleur van het geslacht van het kindje te maken...
Dan stel je belachelijke eisen volgens sommige.
Dan laat je mensen door een hoepel springen.
Ben je niet inclusief genoeg.
Doe je dat alleen omdat je aandacht wil op social media...
Hopelijk zo duidelijker . Ik ben geen held met taal.
Rosemary00
07-12-2025 om 18:25
Oh wacht de stiefdochter weet niet dat je komt en vorige keer was het een heel gedoe tussen jou en de moeder. TO dit lijkt mij een recept voor familiedrama. Ik zou als ik jou was even de moeder inlichten dat jij er ook zou zijn en als dat niet goed valt, lekker thuisblijven. Wie heeft eigenlijk de uitnodigingen verstuurd dan?
Hippocampus
07-12-2025 om 18:25
Anoniemvoornu schreef op 07-12-2025 om 18:19:
[..]
Het zal ook niet leuk zijn als je erachter komt dat als je tegen de wensen van je moeder in je stiefmoeder/de vrouw van je vader uitnodigd.
(Dit stuk is al niet meer kloppend omdat
stiefdochter de uitnodiging niet verzonden heeft maar het een verrassing is voor haar.)Dat die uitnodiging vervolgens aankomt als ' ik moet door een hoepel springen.
Omdat je dacht dat het leuk is om foto's in de kleur van het geslacht van het kindje te maken...
Dan stel je belachelijke eisen volgens sommige.
Dan laat je mensen door een hoepel springen.Ben je niet inclusief genoeg.
Doe je dat alleen omdat je aandacht wil op social media...
Hopelijk zo duidelijker . Ik ben geen held met taal.
Dank! Ik denk dat ik het nu begrijp. Je probeert je in de stiefdochter te verplaatsen.
Anoniemvoornu
07-12-2025 om 18:27
Het is in mijn ogen gewoon jammer dat er zo'n negatieve lading gegeven wordt over de invulling van een feestje voor een ongeboren kind.
MMcGonagall
07-12-2025 om 18:39
Rosemary00 schreef op 07-12-2025 om 18:25:
Oh wacht de stiefdochter weet niet dat je komt en vorige keer was het een heel gedoe tussen jou en de moeder. TO dit lijkt mij een recept voor familiedrama. Ik zou als ik jou was even de moeder inlichten dat jij er ook zou zijn en als dat niet goed valt, lekker thuisblijven. Wie heeft eigenlijk de uitnodigingen verstuurd dan?
Die is op de hoogte.
DeOnbekende
07-12-2025 om 20:39
Fijn dat dat nu kan, samen een voor haar belangrijk moment vieren.
Ik zou hier geen principekwestie van maken. "Door een hoepeltje springen" klinkt zo negatief - ik vind er niets mis mee om soms gewoon mee te bewegen iemand die dichtbij je staat.
Dus ik zou mijn schouders erover ophalen en een roze sjaal regelen. Als je echt niets wil kopen, heeft iemand er vast wel eentje te leen (of een andere roze optie beschikbaar).
Ginevra
07-12-2025 om 20:46
ik vind het trouwens ook een beetje onzin hoor, zo’n dresscode met een kleur. Voor een bruiloft vind ik het al mwoh, maar voor een babyshower al helemaal.
Maar ach, als het geen heel grote moeite is doe ik het wel. Vanuit de gedachte: wat levert me meer gedoe op? Een roze sjaaltje ergens vandaan vissen, of me tegenover de familie gaan verantwoorden over dat ik zo nodig een statement moet maken door niet mee te doen?
De kans is groot dat het sop de kool niet waard is.
Tjilp
07-12-2025 om 22:04
Roze oorbellen, roze sokken. Zoiets. Houd het bescheiden; wees vriendelijk en belangstellend. Het wordt vast een leuk samenzijn. Succes!