Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Betaalde extra dienst vanuit verloskundige


FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

31-07-2021 om 17:13

Ik zou het proberen in te steken als advies voor de praktijk. Dat je gesproken hebt met je zorgverzekeraar en zij jou het advies gaven dit bespreekbaar te maken, omdat er zo onduidelijke informatie wordt gegeven aan cliënten en dit niet ten goede komt aan de naam vd praktijk (of zoiets). Kan me haast niet voorstellen dat dit hen niet aan het denken zal zetten.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

31-07-2021 om 17:15

Ik zou het zeggen zoals het is. Lik op stuk. Uiteraard op een nette manier maar to the point en geld terug! 

U2fan schreef op 31-07-2021 om 17:13:

Ik zou het proberen in te steken als advies voor de praktijk. Dat je gesproken hebt met je zorgverzekeraar en zij jou het advies gaven dit bespreekbaar te maken, omdat er zo onduidelijke informatie wordt gegeven aan cliënten en dit niet ten goede komt aan de naam vd praktijk (of zoiets). Kan me haast niet voorstellen dat dit hen niet aan het denken zal zetten.

Advies? Zorgen om de goede naam van de praktijk? Terwijl ze bedonderd werd waar ze bij stond? 

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

31-07-2021 om 17:38

DanGun schreef op 31-07-2021 om 17:19:

[..]

Advies? Zorgen om de goede naam van de praktijk? Terwijl ze bedonderd werd waar ze bij stond?


ja, dat het eerst leek, want communicatie vanuit praktijk, alsof het bij de praktijk hoorde, maar de rekening vanuit de zgn coach/hulpverlener kwam, dus niet vanuit praktijk. Misleiding noemen ze dat.

Ja dus ik zou het nooit als advies insteken. 

DanGun schreef op 31-07-2021 om 18:13:

Ja dus daarom zou ik het nooit als advies insteken.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

31-07-2021 om 18:25

DanGun schreef op 31-07-2021 om 18:13:

Ja dus ik zou het nooit als advies insteken.

Wel als de praktijk niet op de hoogte is van het feit dat het dus niet wordt vergoed vanuit de verzekering en zij het wel zo ‘verkoopt’. Dan is dat negatieve reclame voor de praktijk lijkt mij.

Maar het maakt toch niet uit of het vergoed wordt? Vergoed is niet hetzelfde als gratis. TO heeft iets aangesmeerd gekregen waar ze niet om gevraagd heeft, niet op zat te wachten en waar geen medische reden voor was.

U2fan schreef op 31-07-2021 om 18:25:

[..]

Wel als de praktijk niet op de hoogte is van het feit dat het dus niet wordt vergoed vanuit de verzekering en zij het wel zo ‘verkoopt’. Dan is dat negatieve reclame voor de praktijk lijkt mij.

Daar gaat t toch niet om? De praktijk heeft haar dossier doorgespeeld. Dat is de kern. 

He dat kun je niet gebruiken in je zwangerschap. Het vervelende aan het ‘we bespreken het maandag wel’ is, dat je dan eigenlijk twee gesprekken moet combineren. Dat is nooit fijn.
Is het een idee dat je probeert om er twee losse dingen van te maken. 1 Controle met je verloskundige  over hoe je zwangerschap verloopt.
En daarnaast, eventueel met de praktijkmanager of de leidinggevende over wat er nu precies gebeurt is. Je vermoedt dat je medische gegevens zijn doorgegeven zonder je toestemming én je bent voor €100 benadeeld. 

Door het zo bewust uit elkaar te halen,  laat je zien dat je verbazing (zacht gezegd) over het een, niet je wens om goed begeleid te worden beïnvloedt. En dat je diezelfde professionaliteit ook van hen verwacht. 

Echt doorzetten hoor en duidelijk maken dat je het de verloskundige niet kwalijk neemt maar dat je informatie hebt ingewonnen en dat dit gewoon niet netjes verloopt. Dat je dit ook doet voor alle andere zwangeren. 

En of iets wel of niet vergoed wordt doet niet ter zaken. Het is 100 euro door de goot want je had er niets aan en wat hebben we daar aan dat de zorgverzekering het vergoed? Dat betalen we ook met z'n allen he? Ik wil ook niet dat zorgverzekeringen iets vergoeden wat bewezen niet werkt. Daar betaalt iemand maar uit eigen zak voor. 

Hoe is het vandaag gegaan?

Ma85tilde

Ma85tilde

02-08-2021 om 22:27 Topicstarter

Lief dat je het vraagt!
Ze zeggen dat het tijdens het maken van de afspraak is gezegd. Ik kan mij daar niets van herinneren. Het was een erg kort telefoongesprek want ik was niet lekker. Er staat ook niets over in de e-mail die daarvoor is gestuurd. 

Het wordt dus een behoorlijk vervelend iets zo.  Ik ga het maar uitbesteden aan mijn man (want echt totaal geen zin om er teveel energie aan te besteden). Ik heb het inmiddels dus al betaald. Eventueel moet het na mijn bevalling maar worden uitgepraat en opgelost. Ik heb in ieder geval mijn onvrede geuit over de manier waarop dit is gegaan (en bij andere zwangere dames dus gaat). Ik hoop dat ze er iets mee doen. 

Tuurlijk dat is lekker makkelijk zeg. 
Heb je rechtsbijstand? Die zou ik inschakelen 

Ma85tilde

Ma85tilde

02-08-2021 om 22:44 Topicstarter

DanGun schreef op 02-08-2021 om 22:29:

Tuurlijk dat is lekker makkelijk zeg.
Heb je rechtsbijstand? Die zou ik inschakelen

Dat hebben we wel, maar ik hoop eigenlijk dat we er toch gewoon uitkomen. Ik heb wel op papier staan dat mijn zorgverzekering het volledig dekt volgens haar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.