Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Betaalde extra dienst vanuit verloskundige


Ma85tilde

Ma85tilde

29-07-2021 om 20:34 Topicstarter

En nog opzoek naar een andere verloskundige kan helaas niet meer. Ik ben er al bijna. De baby kan ieder moment komen. Maar ik voel me eigenlijk wel mega belazerd door ze.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

29-07-2021 om 20:35

Ma85tilde schreef op 29-07-2021 om 20:31:

Ik moet wel erg lachen om jullie laatste reacties m.b.t. hormonen. Ikzelf wind mij er ontzettend over op, maar mijn hormonen schreeuwen juist dat ik het er bij moet laten zitten, want straks denken ze dat ik niet eens 100 euro over heb. Dus hoe moeten we dan die baby betalen

Ik ga morgen toch maar bellen dan, of mailen of ik vraag of mijn man belt. Die is momenteel iets subtieler dan dat ik zelf ben

Serieus, dat is echt het laatste wat ik denk! Het is €100, niet echt een fooitje. Echt bellen hoor, wie weet hoeveel andere gedupeerden er nog zijn of komen! Ook geen reclame voor de praktijk lijkt mij.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

29-07-2021 om 20:40

Nog een tip. Op je telefoon zit een opnamestand. Jij als burger mag een gesprek (zonder toestemming en zonder melding vooraf) opnemen. Mocht ze iets zeggen waar je wat aan hebt, dan ligt dat tenminste vast. 

Ben jij raar. Ik had allang gebeld, gemaild en haar praktijken ge-exposed op alle plaatselijke Facebook pagina’s die ik kon bedenken. 

Wat erg en schaamteloos vanuit je verloskundige praktijk! Nog nooit gehoord...

Inderdaad is er strikte avg wetgeving waar bedrijven zich aan moeten houden. Dat betekent dat jouw gegevens niet zomaar mogen worden doorgegeven en al helemaal geen gevoelige informatie. Zoek maar eens op avg of gdpr op Google. 

Ik zou echt ontzettend boos zijn! Die €100 daar gaat het niet eens om. Het willens en wetens misbruik maken van een zeer kwetsbare doelgroep. Die eigenlijk niet in staat is om écht daar tegen in te gaan (want bijna uitgerekend en niet vooraf geïnformeerd).  Hier zit dan ook zeker een verdienmodel achter voor de verloskundige, anders zouden ze dit toch nooit doen? Ik zou dan ook zeker bellen en mailen en het geld terugvorderen.

Sterkte met dit gedoe! 

Ma85tilde

Ma85tilde

29-07-2021 om 21:04 Topicstarter

Jesse_1 schreef op 29-07-2021 om 20:25:

Daarnaast: de verloskundigen praktijk bellen, vragen hoe het kan dat deze dame, die dus geen verloskundige is die toegang mag hebben tot jouw dossier of gegevens, aan jouw gegevens komt.

Ik meen dat zij geen verloskundige is en jou dus ook niet behandelt, maar wel vanuit de praktijk haar eigen diensten uitvoert?
Het is logisch dat, omdat je vanuit de praktijk werd benaderd en daar ook het gesprek hebt gehad, dat je aannam dat het een dienst was die onder de verloskundige zorg.

Vreemd genoeg staat ze wel op de teampagina (als counselor), maar ze declareert dus via haar eigen bedrijf. Ze heeft dus ook een praktijkemailadres, maar het factuur is weer verstuurd via haar bedrijf.
Ze heeft ook alle informatie. Ze wist waar en hoe ik verzekerd was en ook zei ze afgelopen dinsdag wat over mijn zwangerschapsduur en ze vroeg hoe het ging. Toch maf allemaal. 

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

29-07-2021 om 21:06

Ma85tilde schreef op 29-07-2021 om 21:04:

[..]

Vreemd genoeg staat ze wel op de teampagina (als counselor), maar ze declareert dus via haar eigen bedrijf. Ze heeft dus ook een praktijkemailadres, maar het factuur is weer verstuurd via haar bedrijf.
Ze heeft ook alle informatie. Ze wist waar en hoe ik verzekerd was en ook zei ze afgelopen dinsdag wat over mijn zwangerschapsduur en ze vroeg hoe het ging. Toch maf allemaal.


schandalig en ook misleiding, ik zou hier serieus werk van maken (of je man dan 😉)

Ook al heb je ergens een verklaring getekend dat je akkoord gaat met delen van gegevens dan nog vind ik het echt een vies spelletjes. 

alhambra schreef op 29-07-2021 om 20:02:

Heb je hier iets aan? https://klachtverloskunde.nl/

Altijd eerst even in gesprek gaan ipv meteen klachten in te gaan dienen. Je geeft anders de praktijk helemaal geen kans om hun verhaal te doen en een oplossing aan te dragen. Als een gesprek niet naar tevredenheid is verlopen kan een klacht altijd nog. Vind het nooit zo netjes om meteen te klagen zonder een gesprek te hebben. Hetzelfde als een klant/collega meteen bij je leidinggevende een klacht in dient zonder jou eerst gesproken te hebben. Vinden de meeste mensen ook nooit leuk.

DanGun schreef op 29-07-2021 om 20:47:

Ben jij raar. Ik had allang gebeld, gemaild en haar praktijken ge-exposed op alle plaatselijke Facebook pagina’s die ik kon bedenken.

Ik had inderdaad ook allang gebeld. Maar praktijken "exposen" op Social media vind ik echt "not-done" zonder dat er eerst een gesprek heeft plaatsgevonden met de praktijk. 

Tja. Dat is dan maar niet leuk. 

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

29-07-2021 om 21:30

Aardbei_86 schreef op 29-07-2021 om 21:25:

[..]

Ik had inderdaad ook allang gebeld. Maar praktijken "exposen" op Social media vind ik echt "not-done" zonder dat er eerst een gesprek heeft plaatsgevonden met de praktijk.


Met je eens!

U2fan schreef op 29-07-2021 om 20:20:

[..]

Helaas is het nog steeds niet mogelijk een bedrag te laten terugstorten wat je zelf hebt overgemaakt. Wel ben ik het ermee eens dat ik zsm naar de praktijk zou bellen en ook niet wachten tot maandag.

Gelukkig ipv helaas toch? Als je elk willekeurig gedrag weer kan terugvorderen wordt tussen particulieren een wilde gok.


To: ik zou idd een mail sturen met je onvrede en zowel het bedrijf als de verloskundige meenemen.

DanGun schreef op 29-07-2021 om 21:26:

Tja. Dat is dan maar niet leuk.

Jij vindt het leuk als jij op jouw werk iets niet goed gedaan hebt men jou meteen maar "exposed" op Social media? Zonder hoor en wederhoor? Kijk, als de praktijk nou niet of niet naar tevredenheid reageert dan kan je het nog eens overwegen. (is niet mijn stijl, maar dat moet ieder voor zich weten). Ook al behandelt een ander mij niet netjes dan zou ik altijd de eer aan mezelf houden en de ander wel zo netjes mogelijk behandelen.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

29-07-2021 om 21:56

Zomertje schreef op 29-07-2021 om 21:36:

[..]

Gelukkig ipv helaas toch? Als je elk willekeurig gedrag weer kan terugvorderen wordt tussen particulieren een wilde gok.


Nee, ik vind het nog steeds helaas. Gelukkig kun je tegenwoordig niet zo snel meer een bedrag overmaken naar de verkeerde persoon ivm check naam/rekeningnummer, maar voorheen was dat echt wel een dingetje als je per ongeluk 1 cijfer vh rekeningnummer verkeerd had.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.