Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Dilemma rondom ongeplande zwangerschap


hoi Inky2000,

heftige situatie zeg en zeker niet de meest ideale. Op zo´n jonge leeftijd moeder worden is al sowieso niet makkelijk, maar zeker niet in zo´n instabiele situatie. Bovendien ben ik ook bang dat het autisme van beide ouders het nog moeilijker maakt. Ik vind dat JRG7 best haar mening mag geven, want hier wordt ook maar de hele tijd over abortus gesproken alsof je even naar de tandarts gaat om een kies te trekken. Abortus lijkt mij emotioneel ook heel zwaar en hoezo in het belang van het kind? Je kunt ook altijd nog voor adoptie of tijdelijke pleegouders kiezen. Er zijn stellen zat die dolgraag een kind zouden willen opvoeden. Ik ben niet altijd principieel tegen abortus,  maar vanaf een bepaalde vordering van de zwangerschap eigenlijk wel. Dat het tot 24 weken vind ik persoonlijk ethisch verwerpelijk.

Ik zou je adviseren externe hulp te zoeken en dan met je ouders om de tafel te gaan zitten hoe je dit op gaat lossen. Zelf zou ik zeker als er meer tijd verstrijkt en je toch al wat verder bent eerder voor afstaan kiezen of tijdelijke pleegouders als je het niet ziet zitten om zelf je kind op te voeden. 

Inky, ga voor jezelf na, wil je dit kind graag houden. Hoe is de situatie bij jouw ouders thuis? Heb je zelf een prettige jeugd gehad? Hoe sta je er tegenover je kind de eerste jaren in het huishouden van je ouders op te voeden? Zeg je ja tegen dit kind, neem dan je verantwoordelijkheid en zoek alle hulp zodat het jou op de arbeidsmarkt ook gaat lukken. Het is wel prettig voor je kind als je het financieel ook wat te bieden hebt. Een uitkering is geen schande, maar het is geen ideale situatie. 

meisje...veel sterkte met je beslissing en een hele dikke knuffel van mij!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.