Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Betaalde extra dienst vanuit verloskundige


Juist voor dit soort dingen is de AVG in het leven geroepen. Wat er gebeurd is mag niet, sterker nog, ik zou hier een melding van maken bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Op dit soort geintjes kunnen hele hoge boetes staan.
Gegevens delen mag gewoon niet zonder toestemming. Dus als je zeker weet dat je geen toestemming hebt gegeven zou ik er zeker werk van maken.

U2fan schreef op 29-07-2021 om 21:56:

[..]

Nee, ik vind het nog steeds helaas. Gelukkig kun je tegenwoordig niet zo snel meer een bedrag overmaken naar de verkeerde persoon ivm check naam/rekeningnummer, maar voorheen was dat echt wel een dingetje als je per ongeluk 1 cijfer vh rekeningnummer verkeerd had.

Beide is niet zo handig. Ik herken het inderdaad 1 cijfertje verkeerd. Maar dat is nu toch opgelost doordat je de goede naam eraan moet koppelen? Maar zomaar geld terugvorderen is ook niet handig nee. Heb je iets verkocht op MP en dan stort de koper het geld weer terug als hij het product in ontvangst heeft en weer thuis is.


Dit valt wel echt onder misleiding. Vooral dat het eerste contact werd gelegd via een mail adres van de praktijk en met gegevens die je in vertrouwen aan de praktijk hebt gegeven.

Ik zou morgen de praktijk even bellen met dit verhaal en vragen of zij hier vanaf weten. Het kan ook dat deze persoon dit niet heeft overlegd en dat de praktijk zelf ook schrikt van dit verhaal. In dat gesprek kun je aangeven dat je geen toestemming hebt gegeven om medische gegevens te delen met een commercieel bedrijf. Dat je verwacht dat de praktijk jou schadeloos stelt en zeker stelt dat het betreffende bedrijf geen toegang meer heeft tot jouw dossier.

Afhankelijk van de reactie kun je dit ook nog per mail bevestigen.

Richting het commerciële bedrijf zou ik alleen mailen. Daarin kun je aangeven dat voor jouw niet duidelijk was dat je zaken deed met een commercieel bedrijf en niet met je verloskundige praktijk. Dat je het gevoel hebt opzettelijk te zijn misleid doordat de suggestie werd gewekt dat je met de praktijk te maken had, door gebruik van e-mailadressen en vragenlijsten van de praktijk. Bovendien kun je aangeven dat jij geen toestemming hebt gegeven tot het gebruik van jouw gegevens voor commerciële doeleinden. Tot slot kun je opmerken dat op geen enkel moment de kosten zijn besproken en dat de suggestie is gewekt dat dit onder de normale dienstverlening van de praktijk viel. Je kunt verzoeken om de kosten terug te betalen, omdat er wat jouw betreft geen sprake is geweest van een overeenkomst met deze commerciële instelling.

Eventueel kun je ook vragen of rechtsbijstand dit wil oppakken. Vervelend dat je al zo ver bent in je zwangerschap en ik snap dat het daardoor niet makkelijk is om nog te veranderen van praktijk. Jammer want dit geeft wel een deuk in het vertrouwen.

Ondanks alles succes met de laatste loodjes.

Ma85tilde schreef op 29-07-2021 om 20:31:

Ik moet wel erg lachen om jullie laatste reacties m.b.t. hormonen. Ikzelf wind mij er ontzettend over op, maar mijn hormonen schreeuwen juist dat ik het er bij moet laten zitten, want straks denken ze dat ik niet eens 100 euro over heb. Dus hoe moeten we dan die baby betalen

Ik ga morgen toch maar bellen dan, of mailen of ik vraag of mijn man belt. Die is momenteel iets subtieler dan dat ik zelf ben

Het ligt ook aan je karakter natuurlijk, als het voor jou beter is om dit te vergeten - en kunt dat ook werkelijk, dan moet je dat doen. Of, laat ik het zo zeggen: hier geen stennis over schoppen, maar het wel melden (zodat het een ander niet ook gebeurt).

Maar ik zou er 4 jaar later nog steeds pissig over worden en altijd spijt van hebben als ik hier niet achter aan gegaan was.

Dus kijk ook naar jezelf

dan

dan

30-07-2021 om 09:38

ik zou het doen zoals Jillz aangeeft. Ook al om te voorkomen dat anderen de dupe hiervan worden en om te laten weten dat je deze gang van zaken niet fraai vindt. Dat de kosten niet vergoed worden mag ook zeker vermeld worden want als je dit van tevoren geweten had, was je er vast niet aan begonnen. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

30-07-2021 om 12:20

Weet je al meer? 

U2fan schreef op 29-07-2021 om 20:35:

[..]

Serieus, dat is echt het laatste wat ik denk! Het is €100, niet echt een fooitje. Echt bellen hoor, wie weet hoeveel andere gedupeerden er nog zijn of komen! Ook geen reclame voor de praktijk lijkt mij.

Precies, €100, weetje hoeveel luiers je daarvan kan kopen!😅

Ma85tilde

Ma85tilde

30-07-2021 om 15:55 Topicstarter

Nose schreef op 30-07-2021 om 12:20:

Weet je al meer?

De praktijk wil het maandag graag bespreken tijdens onze afspraak. Van de counselor zelf heb ik nog niets gehoord. 

Heel erg bedankt voor iedereen die de moeite heeft genomen om te reageren! Het zal wel even een vervelend gesprek worden maandag, maar ik wil het ook graag aankaarten voor anderen na mij. Ik kan mij namelijk heel goed voorstellen dat veel mensen het dan maar gewoon betalen. Het zou mooi zijn als ze iig vantevoren duidelijkheid geven erover.

Goedzo! 

Leene

Leene

30-07-2021 om 16:14

Ma85tilde schreef op 30-07-2021 om 15:55:

[..]

De praktijk wil het maandag graag bespreken tijdens onze afspraak. Van de counselor zelf heb ik nog niets gehoord.

Heel erg bedankt voor iedereen die de moeite heeft genomen om te reageren! Het zal wel even een vervelend gesprek worden maandag, maar ik wil het ook graag aankaarten voor anderen na mij. Ik kan mij namelijk heel goed voorstellen dat veel mensen het dan maar gewoon betalen. Het zou mooi zijn als ze iig vantevoren duidelijkheid geven erover.

vervelend dan voor de verloskunde praktijk. Je moet je niet vervelend voelen hoor.  Ik weet wel zeker dat ze nattigheid zullen voelen. Ben benieuwd...

Ma85tilde

Ma85tilde

30-07-2021 om 16:48 Topicstarter

Het vervelende is vooral dat ik mij sinds deze week mega shit voel. Zal wel komen omdat de bevalling in aantocht is. Dus als ik ergens geen zin in heb dan is dit het wel 

Nah zeg, wat is dit voor iets stoms. Goed dat je hebt gebeld. 100 euro voor een gesprek is echt veel en vooral als je er niks aan hebt gehad. 
Probeer het niet teveel energie te laten kosten. Succes met de laatste loodjes.

dan

dan

31-07-2021 om 12:12

kun je niet beter dit weekend al mailen? Misschien komt bellen wel beter over maar dan heb je het toch alvast gehad. Ik zou ook geen zin hebben in al dat gedoe aan het eind van de zwangerschap. 

Ma85tilde schreef op 30-07-2021 om 16:48:

Het vervelende is vooral dat ik mij sinds deze week mega shit voel. Zal wel komen omdat de bevalling in aantocht is. Dus als ik ergens geen zin in heb dan is dit het wel

Kan je partner niet mee? Dan kan die het woord voeren als je zelf niet de geest hebt. Tip: stel vantevoren voor jezelf de gewenste uitkomst vast, bijvoorbeeld: excuses van de praktijk en je geld terug. 

Zet even de punten op papier waarop je antwoord wilt hebben. Voor de tijd zou ik een hele boel hebben bedacht en op het moment suprême ben ik ze allemaal vergeten (en ik ben niet eens zwanger)

Ik vind het ook bijzonder raar. Ze hadden op zijn minst kunnen aangeven dat er eventuele kosten aan verbonden konden zijn, aangezien er zoveel verschillende zorgverzekeraars zijn. En die €100,- is al een mooi begin voor de spaarrekening van de kleine toch?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.